Anonymous - 27-05-2006, 16:44
" />Witam
Mam Lancie delta nova 2.0 16V seryjnie 139 KM
przyspieszenie do setkli - 9.6 s.
jak na tak male auto i dwulitrowa szesnastke bardzo mizerne osiagi, niestety potwierdzone w wyscigach.
Auto normalnie chodzi bardzo fanie - "dupohamownia" pokazuje nawet wiecej mocy ale w wysciagach niestety calkowita seria.
i teraz pytanie - jak podniesc moc aby nie wstydzic sie za ta wloszke????
Silnik jest mocno doprezony - stopien sprezania 10,5 - nie tu trzeba szukac mocy
wiem ze poprawia osiagi walki i obrobka g³oeicy - ale jakie walki i czy dostane je w rozsadnych pieniadzach????
Czy nie mozna czegos prostego zrobic aby dojac do 150 KM???
Kurczej jak ktos kupi sobie np kadeta GSI czy ASTRE to w sumie paroma zmianami ma przyrost ponad 10 % i osiagi naprawde super.
Czy seryjny wydech i dolot sa tak naprawde spieprzone????
czy pozbycie sie katalizatora odblokuje troche koni??? W tym samym silnik w Tipo seryjnie jest 142 lub 147 koni - czy one sie roznia???
jak na usuniecie katalizatora reaguje ten silnik??? (sonda jest bardzo daleko od glowicy) czy osiagi spadaja bez kombinajcji z sonda????
PS. chcialbym dojsc do 150 KM mam nadziej ze wtedy wystarczy to na objechanie zdrowego Civica 1.5 bo to naprawde przykro dostawac od seryjnego auta w podstawowej wersji silnikowej :(:(:((
Aha jeszcze jedno - wiem ze to mocy nie doda ale osiagi moze poprawic - odpiecie walkow wyrownywazajacych - czy poprawa jest naprawde znaczna i pogorszenie kultury pracy zauwazalne???
Mobil - 07-06-2006, 00:11
" />czesc mia³em taka lancie faktycznie by³a s³aba ale jak za³ozy³em stozek ,kolektor sportowy wycie³em katalizator i za³ozy³em koncowy t³umik sportowy a nie basowy na oponach 195/50/15 mia³em ok 8,2 a na oponach 215/40/16 8,8 do 100km a do 140 15,8sek.tylko ja leje v-power to jest naprawde paliwo godne polecenia:) tylko wez pod uwage to ze lancia jest bardzo ciezka jak na sportowe auto wazy 1250kg a astro z mocniejszym silnikiem ok 1100kg
DeviLL - 07-06-2006, 14:29
" /> <-- taki kolektor do 1.2 8v zrobil olek ostatnio. Ogolnie ceny to 800zl zwykla stal , 1000zl nierdzewka taka blyszczaca. Trzeba sie wczesniej umawiac
Anonymous - 29-06-2006, 20:54
" />Witam
widze ze to jednak nie jest klub tuningowy - trudno spotkac tu kogos kto chcialby poprawic osiagi ...jednak opowiem troszke o moim samochodzie moze sie komus przyda a moze odezwie sie ktos kto ma podobne pomysly i problemy jak ja.
Wiec po kolejnych porazkowych wyscigac ( z autami o mocy niewiele przekraczajacej 100 KM) postanowielm jednak obiektywnie sprawdzic moc silnika. wybralem sie na hamownie. Co prawda juz wczesniej podejrzewalem jaki bedzie wynik bo nie moglem porzadnie objechac podobnego auta 100 konnego (bravo diesel) wyszlo 110 KM. z jednej strony ucieszylem sie bo to objetnica lepszych osiagow jak doprowadze auto do serii, z drugiej zalamka bo kolejne inwestycje i brak konkretnych pomyslow na zdiagnozowanie usterki. Najpierw postanowielem zajrzec do rozrzadu, przy okazji wymienic go. Podejrzewalem zle ustawienie. Niestety tam wszystko bylo w porzadu wymienilem pasek z napinaczem i zdecydowalem sie "zrezygnowac z us³ug" walków wyrownowazajacych.
Operacja bardzo prosta polegajaca na niezakladaniu paska na w/w walki. . Co sie zmieni³o: powyzej 4000 RPM silnik bardzo glosny dzwiek jak z przelotowym wydechem (prawie) i pojawily sie pow 4000 RPM delikatne drzenia. Ogolnie nie ma tragedni jak ktos juz ma wolny wydech nie zauwazy roznicy a nawet dzwiek silnika moze sie podobac. Oczywiscie wyeliminowanie walkow nie da ani jednego konia za to silnik sie lepiej wkreca (zauwazalnie) i jest szansa na minimalne poprawienie osiagow - na razie tak zostanie.
Gorzej z tym ze nie wiem gdzie szukac brakujacych koni. Kolejny moj pomysl to sprawdzenie cisnienia paliwa, potem trzeba zerknac czy przypadkiem walki nie sa starte tak mocno ze ograniczja osiagi. Kolejnych pomys³ów na razie brak - moze ktos cos zasugeruje? (przypomne tylko ze cisnienie sprezaNIA NA KAZDYM Z CYLINDROW TO MIN 14,5 atmosfery wiec raczej kompresji nie brak.
Zauwazylem tez ze mozna regulowac rodzielacz zaplonu - pytanie czy to ma wplyw na kat wyprzedzenia czy steruje tym komputer??? (jest czujnik na kole pasowym walu).
Ps. oczywiscie oleje, filtry, swiece, kable nowe, markowe napewno dobre wymienieone w tym miesiacu.
Kto podzieli sie pomyslami, uwagami itp. ??
KJ - 29-06-2006, 22:57
" />
">widze ze to jednak nie jest klub tuningowy - trudno spotkac tu kogos kto chcialby poprawic osiagi ...
Bo to Lancia, a Lancii nie trzeba poprawiaæ ;-)
Kubek - 29-06-2006, 23:21
" />Sam stozek i wyciety katalizator powinnien Ci dac okolo 5% wiecej mocy, nie wiem ile w seri maja te Delty ale na allegro widzialem seryjne delty 2.0 z turbo 16V z okolo 160KM, i moze zacznij od chip tunningu ? zawsze to cos daje ? no i mozesz lac jeszcze Super-V-Power (99 oktanow ). Dziwne jest to ze ma miec niby w seri te 140KM a ma 110KM, w tym miejscu zaczalbym od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia czy zwykly filtr powietrza nie jest czasem czarny ? ( stozek naprawde duzo daje ), zmierz Cisnienie, moga byc np. wezyki paliwowe popekane ( te od spodu, pompa paliwa ) no i sprzeglo moze Ci sie slizgac, bez dobrego sprzegla mozesz mec nawet 200KM i Ci to nie wiele pomoze.
Anonymous - 29-06-2006, 23:41
" />
">Sam stozek i wyciety katalizator powinnien Ci dac okolo 5% wiecej mocy, nie wiem ile w seri maja te Delty ale na allegro widzialem seryjne delty 2.0 z turbo 16V z okolo 160KM, i moze zacznij od chip tunningu ? zawsze to cos daje ? no i mozesz lac jeszcze Super-V-Power (99 oktanow ). Dziwne jest to ze ma miec niby w seri te 140KM a ma 110KM, w tym miejscu zaczalbym od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia czy zwykly filtr powietrza nie jest czasem czarny ? ( stozek naprawde duzo daje ), zmierz Cisnienie, moga byc np. wezyki paliwowe popekane ( te od spodu, pompa paliwa ) no i sprzeglo moze Ci sie slizgac, bez dobrego sprzegla mozesz mec nawet 200KM i Ci to nie wiele pomoze.
oscylowanie ¶rednimi przyrostami jest ma³o sensowne,
ka¿de auto zareaguje indywidualnie..
najwa¿niejsze jest odzyskanie serii.. sto¿ki, robienie wydechu, dolotu
powinno dodaæ co¶ ponad..
ja bym sprawdzi³:
- stan wa³ków,
- sondê lambda + ew. kat. (nie napisa³e¶ przebiegu, mo¿e byæ przypchany),
- filtr paliwa,
- ci¶nienie na listwie (pompa.. choæ uwa¿am, ¿e przy pedale w pod³odze mog³oby byæ stukowe)..
to na pocz±tek.. je¶li kompresja jest oki to wcze¶niej czy pó¼niej siê znajdzie winowajca..
p.s. jeszcze bym podmieni³ kable WN na chwilê.. wiem, ¿e masz nowe etc.
ale ja bym podmieni³..
powodzenia
DeviLL - 30-06-2006, 00:09
" />Obadaj kolektor wydechowy , jak jest mocno osmolony to zrob porting (pamietam w pxs taka jedna alfe zasyfiona , zrobilo sie to i moc skoczyla w gore ladnie)
Anonymous - 30-06-2006, 00:21
" />dzieki za wypowiedzi
kable, filtry mat exploatacyjne mam bardzo dobrej jakosci i nowe. Nowe mam rowniez sprzeglo i skrzynie po remoncie (wszystko na orginalnych czesciach )
Jak juz ktos zauwazyl na razie szukam seii ale propozycje tuningowe tez mile widziane co prawda wywalenie tlumikow, katalizatora i zalozenie stozka pewnie spowodowaloby ucieczke kolejnych 30 konii ale dzieki za checi :):):)
biore pod uwage przytkany katalizator, bede go zastepowal po wyeliminowaniu innych przyczyn (to naprawde malo prawdopodobne aby seryjny, nawet zniszczony wydech zabral 30 koni, prawi 1/3 mocy...)
