kosatomek - 27-05-2009, 20:09
" />Witam
Jadąc ostatnio nocą stwierdziłem, że wskaźnik temperatury oleju nie jest podświetlony. Czy jest dużym problemem dostanie się do żarówek za zegarami? Rano zobaczyłem, że wskazówka tegoż wskaźnika ani drgnie. Czy podświetlenie i działanie tego zegara są ze sobą powiązane, czy to przypadek i popsuły się dwie sprawy naraz?
Dzięki za info
Pozdrawiam
jerzy - 27-05-2009, 20:21
" />Na forum ten temat podświetlenia deski był wiele razy opisywany-trzeba poszukać.Natomiast podświetlenie a nie działanie wskaźnika nie mają wg mnie nic wspólnego.Temperatura oleju nie pokrywa się z temperaturą cieczy zawsze jest mniejsza - przynajmniej u mnie,chyba ,że skoczy bardzo wysoka temp.Jeśli nie będzie działał wskaźnik temp.oleju -sprawdź połączenie przy czujniku mógł kabelek się ukruszyć.
_____________________
lancia dedra 19 td 1995
dr_scott - 28-05-2009, 00:58
" />
">...Temperatura oleju nie pokrywa się z temperaturą cieczy zawsze jest mniejsza - przynajmniej u mnie,chyba ,że skoczy bardzo wysoka temp.Jeśli nie będzie działał wskaźnik temp.oleju -sprawdź połączenie przy czujniku mógł kabelek się ukruszyć.
_____________________
lancia dedra 19 td 1995
I tu się z kolegą nie zgodzę.
Jadąc 130km/h średnio obciążonym autem, temperatura oleju wynosi około 100st.C, a temp. wody 90st.C.
Jadąc 160km/h temp. oleju wzrasta powyżej 110st.C, a temp. wody wynosi 90st.C.
Tak więc olej może być cieplejszy od płynu chłodzącego, ale dzieje się tak przy większym wysileniu silnika.
jerzy - 29-05-2009, 18:12
" />Ja jeszcze 100 takiej temp.oleju nie miałem- pod sto miałem jak ciągnąłem camping i to pod górę temp.wody 90 lub lekko ponad i to na chwilę.Ja więcej jeżdżę po mieście i często w korkach upał i maksimum olej dwie kreski przed 100.Może tego przyczyną jest brak osłony plastikowej silnika albo te typy tak mają.
_____________________
dedra 19td 1995
dawidson - 02-06-2009, 13:09
" />
">Ja jeszcze 100 takiej temp.oleju nie miałem- pod sto miałem jak ciągnąłem camping i to pod górę temp.wody 90 lub lekko ponad i to na chwilę.Ja więcej jeżdżę po mieście i często w korkach upał i maksimum olej dwie kreski przed 100.Może tego przyczyną jest brak osłony plastikowej silnika albo te typy tak mają.
_____________________
dedra 19td 1995
tyle, ze jazda w korku nawet w dużym upale to żadne obciążenie dla silnika i oleju. palowanie po autostradzie z obrotami bliskimi maksymalnych "grzeje" olej dużo bardziej.
Duzo tez zależy od leju i kilku innych elementów. Do tego czy aby td nie ma w serii chłodnicy oleju? Z tego co wiem wersje benzynowe jej nie maja akurat chłodnica oleju naprawdę dużo daje. Na marginesie, olej bardzo często jest cieplejszy od płynu chłodniczego, szczególnie w silniku pozbawionym chłodnicy.
jerzy - 03-06-2009, 20:46
" />Nie mam chłodnicy oleju - używam oleju mobil 10w 40 turbo diesel - ale z kolei jazda po mieście powoduje wzrost temp.ze względu na mniejszy bezruch.Teraz jadąc szybko mimo większego obciążenia jest z kolei leprze chłodzenie .Ja nie mam plastikowej osłony pod silnikiem dlatego silnik nie osiąga wysokich temp.tzn u mnie ciecz temp.90 o oleju jedna dwie kreski przed 100 choćbym jechał nie wiem jak i ciągnął nie wiem co.,,,,,ja mam tak ....
_______________________
lancia dedra 19td 1995
Bany - 07-06-2009, 10:24
" />
">Nie mam chłodnicy oleju - używam oleju mobil 10w 40 turbo diesel - ale z kolei jazda po mieście powoduje wzrost temp.ze względu na mniejszy bezruch.Teraz jadąc szybko mimo większego obciążenia jest z kolei leprze chłodzenie .Ja nie mam plastikowej osłony pod silnikiem dlatego silnik nie osiąga wysokich temp.tzn u mnie ciecz temp.90 o oleju jedna dwie kreski przed 100 choćbym jechał nie wiem jak i ciągnął nie wiem co.,,,,,ja mam tak ....
_______________________
lancia dedra 19td 1995
wszystkie td miały chłodnice oleju...
jerzy - 10-06-2009, 21:13
" />Masz racje jest - jest tak mała że o niej zapomniałem : yesyes
_____________________
lancia dedra 19td 1995
dr_scott - 18-11-2009, 16:11
" />Oczywiście wszystkie TDsy mają chłodnicę oleju. Umieszczona jest przed prawym kołem. Powietrze prowadzi do niej jeden z wlotów na zderzaku.
Osiągnięcie temperatury ponad 100 stopni to nic nadzwyczajnego, niezależnie od oleju Jednak przez znaczną część użytkowania auta temperatura nie przekracza 100 stopni.