chamillionaire - 19-01-2008, 09:01
" />Witam
Jestem nowym posiadaczem Lanci Delty 2.0 16v Coupe z przebiegiem 100tys km z 96roku...Auto sprowadzam z zagranicy...
Moje pytanie jest nastepujace jak sprawuje sie to autko na gazie w tym silniku i ile kosztuje zalozenie gazu do takiego modelu i jak ktos moze w przyblizeniu powiedziec ile to moze palic gazu???
Pozdrawiam
igrek - 19-01-2008, 09:59
" />Ja mam tak± tyle ¿e 5 drzwiow± i mam sekwencjê.
¦miga ca³kiem fajnie i problemów ¿adnych.
Montowa³em w Czêstochowie i dawa³em 2200 za STAG 300
Taz - 19-01-2008, 12:24
" />zagl±dnij jeszcze TUTAJ
chamillionaire - 19-01-2008, 19:23
" />hmm to cos nie droga te sekwencja,,,,a czy mozna zalozyc gaz 2 generacji tak jak mam w moim golfie??
Jak tam spalanie takiej maszynki w tych 2.0 litrach??
igrek - 19-01-2008, 23:19
" />No nie droga i w³a¶nie dlatego siê skusi³em
Co do spalania to w granicach 11L/100km gazu na mie¶cie.
Co do drugiej generacji to raczej nie. Rozmawia³em w tym temacie ze znajomymi gaziarzami, którzy jednog³o¶nie powiedzieli: "NIE"
CarvMachine - 20-01-2008, 03:50
" />Kupijac lancie 2,0 16v nie zaklada sie "taniej" instalacji bo bedzie stwazala problemy, ja do mojego 2,0 8v zainwestowalem w sekwencje i jestem bardzo zadowolony, - nie wiesz ze jezdzisz na gazie
chamillionaire - 20-01-2008, 10:55
" />Witam
Maniacy;)Z tego co udalo mi sie wyczetac to silnik jest bardzo podobny do VW'oskiego 2.0 16v z oznaczeniem ABF!!!A te silniki lataly tez na 2 generacji wiec jeszcze doinformuje sie u 2 gazownikow na miejscu i sie okaze!!!
sam_go - 20-01-2008, 17:48
" />Tylko po co?. Je¿eli stwierdzasz, ¿e sekwencja jest tania, to pchasz siê w epokê kamienn±. Chyba, ¿e lubisz sporty ekstremalne.
chamillionaire - 20-01-2008, 19:47
" />witam
Stwiedrdzilem ze tanio jak na sekwencie a nie ze tanio jak dlamnie...
Ja nie chcem wkladac w to auto tak wiele bo tak jak mowielem jest to moja pierwsza i mam nadzieje ze nie ostatnia lancia...Bo niewiem jeszcze o tym duzo patrzac jednak na ceny to szalu nie ma i zbyt chetnych tez nie a co do czesci to slyszalem ze drogie sa itd
igrek - 20-01-2008, 23:07
" />No je¶li lubisz rozerwane obudowy filtra powietrza i rozmowy o cenach czê¶ci do lancii to 2 generacja nadaje siê w sam raz
£ukasz - 20-01-2008, 23:29
" />Znam sie juz troche na instalacjach lpg i jak do tego silnika to widze tylko sekwecje.
Komp...wedle porlfeta
reduktor zavoli zeta s albo kme gold
wryski planetjec albo magic jet
wezyki max 10cm
rurki w miedzi 8mm
Zampominsz, ze masz instalacje i osiagi beda takie same jak na benzynie
chamillionaire - 21-01-2008, 01:14
" />a ten motor jest na mechanicznym wtrysku czy na elektronicznym tak wogule i czy sa jakies rodziaje tych 16v???
larry123 - 21-01-2008, 12:24
" />nie twierdze ze sekwencja bêdzie ok, jest to bardziej problematyczna instalacja poniewa¿ wymaga dok³adnego serwisu, dobrej regulacji, starannego i poprawnego monta¿u.
Druga generacja nie ma takich oczekiwañ jednak¿e te¿ ma wady, gorszy kop, mo¿liwe strza³y w kolektor - stopienie przep³ywomierza, pó¼niej nawet problemy z g³owic± i silnikiem.
Je¿eli masz smyka³kê mechanika i znasz sie na miernikach itp. sprawach, mo¿e uderz w BLOSA.
Podobno cena podobna do instalki II generacji, osi±gi do sekwencji
nie zawsze ³atwo mo¿na wyregulowaæ BLOSA.
http://www.czakram.pl/produkty/blos/12mx77000045.jpg[/img]
chamillionaire - 21-01-2008, 21:20
" />Witam
tylko z takim pytaniem bo gdzies doczytalem ze wystepuja te silniki w wersi 5 i 4 tlokowy jakie maja oznaczenia??