Adolf- dlaczego sadzisz ze problemy z pompa (cisnieniem paliwa) moga spowodowac spalanie stukowe?
i jeszce jedno - nie znam (jeszcze ) sterownika tego silnika ale mysliszy ze lambda ma wplyw podczas max otwarcie przepustnicy?
Adolf - dzieki - wreszcie ktos kto wie co mowi :):):):):)
Pablo - 30-06-2006, 09:10
" />A tak przy okazji spytam jak ma siê wywalenie katalizatora do pó¼niejszych przegl±dów
Anonymous - 30-06-2006, 09:21
" />
">Jak juz ktos zauwazyl na razie szukam seii ale propozycje tuningowe tez mile widziane
wiêc tak jak pisa³em skup siê na odzyskaniu serii, jak znajdziesz
to bêdziesz hiper zadowolony i wtedy dopiero na spokojnie szukasz
dodatkowych KM..
">biore pod uwage przytkany katalizator, bede go zastepowal po wyeliminowaniu innych przyczyn (to naprawde malo prawdopodobne aby seryjny, nawet zniszczony wydech zabral 30 koni, prawi 1/3 mocy...)
w/g mnie uciek³o Ci nie 30 a 20% , ale uwierz, ¿e zapchany katalizator
potrafi unieruchomiæ auto, wiêc warto sprawdziæ,
je¶li siê oka¿e, ¿e jest git mo¿na spokojnie ponownie go wstawiæ..
">Adolf- dlaczego sadzisz ze problemy z pompa (cisnieniem paliwa) moga spowodowac spalanie stukowe?
przy max otwarciu przepustnicy (czyt. du¿ym obci±¿eniu)
zacznie po prostu brakowaæ paliwa, ale to powiniene¶ s³yszeæ
(charakterystyczne "cykanie"), je¶li nie ma to ok, choæ nie ma du¿o
roboty ze sprawdzeniem, wiêc warto..
">i jeszce jedno - nie znam (jeszcze ) sterownika tego silnika ale mysliszy ze lambda ma wplyw podczas max otwarcie przepustnicy?
oczywi¶cie, ¿e ma.. przecie¿ to sonda na podstawie odczytów
dobiera sk³ad mieszanki.. lambda ma równie¿ ogromny wp³yw na spalanie
wiêc zwróæ te¿ uwagê ile auto pali..
podjed¼ na examiner i ew. b³êdy typu uszkodzona sonda od razu wyjd±..
no mój gust zacznij od naprawdê podstawowych rzeczy..
+ sprawdzenie wa³ków (znowu niewiele roboty, 10 ¶rub bodaj¿e
+ ew. uszczelka pod pokrywê i 4 ringi na otwory ¶wiec zap³.)..
opinia o wa³kach 2.0 16v jak i 2.0 16vT jest bardzo niepochlebna..
poza tym je¶li masz zdart± wierzchni±, utwardzan± warstwê,
to w obecnej chwili dr± siê ju¿ niemi³osiernie a opi³ki metalu dostaj± siê
do oleju.. chyba nie muszê t³umaczyæ co to znaczy..
i jeszcze raz powodzenia
Kubek - 30-06-2006, 15:11
" />
">...
Jak juz ktos zauwazyl na razie szukam seii ale propozycje tuningowe tez mile widziane co prawda wywalenie tlumikow, katalizatora i zalozenie stozka pewnie spowodowaloby ucieczke kolejnych 30 konii ale dzieki za checi :):):)
No nie wiem nie znam nikogo kto po wywaleniu kata i wstawieniu stozka narzekal by na spadek 30 KM, ktos zreszta nawet na forum pokazywal kiedys wykresy i testy z hamowni jakiegos fiata punta w ktorym byl stozek co dalo jakies 7KM wiecej w standardzie, a potem zaleznie od dlugosci rury powietrza dolotowej od filtra do przepustnicy, pokazywali jak zmienia sie moc i moment obrotowym, chyba im dluzszy dolot tym wiecej KM ( chyba najwiecej 9 KM uzyskali ) a im krotsza to tymwiekszy moement obortowy, wiec nie pitol ze Ci cos ukradnie konie
Anonymous - 30-06-2006, 15:38
" />
">No nie wiem nie znam nikogo kto po wywaleniu kata i wstawieniu stozka narzekal by na spadek 30 KM, ktos zreszta nawet na forum pokazywal kiedys wykresy i testy z hamowni jakiegos fiata punta w ktorym byl stozek co dalo jakies 7KM wiecej w standardzie, a potem zaleznie od dlugosci rury powietrza dolotowej od filtra do przepustnicy, pokazywali jak zmienia sie moc i moment obrotowym, chyba im dluzszy dolot tym wiecej KM ( chyba najwiecej 9 KM uzyskali ) a im krotsza to tymwiekszy moement obortowy, wiec nie pitol ze Ci cos ukradnie konie
wystarczy nieumiejêtne zamontowanie sto¿ka i auto os³abnie..
w wolnoss±cym aucie du¿o trudniej dobraæ wydech..
to nie turbo, ¿e wsadzisz przelotow± rurê i masz z g³owy (choæ to te¿ nie do koñca prawda)
w wolnoss±cym trzeba to zrobiæ z g³ow±..
Luckyy - 30-06-2006, 17:29
" />
">...
Jak juz ktos zauwazyl na razie szukam seii ale propozycje tuningowe tez mile widziane co prawda wywalenie tlumikow, katalizatora i zalozenie stozka pewnie spowodowaloby ucieczke kolejnych 30 konii ale dzieki za checi :):):)
No nie wiem nie znam nikogo kto po wywaleniu kata i wstawieniu stozka narzekal by na spadek 30 KM, ktos zreszta nawet na forum pokazywal kiedys wykresy i testy z hamowni jakiegos fiata punta w ktorym byl stozek co dalo jakies 7KM wiecej w standardzie, a potem zaleznie od dlugosci rury powietrza dolotowej od filtra do przepustnicy, pokazywali jak zmienia sie moc i moment obrotowym, chyba im dluzszy dolot tym wiecej KM ( chyba najwiecej 9 KM uzyskali ) a im krotsza to tymwiekszy moement obortowy, wiec nie pitol ze Ci cos ukradnie konie
o to i wykresy
Anonymous - 30-06-2006, 20:44
" />oczywiscie troche przesadzilem ze spadkiem ale chodzilo mi o to ze stozek moze i w 90 % przypadkow PRAKTYCZNYCH zabiera kilka km.
Nikt nie przeczy ze umiejetne przerobienie dolotu (zwroc uwage ze wykresy ktore podales odnosza sie do dlugosci dolotu a nie typu filtra) moze poprawic co nieco. Ale uwazam (subiektywna opinia) ze dolot w mojej lanci jest ok. sa oczywiscie konstrukcjie fabrycznych dolotow ktore sa po prostu spieprzone i wtedy cokolwiek nie zrobimy przyniesie poprawe.
Druga sprawa - hamownia niestety nie odzwierciedla rzczywistych warunkow w jakich pracuje filtr - chodzi przedewszystkim o zawirowania powietrza pod maska przy predkosciach ponad 60 km/h. i nie pomoze tu jakas grodz zamknieta tylko z dwoch stron. Profesjonalne przerobki polegaja na wlozeniu stozkowego filtra do airboxu niestety koszt jest bardzo duzy i napewne w cyfilnuym uzytkowanie nie rekompensuje 1 - 5 KM zysku.
Kolejna sprawa filtr stozkowy ma bardzo negatywny wplyw na trwalosc samego silnika i pewnych elementow elektronicznych.
Adolf - z tego co sie orientuje to salanie stukowe moze byc spowodowane opoznionym zaplonem, kiepskim paliwe ale raczej nie mala jego iloscia.
