kefir - 26-07-2008, 01:43
" />Witam,
wentylator chlodnicy zalacza sie gdy silnik osiagnie ~100/110 stopni, problem jednak jest taki, ze jesli wylacze calkowicie silnik to wentylator dalej nie dziala.
Podejrzewam, ze mam cos z elektryka, gdy za chwile przekrece na zaplon to wentylator znowu zaczyna dzialac.
W czym moze byc problem?
Pozdrawiam!
angel - 26-07-2008, 03:29
" />a ja przylacze sie do tematu i zapytam sie o co moze biegac jezeli wode mi wyrzuca przez zbiorniczek wyrownawczy zaznaczam ze moja to Dedra 2000 Turbo... problem mam od 2 dni i jedynie gdy autko stoi z wlaczonym silnikiem.... a musi chodzi przed zgaszeniem....
Wracajac co do twojego pytania to wymien termostat poniewaz masz za wysoka temp otwarcia wiekszego obiegu plynu.... a w Alfach np. 155, 164 wentylator chodzi jedynie po przekreceniu kluczykow ( sprawdzone) co do DEDRY to ja mam normalnie czyli wylaczam silnik kluczyki do kieszeni a wentylator chodzi sobie sam.....
darkobo - 26-07-2008, 07:27
" />U mnie w Dedrze wentylator też nie chodził po wyłączeniu zapłonu. Ale w sumie nie wiem, czy to norma, czy cóś nie tak.
kefir - 26-07-2008, 11:31
" />termostat jest na pewno dobry, mysle ze to raczej wina elektryki, pamietam ze rok temu bylo ok, a kilka miesiecy jakis "specjalista" naprawial mi centralny i cos mi sie wydaje, ze mogl przekombinowac z elektryka.
Wlasnie teraz wiatrak zalacza sie dopiero po przekreceniu kluczykiem, a wczesniej dzialal nawet jak byl calkowicie wylaczony.
Pozdrawiam!
lancia1969 - 26-07-2008, 22:52
" />
">U mnie w Dedrze wentylator też nie chodził po wyłączeniu zapłonu. Ale w sumie nie wiem, czy to norma, czy cóś nie tak.
W sumie to właściwie nie wiadomo co lepsze :wink: podywagujmy akademicko :lol:
1 założenie 1
- postój samochodu nie dłuższy niż 20 minut
2 założenie 2
temperaratura zewnętrzna powyżej 25 stopni
A ) wentylator wyłacza się po wyjęciu kluczyka i ...... temperatuta rośnie w układzie,ale nie doprowadza do gotowania - czyli nie przekracza 120 stopni , chłodnica oddaje ciepło - przypuszczam ( nie mam czasu latać z pirometrem do samochodu - ale jak bedzie trzeba zrobimy laborke) ,że temperarutra płynu w chłodnicy nie jest dużo niższa niż w silniku - zródło ciepła - po włączeniu silnika nie ma gwałtownych różnic temp pomiedzy silnikiem a chłodnicą .
B) Wentylator pracuje po wyjęciu kluczyka - czyli schładza płyn w chłodnicy do temperatury 70 stopni ( zależy od czujnika ) , temperarura w silniku rośnie - osiąga około 100- 110 ( wnioskuje po moim samochodzie gdzie wentylator działa tylko z zapłonem - A) Lancie nie mają dodatkowej elektrycznej pompki do "mieszania" płynem wiec chłodnica jest zimna a silnik nagrzany , po zapaleniu następuje mocne chwilowe bo chwilowe schłodzenie układu łacznie z przymknięciem na krótki czas termostatu i podnieszienie temperatury powyżej 110 stopni w obiegu głowicy a czujnik w chłodnicy nie widzi tej temperatury .
I co jest bardziej niewskazane ?
Oczywiście to takie naprawanie świata na siłe bo przecież wydajność układu chłodzenia jest policzona dla wyższych temperatur zewnętrznych a największym problemem to są same wskazania tych Naszych liczniczków - rozbieżność astronomiczna .
Ostanie gorące dni cały czas deska digital pokazuje 120 stopni a płyn ma 89 ( sprawdzane termometrem rtęciowym w zbiorniczku i pirometrem) wiec myślę że to jest główna przyczyna niepokojów.
Ale chętnie posłucham innych .