Gadalem z jednym gazownikiem i mowi ze na 2 generacji lata ladnie i nie ma czegos takiego jak wystrzaly no chyba ze ktos partacznie zalozy...a no i daje gwarancje
chamillionaire - 21-01-2008, 21:29
" />Panowie ja nie zamierzam dlugo latac tym autem wiec nie chcem w nie tak sporo inwestowac...kupilem je bo byla okazja i tylko dlatego...a patrzac na ceny czesci i brak tego auta zbytnio na polskich drogach sadze ze dlugo trwale uzytkowanie a za tym mozliwe naprawy i tak dalej beda wiazaly sie z wiekszymi kosztami a nizeli w przypadku starego golfa lub audi a4 z 99r...Wiec dlatego sadze ze 2 generacja bedzie dobrym sposobem plus blos
pozdrawiam
bolek - 21-01-2008, 21:55
" />
">.... i mowi ze na 2 generacji lata ladnie i nie ma czegos takiego jak wystrzaly no chyba ze ktos partacznie zalozy...a no i daje gwarancje
Skoro strza³y zale¿± tylko od fachowo¶ci mechanika montuj±cego instalacjê, to:
niech da ci gwarancjê na uk³ad dolotowy na pi¶mie i zobowi±¿e siê do bezzw³ocznej naprawy szkód spowodowanych wystrza³em i wymiany uszkodzonych cze¶ci na nowe orygina³y + zwrot kosztów ewentualnej lawety, bez kwêkania o zu¿ytych ¶wiecach czy przewodach WN lub o winie le¿±cej po stronie auta.
Skoro ten gazownik uwa¿a, ¿e przy dobrze za³o¿onej instalacji II generacji co¶ takiego jak strza³ nie ma prawa siê pojawiæ, powinien bez problemu pój¶æ na wystawienie takiej gwarancji.
aro - 21-01-2008, 22:12
" />Ja mam instalke 2 generacji ju¿ 4 lata i niemia³em ¿adnych strza³ów w kolektor i filtr powietrza mam ca³y. Chyba mam szczêscie. Chocia¿ ci gazownicy, którzy zak³adali mi LPG maja bardzo dobr± opinie, smiem twierdzic ¿e znaj± siê na swojej robocie.
Boorek - 21-01-2008, 22:29
" />
">.... i mowi ze na 2 generacji lata ladnie i nie ma czegos takiego jak wystrzaly no chyba ze ktos partacznie zalozy...a no i daje gwarancje
Skoro strza³y zale¿± tylko od fachowo¶ci mechanika montuj±cego instalacjê, to:
niech da ci gwarancjê na uk³ad dolotowy na pi¶mie i zobowi±¿e siê do bezzw³ocznej naprawy szkód spowodowanych wystrza³em i wymiany uszkodzonych cze¶ci na nowe orygina³y + zwrot kosztów ewentualnej lawety, bez kwêkania o zu¿ytych ¶wiecach czy przewodach WN lub o winie le¿±cej po stronie auta.
Skoro ten gazownik uwa¿a, ¿e przy dobrze za³o¿onej instalacji II generacji co¶ takiego jak strza³ nie ma prawa siê pojawiæ, powinien bez problemu pój¶æ na wystawienie takiej gwarancji. ja je¿d¿ê juz prawie rok na instalce II gen ale bez silniczka a z zwyk³± ¶rób± i strza³ mia³em tylko raz... i w³a¶nie wtedy pad³ mi przep³ywomierz... Gdybym teraz mia³ zak³adac gaz do auta to niezale¿nie ile mia³bym poje¼dziæ to kupi³ bym sekwencje
kolego Chamillionaire je¶li masz zamiar sprzedawaæ auto za nie d³ugo to po co zak³adaæ gaz???? i tak sie nie zwróci... Pozdrawiam
chamillionaire - 22-01-2008, 00:25
" />Hmm koledzy powiedcie co z tymi silnikami jest czy to sa mechaniczne 16v tak jak w VW do 93 roku robili 16v na mechanicznym wtrysku i one mialey wiekszy poziom zagrozenia strzalem i zajechaniem motoru a potem wyszly 16v na elektronicznym wtrysku i jest slicznie!!Tak jak mowil kolega ktory jezdzi na 2 gen. to sadze ze zalezy od specjalistow a wracajac do tematu z gwarancja to porusze ten temat!!!