Co do lambdy wiekszosc starszych stterownikow dawkuje wg wskazan lambdy tylko na malych obciazeniach silnka podczas max otwarcie przepustnicy wykorzystywany jest tylko przeplywomierz lub map.
prezesjm - 30-06-2006, 21:00
" />Tu siê z tob± zgadzam ca³kowicie. Je¿eli jeszcze nie przegl±da³e¶ wydechu to koniecznie zacznij od tego. Przypchany katalizator niesamowicie obni¿a moc, jest to odczuwalne szczególnie przy wysokich obrotach, silnik traci charakterystyczny z±b, szczególnie w 2,0 16V lanci wyra¼nie powinno byæ czuæ przyrost mocy powy¿ej 4 tysiêcy, je¿eli charakterystyka jest sp³aszczona to stawiam na wydech, katalizator lub co¶ z samymi t³umikami.
sloneczna - 30-06-2006, 23:01
" />Sprawdz czujnik temperatury silnika -ogromny spadek mocy spalanie stukowe.
Jak masz mo¿liwo¶æ podepnij sterownik od tipo 16v .
Lambda ,potencjometr przepustnicy sprawdz rezystancje .
Kat ma³o prawdopodobne aby by³ zapchany.
Pompa paliwa lub reduktor na powrocie za reduktorem 1,8- 3 atm -potrafi os³abiæ silnik.
Czujnik GIMP w rozdzielaczu mo¿e byæ nieustawiony .
Tak jak kto¶ radzi³ pod³±cz pod komp diagnostyczny naj Bosch
¶wietnie czyta Lancie-Fiaty.Tylko nie jaki¶ bzdet co nic nie pokazuje .
Musi pokazaæ :
temperature silnika
temperature powietrza w dolocie.
konty wyprzedzenia w pe³nym zakresie obrotów
lambde
czasy otwarcia wtrysku w zakresie obrotów
analize spalin
Potem dane porównaj z fabrycznymi .
Mia³em problem z 1,8 16v . Tipo mia³o zmieni±n± mapê w niemczech
mia³o oko³o 130KM . Wkrêca³o siê jak szalone na obroty mi³o by³o s³uchac ,ma³o nim jezdzi³em by³o niskie i zim± nie nadawa³o siê do jazdy.
Sta³o w gara¿u i wiosn± przejecha³em siê i stwierdzi³em ,¿e moc uciek³a .Pojecha³em na Boscha i wszystko OK
Nasprawdza³em siê rezystancje rozebra³em listwê sprawdza³em wtryski czy mgie³ke daja .
Okaza³o sie ,¿e lej± jak z szczykawki . .Przyczyna pêkniêty wê¿yk przy pompie paliwa za ma³e ci¶nienie paliwa pod obci±¿eniem.
bry¶ - 01-07-2006, 08:47
" />Jakby¶ mia³ 8v to nie problem( obci±æ prowadnice zaworów powiêkszyæ kana³y i zmieniæ t³oki na te z 1600 )w 16v trzeba kombinowaæ z kolektorem ss±cym ,przepustnic± a najlepiej to wszystko co jest wywaliæ dorobiæ kryzê i za³o¿yæ boczne ga¼niki solex lub weber minimum 40, 45-ki stoczyæ ko³o zamachowe lub te¿ poszukaæ od 1600 ju¿ l¿ejsze i gotowe koszt operacji razem z wa³kami oko³o 10000 z³ znajomy mia³ taki silnik w du¿ym fiacie i na rajdzie rafinerii Trzebinia dosta³ wylotkê po 2 odcinkach bo by³ lepszy od subaru o 2 sekundy
sloneczna - 01-07-2006, 13:57
" />Bry¶ -czy do silnika 2,0 8v mo¿na ga¿niki zapodaæ .
By³o by super jak tak ,tylko jakie kolektory by podesz³y i
jak do tego zamontowaæ turbine.Co prawda instalacje mam ju¿ prze³o¿on± od 2,0 8v .
Mia³o by to biegaæ w TIPO ze znaczkiem 1,4ie
Bo w³a¶nie zabieram siê za wymianê silnika i jeszcze jedno
czy to jest napêd od Delty w tym Tipo?
bry¶ - 01-07-2006, 16:38
" />Co do ga¼ników to pasuj± z ritmo 130 abarth ,turbo siê do nich nie da za³o¿yæ bo nie s± uszczelnione ³o¿yskowania przepustnic ale to mo¿na te¿ przerobiæ ,jednak lepszy do turbo jest wtrysk (dok³adniejsze dawkowanie paliwa ) silnik wolnoss±cy te¿ jest fajny jaczcze jak ma 2 podwójne ga¼niki s³ychaæ ten d¼wiêk i krêci siê po 9000, w w³oskim autocrosie zamiast silników turbo w deltach integrale wk³ada siê 1600 na ga¼nikach po pierwsze startujesz w klasie 1600 a nie 3500 a po drugie mocy ma to te¿ oko³o 180 koni i jest bezkonkurencyjne
napêdy chyba od dedry ? na pewno nie delta
Anonymous - 02-07-2006, 01:02
" />dzieki chlopaki !! wreszcie jakis odzew i troche informacji. Na wtorek jestem umowiony na usuniecie katalizatora (wstawiam podobnej wielkosci tlumik przelotowy - to troche loteria ale i tak lepsze niz sama rura).
Moze uda mi sie w tygodniu udac na porzadna diagnostyke silnka - na bajecznej naprzeciwko Polinaru maja odpowiednie urzadzenia???
Po uzytkowaniu Lanci bez walkow wyrownowazajacych dochodze jednak do wniosku ze to nie dla mnie - silnik jest strasznie glosny powyzej 4 000 RPM jest to dokuczliwe zwlaszcza na trasie pomimo tego ze zmienilem sobie na dluzsze przelozenie piatego biegu - od 140 km/h jest wyrazna roznica a powyzej 160 km/h jest to juz zbyt meczace. (granica akceptowalnego halasu - 4000 RPM) osiagi bez zauwazalnych zmian choc auto wydaje sie duzo bardziej dynamiczniejsze - lepiej reaguje na gaz.
Dedra 16V byla - opieram sie tu na danych z Autodaty - jeszcze nie siedze do konca w fiatach.
Gazniki w przypadku mojego auta odpadaja.
Jak ustawic rozdzielacz zaplonu we wlasnym zakresie??? Czy komputer jest z "autoadaptacja" w takiej Lanci??? czy sterownik od TIPO ma identyczna wtyczke i rozklad kabli????
pozdrawiam.
Luckyy - 02-07-2006, 15:07
" />sorki - mialem na mysli 2.0 16V turbo (w Dedrze integrale)
Anonymous - 15-07-2006, 19:22
" />kolejne mody i kolejne hamowania:
zamiast katalizatora przelotowy tlumik, przeregulowany czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawdzona wiekszosc osprzetu, ponowne badanie kompresji, rozrzad nowy dobrze ustawiony, od³±czone walki wyrownywazajaca.
EFekt - na hamoweni 2 - 3 KM czyli ze 110 wzroslo do 112 - 113. Wniosek - usowanie katalizatora i odpinanie walkoa balansujacych nie ma sensu - tylko gdzie sa moje konie????
w tym tygodniu zagladne do walkow rozrzadu - moze sie starly i moze wreszcie uda mi sie zmierzyc cisnienie paliwa...
ktos ma jakies pomysly na moje brakujace konie????
Ps. hamownia pokazala wzrost o 2 - 3 KM czyli w granicach bledu pomiaru.
DeviLL - 15-07-2006, 23:48
" />
">kolejne mody i kolejne hamowania:
zamiast katalizatora przelotowy tlumik, przeregulowany czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawdzona wiekszosc osprzetu, ponowne badanie kompresji, rozrzad nowy dobrze ustawiony, od³±czone walki wyrownywazajaca.
EFekt - na hamoweni 2 - 3 KM czyli ze 110 wzroslo do 112 - 113. Wniosek - usowanie katalizatora i odpinanie walkoa balansujacych nie ma sensu - tylko gdzie sa moje konie????
w tym tygodniu zagladne do walkow rozrzadu - moze sie starly i moze wreszcie uda mi sie zmierzyc cisnienie paliwa...
ktos ma jakies pomysly na moje brakujace konie????
Ps. hamownia pokazala wzrost o 2 - 3 KM czyli w granicach bledu pomiaru.
Pisalem juz bys sprawdzil kolektor (w alfie 156 byl juz tak zapchany sadza ,ze porting dal jakies 12km)
Anonymous - 01-09-2006, 21:34
" />niestety mocy wciaz brak
postanowilem zaczac szukac glebiej - zdjolem pokrywe zaworow bo myslalem ze moze walki przytarte albo cos nie tak z nimi...
niestety albo na szczesci okazalo sie ze walki w super stanie, napewno z tego modelu ogolnie super dobrze - niestety mocy wciaz brak :(:(:(:(:( moze w przyszlym tyg sprawdze dokladnie wszelkie czujniki itp - to chyba jednak problem "elektryczny: niestety koncza mi sie pomyly gdzie szukac...
lancia1969 - 02-09-2006, 21:58
" />Wojtek , a moze poprostu zmieñ hamownie? :lol:
Anonymous - 03-09-2006, 16:14
" />sikora - mam wersje wolnossaca...
