Anonymous - 13-11-2005, 16:22
" />kupi³em dedre j.w.
no i po tygodniu pierwszy problem:(((
wysiadam sobie z wechiku³a, a tu mi cosik cieknie spod maski:(
otwieram maske, w zbiorniczku na p³yn h³odniczy pusto...nie tródno siê domy¶eæ.
no to zala³em spowrotem, a tu nic nie cieknie??o co chodzi??(za to cieknie ze zbiorniczka na p³yn do spryskiwaczy, do po³owy, po³owa siê wylewa, po³owa zostaje, )
ale wracaj±c do tematu.
po lewej stronie ¶wieci sie kontrolka z jakim¶ wiatraczkiem, kiedy silnik przekroczy 80'C, albo jak siê przygazuje to zapala siê ju¿ po 5ciu sekundach i zaraz ga¶nie.(jak siê ¶wieci i troszke poruszam kierownic± podczas jazdy to te¿ ga¶nie(czyli wra¿liwa na wstrz±sy)
no ale porobi³o siê tak, ¿e od momêtu jak wyciek³ p³yn, to przesta³ siê w³±czaæ wentylator do ch³odnicy... stwierdzi³em, ¿e sobie pomogê ogrzewaniem, i da³em go na maxa, ¿eby silniczek och³odziæ, ale wentylator od ogrzewania te¿ po jakim¶ czasie przesta³ chodziæ:(
mia³ to kto¶ ju¿ kiedy¶??
co to mo¿e byæ, Ratujcie!!!
Pozdr.
Anonymous - 13-11-2005, 20:38
" />Masz zamienione kable od p³ynów, kto¶ kiedy¶ grzeba³ i tak zrobi³, trzeba sprawdziæ skrzynkê bezpieczników bo ona daje czêsto zwarcia, sprawd¼ któredy ucieka p³yn z ch³odnicy bo piszesz ¿e te¿ s± z nim problemy, zbiorniki s± przykrêcone do nadwozia wiêc nie powinno byæ problemu z ich odkrêceniem i sprawdzeniem gdzie jest dziura, okre¶l dok³adnie z której strony miale¶ ten wyciek :wink:
Anonymous - 14-11-2005, 00:06
" />Co masz na my¶li pisz±c, ¿e s± zamienione kable(kable z pr±dem, czy wê¿e z p³ynem, to drógie to raczej abstrakcja, choæ nie jedno widzia³em:-)
Co do skrzynki z bezpiecznikami, to zwarcia robi± gniazda bezpieczików?tak siê zastanawiam, mo¿e jaki¶ przeka¼nik pad³?! Wiecie mo¿e który przeka¼nik jest od wentylatorów(ch³odnica i ogrzewanie) :?:p³ynu od ch³odnicy raczej nie ubywa, chodzi o to, ¿e wentylator od ch³odnicy siê nie w³±cza.
a co do koñca oznacza ta kontrolka z narysowanym silnikiem i wiatraczkiem w lewym górnym rogu tablicy rozdzielczej?
sorki za natlok pytañ, w lacii jestem jeszcze zielony, ale jakby kto¶ mia³ problemy z FSO;-) to s³u¿e wszelak± pomoc±, mam kanciaka do szaleñstw i znam FSO od podszewki;-)
wujek - 14-11-2005, 00:48
" />Witam,
Wyciek p³ynu ch³odniczego - szkoda, ¿e nie uda³o Ci siê "wy³apaæ" miejsca wycieku - proponujê, pilnuj i obserwuj, chocia¿ mo¿e to mieæ zwi±zek z awari± za³±czania wentylatora ch³odnicy - nie zadzia³a³, p³yn siê zagotowa³ i wyrzuci³o go przez odp³yw.
Auto nie jest nowe - obejrzyj skrzynkê z bezpiecznikami, czy nie s± poluzowane po³±czenia konektorowe, jakie¶ przygrzania na stykach. Sprawd¼ po³±czenia w³±cznika wentylatora (czujnik w ch³odnicy).
Opisz dok³adniej posiadn± wersjê Lancii - rocznik, wyposa¿enie, typ zasilania paliwem - poma³u to siê naprawi.
Pozdrawiam
PS
Ogl±danie centralki, w pierwszej kolejno¶ci przy od³±czonym akumulatorze, sama optyka.