A autem bede jezdzil do momentu az zrobie golfa na cacy no chbya zewczescniej zacznie sie sypac i pochlaniac mega koszta...a co do zwrotu to nie zamierzam tak az duzo jezdzic..ale tak jak mowielem wole wiecej pakowac w MK2 a to ma byc tanie w lataniu to tu i tam...
GrzesiekK - 23-01-2008, 21:52
" />
">Je¿eli masz smyka³kê mechanika i znasz sie na miernikach itp. sprawach, mo¿e uderz w BLOSA.
Podobno cena podobna do instalki II generacji, osi±gi do sekwencji
nie zawsze ³atwo mo¿na wyregulowaæ BLOSA.
Larry daj spokój i nie powtarzaj g³upot zas³yszanych w sieci, w moim 2.0 16V mia³em i BLOS'a i mam teraz sekwencje STAG300 z wtryskami planijet, to dwa ró¿ne ¶wiaty, nie ma co porównywaæ, zreszta spytaj Nikosia co my¶li na temat BLOS'a ;]
Jesli kto¶ zak³ada w tej chwili instalacje do tego typu silnika to nie ma co sie zastanawiac i tylko wtrysk gazu ladowaæ, niedu¿a ró¿nica w cenie a kultura jazdy na lpg i osiagi bez porównania.
pzdr. Grzesiek
chamillionaire - 24-01-2008, 00:55
" />dobra panowie jedno ostateczne pytanie czy jest werja 2,0 16v z mechanicznym wtryskiem i wersja 2,0 16v na elektroniczym wtrysku??
Teraz o to mi tylko chodzi!!!
bolek - 24-01-2008, 01:35
" />Wtrysk jest elektroniczy, gdyby by³ mechaniczny nikt nie pisa³by o sekwencjach, bo do mechanicznego siê ich nie zak³ada.
Co do podobienstw z silnikiem panzerwagena to s± przynajmnie dwie identyczne rzeczy - obydwa silnika maj± 4 cylindry i 16 zaworów
Swoj± droga nie znam biegle wersji silnikowych coupe, a w eperze stoi: produkcja modelu od 1997,
wersje silnikowe: 2,0 16V Turbo, 2,0 20V Turbo, 2,4 ie i 3,0 V6.
Boorek - 24-01-2008, 09:46
" />
">Wtrysk jest elektroniczy, gdyby by³ mechaniczny nikt nie pisa³by o sekwencjach, bo do mechanicznego siê ich nie zak³ada.
Co do podobienstw z silnikiem panzerwagena to s± przynajmnie dwie identyczne rzeczy - obydwa silnika maj± 4 cylindry i 16 zaworów
Swoj± droga nie znam biegle wersji silnikowych coupe, a w eperze stoi: produkcja modelu od 1997,
wersje silnikowe: 2,0 16V Turbo, 2,0 20V Turbo, 2,4 ie i 3,0 V6. o kurcze a to w delcie chodzi³o 3.0 v6 ?? : yesyes : Jesli sie nie mylê to to sa wersje coupe Kappy, a kolega ma delte ktor± nazywa coupe a to pewnie 3 drzwiowa wersja jest. Pozdrawiam
chamillionaire - 24-01-2008, 10:39
" />Hmm to ciekawe co kolega napisal..chodz wiedze tu juz Heaterski tekst "pancerwagen" a ciekawe czemu???Przeciez kazdy lubi to co lubi...
Ale wracajac do meritum sprawy to tu mnie zaskoczono bo albo to sa sprzeczne informacje albo nprawde LANCIA jest nie z tej bajki!!!
Gdyz w rodzinie VW jesli ktos ma silnik na 1 punktowym lub wielo punktowym wtrysku to elegancko lata na 2 gen. i jesli ma 2.0 16v na tak zwanym digifancie (elektronicznie regulowane wtryski)to tez smialo moze latac na 2gen.ale oczywiscie dla dobra motoru sugeruje gazownik sekwecje by oszczedzic w ten sposob zywotnosc slinika!!!
A w przypadku mechanicznego wtrysku wszyscy mowia o sekwenci gdyz jak sie jezdzi na 2 gen. to silnik umiera bo przy mechanicznym wtrysku potrzeba jest paliwka by sie wyryski ustawialy...W przypadku gazu zacieraja sie szybko i bardzo czesto ma sie wystrzaly o ktorych juz tu wspominano!!
A tu jednak u wlochow z tego co tu napisano jest calkiem innaczej...Ciekawe!!!!
Jesli jest elektronicznie regilowane to zaryzykuje z 2 gen.