A hamowni nie ma co zmieniac - zapominasz ze troche sie scigam i wizyta na hamowni wyniknê³a wlasnie z tego powodu ze jade rowno z autami o mocy w okolicach 110 KM i porownywalnej masie. Oczywiscie w ustawianym wyscigu powtarzanym wielokrotnie z kierowca z "praktyka" bo "na ulicy" nie ma bata - to nie porownanie ;)
bry¶ - 03-09-2006, 16:33
" />a co to za wy¶cigi? s³abe cc w DSMP maj± po 110 koni :lol: s±dzê ¿e pucharówka picanto najwolniejsze co jest do jazdy by ci ty³ek przetrzepa³a, d³ub bardziej efektywnie i nie s³uchaj pana Goduli odwied¼ lepiej Swi±tka bo ich bravo z tym co ty masz silnikiem w lanci ma du¿o ponad 200 koni na te¿ gotowe wa³ki kolektory ,g³owice i nie jest a¿ tak drogi !!!
Radicz - 03-09-2006, 21:00
" />
">a co to za wy¶cigi? s³abe cc w DSMP maj± po 110 koni :lol: s±dzê ¿e pucharówka picanto najwolniejsze co jest do jazdy by ci ty³ek przetrzepa³a, d³ub bardziej efektywnie i nie s³uchaj pana Goduli odwied¼ lepiej Swi±tka bo ich bravo z tym co ty masz silnikiem w lanci ma du¿o ponad 200 koni na te¿ gotowe wa³ki kolektory ,g³owice i nie jest a¿ tak drogi !!!Wszystko fajnie- tylko jaki koszt takich zmian w aucie wolnoss±cym??? :roll: :roll: :roll:
Pozdrawiam, Radicz.
schab - 03-09-2006, 21:41
" />
">Wszystko fajnie- tylko jaki koszt takich zmian w aucie wolnoss±cym???
I na ile auto z ostrymi wa³kami rozrz±du od ¦wi±tka nadaje siê do codziennej jazdy przy wolnych ( ? ) obrotach 3-3,5 tys ? I apetycie na paliwo powy¿ej 40 l / 100 km
bry¶ - 03-09-2006, 21:45
" />tak tylko jak chce siê po¶cigaæ ,to z turbo w tej pojemno¶ci trzeba mieæ z 600 koni by co¶ wygraæ a to kosztuje du¿o wiêcej ! :wink:
ps. nic nie jest za darmo , takie rzeczy to teraz tylko w Erze
Anonymous - 05-09-2006, 00:00
" />Bry¶ - nie wiem co masz dokladnie na my¶li - mowiac o Kia Picanto Goduli ¦wiatklu itp.
Scigam sie amatorsko w wyscigach rownoleglych czyli sprintach (g³ównie) niestety w tym sezonie nie udalo mi sie ani raz wystartowac w wyscigach o randze Mistrzostw Polski - zreszta bez sensu startowac samochodem ktory uzywam do normalnej jazdy i nawety nie jest odelzony. O wyscigach wspomnialem dlatego ze potwierdzaja tylko moc z hamowni.
W takich wyscigach Kia picanto raczej nie ma szans - nawet przy mocy 110 KM mam chyba lepszy stosunek mocy do masy - a o to w tym chodzi.
Co do tuningu - wiem ze zaczalem temat pytaniem o tuning - niestety tuning odlozy³em na razie bo generalna zasada brzmi (i lepiej ja sobie zapamietaj):
TUTINGUJEMY TYLKO AUTA W PE£NI SPRAWNE
(czyli rowniez o seryjnej mocy (lub jej bliskie) w innym przypadku to strata czasu, pieniedzy i nerwow. i wlasnie do tej serii d±¿e aby rozpocz±æ tuning (byæ mo¿e).
Co do 200 KM w takim silniku jak moj - pokaz mi ten samochod i zweryfikujmy ta moc w wyscigu rownoleg³ym!!!
Oczywiscie ze 200 Km jest mozliwe ale w przypadku tego silnika przerobki musialy by byc tak znaczne ze uniemozliwylyby normalna eksploatacje na drogach, koszty kosmiczne, a juz nie uwierze ze takie auto zbudowane jest u ¦wiatka czy Goduli.. (pomijam juz bezsens wk³adania do Bravo takiego silnika jak w serji mamy nowszego i mocniejszego - pieciocylindrowca.
pozdrawiam
Anonymous - 05-09-2006, 14:55
" />Delta 2.0 16v to nie jest wolne auto; ma 9 sekund do 100 km/h to tyle ile nowy Golf 2.0 150 KM... v-max Delta ma wy¿szy; powinny i¶æ równo spod ¶wiate³. £eb w ³eb powinna i¶æ tak¿e z najnowszym Civicem 1.8... 1.4 zostaje daaaaaaaaaleko w tyle.
Pozdrawiam
schab - 05-09-2006, 16:01
" />
">Delta 2.0 16v to nie jest wolne auto; ma 9 sekund do 100 km/h to tyle ile nowy Golf 2.0 150 KM... v-max Delta ma wy¿szy; powinny i¶æ równo spod ¶wiate³. £eb w ³eb powinna i¶æ tak¿e z najnowszym Civicem 1.8... 1.4 zostaje daaaaaaaaaleko w tyle.
Pozdrawiam
Nie . ¿ebym by³ fanem VW - ale Delta V-max ma wy¿sz± g³ównie na papierze . I to za spraw± bardzo d³ugich prze³o¿eñ . A do sprintu z kolei jest za ciê¿ka . np. stara Astra GSI obje¿d¿a j± dooko³a .
A propos skrzyñ- widzia³em niedawno w TVN-turbo rozmowê z ch³opakiem , który siê ¶ciga w RSMP w klasie N Hond± Civic Type R ( 215KM) . Narzeka³ straszliwie na skrzyniê z któr± owa Honda jest homologowana . I to nie na jako¶æ , tylko d³ugo¶æ prze³o¿eñ ! Po co komu czy w rajdach , czy na æwiartkê -skrzynia - przy której na pi±tym biegu silnik nie jest w stanie doj¶æ do obrotów maksymalnej mocy ?
bry¶ - 05-09-2006, 16:39
" />dok³adnie to co mówie pucharow± 75 konn± kie picanto nie mówi±c o pandzie pol-caru co z silnikiem 1,4 obje¿drza w DSMP prawie wszystkie 2,0 :? wybierz siê na tor w Kielcach lub Poznaniu to zobaczysz o co chodzi !!!
coconut - 05-09-2006, 19:01
" />ps.
Czy integralka z tej strony ma na sobie ubranko od brysia ? ;]
www.viga.of.pl
bry¶ - 05-09-2006, 20:43
" />tak, ale to s±dzê za bardzo odbiega od tematu ,choæ adres jest jak najbardziej wskazany do robienia czegokolwiek z silnikiem moja prywatna delta siedzi tam ju¿ d³ugo i posiedzi do tego momêtu a¿ bêdzie dobrze czyli 280-300 koni i do¶æ trwa³y silnik (na d³u¿ej )jest to napewno lepsze rozwi±zanie ni¿ psucie czego¶ samemu !!! Na razie siê to przeci±ga z powodu innych problemów i tego ¿e auto zostawi³em tam raczej w barterze, mi siê nie ¶pieszy !
Anonymous - 05-09-2006, 21:52
" />Delta Nova jest troche przyciezka - wydaje mi sie ze silnik tez troche mocowo odstaje od konkurencji (konkurencja to nie auta nowe tylko golf GTI III - 2.0 16V 150 KM, Astra I 2.0 16V 150 KM - niestety od tych aut osiagi delty odstaja troche... I to nie za sprawa dlugicvh przelozen - ponoiewaz akurat w delcie 2.0 16 V sa one krotki - osobiscie jedna z pierwszych modyfikacji ktorych dokonalem bylo zmienienie przelozenia 5-tego biegu poniewaz seryjnie naprawde byl krotki - mozna bylo dokrecic do odciecia nawet moim slabym samochodem przy 4 000 rpm bylo okolice 100 km/h a to jednak lekka przeaada wygodna predkosc podrozna (halas silnika od 4 000 na dluzszej tyrasie byl uciazliwy.. a do scigania nawet na toze kielce to piatka krotka raczje nie jest potrzebna.
