Anonymous - 30-11-2005, 23:08
" />Witam
Gdyby¶cie mieli do wyboru 155 a Dedre to które wybieracie? Zapewne Dedre... ale dlaczego? Alfa ma fajniejsze silniki (mniej pal± i maj± wiêszkego kopa) i ³adniejsze wnêtrze...
Pozdrawiam
Anonymous - 30-11-2005, 23:18
" />Mia³em do wyboru 155 a dedre, nie patrzy³em na silniki i spalanie, nie interesuje mnie to, je¿eli stac cie na samochód to stac ciê na je¿dzenie nim, kiedys kto¶ m±dry mi powiedza³ " ludzie dziel± siê na tych co maj± Poloneza i na tych co nim je¿dz±" ja nale¿a³em do oby dwóch, tak samo by³o z wyborem samochodu czyli mojej niuni dedry, po drugie, mojej ¿onie tez sie podoba³a dedra, jak da³em kiedys og³oszenie na forum ¿e sprzedam dedre, to przez tydzieñ siê do mnie nie odzywa³a, wiêc sobie wyobra¼cie dlaczego kocham swoj± ¿onê i dedre :wink:
Anonymous - 30-11-2005, 23:24
" />
">Mia³em do wyboru 155 a dedre, nie patrzy³em na silniki i spalanie, nie interesuje mnie to, je¿eli stac cie na samochód to stac ciê na je¿dzenie nim, kiedys kto¶ m±dry mi powiedza³ " ludzie dziel± siê na tych co maj± Poloneza i na tych co nim je¿dz±" ja nale¿a³em do oby dwóch, tak samo by³o z wyborem samochodu czyli mojej niuni dedry, po drugie, mojej ¿onie tez sie podoba³a dedra, jak da³em kiedys og³oszenie na forum ¿e sprzedam dedre, to przez tydzieñ siê do mnie nie odzywa³a, wiêc sobie wyobra¼cie dlaczego kocham swoj± ¿onê i dedre :wink:
Tylko jednak 129 KM lub nawet 140 KM z 1.8 bardzo kusi...
Pozdrawiam
Anonymous - 30-11-2005, 23:40
" />A co tam ma kusiæ, same wykonanie wnêtrza jest kiepskie, wszêdzie plastik, który pêka od czêstego uzytkowania, silnik jest silnikiem, mo¿na zrobiæ chip tuning i tez bêdzie wiêcej mocy, a lancia to jednak lancia :wink:
Anonymous - 01-12-2005, 00:00
" />
">A co tam ma kusiæ, same wykonanie wnêtrza jest kiepskie, wszêdzie plastik, który pêka od czêstego uzytkowania, silnik jest silnikiem, mo¿na zrobiæ chip tuning i tez bêdzie wiêcej mocy, a lancia to jednak lancia :wink:
Mo¿e i tak... a s± chipy do Dedry w cenie ni¿szej ni¿ po³owa jej warto¶ci?
Pozdrawiam
Jeremy McFee - 01-12-2005, 00:04
" />
">A co tam ma kusiæ, same wykonanie wnêtrza jest kiepskie, wszêdzie plastik, który pêka od czêstego uzytkowania, silnik jest silnikiem, mo¿na zrobiæ chip tuning i tez bêdzie wiêcej mocy, a lancia to jednak lancia :wink:
Mo¿e i tak... a s± chipy do Dedry w cenie ni¿szej ni¿ po³owa jej warto¶ci?
Pozdrawiam
Dedra nie potrzebuje chipowania - ma wystarczaj±ce osi±gi
BTW. Mam na zbyciu klocki Ferodo do Alfy 155 - mo¿e Ci potrzebne?
Rs
hardwired - 01-12-2005, 00:39
" />
">
BTW. Mam na zbyciu klocki Ferodo do Alfy 155 - mo¿e Ci potrzebne?
Rs
ja bym lyknal bo mi sie w fiacie coupe koncza
dexus - 01-12-2005, 10:00
" />jak na¿ekasz na osi±gi to polecam dedre turbo lub integrale, i tu alfa miêknie. Co do chipa to wejd¼ na strone Goduli dowiesz siê wszystkiego
Torell007 - 01-12-2005, 10:08
" />Jak kupisz sobie AR z Twin Sparkiem to bêdziesz p³aka³ ... przy 100 ty¶ km nalezy wymieniæ specjalne ¶wiece ( platynowane ), s± po 2 sztuki na jeden cylinder w wersji 4 garowej koszt ten wynosi ~1200 z³ ma³o kto o tym wie, ¿e ju¿ o wymianie nie wspomnê ... poza tym po¶led¼ sobie og³oszenia w internecie, w gie³dzie samochodowej etc ... zobaczysz ile sprzedaj± Alf ( nawet prawie nowych ) z padniêtym silnikiem ... Generalnie Alfy to kaszana ... :?
Jeremy McFee - 01-12-2005, 11:06
" />
">
BTW. Mam na zbyciu klocki Ferodo do Alfy 155 - mo¿e Ci potrzebne?
