blejku - 13-09-2010, 15:23
" />Witam
od jakiegos czasu zabieram sie.. a raczej usiluje znalezc mechanika w poblizu ktory podjalby sie regulacji zaworow w mojej Dedrze i tu pytanie.
Jeden z nielicznych stwierdzil ze nie ma sprawy ale trzeba bedzie zdjac walki rozrzadu. Co sie z tym wi±ze wiadomo..paski rozrzadu i balansow trzeba bedzie zdjac i zalozyc..kolo pasowa balansow..itd itd.. Czy to naprawde jest konieczne w tym przypadku? ? ? z tego co wyczytalem i co widzialem u siebie pod pokrywa to jednak nie ale nie chce mu marudzic zanim sie nie upewnie
Pozdrawiam
mac1us - 13-09-2010, 21:24
" />Nie jest to konieczne, wystarczy mieæ specjalny przyrz±d. W sumie nie dziwie siê, ¿e chce zdejmowaæ wa³ki, bo tak bêdzie mu zdecydowanie pro¶ciej i lepiej, bo wiêcej zarobi, ale dro¿ej dla Ciebie. Ogólnie to wszystkie 16v nawet po regulacji siê "t³uk±" mo¿e nie warto i przesadzasz. Je¶li jeste¶ w stanie to sam sobie pomierz luzy i bêdziesz wiedzia³, czy w ogóle jest to konieczne.
tc130 - 13-09-2010, 21:45
" />Eewentualnie mo¿esz podjechaæ do Zabrza ale ¿e narazie robie tylko popo³udniami to nie mia³ by¶ auta ze 2-3 dni. Ale wa³ków bym nie zdejmowa³
bassman - 13-09-2010, 22:56
" />Po skrêceniu wa³ków, mo¿e siê okazaæ, ¿e znowu trzeba regulowaæ.
P³ytki zaworowe da siê wyj±æ bez specjalnych narzêdzi i bez demonta¿u wa³ków.
Pozdrawiam.
blejku - 14-09-2010, 19:13
" />no tak wlasnie myslalem..no i jeszcze jesli cos mu nie spasuje to bedzie rozbieral jeszcze raz..pozniej naciagi paskow..itd itd tylko poco .
Co do luzów jest konieczne przeregulowac bo wydechowe, te ktore akurat byly w gorze mialy luzy wrecz minimalne..prawie wcale nie bylo..nie pamietam ile wg szczelinomierza ale zdecydowanie za malo a dolotowe znow za duze..nie wiem jak inne bo nie mierzy³em juz wszystkiego .
Pojawiaja sie jakies problemy tego typu ze wypadaja zaplony i jesli jest zimny jest slaby. kiedy jest cieply sa wieksze a zimny byc moze nie ma wcale...ciekawe ale tak sie zachowuje ta glowica.
Trzaskac sie troche to wiem..to nie jest wyznacznik mojej decyzji.
Mam nadzieje ze zawory nie sa juz jakies wypalone no ale to sie okaze po regulacji, jest tez LPG wiec nie chce zajezdzic tego silnika.
Dzieki wszystkim za informacje
do kolegi tc130 ja sie pisze i to nie bedzie jakis straszny problem jesli postoi 2-3 dni bo sie z tym liczylem..i tak przeciez musi byc zimny do regulacji.
Pracuje w Zabrzu wiec nie ma problemu. Nie wiem jak tobie ale mnie pasuje przyszly tydzien tak wstepnie.
Pozdrawiam
bassman - 14-09-2010, 19:20
" />Po regulacji zaworów, radzê zrobiæ porz±dn± diagnostykê i regulacjê gazu - aby problem siê nie powtórzy³. Wypalanie grzybków zaworowych to najczêstsza przyczyna z³ej mieszanki gazu z³ego zap³onu objawiaj±cego siê spalaniem detonacyjnym (stukowym).
Pozdrawiam.
tc130 - 14-09-2010, 21:00
" />Wstepnie tak ale g³owy nie dam,na warsztacie mam rozebrane auto do którego co rusz czegos brakuje i jest problem z dostaniem wiec je¶li wyjedzie nie bedzie problemu natomiast je¶li nie to odpada.
blejku - 14-09-2010, 21:38
" />ok..Dogadamy siê my¶lê..je¶li nie wypali przysz³y tydzieñ to znajdzie sie czas i pó¼niej.
Bede marudzi³ do skutku bo ciê¿ko o kogos do tych zaworów
Pozdrawiam