Anonymous - 14-11-2005, 01:02
" />rok 93, wyposa¿enie:
LPG, 2.0 Turbo ie, clima, itd, podobno pe³na opcja,
ja te¿ s±dzê, ¿e przyczyn± by³a awaria wentylatorka, zagotowa³o i przela³o, tymbardziej jest to prawdopodobne, ¿e poprzedni w³a¶ciciel pracowa³ w rozlewni denaturatu, wiêc p³ynem ch³odniczym by³a mieszanka wody z pow¿sz±"jagodziank±"(czego to ludzie nie wymy¶l±)jak pamiêtam z chemii fizycznej na AGHu :lol: to taka mieszanka powinna mieæ punkt wrzenia poni¿ej 100'C wiêc zagotowanie by³o bardziej prawdopodobne ni¿ w przypadku samej wody, a co dopiero ch³odziwa z prawdziwego zda¿enia. wiêc zak³adaj±c, ¿e usterka wentylatora nast±pi³a wcze¶niej to najprawdopodobniej nast±pi³o zagotowanie. a przy okazji uszkodzenie zbiorniczka na p³yn do spryskiwaczy, a co do p³ynu do ch³odnicy, to jego nie ubywa. aha, a gdzie jest odp³yw od p³ynu ch³. bo jak odkrêcam korek od p³ynu ch³odn. to syczy, znaczy siê ¿e jest Ci¶nienie w uk³adzie(niedu¿e), a powinno siê niwelowaæ poprzez odp³yw(chyba ¿e ¼le rozumujê)
Pozdro i dziêki za chêæ pomocy;-)
Anonymous - 14-11-2005, 01:06
" />czujnik w ch³odnicy?! ok, a powiedzcie mi co to za czujnik który jest w umieszczony w tym zbiorniczku do ch³odziwa?my¶la³em ¿e to jest czujnik temperatury, ale skoro piszesz ¿e czujnik temperatury jest w ch³odnicy to w takim razie ten w zbiorniczku jest od poziomu p³ynu, dobrze kombinujê??
Anonymous - 14-11-2005, 01:22
" />A tak nie zwi±zane z tematem, Pracujê w kochanej przez nas wszystkich firmie zwanej Telekompromitacj±. jakby kto¶ mia³ jaki¶ problem z teps(a wiêkszo¶æ ma z ni± problemy)to chêtnie s³u¿ê pomoc±, (w miarê moich mo¿liwo¶ci :wink: jakby kto¶ chcia³ Neostradkê 6144Kb/s za 59netto za miesi±c na 6 miesiêcy to mogê za³atwiæ, jest taki kruczek :lol:
GRZECHUU - 14-11-2005, 01:26
" />U mnie ten w zbiorniczku jest od poziomu p³ynu ch³odniczego,tylko ¿e ja mam delte ale w tym przypadku to chyba bez znaczenia.
Anonymous - 14-11-2005, 01:39
" />mam jeszce jedno pytanko, w mojej wersji Lucynki s± dwa przyciski: AUTO i SPORT. do czego one s±?? wstêpnie zorientowa³em siê, ¿e chodzi o zawieszenie.ale nie odczuwam ró¿nicy w je¼dzie na jednym albo drógim(mo¿e ten system jest padniêty?!) Generalnie chodzi mi o to, na jakiej zasadzie dzia³a ten system?
mario09 - 14-11-2005, 08:44
" />Duzo tych pytan, ale po kolei.
Czujnik w zbiorniczku to jest wlasnie czujnik poziomyu plynu chlodzacego. Do chlodniczy musi byc wkrecony czujnik uruchamiania wentylatora (tak jak w FSO ) odepnij wtyke i zewrzyj jakims kabelkiem styki we wtyce, wowczas powinien sie zalaczyc wentylator. Jesli sie zalaczy to wystarczy wymienic czujnik (one czasem lubia padac-pasuje od FSO tylko trzeba przerobic wtyke, sam tak robilem).
Co prawda ja mam Theme, ale byc moze u Ciebie jest podobnie z tym odplywem, tzn. jest otwor w korku na zbiorniczu wyrownawczym. Tak naprawde to powinien tam byc wezyk, ale widzialem juz duzo korkow ktore maja to oderwane. Z tym cisnieniem w ukladzie to ten typ tak ma.
Przyciski Auto i Sport sluza wlasnie do ustawienia twardosci zawieszenie. Zazwyczaj ta opcja dziala tylko na przednie amorki, ale sa wersje, ze i na 4 sztuki rowniez. Jesli nie zauwazyles roznicy to sprawdz czy z twoich przednich amorkow (zdejmij kolo i tak mniej wiecej na ich srodku) powinny wychodzic kable, jesli nie ma tzn, ze juz ktos je wymienial i zalozyl normalne. Slyszalem, ze komplet orginalnych takich amortyzatorow podwojnego dzialania kosztuje ok.1500 zl (nie wiem czy to prawda).
dexus - 14-11-2005, 08:52
" />
">czujnik w ch³odnicy?! ok, a powiedzcie mi co to za czujnik który jest w umieszczony w tym zbiorniczku do ch³odziwa?my¶la³em ¿e to jest czujnik temperatury, ale skoro piszesz ¿e czujnik temperatury jest w ch³odnicy to w takim razie ten w zbiorniczku jest od poziomu p³ynu, dobrze kombinujê??