Rs
ja bym lyknal bo mi sie w fiacie coupe koncza
Przód - cena 146,00 z³
Ty³ - cena 93,70 z³
Mieli mi przys³aæ do Themy - ale te nie pasowa³y - s± do Alfy/Fiata.
prezesjm - 01-12-2005, 11:46
" />Pytanie o co¶ takiego na forum Lanci to proszenie siê o jedn± odpowied¼ . Nie mam do¶wiadczeñ 155 i Dedra (delta) je¶li chodzi o u¿ytkowanie ale muszê powiedzieæ ¿e z zewn±trz Alfa bardziej mi siê podoba w ¶rodku Dedra . Tak siê sk³ada ¿e mam Alfê 164 i Kappe choæ mo¿e 164 trzeba równaæ z bardziej z Them±, ale te te¿ mia³em i co¶ tam mogê sobie porównaæ. Alfa z pewno¶ci± jest solidniej zrobniona je¶li chodzi o karoseriê, nie ma ¿adnych skrzypieñ tak jak w themie , lepiej siê prowadzi, ¶rodek to kwestia gustu niektóre rzeczy bardziej mi sie widz± w Alfie inne w Themie. Je¶li kto¶ wyskakuje z porównaniem do Dedry Turbo lub integralki to ¶miem przypomnieæ ¿e 155 2,5V6 jest godnym przeciwnikiem 2,0 T . Porównujmy auta z podobnymi mocami. Silniki alfy to historia, oczywi¶cie s³ynne wariatory psuj±ce sie pêczkami, rozrz±dy drogie ¶wiece w TwinSparkach itp. ale to wszystko tyczy siê tak¿e Lancii( no mo¿e poza ¶wiecami ). Jak jest wszystko sprawne to jazda to sama przyjemno¶æ i gwarantuje wam ¿e jak kto¶ ma smyka³kê do sportu to niech kupi sobie 155 bo przy ostrej je¼dzie (ale naprawde ostrej) to gdy Lancia stoi z dymi±cym silnikiem to alfa jedzie dalej :wink: . Kto nie je¼dzi³ V6 Alfy (notabene uznawanego za jeden z najlepszych silników V6 na ¶wiecie) ten nie wie o co chodzi. Uwa¿am ¿e auta s± kierowane do innej grupy odbiorców i nale¿y wybieraæ wed³ug w³asnych upodobañ i gustu.
Torell007 - 01-12-2005, 12:05
" />
">Pytanie o co¶ takiego na forum Lanci to proszenie siê o jedn± odpowied¼ . Nie mam do¶wiadczeñ 155 i Dedra (delta) je¶li chodzi o u¿ytkowanie ale muszê powiedzieæ ¿e z zewn±trz Alfa bardziej mi siê podoba w ¶rodku Dedra . Tak siê sk³ada ¿e mam Alfê 164 i Kappe choæ mo¿e 164 trzeba równaæ z bardziej z Them±, ale te te¿ mia³em i co¶ tam mogê sobie porównaæ. Alfa z pewno¶ci± jest solidniej zrobniona je¶li chodzi o karoseriê, nie ma ¿adnych skrzypieñ tak jak w themie , lepiej siê prowadzi, ¶rodek to kwestia gustu niektóre rzeczy bardziej mi sie widz± w Alfie inne w Themie. Je¶li kto¶ wyskakuje z porównaniem do Dedry Turbo lub integralki to ¶miem przypomnieæ ¿e 155 2,5V6 jest godnym przeciwnikiem 2,0 T . Porównujmy auta z podobnymi mocami. Silniki alfy to historia, oczywi¶cie s³ynne wariatory psuj±ce sie pêczkami, rozrz±dy drogie ¶wiece w TwinSparkach itp. ale to wszystko tyczy siê tak¿e Lancii( no mo¿e poza ¶wiecami ). Jak jest wszystko sprawne to jazda to sama przyjemno¶æ i gwarantuje wam ¿e jak kto¶ ma smyka³kê do sportu to niech kupi sobie 155 bo przy ostrej je¼dzie (ale naprawde ostrej) to gdy Lancia stoi z dymi±cym silnikiem to alfa jedzie dalej :wink: . Kto nie je¼dzi³ V6 Alfy (notabene uznawanego za jeden z najlepszych silników V6 na ¶wiecie) ten nie wie o co chodzi. Uwa¿am ¿e auta s± kierowane do innej grupy odbiorców i nale¿y wybieraæ wed³ug w³asnych upodobañ i gustu.
zgadza siê,a i silniki 2.4 w kappach lubi± grymasiæ ...
Kubek - 01-12-2005, 13:52
" />A mi wlasnie na odwort alfy sie totalnie nie podobaja, Dedra jak na swoje lata ma bardzo dobry styling i wyglada jak auto sprzed 5 do 3 lat, podobna troche do oktavi, natomias w alfach nie widza mi sie przednie swiatla i zbyt skosny przod. Afla z pewnoscia ma lepsze osiagi ale gorsze wyposazenie. Mi sie tam osiagi mojej dederki bardzo podobaja, jest wysoko obrotowa i jak chce jechac spokojnie to jade a jak poszalec to bez problemu moge, Ma na tyle mocy zeby stac w miejscu i palic gumy . Dedra ma naprawde dobre osiagi tylko ma miekkie zawieszenie i nie czuc tego przyspieszenia ani predkosci ale ono jest A co do awaryjnosci alfy to swietnym przykladem jest moj sasiad ktory kupil dwa lata temu alfe nowke z salonu, ta mala taka nie wiem jaki to ma numer i 3 miesiace pozniej sobie jechal autostrada i sprawdzal ile wyciagnie, jechal chyba z 200km/h przez jakies 5 minut i mu pekly tloki czy cos w tym stylu, nie dopytywalem sie dokladnie o to, albo mu jakas dziure w silniku wywalilo. W kazdym razie chodzi o to ze auto mialo 3 miesiace. Sam bym chcial miec alfe ale tylko wlasnie z tych malutki do jazdy po miescie . Nie powiem ze Dedry tez sa awaryjne ale to sa raczej irytujace drobiazgi, ja odpoczatku borykam sie z gasnacym silnikiem, ktory gasnie po rozruchu.
prezesjm - 01-12-2005, 14:04
" />
">A mi wlasnie na odwort alfy sie totalnie nie podobaja, Dedra jak na swoje lata ma bardzo dobry styling i wyglada jak auto sprzed 5 do 3 lat, podobna troche do oktavi, natomias w alfach nie widza mi sie przednie swiatla i zbyt skosny przod.