PS. wybieram sie na tor kielce lub do Radomia - tez maja podobno fajny tor gokardowy...
hf - 29-11-2006, 14:45
" />jezdze nieraz na nocne w kraku i przyjezdza tam gosc 2.0 16v i powiem ze calkiem niezle sobie radzi.... ten motor w serii powinien miec 139km wiec calkiem niezle cho c faktycznie wypadalo by nieco zredukowac jego mase (wybebeszyc) ja juz zauwazylem ze zle zalozony stozek tylko pogarsza osiagi wiec zdecydowanie wkladka .pytanie tylko w jakim stanie jest ten silniczek bo moze samo wymienianie swiec kabli zaplonowych filtrow nic tu nie da.. ja jeszcze nie schamowalem potwora ale zrobilem juz kapitalny remont silnika plus nowe sprzeglo plus wymiana wszystkich materialow eksploatacyjnych tzn oleje, filtry ,paski, swiece,kable itp itd narazie to ucielem latarnie i czeka mniemaly wydatek:) powiedz mi czy sciagles sam pasek z walkow wyrownowazajacych czy wyciagles je i zaslepiles???
maciek_czer - 30-11-2006, 00:36
" />WItam!
Prze¶ledzi³em Wasz± dyskusjê na temat braku mocy w 2.0 16V i mogê dodaæ ¿e faktycznie je¿eli silnik bez przeróbek nie osi±ga mocy serii to jest co¶ nie tak. Chyba ¿e moc podana na hamowni jest moc± na ko³ach.
A o tym trzeba pamiêtaæ! Gdy¿ moc na ko³ach jest zauwa¿alnie ni¿sza ni¿ na silniku. W przypadku AR 166 3.0 24V na silniku 222,8 KM na ko³ach 172,3 KM czyli starta mocy wynosi 50,5 KM i to na skrzyni manual oczywi¶cie! I jest to naturalne. Dodatkowo silnik 2.0 w ka¿dej postaci (4 cyl). Ma konstrukcjê o du¿ym skoku t³oka (90 mm) przy ¶rednicy t³oka 84 mm) To czyni tê jednostkê podkwadratow± wsp. 0,93 i naturalne jest to ¿e wkrêca siê ona oporniej od nowocze¶niejszych silników nadkwadratowych. Dlatego chêtnie tuninguje siê silniki 1.6DOHC , które z natury maj± charakterystykê przystosowan± do wy¿szych obrotów. (¶r. 84 mm skok 71 mm - o ile dobrze pamiêtam) S³ychaæ to tak¿e po ich pracy. Ten niekorzystny stosunek ¶rednicy do skoku powoduje ¿e silnik ten aczkolwiek wyj±tkowo mocny w wersji 2.0 16vT zw³aszcza HF integrale i podatny na tuning jest k³opotliwy je¿eli chodzi o wywa¿enie i wytrzyma³o¶æ korbowodów i t³oków (chodzi o bezw³adno¶æ), a czêstym koñcem tych silników krêconych bardzo wysoko jest urwany korbowód i w konsekwencjii "m³ynek".
schab - 30-11-2006, 11:54
" />
"> ponoiewaz akurat w delcie 2.0 16 V sa one krotki - osobiscie jedna z pierwszych modyfikacji ktorych dokonalem bylo zmienienie przelozenia 5-tego biegu poniewaz seryjnie naprawde byl krotki - mozna bylo dokrecic do odciecia nawet moim slabym samochodem przy 4 000 rpm bylo okolice 100 km/h a to jednak lekka przeaada wygodna predkosc podrozna (halas silnika od 4 000 na dluzszej tyrasie byl uciazliwy..
Odkopa³em stary post , ale dopiero teraz siê w niego wczyta³em . Z ca³ym szacunkiem , ale co¶ chyba pomyli³e¶ z tymi biegami ...
Je¿eli przy 4000 obr na pi±tym biegu mia³by¶ 100km/h - to maksymalna prêdko¶æ wynios³aby 160 !
Trochê to dziwne , tym bardziej - ¿e je¿d¿ê ju¿ pi±tym autem z rodziny Fiata i tak krótkiego prze³o¿enia nie mia³em nawet w Fiacie 128 ( co prawda mia³ tylko 4 biegi ) . Tym dziwniejsze , ¿e teraz w Dedrze 1,8 przy 4000 na pi±tym biegu mam 180km/h !
Obroty z prêdko¶ci± zgadza³yby siê - ale z 3 biegiem ...
Chyba , ¿e masz Diesla ze skrzyni± od benzyniaka ?
Anonymous - 01-12-2006, 00:38
" />Witam d³ugo nie zagladalem...
napisalem okolo 100 km/h mozliwe ze troszke wiecej tak czy siak skrzynia bardzo krotka i zmienilem przelozenie - juz teraz nie pamietam jakie przelozenie ale wg instrukcji to najdluzsza piatka od diesla pozostale 4 biegi pozostaly krociutkie co pozwala na calkiem niezly start pomimo 112 Km NA SILNIKU!!! i stwarza wrazenie ze auto sobie radzi.
jesli chodzi o wa³ki wyrownowazajace to po prostu sciagnalem a raczej nie zalozylem paska :):):)
obecnie zalozylem go z powrotem - paska ze wzgledu na osiagi nie oplaca sie zdejmowac, poprawa w granich bledu pomiaru a niestety halas i drgania wzrastaja na dluzsza mete (przy cywilnym uzytkowaniu auta) za bardzo.
Maciek Czer - oczywiscie masz duzo racji w tym co piszesz - chodzi o skoki tloka - dlugoskokowy silnik jest bardziej wymagajacy dla ukladu korbowego, jednak akurat w silniku 2.0 sam ulkad korbowy jest bardzo mocny ale smarowanie panewek, szczegolnie na czwartym cylindrze nie wyrabia niestety i to jest glownym i bezposrednim powodem uszkodzenia walu, korbowodu i "m³ynka"
PS. jesli ktos jest ciewkawy to zrobilem prosty programik w exelu w ktory wklepuje sie przelozenia i podaje predkosci , jest nawet prosty wykres, moge odgrzebac materialy znalezc dokladne przelozenia i pokazac jakie predkosci osiagam na poszczegolnych biegach i piatke oryginalna i obecna.
PS2 obecnie z=ainwestowalem troche w eklektronike do silnika i w miare wolnego czasu posatram sie dowiedziec dlaczego mam taki ubytek mocy - swoja droge to zdjagnozowania akurat tego silnika w pelni jest mozliwe tylko przez oryginalne urzadzenia fiata. obecnie autkim malo jezdze bo dostalem sluzbowe .
DeviLL - 01-12-2006, 15:50
" />ww jak mozesz wrzuc na jakis rapidshare.com czy cos ten excel , chetnie obadam
Anonymous - 05-02-2007, 21:17
" />Jak mi³o, tak wiele Coupeciarzy.
Je¿eli chodzi o motor 2/16v to w pierwszej kolejno¶ci zrób wolny wydech bez kata i z dwoma przelotowymi t³umikami. Przelotowymi w pe³ni a nie jak to czêsto bywa z niby sportowymi t³umikami. Popraw wlot do filtra powietrza powiêkszaj±c 2X jego ¶rednicê. Poprowad¿ zimne powietrze, ³apane na przodzie przy ch³odnicy, rur± o tej du¿ej ¶rednicy. Za³u¿ do orginalnego filtra sportowy wk³ad. Nie zak³adaj sto¿ka je¿eli chcesz mieæ d³u¿ej dobre pier¶cienie t³okowe i piêkn± g³ad¼. Je¿eli zale¿y Ci bardzo na mocy to wy¶lij wa³ki rozrz±du do ¦wi±tka. Rewelacjê daje zmiana dolotu i zastosowanie 4 przepustnic. Mo¿esz jeszcze zdj±æ blokadê odciêcia zap³onu. Silnik daje du¿e mo¿liwo¶ci. Mnie dzielnie s³u¿y³ w Coupecie a jazda zaczyna³a siê powy¿ej 3000 obr/min. Musisz jednak wiedzeæ ¿e silnik posiada z³y stosunek s/d i dlatego przekraczanie 9000 obr/min na orginalnych czê¶ciach, mo¿e siê fatalnie zakoñczyæ.
DeviLL - 05-02-2007, 23:10
" />
">Jak mi³o, tak wiele Coupeciarzy.