Na zbiorniczku to czujnik ilo¶ci p³ynu w uk³adzie. Jak jest go ma³o to zapala siê check na control panel (w³a¶nie taki prostpk±cik z wiatraczkiem).
Na ch³odnicy znajduje siê co¶ takiego jak czujnik temperatury który w³±cza wiatrak. Patrz±c od przodu auta jest on na prawym rancie ch³odnicy. Odchodz± od niego dwa przewody. Wymiana nie jest droga bo nowy kosztuje ok. 40z³ i pasuje bodajrze od cintka lub seicz. Nazywa siê to termow³±cznik dmuchawy. Je¶li jednak to nie to to sprawd¿ sobie termostat, mo¿e byæ czê¶ciowo zawieszony.
Anonymous - 14-11-2005, 09:10
" />Dziêkówa
Jak tylko zrobiê odprawê, to biorê urlop na 2 godzinki i ¶migam na parking za biuro siê troszkê pogrzebaæ
wujek - 14-11-2005, 11:57
" />Witam,
No i widzisz, jak ³adnie posz³o? Ju¿ wiesz wszysrko.
Uk³ad ch³odzenia jest ci¶nieniowy - powinno wystêpowaæ ci¶nienie wy¿sze od atmosferycznego,
mo¿e kto¶ pamiêta warto¶æ. Wykorzystywana jest zasada zale¿no¶ci temperatury wrzenia od ci¶nienia, a to m.in. po to, aby wysoko w górach (gdzie gotuj±ca siê herbatka ma ok. 90 stopni C) nie zagotowa³ siê p³yn w uk³adzie ch³odzenia.
W FSO te¿ jest zawór w korku na ch³odnicy.
Odp³yw w korku na zbiorniczku wyrównawczym.
Posprawdzaj po³±czenia centralki.
Pozdrawiam
PS
No i zalej uk³ad przyzwoitym p³ynem :lol:
mario09 - 14-11-2005, 12:06
" />Dobry plyn nie jest zly
A tak serio to Wujek ma racje. W Fiatach plynem rekomendowanym jest Paraflu i kosztuje bodaj 50zl za 5l. Ja zalalem Petrygo. Kiedys w mojej poprzedniej Lancii gdy walnela uszczelka pod glowica zalalem woda "z kranu" i to byl gwozdz do trumny. Jezdzilem na tym jakis czas bo nie bylo czasu na naprawe, a potem w zimie byl bol bo ogrzewanie zdechlo (nagrzewnica byla zakamieniona).
Anonymous - 14-11-2005, 12:06
" />pewnie, ¿e zala³em,
nawet Kanta nie potraktowa³bym denaturatem :wink:
Anonymous - 14-11-2005, 15:49
" />Jak ci ubywa p³yn od spryskiwaczy, a ¶wieci ci siê kontrolka od p³ynu ch³odz±cego to raczej s± zamienione kabelki, czy nie pisze racji :wink:
mustafi - 14-11-2005, 16:03
" />
">Dobry plyn nie jest zly
Kiedys w mojej poprzedniej Lancii gdy walnela uszczelka pod glowica zalalem woda "z kranu" i to byl gwozdz do trumny. Jezdzilem na tym jakis czas bo nie bylo czasu na naprawe, a potem w zimie byl bol bo ogrzewanie zdechlo (nagrzewnica byla zakamieniona).
ja w poprzednim szrocie mialem nieszczelny uklad chlodzenia, nadeszlo lato, szkoda bylo kasy na plyn chlodzacy zaczalem zalewac destylowana, pozniej szkoda bylo kasy na destylowana, zaczalem zalewac kranowka, wycieki ustaly Kamien wszystko pieknie uszczelnil, nadeszy zimne pazdziernikowe dni i trzeba bylo cos z tym zrobic aby rano nie zastac lodu w ukladzie, zalalem plynem chlodzacym i auto sie zesikalo. Uklad sie rozszelnil i wycieklo odrazu wszystko :lol:
bry¶ - 14-11-2005, 22:03
" />a t± chemiê fizyczn± to mia³e¶ z Rogiem
mustafi - 14-11-2005, 22:42
" />hmm?
Anonymous - 14-11-2005, 22:47
" />nie, chemiê mia³em ze Szczepkiem Chudob±, z Pytlem, z Kalick± i jeszcze kilka innych
Anonymous - 07-12-2005, 00:58
" />
">kupi³em dedre j.w.
no i po tygodniu pierwszy problem:(((
Du¿o ta zabawka pali? Mie¶cisz siê w 15l LPG ?
Pozdrawiam
Anonymous - 07-12-2005, 09:48
" />w 15stu lytrach siem mieszczem :wink: Je¶li siê postaram w trasie i mykam nie wiêcej jak 110km/h to i w 11stu lytrach. ocia¿ wczoraj, podczas ¶nie¿ycy, kiedy nie da³o siê jechaæ wiêcej jak 50-60 Lucynka spali³a mi 18 na setkê