De gustibus non est disputandum jak mówi stare porzekad³o
Kubek - 01-12-2005, 14:10
" />
">Nie mam do¶wiadczeñ 155 i Dedra (delta) je¶li chodzi o u¿ytkowanie ale muszê powiedzieæ ¿e z zewn±trz Alfa bardziej mi siê podoba w ¶rodku Dedra
hehe sam zacze³e¶
Torell007 - 01-12-2005, 18:59
" />
">Nie mam do¶wiadczeñ 155 i Dedra (delta) je¶li chodzi o u¿ytkowanie ale muszê powiedzieæ ¿e z zewn±trz Alfa bardziej mi siê podoba w ¶rodku Dedra
je¶li o mnie chodzi to zale¿y jaka Dedra i jaka 155
prezesjm - 01-12-2005, 19:34
" />
">je¶li o mnie chodzi to zale¿y jaka Dedra i jaka 155
oooooooooo i sedno sprawy : brawo : :pifko:
Kubek - 01-12-2005, 21:40
" />
">
je¶li o mnie chodzi to zale¿y jaka Dedra i jaka 155
I ty Brutusie przeciwko mnie ?
Anonymous - 01-12-2005, 21:52
" />Ale tylko Lancia :wink:
Torell007 - 01-12-2005, 22:36
" />
">
je¶li o mnie chodzi to zale¿y jaka Dedra i jaka 155
I ty Brutusie przeciwko mnie ?
Brzydkie ?
http://www.alfa155.com/155/images/member155/cockpit.jpg[/img]
Jeremy McFee - 01-12-2005, 22:48
" />
">
je¶li o mnie chodzi to zale¿y jaka Dedra i jaka 155
I ty Brutusie przeciwko mnie ?
Brzydkie ?
No piêkne to to nie jest
Dedra ma zdecydowanie bardziej wysmakowane wnêtrze.
Torell007 - 01-12-2005, 22:54
" />
">No piêkne to to nie jest
Dedra ma zdecydowanie bardziej wysmakowane wnêtrze.
Ja siê zapyta³em czy brzydkie Piêkne ono nie jest, piêkne to ma Kappa ( Coupe to ju¿ wogóle ) Thesis ...
Kubek - 01-12-2005, 23:14
" />Torell wszystko zalezy od punkty z jakiego patrzymy na obiekt ( przyklad nizej)
http://bilder.mobile.de/images/autos/0/ ... 479_2.bild [/img]
Mi sie 155 podoba pod tym wzgledem ze jak sie siedzi w srodku to jest tak przytulnie, swojsko , czujesz ze jestes w swoim samochodziku w ktorym sie dobrze czujesz, w Dedrze jest troche tak sztywno( nie pod wzgledem zawieszenia ) ale kazdy wie o co chodzi
A co powiesz na ta Dedre ? :
http://bilder.mobile.de/images/autos/51 ... 352_2.bild [/img]
No co jest do cholery z tymi zdjeciami ? [/img]
Jeremy McFee - 01-12-2005, 23:51
" />
">Torell wszystko zalezy od punkty z jakiego patrzymy na obiekt ( przyklad nizej)
http://bilder.mobile.de/images/autos/0/ ... 479_2.bild [/img]
Mi sie 155 podoba pod tym wzgledem ze jak sie siedzi w srodku to jest tak przytulnie, swojsko , czujesz ze jestes w swoim samochodziku w ktorym sie dobrze czujesz, w Dedrze jest troche tak sztywno( nie pod wzgledem zawieszenia ) ale kazdy wie o co chodzi
A co powiesz na ta Dedre ? :
http://bilder.mobile.de/images/autos/51 ... 352_2.bild [/img]
No co jest do cholery z tymi zdjeciami ? [/img]
W 155 przytulnie i swojsko? haha No nie przesadzaj.
Od razu widaæ, ¿e to "techno"
No Dedra/Delta w ¶rodku piêkna jest...
Torell007 - 02-12-2005, 09:02
" />hmm... mi siê jedynie podoba 155 w najbogatszej wersji z drewnem i skór±. Co do Dedry to Mufnal dobrze wie, ¿e na ich punkcie mam zboczenie :lol: nie podobaj± mi siê jedynie wewn±trz ostatnie modele ( na zewn±trz s± piêkne ) z desk± od Nuova Delta. Deska jest bardzo ³adna i "szuflad±" po prawej stronie nawi±zuje do Delty kanciaka, ale mi kompletnie nie pasuje do Dedry - plastikowe drewno w miejsce naturalnego, niebieskie cyferblaty poprostu odstraszaj±, zawiewa mi tu bardziej tandetn± koreañsk± podróbk± samochodu np. Matizem ni¿ luksusow± europejsk± mark± ...
http://www.days.ne.jp/brc/matiz/whats/p ... hoto_3.jpg[/img]
Prawda, ¿e ³adniejsza po ostatnim liftingu ?
http://lancia.free.fr/ancgamme/dedra/dr991816v.jpg[/img]
Wnêtrze ju¿ z "azjatyckim drewnem", ale ci±gle gramotne
http://lancia.free.fr/ancgamme/dedra/drtb1.jpg[/img]
TADEO - 02-12-2005, 09:31
" />
">http://bilder.mobile.de/images/autos/51 ... 352_2.bild[/img]
to jest wnetrze delty nie dedry
mi sie bardziej podoba wnetrze 155 niz dedry
Torell007 - 02-12-2005, 09:35
" />
">http://bilder.mobile.de/images/autos/51 ... 352_2.bild[/img]
to jest wnetrze delty nie dedry
mi sie bardziej podoba wnetrze 155 niz dedry
to jest wnêtrze Dedry, po liftingu z rocznika 98/99
Kubek - 02-12-2005, 13:16
" />Tak dokladnie to jest Dedra z 2 ostatnich lat produkcji, a ta co torell wkleil ma jakas taka fajna kierownice .