Je¿eli chodzi o motor 2/16v to w pierwszej kolejno¶ci zrób wolny wydech bez kata i z dwoma przelotowymi t³umikami. Przelotowymi w pe³ni a nie jak to czêsto bywa z niby sportowymi t³umikami. Popraw wlot do filtra powietrza powiêkszaj±c 2X jego ¶rednicê. Poprowad¿ zimne powietrze, ³apane na przodzie przy ch³odnicy, rur± o tej du¿ej ¶rednicy. Za³u¿ do orginalnego filtra sportowy wk³ad. Nie zak³adaj sto¿ka je¿eli chcesz mieæ d³u¿ej dobre pier¶cienie t³okowe i piêkn± g³ad¼. Je¿eli zale¿y Ci bardzo na mocy to wy¶lij wa³ki rozrz±du do ¦wi±tka. Rewelacjê daje zmiana dolotu i zastosowanie 4 przepustnic. Mo¿esz jeszcze zdj±æ blokadê odciêcia zap³onu. Silnik daje du¿e mo¿liwo¶ci. Mnie dzielnie s³u¿y³ w Coupecie a jazda zaczyna³a siê powy¿ej 3000 obr/min. Musisz jednak wiedzeæ ¿e silnik posiada z³y stosunek s/d i dlatego przekraczanie 9000 obr/min na orginalnych czê¶ciach, mo¿e siê fatalnie zakoñczyæ.
4 przepustnice jest bardzo trudno dostroic , 9tys w tym silniku nawet przy kutych czesciach to juz ostra jazda :wink:
hf - 08-02-2007, 22:33
" />milo uslyszec ze ktos rozbudowuje te silniczki chetnie poslucham wiecej....
Anonymous - 16-02-2007, 22:07
" />Devil - ciêzko to zestroiæ cztery ga¿niki a nie przepustnice.
Marek - jesli zrobi³es to co opisa³es to szacujê moc Twojego silnika na jakies max 150 km, jesli oczywiscie seria byla idealna :):):):):).
Owszem pewne modyfikacje maja sens - zak³adaj±c ze za³o¿ymy bardzo ostre wa³ki - oczywi¶cie NIE od ¦wi±tka, obrobimy g³owice - chodzi g³ównie o zawory - powiekszymy, zrobimy odpowiednie k±ty, itp - wszystko ³adnie przeliczymy do wa³ków - za³ozymy ³adny krotki kolektor dolotowy, wtryski na wieksze najlepiej na tr±bkach - wtedy oczywiscie dolotu juz nie ma wiec jakis dolot na przepustnice zimnego powietrza - policzymy ³adnie zjawiska falowe i przep³ywy - zrobimy dopasowany do tego coustomowy kolektor dolotowy (najlepiej 4-1), reszte ³adnie policzymy aby zjawiska falowe ³adnie nam pracowa³y nad moca w pewnym zakresie obrotów (bardzo w±skim). Teraz wszystko wystarczy bardzo dok³adnie zestroic elektronicznie - to kilka dni pracy na hamownin opbciazeniowej - teraz mozemy cieszyc sie mysle ze 180 - 200 KM w bardzo waskim zakresie obrotów mysle ze tego silnika wiecej niz 7500 RPM nie ma co krecic to d³ugoskokowy silnik.
Jak chcemy aby auto zacze³o jezdzic to trzeba dopasowac charakterystykê prze³ozen - moze gdzies sa jakies fajne skrzyni k³owe :):):):):):):)
A jak Ty mia³e¶ zrobione??;););)
PS> Mysle ze wolne obroty w takim silnik to miedzy 2 - a 3 ooo RPM:):):):)
evo - 12-11-2007, 19:35
" />nikt d³ugo nic nie pisze w tym temacie a te silniki to fajny materia³ do przeróbek, fabrycznie nieco ospale i spokojnie zestrojone, a potencja³ maj±, oj maj±!!!
kiedy¶ taki robili¶my przy okazji remontu i porawili¶my kilka pasztetów fabrycznych, wynik?? ok. 160KM, 1,5s krócej do 100tki i naprawdê ten silnik zaczyna³ jechaæ i prosi³ o wiêcej!!! Vmax 218 zamiast 206fabrycznie.
Mo¿e jak bêdzie czas to zbudujemy ciekawsz± wersjê takiego motoru180-200KM w zale¿no¶ci od chêci i drobnych na zabawê.
Yannick - 19-11-2007, 10:26
" />Jak siê ma g³owica od wolnoss±cej 2.0 16V do g³owicy od 2.0 16V turbo stosowanego w delcie hf i coupe turbo? Czy sa takie same, czy siê ró¿ni± jako¶ zasadniczo?
evo - 19-11-2007, 21:17
" />same g³owice mo¿na stosowaæ zamiennie-patrz eper :!: :!: :!:
robston - 09-01-2008, 19:09
" />evo masz racje te motorki maj± du¿o mo¿liwo¶ci
buduje dedre integrale jakie¶ 300-350 bhp ale to pryszcz,mój mechanik ma tipo z tym silnikiem na turbinie oko³o 400 bhp,niedawno go¶æ ze szwecji przywióz³ mu alfe 155 2/16v turbo 550 bhp : yesyes : ale s³ysza³em ze jest magic w malborku który dla szweckiego klienta w delcie integrale zrobi³ 1020 koni 1100 mn : cenzura : jak go hamowali w szwecji w firmie tuningowej to ³apali siê za g³owy
jak wszystko pouk³adam to zrobie posta z opisami mojej lanci fotki itp...
pozdrówka
evo - 09-01-2008, 23:30
" />tak, motorki ciekawe, pamiêtaæ nale¿y aby zbytnio siê nie podniecaæ suchymi cyframi, wa¿ne jest przeznaczenie pojazdu/silnika, charakterystyka!!!! itd.
wyczynem ze spiekiem sztywnym jechaæ po mie¶cie to katorga dla sprzêtu i kierowcy, koszty niemi³osierne, nawet kilkaset z³/km :!: w warunkach jazdy sportowej, rzadko kto przerabia mocno silnik i robi tylko lans crusing po mie¶cie.
ile po¿yje 2l turbo 400kM??? a ile np.5lv8 450kM?? pierwszy mo¿e 50tys km przy sprzyjaj±cych okoliczno¶ciach- z regu³y mniej, drugi pewnie min.1/2mln km, i to jest ta ró¿nica.
z 1,5 litra mo¿na wycisn±æ 1300KM, ¿ywotno¶æ??? mo¿e z 300km, koszty?kosmos.
dla przyk³adu ruf porsche 911turbo, ok.3,9l.pojemno¶æ, 650km/ok.850nm, sam silnik kosztuje 120tys.euro!!!!!!!!!!!!!do jazdy codziennej-trwa³o¶æ musi byæ odpowiednia.
dobry, przemy¶lany projekt jest b.wa¿ny, nic na si³ê, ponad miarê.
robston - 10-01-2008, 18:32
" />masz racje Evo. Te motorki zrobione s± tylko na wy¶cigi do jazdy ulicznej bêdziê dedra 300-350bhp a jak to wyjdzie w praktyce to siê oka¿e .
evo - 11-01-2008, 23:32
" />nie powinno byæ z tak± moc± problemu u ciebie, obys za du¿ego dmychadla-znaczy turbiny nie dobra³, chêtnie pomogê w razie pytañ
Bany - 12-01-2008, 12:51
" />
">Devil - ciêzko to zestroiæ cztery ga¿niki a nie przepustnice.
Marek - jesli zrobi³es to co opisa³es to szacujê moc Twojego silnika na jakies max 150 km, jesli oczywiscie seria byla idealna :):):):):).
Owszem pewne modyfikacje maja sens - zak³adaj±c ze za³o¿ymy bardzo ostre wa³ki - oczywi¶cie NIE od ¦wi±tka, obrobimy g³owice - chodzi g³ównie o zawory - powiekszymy, zrobimy odpowiednie k±ty, itp - wszystko ³adnie przeliczymy do wa³ków - za³ozymy ³adny krotki kolektor dolotowy, wtryski na wieksze najlepiej na tr±bkach - wtedy oczywiscie dolotu juz nie ma wiec jakis dolot na przepustnice zimnego powietrza - policzymy ³adnie zjawiska falowe i przep³ywy - zrobimy dopasowany do tego coustomowy kolektor dolotowy (najlepiej 4-1), reszte ³adnie policzymy aby zjawiska falowe ³adnie nam pracowa³y nad moca w pewnym zakresie obrotów (bardzo w±skim). Teraz wszystko wystarczy bardzo dok³adnie zestroic elektronicznie - to kilka dni pracy na hamownin opbciazeniowej - teraz mozemy cieszyc sie mysle ze 180 - 200 KM w bardzo waskim zakresie obrotów mysle ze tego silnika wiecej niz 7500 RPM nie ma co krecic to d³ugoskokowy silnik.
