Crion - 20-10-2007, 17:01
" />Witam
Moja Dederka (1.9TDS 91/92) działała dziś jak co dzień. Kiedy odjeżdżałem spod domu wszystko było OK. Przejechałem 500 metrów pod dom mojej drugiej połowy i zgasiłem silnik. Silnik był wyłączony dosłownie 2-3 minuty. Przy próbie ponownego odpalenia nie było już tak wesoło. Wszystkie kontrolki zapaliły sie jak trzeba. Kiedy zgasła ta odpowiadająca za nagrzewanie świec, przekręciłem kluczyk i wszystko zgasło. Silnik nie wydał ani jednego dźwięku. Od tej pory samochód w ogóle nie reaguje na kręcenie kluczyka, nawet kontrolki sie nie palą. Pierwsza diagnoza - akumulator - okazała sie nie trafiona. Podłączaliśmy kolejno Escorta 1,6 i Omege 2,5 TD. Reakcja samochodu dziwna. Elektryka dziala poprawnie ale silnik nie reaguje. Po odlaczeniu kabli znowu nic nie dziala. Pomozcie pls...
adasik12 - 20-10-2007, 23:03
" />Sprawdz mase, a rozrusznik kreci ?
Crion - 21-10-2007, 11:45
" />Po przekreceniu kluczyka NIC nie kreci... :?
mango - 21-10-2007, 11:57
" />możesz mieć rozwalony wirnik w rozruszniku ja takie same obiawy miałem w Bravo, przekręć kluczyk i zobacz po chwili czy przypadkiem nie jest gorący rozrusznik
___________________________________
LANCIA DELTA 1,6 95r
cwynarx - 21-10-2007, 12:42
" />Jak przeczyściłeś klemy(znam przypadek z autopsji facet normalnie podjechał na stacje zatankował chce odpalac i ciemno...okazało sie że klemy zasniedziałe),sprawdziłeś mase, rozrusznik, automat rozrusznika dochodzą tam dwa kablem jeden gruby czerwony drugi cienki....mi urwała sie ten cienki kiedyś i rozruch wogóle nie reagował...tak przynajmniej jest w wersji benzynowej...
Wolek - 21-10-2007, 16:50
" />Pierwsze na co bym stawiał to na zwarcie w rozruszniku. Sprawdź go to będziemy myśleć dalej. Podepnij do niego plus na krótko i zobacz czy kręci.
Crion - 21-10-2007, 18:54
" />Przed chwilą znowu próbowałem odpalić ją z pomocą Omegi 2,5TD i ... udało się. Pojeździłem troche po osiedlu na wyższych obrotach. No ale niestety sytuacja po zgaszeniu silnika powtarza sie tzn tym razem elektryka ledwo ledwo działa a silnik nie kręci. Jutro jade po nowy akumulator, wyczyszcze klemyi zobaczymy co dalej...
mango - 21-10-2007, 19:08
" />nie kupuj akumulatora tylko sprawdz rozrusznik. a jak sie tak juz upierasz to przełóż z omegi i bedziesz widział
_____________________________________
LANCIA DELTA 1,6 95R
Crion - 22-10-2007, 00:27
" />Ten akumulator i tak musze kupic, wiem o tym juz jakis czas...
Lucynka sie o to tylko upomniala! :wink:
Ale oczywiscie nie ogranicze sie tylko do tego, postaram sie ustalic prawdziwa przyczyne awarii.
Crion - 22-10-2007, 11:56
" />Po wymianie akumulatora wszystko śmiga jak należy. Powiedzcie mi tylko, ten voltomierz na desce, ile on powinien wskazywać i czy nie powinno być jakichś odchyleń w przypadku zwarcia? Aktualnie na nowym akumulatorze pokazuje jedną kreske powyżej 12V, ze światłami i radiem spada do 12V.
Aha, za radą Patryka (i zaleceniem producenta) kupiłem aku 72Ah/600A a ten który wyszarpałem spod maski to 62Ah/480A. Fakt ten pozostawiam ocenie ludzi którzy sie na tym znają
adasik12 - 22-10-2007, 20:39
" />U mnie są różne wahania ale ogólnie to tak powyżej jednej kreski 12 V to jest poprawna wartość. Wahania powinny sie pojawiać ale na chwile w zależności poboru prądu.
Wolek - 22-10-2007, 22:53
" />Widocznie miałeś zwarcie celi w akumulatorze. Dobrze, że wszystko skończyło się pomyślnie . Co do voltomierza to u mnie jest troszkę powyżej 12 a z włączoną elektryką minimalnie pod 12v.
Crion - 22-10-2007, 22:53
" />Hmm... dziś w drodze do pracy zauważyłem ciekawe zjawisko. Woltomierz nagle z ciutke ponad 12V spadł do 10V (nic nie włączałem! - jazda tylko na światłach mijania i z radiem). Wartość ta utrzymała sie przez 30 sek po czym zaczęła skakać od 10V do około 11V. Po 2-3 minutach wszystko sie uspokoiło i wartość wróciła do powiedzmy 12,2V. No i co powiecie? Czy poprawność tego odczytu można jakoś łatwo zmierzyć np. wpinają woltomierz cyfrowy bezpośrednio pod + i - aku?
Patryklancia - 23-10-2007, 09:24
" />Nop widzisz tak jak ci mówiłęm dobrze ze odrazu ci dałem ten 72 Ah, wcześniejszy akumulator był zdecydowanie za mały do tej pojemności i co ważniejsze do diesla,a voltomierzem sie zbytnio nie przejmuj poniewaz ten typ tak ma :wink: , najważniejsze czy jest prawidłowe ładowanie -do ręki miernik cyfrowy i na aku ma być po zapaleniu silnika ładowanie na poziomie 14,4 v.