A tu znalazlem taki badziew
http://lanciafan.republika.pl/index_files/2.jpg[/img]
Anonymous - 02-12-2005, 15:09
" />W dedrze to niestety tylko imitacja drewna mam na mysli stara wersje.
Wiem bo widzialem to sciagniete, ale jest to naprawde dobra imitacja z boku widac ze to niby sklejka.
Jeremy McFee - 02-12-2005, 15:56
" />Coraz g³upsza ta dyskusja
Torell007 - 02-12-2005, 19:12
" />
">W dedrze to niestety tylko imitacja drewna mam na mysli stara wersje.
Wiem bo widzialem to sciagniete, ale jest to naprawde dobra imitacja z boku widac ze to niby sklejka.
Tak, ale nie perfidny plastik jak w pó¼niejszych wersjach...
Anonymous - 03-12-2005, 02:30
" />a ja wam powiem tak... jak ktos kocha wloszczyzne to przewaznie przechodzi przez lancuszek wzgledem cen
Fiat => Lancia => AR => ?? Maserati ?? => ?? Ferrari ?? a moze znowu Lancia ale z marzen...
Nikt nie zaprzeczy ze Fiaty wychodza najtaniej, tak samo jak to ze Alfy z tej trojki najdrozej. Po pierwsze boksery, twinsparki, same swietne rozwiazania do czasu kiedy trzeba bedzie cos wymienic po nieziemskich cenach...
...a do tego dochodzi najwazniejsza kwestia => Alf sie nie zagazowywuje... nie znosza one gazu, podobno to czasem koszmar.
Kto jezdzi 155 z wyboru wiedzac na co sie decyduje jezdzi na benzynie
Innym aspektem jest podstawowa roznica Lancii i blizszemu jej Fiata od AR... Turbiak vs NA z wczesniej wspomnianymi ciekawymi rozwiazaniami.
V6stki Alfy to cos wspanialego - jednak np. do uturbienia to sie tez nie nadaje.
Z drugiej strony turbiaki, np. te 16vt, ktore jednak jest lzejsze i ma duuuuzo wiekszy potencjal od V6 NA, jednak zamiast auta pelnego emocji staja sie one zapierdalakami.
Kto co woli, o gustach sie nie dyskutuje, ale warto wiedziec o elementarnych roznicach miedzy tymi markami.
Anonymous - 28-02-2006, 19:50
" />
">Jak kupisz sobie AR z Twin Sparkiem to bêdziesz p³aka³ ... przy 100 ty¶ km nalezy wymieniæ specjalne ¶wiece ( platynowane ), s± po 2 sztuki na jeden cylinder w wersji 4 garowej koszt ten wynosi ~1200 z³ ma³o kto o tym wie, ¿e ju¿ o wymianie nie wspomnê ... poza tym po¶led¼ sobie og³oszenia w internecie, w gie³dzie samochodowej etc ... zobaczysz ile sprzedaj± Alf ( nawet prawie nowych ) z padniêtym silnikiem ... Generalnie Alfy to kaszana ... :?
Gereralnie mówi±c ma³o wiesz o Alfie. Po pierwsze primo - silnik TS - s± jego dwie wersje. Starsz± montowano bodaj¿e do 1995 roku. W tym silniku nie ma paska rozrz±du!!! Jest ³añcuch z hydraulicznym napinaczem. £añcuch wymienia siê co 200tys km!!!. Po 1995 by³ ju¿ pasek który trzeba czê¶ciej wymieniac.Mowi siê ¿e co 100tys km, ale ja nie ryzykowa³bym. Po drugie segundo - kto mia³ chocia¿ ma³y kontakt z motoryzacj± wymiana ¶wiec nie jest ¿adnym problemem. Po 3 - cena. 1200z³???!!!! Sk±d wzi±³e¶ t± cenê??? Orginalne platynowe NGK mo¿na ju¿ kupic za 500 - 600(komplet) z³!!!. Zamienniki Championa za ok. 200z³. Krócej na nich poje¼dzisz ale je¿eli kto¶ chce oszczêdzac to mo¿e takie zakupic.
Generalnie mówi±c 155 z ³añcuchem rozrz±du to naprawdê dobre auto, wbrew temu co opowiadasz
Jeremy McFee - 28-02-2006, 21:40
" />
">... jednak zamiast auta pelnego emocji staja sie one zapierdalakami.
Proponujê zatem dodaæ jeszcze jedn± kategoriê do ankiety - czyli "zapierdalaki" : rotfl :
Ciekaw jestem, ile jest w klubie "zwyk³ych" aut, a ile wyszczutych Delt, Them, Kapp i innych turbolotów ?
Swiety - 28-02-2006, 22:05
" />
">a ile wyszczutych Delt, Them, Kapp i innych turbolotów ?
co to zanczy wyszczutych??
szpoper - 28-02-2006, 22:07
" />BLU¬NIERCA :twisted:
Jeremy McFee - 28-02-2006, 22:10
" />
">a ile wyszczutych Delt, Them, Kapp i innych turbolotów ?
co to zanczy wyszczutych??
