Amadeo Amadei - 01-03-2007, 21:55
" />witam mam pytanie. słyszałem opinię że usunięcie zaworu egr zmiejsza spalanie i poprawia elastycznośc silnika. Czy ktoś próbował tego ?czy to zdrowe dla auta ? mam dedrę 1,8 dohc 1992 rok : witaj :
adasik12 - 01-03-2007, 23:25
" />wlasnie mam to samo pytanie ale mam lanicie dedre tds czy robil ktos przerobke ?
lancia1969 - 02-03-2007, 00:11
" />Ja w każdym swoim samochodzie wywalam EGR ( oczywiście przy jego zatarciu ) zasada jest tylko jedna trzeba to zrobic starannie ( kolektor ssący) Na temat spalania nie wypowiadam sie ( mam ciężką noge :wink: ) ale napewno jeżdze bez stresu że EGR pozostanie uchylony i nie dojade do domu ( OPEL Astra II wywinął mi taki numer :roll: ) a mój brat w xsarze walczył z EGR przez pół roku , wymienił pompe wtryski , i wszystko co tylko sie dało a wystarczyło zaslepic EGR-a i auto nabrało wigoru :wink:
Kubek - 02-03-2007, 02:02
" />Ja jestem ciemny w tym temacie, ale na haslo "mniejsze spalanie" mnie bierze Mozecie cos wiecej napisac za co jest odpowiedzialne to erg, w jakich to motorach sie znajduje i w ktorym miejscu i jak to wywalic ?
Blash - 02-03-2007, 08:57
" />http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html co prawda z nubiry ale ideea pozostaje taka sama
bassman - 02-03-2007, 11:11
" />Że tak spytam: czy w Dedrze 1.6 mpi (90KM) też jest ten zawór?
Jeśli tak to gdzie dokładnie jest i czym dokładnie jest sterowany?
Kubek - 02-03-2007, 11:42
" />A czy Grzesiu mi wytlumaczy tak lopatologicznie gdzie to jest w moim 1.8 motorze i jak to stamtad wywalic ?
lancia1969 - 02-03-2007, 12:13
" />
">A czy Grzesiu mi wytlumaczy tak lopatologicznie gdzie to jest w moim 1.8 motorze i jak to stamtad wywalic ?
Łopatoligicznie to trza tak zrobić :wink:
1)Od kolektora ssącego wykręcasz zawór ( dokładnie po drubiej stronie od przepustnicy) i w jego miejsce dorabiasz blache gr 1-2mm , możesz dociąć uszczelkę i przykręcić - koniec pracy.
2) Zaślepiasz przewód podciśnienia.
3) dorabisz redukcję i wkręcasz zamiaet rurki wychodzącej z kolektora wydechowego
jutro porobie zdjęcia jak ja mam to zrobione.
hf - 02-03-2007, 12:37
" />tak z czysyej ciekawosci u mnietez jest tencaly egr?? i co moznazyskac usuwajac go??
kulu - 02-03-2007, 15:00
" />Czy taki zawór jest też w Kapiszonie 2.0 20V z 1995 r ? 8O
____________________________
Lancia Kappa 2.0 20V
makek - 02-03-2007, 17:20
" />
">A czy Grzesiu mi wytlumaczy tak lopatologicznie gdzie to jest w moim 1.8 motorze i jak to stamtad wywalic ?
Jakiś czas temu pytałeś "Dlaczego ja nie mam EGRu"
Wracając do tematu: Zaślepiając, czy blokując EGR nie uzyskamy wzrostu mocy w dolnym zakresie obciążeń. Kiedyś sprawdzałem kiedy zaczyna się uchylać zawór dawkujący EGR i okazało się, że delikatne podciśnienie pojawia się w przewodzie sterującym zaworem dopiera powyżej 3000 obr/min, co wcale nie znaczy, że wtedy zawór sie otwiera. Podciśnienie musi być odpowiednio większe aby pokonać siłę sprężyny domykającej. Pomiary przeprowadzałem na "luzie" a wiadomo, że podczas jazdy warunki będą nieco inne zwłaszcza w kolektorze wylotowym. Ogólnie, jeśli ktoś wysoko kręci silnik to jest sens pozbycia się EGRu i odzyskania trochę mocy, Można w łatwy sposób sprawdzić jaki jest zysk odłączając przewód sterujący (ten do zaworu), dawkowanie pozostanie zamknięte.
