bassman - 23-05-2007, 08:21
" />Witam.
Trochę przeszukałem forum na ten temat, ale niewiele tego jest poza topikiem o listwie wtryskowej.
Czasami śmierdzi mi paliwem w kabinie, nie odnotowałem wycieków, lub ubytku paliwa.
Przy nalewaniu paliwa do zbiornika kiedyś notorycznie odbijał pistolet, teraz już tego problemu nie ma.
Czasami syknie przy odkręcaniu korka od wlewu paliwa, a czasami nie.
Przy otwieraniu tylnej klapy, tuż po jeździe czuć woń benzyny.
To tyle z tego co zauważyłem.
W sumie to mnie to nie przeszkadza, lubię ten zapach ale moja Kobieta się trochę skarży i narzeka, obawiam się jeszcze zagrożenia pożarowego.
Proszę o radę bądź jakiekolwiek wskazówki.
Pozdrawiam.
wujek - 23-05-2007, 08:49
" />Witam,
Zbiornik paliwa ma trochę pofikany ksztłat - "siodło", gdy oglądany zboku, i "garby wielbląda", gdy zerknąć od tyłu. Jest tam kilka wężyków łączących tworzące sie komory powietrzne, aby dało się to odpowietrzyć.
Ponadto jest układ odpowietrzenia i wlewu.
Sparcienie przewodu lub utrata szczelności na połączeniach przewód-króciec baku da efekt pojawienia się oparów paliwa. Również uszczelka osadzenia pompy paliwa może być w nienajlepszej kondycji i przepuszczać opary. Ustalenie źródła może być kłopotliwe i może wymagać wyciągnięcia baku, aby dostać się do tych wężyków.
Warto jednak posprawdzać i usunąć ew. nieszczelnosci, gdyż opary paliwa są jednak toksyczne i mogą powodować zatrucie u kierowcy i pasażerów.
Za odpowietrzanie współodpowiedzialny jest elektrozawór otwierający połączenie do układu podciśnienia (podciśnienie w kolektorze ssącym wciąga opary, gdy zawór jest otwarty) - jeżeli zawiesi się lub uszkodzi to opary nie będą poprawnie odsysane i będzie "sykać" po odkręceniu korka wlewu. Ten elektrozawór jest w rejonie komory silnika, prawdopodobnie na grodzi.
Pozdrawiam
bassman - 23-05-2007, 10:58
" />Elektrozawór odprowadzenia par paliwa w tym modelu jest tuż nad przepustnicą na kolektorze ssącym. Na krótko sprawdzałem podając napięcie i sam zawór działa, nie wiem jednak jak sprawdzić działanie systemu załączania elektrozaworu.
Czy ten sposób z odkręcaniem korka wlewu paliwa przy pracującym silniku wystarczy?
Pozdrawiam.
wujek - 23-05-2007, 12:29
" />Witam,
Toto jest połączone tak - przewód (rurka) z kolektora ssącego idzie do elektrozaworu, z elektrozaworu do pochłaniacza (w błotniku), z pochłaniacza do wlewu paliwa. Wydaje mi się, że zawór powinien być otwarty, gdy obroty silnika
Torell007 - 23-05-2007, 15:15
" />a moze masz zgnite nadloke a w dedrach lubia one gnic i zapach pb dostaje sie przez to do srodka