Wyszczutych to znaczy takich napakowanych, gard³owo-dysz±cych, prychaj±cych i pluj±cych ogniem potworów, którym nikt nie ¶mie podskoczyæ... WRRRR!!!
Swiety - 28-02-2006, 22:17
" />
">a ile wyszczutych Delt, Them, Kapp i innych turbolotów ?
co to zanczy wyszczutych??
Wyszczutych to znaczy takich napakowanych, gard³owo-dysz±cych, prychaj±cych i pluj±cych ogniem potworów, którym nikt nie ¶mie podskoczyæ... WRRRR!!!
kazdy ma to co lubi ja mam turbo zapierdalacza jak sam to okreslasz, ale moje auto jest cichutkie, cywilne, a ze jest bardzo szybkie!!!!!
mustafi - 28-02-2006, 22:39
" />Mi sie alfy podobaja ale nie kupilbym alfy, kojarza mi sie z pieknem, sportem i ponadprzecietna awaryjnoscia, lancia z kolei, dobre wykonczenie, dobre blachy, bezawaryjnosc i taki sobie design...fiat kojarzy mi sie ze wszystkim co kiepskie, szajsowate wnetrze, rdzewiejace blachy, dupowoz dla mas..a feeee
PS Powyzsze opinie sa wyjatkowo subiektywnymi ocenami autora i niech tak zostana potraktowane.
Jeremy McFee - 28-02-2006, 22:59
" />
">a ile wyszczutych Delt, Them, Kapp i innych turbolotów ?
co to zanczy wyszczutych??
Wyszczutych to znaczy takich napakowanych, gard³owo-dysz±cych, prychaj±cych i pluj±cych ogniem potworów, którym nikt nie ¶mie podskoczyæ... WRRRR!!!
kazdy ma to co lubi ja mam turbo zapierdalacza jak sam to okreslasz, ale moje auto jest cichutkie, cywilne, a ze jest bardzo szybkie!!!!!
ale¿ ja nie mam nic przeciwko zapierdalakom, zw³aszcza w cywilnych ciuchach
gnowy - 28-02-2006, 23:31
" />Witam mia³em kilka dedr 2.0 V8; 1,8 V16; 2,0 V16 muszê powiedzieæ ¿e ta ostatnia naprawde wciska³a w fote, bez problemowe zagazowanie spalanie cykl mieszany ok 1,8 V16 9litrów 2,0 V16 12lirów na 100km
WADY - dedry to na pewno dzwiganie/wychylanie sie ty³u podczas wchodzenia w ostry zakret ALFA na pewno jest twardsza ale.. zato komfor jest inny,wbijaj±c jedynke trzeba prawie staæ
EKSPLOATACJA - bardzo tania
pozatym dedra jest chyba krutsza od alfy obydwa auta maja problem z widoczno¶ci± z ty³u podczas cofania (alfa ma jeszcze wy¿ej ty³), s³upki itp.
OSOBI¦CIE BY£EM BARDZO bardzo ZADOWOLONY dopuki nie przesiad³em sie do kappy
"zapierdalaki"
mam kappe 2,0T V20, kappe 2,4 V20(kombi), przywioz³em teraz delte HPE 2,0 16V
ka¿d± sie je¼dzi inaczej:
delte HPE 2,0 16V na gwintowanym zawieszeniu + 15ki niski profil + siedzonka RECARO (sama trzyma sie drogi) jest odczuwalna predko¶æ - w przyspieszeniu, je¼dzie oraz samym czuciu auta (no có¿ ma³e ale zato bardzo sportowe)
natomiast
kappy to inna bajka tam sie to odczuwa w inny sposób nie czuje siê tego a¿ tak tej predko¶ci dopuki nie spoj¿ysz w boczn± szybe , pozatym cisza i spokuj, jednym s³owem ogromna przestrzeñ i komfort do tego nie ma³a moc no i oczywi¶cie rado¶æ
Pozdrawiam
mustafi - 01-03-2006, 00:15
" />
">kappy to inna bajka tam sie to odczuwa w inny sposób nie czuje siê tego a¿ tak tej predko¶ci dopuki nie spoj¿ysz w boczn± szybe , pozatym cisza i spokuj
Pozdrawiam
mi wlasnie tej ciszy i spokoju w delcie najbardziej brakuje
prezesjm - 01-03-2006, 08:59
" />
">Mi sie alfy podobaja ale nie kupilbym alfy, kojarza mi sie z pieknem, sportem i ponadprzecietna awaryjnoscia, lancia z kolei, dobre wykonczenie, dobre blachy, bezawaryjnosc i taki sobie design...fiat kojarzy mi sie ze wszystkim co kiepskie, szajsowate wnetrze, rdzewiejace blachy, dupowoz dla mas..a feeee
PS Powyzsze opinie sa wyjatkowo subiektywnymi ocenami autora i niech tak zostana potraktowane.
Szkoda ¿e wszyscy powielaj± stereotypy odno¶nie Alfek, najczê¶ciej osoby które nigdy nie mia³y Alfy, tak to jako¶ wros³o w ten naród , bardzo to jest krzywdz±ce bo auta te wcale nie zas³uguj± na tak± opiniê. Ju¿ w tym w±tku by³o , Lancia ma wiêcej wspólnego z Fiatem ni¿ Alfa z Lanci± czy z Fiatem. Mia³em wiele aut w³oskich mogê porównaæ Alfê 164 z Them± to niestety Thema wypada blado. Wiele osób kupuje za niewielkie pieni±dze Alfê , próbuje to po³ataæ drutem kombinerkami i ta¶m± klej±c± ( najgorsze ¿e tak samo robi³ poprzedni w³a¶ciciel ) efekt widoczny biadolenie itp. Alfy maj± doskona³e silniki , ¶miem twierdziæ ¿e du¿e lepsze od konstrukcji Fiata . Koszty nie s± takie niebotyczne jak sie wydaje , paski nie pêkaj± czê¶ciej ni¿ w innych konstrukcjach ( z pewno¶ci± rzadziej ni¿ w 2,0 16V lanci) , zreszt± jak pisa³em najmniej awaryjny silnik w lanci themie czy kappie to 3.0 V6 pochodz±cy wprost od Alfy.