Jak chcemy aby auto zacze³o jezdzic to trzeba dopasowac charakterystykê prze³ozen - moze gdzies sa jakies fajne skrzyni k³owe :):):):):):):)
A jak Ty mia³e¶ zrobione??;););)
PS> Mysle ze wolne obroty w takim silnik to miedzy 2 - a 3 ooo RPM:):):):)
To mi sie podoba,opis niby kole¶ sie zna.chociaz pare rzeczy ¿le skopiowa³:''kolektor dolotowy (najlepiej 4-1),''
Stroi³em pare razy auto na hamowni i nie trzeba na to kilku dni.
poza tym szkoda silnika.
A przy dzisiejszej elektronice idzie auto wystroiæ tak ¿e ma wolne obroty i zakres pracy jest pe³ny.
Uzyskanie 100koni z litra pojemno¶ci bez turbiny to nie s± jakie¶ nie wiadomo jakie koszta.Bardziej wiedza.
Widzia³em ostatnio wykres z hamowni 3 litrowej v6 bez ¿adnych podlenków i turbin,kole¶ mia³ dok³adnie 403 konie.
I przyjecha³ troche uj±æ bo na 4 biegu zrywa przyczepno¶æ,
Po pierwsze skrzynia biegów(ta 2,0 16 bez turbo to pomy³ka),
potem elektronika,nie ¿adne ¶winki tylko samodzielny komp
Pozdrawiam wszystkich tunerów
robston - 14-01-2008, 10:43
" />evo dziêki napewno w przysz³o¶ci chêtnie skorzystam z twoich rad
pozdrówka
robston - 08-03-2008, 01:16
" />Evo mam pytanko ?
czy w moim przypadku warto inwesowaæ w podtrzymanie turbiny?
bajer jest fajny ale??? czy to wszysko siê nie posypie?300 kucy od odpalenia silnika.
co o tym s±dzisz (i koszta te¿ nie ma³e)
evo - 18-03-2008, 00:21
" />
">Evo mam pytanko ?
czy w moim przypadku warto inwesowaæ w podtrzymanie turbiny?
bajer jest fajny ale??? czy to wszysko siê nie posypie?300 kucy od odpalenia silnika.
co o tym s±dzisz (i koszta te¿ nie ma³e)
podtrzymanie turbo to dobra rzecz ale w sporcie gdzie koszty i ¿ywotno¶æ to nie najwa¿niejsze priorytety.
podtrzymanie powoduje szybsze zu¿ycie zaworów wydech, turbiny i uk³ wydechowego-obci±¿enia cieplne, nie pamiêtam jakie auto przerabiasz........, lepiej zainwestowaæ te tys z³ w dobr± turbinê. chyba ¿e bêdziesz startowaæ w impezach i potrzebujesz natychmiastowe odej¶cie z niskich obr.
je¶li dobierzesz garretta gt2560r lub 2860r, wystarczy na 300km, a maj± niez³y dó³ i to jest wa¿ne!!!! duzo lepszy od seryjnej tbo367.
oststnio klient przyjecha³ 155 Q4 co¶ tam zrobione 230km/340nm, i powy¿ej 3600obr zaczyna fajnie jechaæ ale poni¿ej dramat, i co tu wa¿ne?
¼le dobrane pewne komponenty i kilka tys z³ pójdzie siê d..maæ, bo trzeba poprawiaæ.
robston - 20-03-2008, 01:49
" />Nie bedê pcha³ siê ju¿ w koszta, na ulice wystarczy.w koñcu mam je¿dziæ a nie co chwile siedzieæ na warsztacie.
jutro jadê zobaczyæ moj± Dedre ju¿ je¿dzi i mo¿ê za³atwie przegl±d
A jeszcze pytanko gdzie moge zhamowaæ integralke?
dodam ¿e mieszkam w wolinie np. w szczecinie nie ma takiej hamowni,mo¿e w poznaniu?
evo - 22-03-2008, 00:30
" />
">Nie bedê pcha³ siê ju¿ w koszta, na ulice wystarczy.w koñcu mam je¿dziæ a nie co chwile siedzieæ na warsztacie.
jutro jadê zobaczyæ moj± Dedre ju¿ je¿dzi i mo¿ê za³atwie przegl±d
A jeszcze pytanko gdzie moge zhamowaæ integralke?
dodam ¿e mieszkam w wolinie np. w szczecinie nie ma takiej hamowni,mo¿e w poznaniu?
kocar w poznaniu ma 4x4hamow, poszperaj w internecie gdzie masz bli¿ej.
albo rozpinaj wa³ z przodu i mierz na o¶ce.
robston - 26-03-2008, 21:23
" />Evo masz mo¿e konkretne namiary na t± hamownie w poznaniu?
bêdê wdziêczny pozdrawiam
evo - 27-03-2008, 23:37
" />
">Evo masz mo¿e konkretne namiary na t± hamownie w poznaniu?
bêdê wdziêczny pozdrawiam
kocar.pl
robston - 28-03-2008, 14:36
" />evo wielkie dziêki
dedra ju¿ pali czekam jeszcze na zegary do turbiny,ci¶nienia oleju,i temperatury spalin,i montuje drug± pompe paliwa w baku
robston - 28-03-2008, 14:45
" />w tej firmie nie ma hamowni ale podobno we wrocku jest firma jet tronic ?
Wolek - 17-05-2008, 02:16
" />Powiem ci jedno. Je¶li ju¿ masz te wska¼niki, o których pisa³e¶ to dobrze je obserwój!! Ja mam "ma³y" probelm z pacjentem z Kamienia Pomorskiego, tym z ekipy która robi³a ci auto. Dosta³ 4 stówki na zrobnie programu, przyszed³ chip, mia³o ³adowaæ 1,4 bara, a ³±dowa³êo ile fabryka (ponad 1,6) i auto "sta³o" w miejscu a turbina gwizda³± jak szalona. Kole¶ dosta³ szanse poprawki, bo wiadomo, chip na odleg³o¶æ itp, nie uda³o siê, no OK. Mia³ mi wys³aæ kopiê oryginalnego chipa RP Lab po dmoje auto. I przys³a³.... jakies pie : cenzura : ¶cierwo. Niestety nie mam chwilowo wska¼nika do³adowania, ale auto do 3 ty¶ obr szarpie, trzeba gazowaæ, ¿eby przyspiesza³o, od 3 zaczyna ci±gn±æ po czym przy 4-4,5....... turbo przestaje ³±dowaæ!! S³ychaæ jak sprê¿arka zwalnia i po je¼dzie. Pomijam to, ¿e na volnych obrotach chodzi jak lancer Evo (fajuje od 600 do 1500). Zapewnia³ mnie, ¿e to bankowo przez Mapsensor 200 kPa bo obs³uguje do 1 bara. My¶lê, no OK w sumie senoswna rozmowa. Kupi³em mapsensor, 150z³ za 250 kPa w b³oto i nadal to SAMO :!: . Koles zaproponowa³ mi 3 podej¶cie, ale jako¶ od 3 dni nie mo¿e siê odezwaæ (mimo zmieniaj±cych siê opisów GG). I je¶li nie odezwie siê do jutra to bêdzie mia³ sprawê o wy³udzenie i próbê spowodowania powa¿nej awarii silnika. Takie programy jak on robi mo¿na sobie wsadziæ w du : cenzura : . Kole¶ wkêca mi, ¿e seryjny dó³ wytrzymuje 400 KM i, ¿e oni bez problemu tak je¿d¿±.... Pomijam to, ¿e kupi³em od niego zimn± stronê z GARRETA'a T4. Da³em 250z³, mówi³ "stan ig³a". Jak to zobaczy³em to mi siê krew w ¿y³ach zagotowa³a :!: ¦limak zmasakrowany diaksem, ¿eby nie by³o widaæ, ¿e by³ zatarty wirnikiem, wirnik wytarty "w opór" z olbrzymim luzem w ¶limaku, zatarte i po³amane gnizado odrzutnika i pier¶cienia uszczelniaj±cego stornê "zimn±" :!: Dzwoniê do niego i mói: stary to siê do nieczego nie nadaje, jest totalnie zniszczone. A w opdowiedzi uzyskujê: "Myszkier gorsze turbiny nam regenerowa³" :!: :!: :!: Wiêc pozostawiê to bez komentarza. Jedono jest pewne. Kole¶ je¶li nie odda kasy bêdzie mia³ powa¿ne k³opoty finansowe, a ¿a³ujê, ¿e nie mieszka bli¿ej bo sam zrobi³ bym mu k³opoty :evil: . Rozumiem wszystko , ale nie OSZUSTWO :!:
Watazka - 17-05-2008, 03:18
" />No proszê,a w okolicy rczej s³yszy siê pozytywnie o go¶ciu.A robion± przez niego dedrê Robstona widzia³em na oczy jak obje¿d¿a imprezê.
robston - 17-05-2008, 17:50
" />Wolek
to mnie zaskoczy³e¶ 8O
mi zrobi³ na razie do³adowanie do 1 bara (bo mapsensor od 8v)
turbina chodzi oki ci±gnie jak g³upia 220-240 km/h dalej ci±gnie do przodu.