Całkowite usunięcie instalacji EGR jest nieco kłopotliwe, pomijając zaślepkę (np wg Lancia1969) bo trzeba jeszcze zaślepić otwór na kolektorze wylotowym i trzeba tu zastosować "lepszy" materiał na np tulejkę bo wysoka temp + np woda i będzie korodowało co przełoży się na nieszczelności.
Nie wiem jak jest w Kappie, to co napisałem dotyczy Dedry z mechanicznym EGRem.
Kubek - 02-03-2007, 19:13
" />Ja nie mam ERG ? Dlaczego ja go nie mam ? Skad wiesz ze go nie mam ? Moze go nie mam ? Poczekam na zdjecia od Grzesia to zobacze czy to mam czy nie
Cos w ogole makek dawno na forum Cie nie bylo
darkobo - 02-03-2007, 22:09
" />
">Ja nie mam ERG ? Dlaczego ja go nie mam ? Skad wiesz ze go nie mam ? Moze go nie mam ?
Zobacz, nie ma
Też pamiętam, że niedawno ktoś pytał "Co to jest i dlaczego tego nie mam ?
Kubek - 03-03-2007, 00:34
" />jesu mi sie chyba juz w glowie pitoli, czyli ja tego nie mam ? ale jak to jest pod kolektorem ssacym to jak to na tym zdjeciu moszesz widziec darkobo ?
lancia1969 - 03-03-2007, 00:38
" />Kubek miałes kiedys zdjęcia silnika , wrzuć to obadamy sprawę .
Jezeli jest to tylko w tym miejscu co go nie ma bhahaha - ucze sie od Ciebie :wink:
darkobo - 03-03-2007, 00:51
" />Może mi się trochę pitoli, ale ktoś kiedyś wrzucał takie zdjęcie w którym brakowało czegoś przy podszybiu - pomiędzy mocowaniem amora a tym czymś czarnym (nawet tak to chyba identyfikował, dodatkowo zakreślając na czerwono na zdjęciu z otomoto).
A może brakuje Ci tego co widać po lewej stronie kolektora ssącego ? (fakt, że to silnik 2,0, ale może zasada podobna)
lancia1969 - 03-03-2007, 00:55
" />Na tym zdjęciu widac zawór i on jest na bpoprzednim wersja bez zaworu .
Charakterystyczny w wersji z zaworek jest przewód ( rurka) biegnąca wzdłuż obudowy rozrządu
Kubek - 03-03-2007, 00:58
" />a czyli to nie jest pod kolektorem ssacym tylko po jego lewej stronie, czyli ja jednak tego nie mam :0 to chyba dobrze nie ? czy to grzesiek moze byc jeszcze w innym miejscu ? teraz juz sobie przypominam ze pytalem o to cos tylko to bylo prawie dwa lata temu zaraz po tym jak poznawalem swoja dederke to mam prawo zapomniec chyba wtedy ustalilismy ze to od rocznikow zalezalo ?
darkobo - 03-03-2007, 01:00
" />
lancia1969 - 03-03-2007, 01:05
" />
">a czyli to nie jest pod kolektorem ssacym tylko po jego lewej stronie,
TAK
">..... czyli ja jednak tego nie mam :0 to chyba dobrze nie ?
TAK
">..... czy to grzesiek moze byc jeszcze w innym miejscu ?