Anonymous - 01-03-2006, 10:26
" />Mialem okres w swoim zyciu, w ktorym 155 snila mi sie po nocach...
Ostatecznie o maly wlos nie doszlo by do tranzakcji, miala byc zielona z 97r 2.0TS...Ehhh wlosy mi stanety na calym ciele kiedy sie nia przejechalem(przesiadalem sie z wolowatego punto 1.7td), ten silnik...
Moimi faworytami do wyboru pozostali ostatecznie: Xedos6 2.0V6 i 155 2.0TS.
Mazda no coz... niepowtazalny, ponadczasowy wyglad, swietne spasowanie wszystkich elemetow bla bla bla.
Alfa troche odstawala jesli chodzi o wykonanie wnetrza, w porownianiu do xedosa, wyglada wrecz topornie...ale miala i ma dalej cos w sobie co przyciaga moja uwage...
Sam nie wiem jak doszlo do tego ze wybralismy vectre :roll:
Jesli chodzi o lancie to w lybrze zakochalem sie od samego poczatku. Mysle, ze przeszlo mi juz sciganie sie od swiatel do swiatel, pozatym nie lubie jak trzepie mi sie mozg jezdzac po polskich drogach.
Mimo mlodego wieku, dojrzalem do tego aby stwierdzic ze najbardziej cenie w samochodzie komfort, elegancje, niezawodnosc...i silnik musi byc mocny!!! :twisted: Chyba jednak zostalo mi cos jeszcze z "zapierdalacza" :evil:
Generalnie to chcialbym miec na swoim placu A.R 156GTA(zeby od czasu do czasu odreagowac) i Lybre do spokojnej codziennej jazdy.
Kozi - 01-03-2006, 12:54
" />
">Generalnie to chcialbym miec na swoim placu A.R 156GTA(zeby od czasu do czasu odreagowac) i Lybre do spokojnej codziennej jazdy.
A ja podobnie tylko jeszcze bym sie zastanawia³ czy 156 GTA czy GTV V6
A co do 155 to naje¼dzi³em siê trochê ojca 155 2.5 TD. Samochód ma 250 ty¶ na liczniku. W naszych rêkach zrobi³a ponad 100 ty¶. W tym czasie do wymienione zosta³y amorki i 2 razy przednie wahacze. Poza tym z niespodzianek to pad³ 2 razy napinacz. Reszta odpukaæ nie sprawia³a problemu, normalne wymiany zwi±zane z eksploatacj± - klocki itp. Za to przyjemno¶c z jazdy ogromna no i na stacji trochê taniej, choæ ostatnio ju¿ porównywalnie do benzynki.
Pozdr
Kozi
Nat - 01-03-2006, 15:41
" />
">Mi sie alfy podobaja ale nie kupilbym alfy, kojarza mi sie z pieknem, sportem i ponadprzecietna awaryjnoscia
Szkoda ¿e wszyscy powielaj± stereotypy odno¶nie Alfek, najczê¶ciej osoby które nigdy nie mia³y Alfy, tak to jako¶ wros³o w ten naród , bardzo to jest krzywdz±ce bo auta te wcale nie zas³uguj± na tak± opiniê.
Bardzo nie lubie stereotypów i na dodatek podam tu mój przypadek, ktÓry wcale sie do Alf jako ca³o¶ci odnosic nie musi, ale rozgladaj±c siê za autem bra³em pod uwage Lybre SW lub AR 156 SW. Do AR 156 SW zniecheci³ mnie fakt, ze na 3 ogl±dane dwie (!) by³y po zerwaniu siê paska rozrz±du. "Panie, to jest lepiej, bo ma Pan nowy silnik" (ze niby po remoncie) s³ysza³em. Jako¶ mnie to do AR zniechêci³o. co nie zmienia faktu, ze moja kuzynka ma 156 od nowosci juz 5 lat i uwa¿a, ¿e rewelacyjnie sie je¼dzi i bezawaryjnie.
Anonymous - 01-03-2006, 17:31
" />
">
A co do 155 to naje¼dzi³em siê trochê ojca 155 2.5 TD. Samochód ma 250 ty¶ na liczniku. W naszych rêkach zrobi³a ponad 100 ty¶. W tym czasie do wymienione zosta³y amorki i 2 razy przednie wahacze. Poza tym z niespodzianek to pad³ 2 razy napinacz. Reszta odpukaæ nie sprawia³a problemu, normalne wymiany zwi±zane z eksploatacj± - klocki itp. Za to przyjemno¶c z jazdy ogromna no i na stacji trochê taniej, choæ ostatnio ju¿ porównywalnie do benzynki.
Pozdr
Kozi
A jak jest z trwa³o¶ci± tego VM? Ciêzko jest znale¼c jakie¶ opinie o tym silniku a jak ju¿ siê znajd± to s± negatywne. Wiem ¿e te silniki maj± 4 uszczelki pod g³owic±-ka¿da na oddzielny cylinder. POdobno do¶c czêsto s± wydmuchiwane.
prezesjm - 01-03-2006, 18:42
" />
">A jak jest z trwa³o¶ci± tego VM? Ciêzko jest znale¼c jakie¶ opinie o tym silniku a jak ju¿ siê znajd± to s± negatywne. Wiem ¿e te silniki maj± 4 uszczelki pod g³owic±-ka¿da na oddzielny cylinder. POdobno do¶c czêsto s± wydmuchiwane.