Znam go¶cia i nie mogê uwierzyæ ¿e ciê tak wyrolowa³
Wolek - 17-05-2008, 19:20
" />Jak by¶ chcia³ to mogê ci sprzedaæ mapsensor 250 kPa za tyle, za ile kupi³em czyli 150z³, bo ja jak narazie zrazi³em siê do wszelkich przeróbek silnika... Niektórzy skutecznie potrafi± zepsuæ czuj¶ zapa³...
robston - 17-05-2008, 22:30
" />Wolek
to nie mój mechanik ciê wyrolowa³.
jaki ty masz motor 8v?
Wolek - 19-05-2008, 00:16
" />Tak, 8v.
Watazka - 19-05-2008, 00:22
" />
">Tak, 8v.Znaczy jaki¶ zasraniec wozi siê na cudzym autorytecie?Wyrwac chwasta.
Wolek - 05-06-2008, 00:31
" />: cenzura :
Wolek - 05-06-2008, 00:37
" />Ja 0:19:37
to nie kwestia mechaniki tylko elektroniki
Kole¶ z Kamienia 0:19:44
jasne
Ja 0:19:50
seryjny program ci tego nie opbs³u¿y
Kole¶ z Kamienia 0:19:58
hehehe
Kole¶ z Kamienia 0:19:58
jasne
Ja 0:19:59
bo jest zrobiony pod mapsensor 200 kPa
Kole¶ z Kamienia 0:20:17
hehe
Ja 0:20:26
s³uchaj akurat twoich rad o mechanice mi nie mów, bo ju¿ raz widzia³em turbo ig³ê
Kole¶ z Kamienia 0:20:29
czegos nowego sie dowiaduje ;d
Ja 0:20:29
stary proszê ciê
Ja 0:20:52
pytam kiedy bêdziesz mia³ dla mnie kasê
Ja 0:20:55
??
Ja 0:21:03
to mnie interesuje w tej chwili
Kole¶ z Kamienia 0:21:27
jak bede mia
Kole¶ z Kamienia 0:21:29
mia³
Ja 0:21:35
pytam kiedy
Ja 0:21:48
nie rób mi ³aski bo to chyba nie na miejscu
Ja 0:22:06
chyba, ¿e mam uznaæ, ¿e j± ukrad³e¶
Kole¶ z Kamienia 0:22:17
kogo?
Ja 0:22:20
to je¶li chcesz to przyjmê to do wiadomo¶ci
Kole¶ z Kamienia 0:22:40
a rob co chcesz. Program jest dobry
Ja 0:22:57
do sobie go we¼ i ODDAWAJ PIENI¡DZE!!
Ja 0:23:52
pytam po raz ostatni, bêdzie w tym tyrgodniu kasa
Ja 0:23:53
??
Kole¶ z Kamienia 0:23:57
chlopie . najpierw sie dowiedz do ilu sa wydajne twoje wtryski a potem mi filozofuj
Ja 0:24:19
ja wiem do ilu s± wtryski, do ilu jest turbo i do ilu jest reszta
Ja 0:24:29
pytam czy bêdzie kasa w tym tyrgodniu czy nie
Ja 0:24:30
??
Kole¶ z Kamienia 0:24:35
nie
Tu za³±czam co¶ co niektórym siê pewnie "spodoba". Tak to jest byæ wyj : cenzura : nym przez OSZUSTA I Z£ODZIEJA :!: Ale jutro zajmie siê tym policja, a kasa tak czy tak do mnie wróci. Je¶li kto¶ jest z okolic niech go kopnie ode mnie, bo ja NIESTETY nie ma czasu ani pieniêdzy, ¿eby jechac na drugi koniec Polski biæ bo mordzie takiego KRETYNA :!: Ale czas p³ynie i pewnie spotkam go pewnego dnia, a wtedy mu to wyt³ymaczê....
Ch³opaczek, który robi³ mu te chipy (¿ekomo kopie firmy RP Lab, które w rzeczywisto¶ci by³y lekko zmienionymi seryjnymi mapami) by³ opisywany przez wy¿ej wymienionego KRETYNA jako kole¶, który musi sobie z tym poradziæ "bo jak on sobie z tym nie poradzi to ju¿ nikt sobie z tym nie poradzi". I ten oto cz³owiek powiedzia³, ¿e te programy nie bêd± dzia³aæ. No i zosta³ automatycznie opisany jako:
Kole¶ z Kamienia 0:18:48
on sie nie zna na mechanice
Kole¶ z Kamienia 0:14:11
twoj zlom nie chodzi na tym
Kole¶ z Kamienia 0:14:15
bo masz cos zesrane
POZADRAWIAM TEGO DUPKA Z CA£EGO SERCA :!: Napisa³ mi równie¿ tak:
Ja (19-05-2008 0:04)
dobry wieczór
Ja (19-05-2008 0:04)
i jak tam wygl±da sprawa
Ja (19-05-2008 0:04)
??
Kole¶ z Kamienia (19-05-2008 0:05)
tak jak na forum dedra tim ;]
Ja (19-05-2008 0:05)
tzn
Ja (19-05-2008 0:05)
??
Ja (19-05-2008 0:06)
doczekam siê zwortu kasy czy mam zrobiæ tak jak pisa³em
Ja (19-05-2008 0:06)
??
Kole¶ z Kamienia (19-05-2008 0:07)
czytalem co zes napisal na forum
Ja (19-05-2008 0:07)
napisa³em to co siê zda¿y³o
Ja (19-05-2008 0:07)
i nic innego
Kole¶ z Kamienia (19-05-2008 0:07)
sprawe ci zaloze za oczernianie mojej firmy i pisanie nieprawdy
Ja (19-05-2008 0:07)
nieprawdy
Ja (19-05-2008 0:07)
??
Ja (19-05-2008 0:07)
¿aden program nie dzia³a
Za³o¿y mi sprawê.... Nic tylko kopn±æ w du : cenzura : ¿eby mu siê szmaty zapali³y :evil: :!:
Marcin_D - 05-06-2008, 08:47
" />Kurde po co sie z takim £BEM u¿eraæ, z³ó¿ sprawê na Policjê i niech siê nim zajm±.
Nie strasz go na GG czy w inny sposób (no chyba ¿e przez tel, raczej nie nagrywa rozmów), bo mo¿e Ciê pozwaæ za straszenie itp.
Piszczyk - 13-06-2008, 21:30
" />wracaj±c do tematu...
niby g³upi pomys³ ale co by da³o za³o¿enie do furmanki opon o mniejszej wysoko¶ci ? wydaje mi siê ¿e wzros³a by moc na ko³ach.... mo¿e do wy¶cigów zamiast np R14 195 /65 daæ R14 195/55 ?
wiem ¿e dziwnie wygl±da ale ja mia³em odczucie (w themce) zmieniaj±c z zimowych 14 185/65 na letnie 14 195/65 ¿e utko wolniej siê rozpêdza...
(i tu posypie siê krytyka ops: )
kretekpodnietek - 13-06-2008, 22:24
" />wzros³aby moc a zmiejszy³aby siê V-max, no i licznik pewno by k³ama³.
in mniejsza ¶rednica tym mniejsza prêdko¶c obwodowa,
mia³em kiedy¶ du¿o komarów i rometów no i te na ko³ach 16' by³y silne ale powolne, a te na ko³ach 19' goni³y jak g³upie, ale by³y s³abe.
wybaczcie jak pieprze g³upoty ale zalany troche jestem.
kaeres - 14-06-2008, 19:56
" />¯adna moc nie wzrasta.
Zmniejszaj± siê po prostu opory.
W przypadku mniejszej szeroko¶ci jest to opór toczenia, a w przypadku mniejszego obwodu opór powietrza.
Pepto - 15-06-2008, 13:05
" />Panowie kompromitacja totalna
Tak jak wid¼my na za³±czonym obrazku, przy tej samej prêdko¶ci obrotowej (rozpatrujemy tu drogê po jednym obrocie, czyli równ± jest obwodowi), ma³e ko³o pokona³o mniejszy odcinek ni¿ ko³o du¿e.
St±d konkluzja (wiêksze ko³o wiesza prêdko¶æ maksymalna) ale za to na mniejszym kole auto potrzebuje mniejszego momentu (jak wiadomo moment =si³a*ramiê) co daje wynikowo lepsze przyspieszenie.
I ot to ca³a tajemnica.
P.S
Do moderatorów mo¿na by przenie¶æ t± cze¶æ nie zwi±zanej z tematem dyskusji gdzie¶ indziej, plus narzekania jednego z forumowiczów na tunerów oszustów bo to zupe³ny off-topic.