NIE
">......teraz juz sobie przypominam ze pytalem o to cos tylko to bylo prawie dwa lata temu zaraz po tym jak poznawalem swoja dederke to mam prawo zapomniec ?
MASZ
">....chyba wtedy ustalilismy ze to od rocznikow zalezalo ??
TAK
Grzesiek :lol:
Kubek - 03-03-2007, 01:42
" />
">a czyli to nie jest pod kolektorem ssacym tylko po jego lewej stronie,
TAK
">..... czyli ja jednak tego nie mam :0 to chyba dobrze nie ?
TAK
">..... czy to grzesiek moze byc jeszcze w innym miejscu ?
NIE
">......teraz juz sobie przypominam ze pytalem o to cos tylko to bylo prawie dwa lata temu zaraz po tym jak poznawalem swoja dederke to mam prawo zapomniec ?
MASZ
">....chyba wtedy ustalilismy ze to od rocznikow zalezalo ??
TAK
Grzesiek :lol:
No to wszystko jasne Dzieki
Anonymous - 03-03-2007, 01:55
" />własnie zakończyłem walke z hamulcami. dzięki za odpowiedzi . Mój problem wygląda tak ze do 3000 obr/min zbiera sie za słabo (jak na tą moc 105 km) a powyzej jedzie jak złoto. jutro wywalę EGRA i zobaczę co się stanie
makek - 03-03-2007, 11:04
" />
">Cos w ogole makek dawno na forum Cie nie bylo
Jestem, jestem, ciągle obserwuję, czasami też zabieram głos. Ale jak widzisz z pamięcią u mnie jeszcze Ok. Pytanie o EGR zadawałeś w lutym ubiegłego roku. ale przy tej ilości postów....... Do tematu. Czy nie straszy Was, że teoretycznie usunięcie EGR jest szkodliwe dla silnika? Praktycznie jeśli układ ten nie był czyszczony przez kilka, czy kilkanaście lat to i tak jest niedrożny, a to z powodu małych przepływów (przekroje), jak na te ilości spalin to droga jest kręta i długa, spaliny się wychładzają i cały ten "syf" odkłada się w kanałach kolektora ssącego/zaworu.
Kilka wypowiedzi wstecz, ktoś napisał, że mało mocy jak na 105 KM, ale przy 3000 obr/min to z charakterystyki silnika wychodzi ok 55KM, fakt ,że moment obrotowy powinien już być pełny, a to głównie wpływa na "radość" z jazdy. [/b]
Kubek - 03-03-2007, 13:15
" />Dedra to dosc wysokobrotowy model, w moim 1.8 zaczyna dopiero ladnie isc tak przy 5000 obrotow, wtedy jak maszyna, ale wczesniej to nic specjalnego, ale co sie dziwic, jak wedlug instrukcji ona osiaga to 110KM dopiero rzy jakis 6000 obrotow.
mariusz76 - 03-03-2007, 15:10
" />Ale pamiętajcie że bez EGR'a możecie nie przejść przeglądu na stacji diagnostycznej - badanie spalin.
lancia1969 - 03-03-2007, 15:55
" />
">Ale pamiętajcie że bez EGR'a możecie nie przejść przeglądu na stacji diagnostycznej - badanie spalin.
Mało prawdopodobne, ponieważ przy badaniu silnik pracuje na obrotach biegu jałowego , w tym czasie ECU pobiera info z sondy i zubaża mieszankę , EGR działa dopiero powyżej 2500 , i jeszcze musi być obciązenie , każde zamknięcie przepustnicy powduje zamknęcie EGR wiec przy badaniu diagnosta z odczytu tego nie zauważy , może się czepiać jak wie o co chodzi czyli fizyczny brak EGR .
mariusz76 - 03-03-2007, 16:20
" />Działanie EGR:
Znalezione 1
Założenie jest takie że EGR ma dwa stany pracy. Podczas biegu jałowego oraz podczas ustalonego stanu pracy silnika. W stanach nieustalonych...przyspieszanie, hamowanie silnikiem..EGR nie dopuszcza na udział spalin w napełnianiu cylindra.