Te¿ by³o na ten temat - powiem Ci tyle, mam nakrêcone w mojej 164 350 tysiaków z czego ponad 200 tysiêcy ja zrobi³em- wymienione raz ¶wiece ¿arowe i raz p³ytki w pompie serwa hamulców, termostat, uszczelka pod deklem zaworów - olej co 10 tysiêcy i to wszystko - choæ z pewno¶ci± jest ten mój egzemplarz wyj±tkowo trwa³y i niezawodny ale w sumie pilnuje wymian oleju, raczej nie je¿d¿e ostro, po zatrzymaniu daje turbinie chwilkê odetchn±æ, nie butuje na zimno czyli podstawowe zasady. Fakt na dzisiaj ciê¿ko znale¼æ ju¿ nie zamêczonego Vm`a i jest oczywiste ryzyko kupowaæ auto z tym silnikiem bo jak sprawdza³em ceny czê¶ci to jak co¶ sie stanie to lepiej auto wyz³omowaæ. najwiêksz± zalet± tego silnika jak my¶lê jest z punktu widzenia obs³ugi - brak konieczno¶ci obs³ugi - rozrz±d i napêd pompy jest na ko³ach zêbatych i ma wytrzyma³o¶æ silnika a z punktu u¿ytkowania to dynamika silnika, olbrzymi moment obrotowy i jak na star± technologiê niesamowita elestyczno¶æ jak na diesla, ma³e zu¿ycie paliwa, prostota konstrukcji tzn.. tak jak u mnie brak komputerów, i dziwnych patentów które mog± siê psuæ. W 155 jest gorzej bo tam by³y montowane tylko VM nowsze z pomp± sterowan± elektronicznie i tu mog± byæ oczywi¶cie potencjalne miejsca awarii w wiekowych autach.
Kozi - 01-03-2006, 19:09
" />
">w sumie pilnuje wymian oleju, raczej nie je¿d¿e ostro, po zatrzymaniu daje turbinie chwilkê odetchn±æ, nie butuje na zimno czyli podstawowe zasady
których nie wszyscy przestrzegaj± a potem "ten samochód jest do d...". Dlatego je¿eli kto¶ dba o samochód od nowo¶ci to raczej musi mieæ pecha ¿e spotka go co¶ niespodziewanego. Dlatego Alfê warto kupiæ nie od przypadkowego cz³owieka ale od prawdziwego "alfisti'. Z regu³y cena jest wy¿sza (bo wie co sprzedaje) ale warto trochê wiecej zap³aciæ bo okazje siê mszcz±.
Pozdro
Kozi
Anonymous - 01-03-2006, 20:09
" />Dziêki za info. Dowiedzia³em siê ¿e te VM montowano w Fordach Scorpio!!! Wszyscy, no prawie wszyscy z tamtego forum wieszaj± psy na tym silniku. Chodzi przede wszystkim o to ¿e ma³o który mechanik potrafi go naprawic
prezesjm - 01-03-2006, 20:44
" />
">Dziêki za info. Dowiedzia³em siê ¿e te VM montowano w Fordach Scorpio!!! Wszyscy, no prawie wszyscy z tamtego forum wieszaj± psy na tym silniku. Chodzi przede wszystkim o to ¿e ma³o który mechanik potrafi go naprawic
W scorpio, Jeepach Grand J., roverze 825, chryslerach - a silnik jak silnik wa³ t³oki g³owice tak jak wszystkie inne
Majkel - 01-03-2006, 21:04
" />Ja mam I Dedre i Alfe(co prawda 33). Wloszczyzna to dla mnie swietosc. Wloskie jest piekne...wloskie buty, wloskie meble. W kazdy samochod trzeba wlozyc troche serca. Jak "bedziesz dla niego dobry" to odp³aci sie tym samym. Jak sprzedam swoja 33 to kupie 155. Boxer w Alfie chodzi przepieknie. Jak jade tak 3000obr na miescie to tylko ogladam twarze ludzi ktorzy sie ogladaja. Zadnego basowego tlumika nic......sam d¼wiek z silnika. A Lancia. Dostojny samochod o sportowym chartakterze. Jak w niego wsiadam czuje sie jak król. Taka jest roznica... W Alfie nastolatek, w Lanci dorosly facet......po cichu rozgladam sie za Maserati >> To auto laczy I Alfe i Lancie
Luckyy - 02-03-2006, 13:39
" />moze to banalne pytanie ale pisze silnik VM chodzi o silniki czeskiej firmy http://www.vernermotor.com/ ?
prezesjm - 02-03-2006, 14:10
" />
">moze to banalne pytanie ale pisze silnik VM chodzi o silniki czeskiej firmy http://www.vernermotor.com/ ?
Nie , chodzi o w³osk± firmê VM
Swiety - 02-03-2006, 14:58
" />jesli alfa 155 to tylko 2.0 Turbo QV
jesli Dedra to tylko 2.0 Turbo Integrale
takie jest moje zdanie
Nat - 02-03-2006, 15:07
" />
">jesli alfa 155 to tylko 2.0 Turbo QV
jesli Dedra to tylko 2.0 Turbo Integrale
jesli pumeks to tylko fluorescencyjny, z firmy purocolor.
Sorki, ale nie mog³em sie powstrzymaæ.... Kto jeszcze pamiêta purocolor '89...