POZDRAWIAM
bolek - 24-01-2008, 10:44
" />
">(....) a kolega ma delte ktor± nazywa coupe a to pewnie 3 drzwiowa wersja jest. Pozdrawiam
eh no rzeczywi¶cie , co za nieuwaga. Przeszukiwa³em sobie info o Kappie Coupe i jak zobaczy³em w po¶cie ¿e chodzi o coupe, to jako¶ umknê³o mi ¿e chodzi o Deltê .
Poza wersjami silnikowymi resztê podtrzymujê
Boorek - 24-01-2008, 11:18
" />
">Hmm to ciekawe co kolega napisal..chodz wiedze tu juz Heaterski tekst "pancerwagen" a ciekawe czemu???Przeciez kazdy lubi to co lubi...
Ale wracajac do meritum sprawy to tu mnie zaskoczono bo albo to sa sprzeczne informacje albo nprawde LANCIA jest nie z tej bajki!!!
Gdyz w rodzinie VW jesli ktos ma silnik na 1 punktowym lub wielo punktowym wtrysku to elegancko lata na 2 gen. i jesli ma 2.0 16v na tak zwanym digifancie (elektronicznie regulowane wtryski)to tez smialo moze latac na 2gen.ale oczywiscie dla dobra motoru sugeruje gazownik sekwecje by oszczedzic w ten sposob zywotnosc slinika!!!
A w przypadku mechanicznego wtrysku wszyscy mowia o sekwenci gdyz jak sie jezdzi na 2 gen. to silnik umiera bo przy mechanicznym wtrysku potrzeba jest paliwka by sie wyryski ustawialy...W przypadku gazu zacieraja sie szybko i bardzo czesto ma sie wystrzaly o ktorych juz tu wspominano!!
A tu jednak u wlochow z tego co tu napisano jest calkiem innaczej...Ciekawe!!!!
Jesli jest elektronicznie regilowane to zaryzykuje z 2 gen.
POZDRAWIAM
Witam! prosze poka¿ mi jakikolwiek silnik 1.8 16v lub 2.0 16v KR z mechanicznym wtryskiem (K-jetronic) który by³by zasilany sekwencja. Z tego co ja sie orientujê to do tych silników montuje sie TYLKO I i II generacje, ewentualnie blosa bo nie ma tam kompa który sterowa³ by wtryskami... kolega ma Toledo 18 16v Gt z takim w³a¶nie wtryskiem :wink:
bolek - 24-01-2008, 11:59
" />
">Z tego co ja sie orientujê to do tych silników montuje sie TYLKO I i II generacje, ewentualnie blosa bo nie ma tam kompa który sterowa³ by wtryskami... To jest "oczywista oczywistosæ", nie da siê za³o¿yæ sekwencji, bo nie ma czym jej zasterowaæ. Po prostu. Problem by³ nawet z zamontowaniem tzw. 3 generacji (niesekwencyjnej, podanie regulowanej ci±g³ej strugi gazu), z uwagi na brak liniowego sygna³u czujnika po³o¿enia przepustnicy, który by³ tam bardzo istotnym sygna³em
Boorek - 24-01-2008, 12:11
" />
">Z tego co ja sie orientujê to do tych silników montuje sie TYLKO I i II generacje, ewentualnie blosa bo nie ma tam kompa który sterowa³ by wtryskami... To jest "oczywista oczywistosæ", nie da siê za³o¿yæ sekwencji, bo nie ma czym jej zasterowaæ. Po prostu. Problem by³ nawet z zamontowaniem tzw. 3 generacji (niesekwencyjnej, podanie regulowanej ci±g³ej strugi gazu), z uwagi na brak liniowego sygna³u czujnika po³o¿enia przepustnicy, który by³ tam bardzo istotnym sygna³em w³a¶nie, wiec dlaczego kolega Chamilionaire pisze ¿e przy wtrysku mechanicznym tylko sekwencja?? Kurcze albo cos tu jest nie tak, albo muszê potrenowaæ czytanie ze zrozumieniem... :? Pozdrawiam
chamillionaire - 24-01-2008, 22:51
" />Najmocniej przepraszam i chyle przed wszystkimi czola...Mieliscie calkowita racje...Doczytalem na necie chodz na przykladzie mercedesa ale tam wlasnie wystepowaly silniki na mechanicznym wtrysku!!!Niewiem co mi sie ubzduralo ze mozna jak katygorycznie odmawia sie zakadania gazu do silnikow z mech wtryskie!!!
Jeszcze raz mocno przepraszam za upieranie sie przy swoim bez podstawnie!!!
Pozdrawiam
Apropo sadze ze temat zamkniety bo dowiedzialem sie co chcialem...
A reszta czyli koszta takiego auta w exploatacji i jego trwalosc wyjdzie w trakcie mojego uzytkowania...
Dziekuje wszystkim zgromadzonym
chamillionaire