Znalezione 2
Otwarcie zaworu EGR zmienia sie w zależności od tego co dzieje sie w danej chwili z silnikiem. W/g mojej wiedzy wartość ta ma skale od 4% do 95%.
To sa skrajne położenia. Jeśli przyspieszasz pojawia sie wartośc 4%. Grzybek zaworu jest zamknięty. Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym...wartość ta wzrastado 55-65%. Jest to sygnał że komp na bazie otrzymywanych sygnałów o obrotach pedału gazu i przepływki oblicza na ile podnieść grzybek a tym samym ile spalin dopuścić na stronę ssącą. Udział gazów spalinowych w zassysanym powietrzu wynosi do 60% dla współczesnych silników diesla.
Z tego wynika że jak zawór jest sprawny to nie ma wpływu na dynamikę silnika i można go zostawić w spokoju.
lancia1969 - 03-03-2007, 16:25
" />Mariusz masz racje , ale mimo wszystko wole demontowac :wink:
Przemo - 03-03-2007, 17:14
" />Skoro temat się tak rozwiął to i ja zapytam Mam Kappe 2.0 20V turbo i instalkę PRINS-a, aby silnik na gazie chodził dobrze to mam wypiętą jedną wtyczkę, gaziarz powiedział, że to zawór EGR a tam, gdzie serwisuje auto powiedzieli, że to zawór od sterowania zmienną fazą. Mam taki objaw, że silnik "nie ma dołu", zaczyna iśc od około 2500 obrotów. Zarówno na gazie jak i na benzynie, ta wtyczka od nie wiem czego jest wypięta.
Klik Tu jest link do Epera, chodzi mi o częśc nr 7. Co to jest??
Pozdrawiam Przemo
lancia1969 - 03-03-2007, 17:51
" />Przemo - link nie działa :?
Przemo - 03-03-2007, 20:01
" />U mnie się otwiera, ale może dlatego, że tego linka wkleiłem z Epera, którego mam u siebie na kompie. Ale zróbmy tak i napewno bedzie dobrze.
A opsi tej częsci jest taki:
71738294 - ZAWÓR
Dostępność: - Tak
Rodzina: AX02 - CZESCI ROZNE ZESPOLOW GLOWNYCH
Makro rodzina: A
Symbol skonta: M
Ilość minimalna w opakowaniu: 1
Jednostka miary: Num
Waga w gramach: 240
Cena: 403,68 PLN
Cena z VAT-em: 492,49 PLN
lancia1969 - 03-03-2007, 23:45
" />Wiesz co Przemo , nie mam pewności, ale zawór EGR jest podłaczony z kolektorem wydechowym , nie wiem jak idzie w odlewie druga strona zaworu - poprostu nie znam tego typu kolektora na tyle dokładnie :? Myśle że zaraz ktoś biegły w Kappach zajmie stanowisko :wink:
Przemo - 03-03-2007, 23:52
" />Ok dzięki za zainteresowanie się, gaz zakładałem u tego faceta co poleciłeś, bodajże na Mysliwskiej, czy jakos tak
viruskill - 04-03-2007, 01:14
" />Ja tez zdemontowalem ERG i zrobilem to tak ze wykrecilem zaslepilem od podcisnienia przewody kawalek blaszki 2mm dwie dziurki na srobki silikon i skrecilem. A przewod od kolektora wydechowego zostawilem tylko na koncu srobke o podobnej srednicy 2 x podkladki miedziane i nakretka skrecilem i jest git
bassman - 04-03-2007, 20:08
" />Czy ma ktos fotke silnika 1.6 mpi z tym zaworem i moze pokazac dokladnie w ktorym jest miejscu?
Pozdrawiam.