Jeremy McFee - 02-03-2006, 16:00
" />
">jesli alfa 155 to tylko 2.0 Turbo QV
jesli Dedra to tylko 2.0 Turbo Integrale
jesli pumeks to tylko fluorescencyjny, z firmy purocolor.
Sorki, ale nie mog³em sie powstrzymaæ.... Kto jeszcze pamiêta purocolor '89...
Ja pumeksu nie kojarzê - ale pamiêtam PRUSAKOLEP
Blash - 02-03-2006, 16:03
" />ja pamietam niez³y kwas
grzole - 03-03-2006, 03:15
" />Reklamê Prusakolepu mam w kompie. Do obejrzenia na nastêpnym spocie w Warszawie.
Co do wozów to AR 155 z 2,5 V6 to sam bym chêtnie "zaadoptowa³". Mia³em tak± jedn± na oku - salonowa/krajowa, oryginalny lakier czerwony (czyli bez zaliczonych dzwonów) ale motor niesprawny mnie odstraszy³.
Nat - 03-03-2006, 09:45
" />
">Co do wozów to AR 155 z 2,5 V6 to sam bym chêtnie "zaadoptowa³". Mia³em tak± jedn± na oku - salonowa/krajowa, oryginalny lakier czerwony (czyli bez zaliczonych dzwonów) ale motor niesprawny mnie odstraszy³.
Jesli na Arkuszowej, to przymierzalismy sie do tej samej maszyny.
grzole - 28-03-2006, 02:37
" />Nie Nat, ta nie by³a z Warszawy.
Marcinthesis - 07-03-2008, 15:40
" />silmiki t spark V8, s± bardzo niezawodne, mocne i oszczedne,jest 8 takich samych zwyklych ¶wuec, 155 prowadzi siê rewelacynie, jest sztywna alle malo które auto dorównuje jej w trakcji, fotele s± bardzo wygodne, pow³oka antykorozyjna durza lepsza niz w dedrze, styl auta szorstki, nietypowy, ogl±dana w lusterku wstecznym z innego samochodu budzi respekt, teraz mam Thesisa i gtv, a sentyment po 155 pozostal
aro - 07-03-2008, 16:01
" />Jak pow³oka lakiernicza 155 mo¿e byc lepsz ni¿ dedry? :roll: Udowodnij mi to :wink:
P.S. Zapomnia³e¶ dodac, ¿e dedra bije na g³owe 155 pod wzglêdem wygody i miejsca. Design 155 te¿ taki sobie.
hamberg - 07-03-2008, 21:37
" />
">Jak kupisz sobie AR z Twin Sparkiem to bêdziesz p³aka³ ... przy 100 ty¶ km nalezy wymieniæ specjalne ¶wiece ( platynowane ), s± po 2 sztuki na jeden cylinder w wersji 4 garowej koszt ten wynosi ~1200 z³ ma³o kto o tym wie, ¿e ju¿ o wymianie nie wspomnê ... poza tym po¶led¼ sobie og³oszenia w internecie, w gie³dzie samochodowej etc ... zobaczysz ile sprzedaj± Alf ( nawet prawie nowych ) z padniêtym silnikiem ... Generalnie Alfy to kaszana ... :?
nie zgodze sie - swiece te da sie juz taniej kupic.
Poza tym nie ma co rozpatrywac na tym poziomie ogolnosci - rozpatrujmy konkretne wersje - np 155 2,5V6 QV - przeniesienie napedu wziete chyba prosto z delty. Z jaka delta/dedra mozna to zestawic?
Alfista - 07-03-2008, 21:51
" />
">silmiki t spark V8, s± bardzo niezawodne, mocne i oszczedne,jest 8 takich samych zwyklych ¶wuec, 155 prowadzi siê rewelacynie, jest sztywna alle malo które auto dorównuje jej w trakcji, fotele s± bardzo wygodne, pow³oka antykorozyjna durza lepsza niz w dedrze, styl auta szorstki, nietypowy, ogl±dana w lusterku wstecznym z innego samochodu budzi respekt, teraz mam Thesisa i gtv, a sentyment po 155 pozostal
z t± niezawodnosci± 8v to nie przesadzaj, potrafi± chlac oleju na potêge, po prostu to juz 15to latki i o zawodnosci to raczej nie ma co gadac zarowno w dedrze jak i 155, jesli chce sie bezawaryjnie jezdzic bierze sie to co jest w lepszym stanie tech, a jesli koszta nie maj± znaczenia to to co bardziej podpowiadaj± upodobania, oczywiscie 155 moim zdaniem jest o wiele bardziej sportowa i lepiej prowadz±ca sie no i silniki 16v ktore moim zdaniem s± niew±tpliwie zalet± pod wzgledem osi±gow/masy i wrazen ods³uchowych
Marcinthesis - 08-03-2008, 17:48
" />Pow³oka lakiernicza jest kiepska w 155, ale antykorozyjna rewelacyjna, widzia³em mnustwo wiekowych 155 bez sladu rdzy, co w Dedrach raczej dzia³a odwrotnie, szczególnie pognite tylne b³otniki, co w 155 jest wyj±tkiem.
Ilo¶æ miejsca w ¶rodku jest taka sama.
Teraz w alfie mam 16v, w 155 mia³em v8 i ono mi bardziej odpowiada³o...dzwiêk by³ bardziej brutalny dziêki metalowemu ³añcuszkowi rozrz±du, moc by³a rozwijana przy mniejszych obrotach i mniej pali³.
W razie awari silnik 16v kosztuje ok 3tys, a 8 mozna mieæ za 1 ty¶, to w kwestji awaryjno¶ci.