TeddyBear1987 - 24-09-2009, 20:15
" />Witam !
Jestem szczęśliwym (albo i nie) posiadaczem Lancii Delty 1.6 i.e. (75KM) 94r.
Od dłuższego czasu strasznie jęczy pompa od wspomagania. Nawet bez skręcania kierownicą po odpaleniu ją słyszę,później też ale głównie przy niskich obrotach. Raz nawet miałem sytłację, że wspomaganie na chwile "siadło" w czasie jazdy. Czy ktoś z was może wie gdzie można w okolicach Kalisza przeprowadzic regeneracje tego badziewia.
A druga sprawa od jakiegos czasu również jak odpalam, przyśpieszam itp. to słysze wyraźnie przelewający się
płyn chłodniczy w zbiorniku próbowałem odpowietrzać, ale nic mi to nie dało.... wogóle jakiś taki spieniony jest ten płyn jak jest w obiegu. Mysle nad wymianą płynu i przeczyszczeniu układu chłodzenia, ale nie wiem gdzie się spuszcza płyn z chłodnicy, nigdzie nie widze żadnego korka spustowego, ani nic....
Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi
solarzmr - 24-09-2009, 22:31
" />Spieniony płyn chłodzący to nie brzmi zbyt dobrze. Żeby tylko nie trzeba było uszczelki pod głowicą robić.
Co do spuszczania płynu to po prostu odkręcasz cybant na dolnym wężu od chłodnicy, dobrze jest też wcześniej włączyć ogrzewanie żeby płyn z nagrzewnicy też zleciał.
Jeśli chodzi o odpowietrzanie to w zbiorniczku wyrównawczym raczej nic nie zdziałasz. Musisz odpowietrzyć na termostacie i w chłodnicy. NA termostacie przez zdjęcie najwyżej położonego węża gumowego, a chłodnica może mieć odpowietrznik na górze, lub przez poluzowanie węża gumowego na górze.
TeddyBear1987 - 25-09-2009, 09:03
" />Czytałem wcześniej tutaj na forum, że jak by to była uszczelka to bym miał jakiś nalot pod korkiem wlewu oleju, albo w samym oleju, a nic takiego nie występuje. Jestem laikiem jeżeli chodzi o auta (no w escorcie co nieco sam umiałem zrobić, ale to byl złom). Boje sie sam grzebać żeby nie zepsuć czegoś, a mechaników jeżeli chodzi o Lancie w Kaliszu mam porzal sie boże... Nawet w ASO FIAT jak wymieniali mi linki to jedna idzie pod rurą wydechową (i dużo osób mówi, że tak jest źle nawet mój tłumikarz, a to chyba jedyna kompetentna osoba która robiła mi auto). Co do procedury odpowietrzania..... ten termostat ja nawet nie wiem jak to wygląda tam ani tym bardziej jak to zdjąć/polulować żeby nie zespuć
solarzmr - 25-09-2009, 12:29
" />Nie za każdym razem jak wydmucha uszczelkę to płyn się dostaje do oleju. Może ją wydmuchać w takim miejscu że ciśnienie z cylindra będzie się dostawało do obiegu wodnego i wtedy może się płyn pienić. W takim przypadku może być też tak że będzie uciekał płyn do cylindra i wtedy leci z rury wydechowej biały dymek.
Płyn może też się pienić jeśli jest powietrze w układzie chłodzenia.
Wymień lub dolej płynu i porządnie odpowietrz na początek. Termostat zaznaczyłem czerwonym kółkiem na dołączonym rysunku. Znajdziesz go łatwo bo zawsze z niego wychodzi górny gruby przewód do chłodnicy
Załączniki:
TeddyBear1987 - 25-09-2009, 14:25
" />Ok dzięki będę grzebał w tej sprawie.... co prawda umnie jest inny uklad niż tu na rysunku, ale to cyba przez to, że mam starego 1.6 sprzed lifting. Bedę szukał przy silniku czegoś do czego wchodzi wąż chłodniczy.
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc....
To wracając teraz jeszcze do tej regeneracji wiesz może gdzie można regenerować pompy wspomagania z okolic kalisza ? Badziewie strasznie halasuje przy skręcaniu (zresztą przy postoju też). Nie widać zeby coś ciekło, ktoś mi wspominal ze to moga być łożyska pompy czyli chyba powinno sie udać naprawić.
Tak przy okazji maił byś moze jakiś schemat podłącznie przycisku od szyber dachu ?
Maras72 - 09-10-2009, 22:32
" />W związku z powyższym mam pytanie dotyczące mojej Delty, czy podczas wycieku ok.2 litrów płynu (zauważyłem niestety to dość późno), trzeba odpowietrzyć ten układ? Czy są jakieś metody sprawdzenia, czy układ jest zapowietrzony? Dodam, że temperatura wskazań w czasie jazdy prawidłowa (przed dolaniem nieco wyższa była), nie słyszę specjalnie żadnego bulgotania (jedynie po dolaniu płynu na początku). Płyn wycieka mi w okol.chłodnicy, będę to naprawiał, jak na razie dolewam i jeżdżę, jednak wolę się upewnić.
Drugie pytanie -po wymianie korka zbiorniczka wyrównawczego (oryg.z ASO) ciśnienie, które prawidłowo powstaje przy pracy układu, nie wraca do wyjściowego po wystudzeniu silnika. Czy jest to normalne?
-- 11 Paź 2009, 21:44 --
oj, ciężko tu cokolwiek się dowiedzieć Z moim poprzednim autkiem (escorcik) mogłem liczyć na więcej informacji na forum forda.. Wybrałem chyba za rzadki model