ďťż
dedra turbo i bov, wskaźnik ciśnienia doładowania turbo



marcin77 - 02-01-2008, 21:26
" />może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania
pozdrawiam

ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?




mario09 - 02-01-2008, 23:19
" />Zagadnij do kolegi Lancia1969, odpowie na wszyyystkie tego typu pytania - dobry jest :wink:



Bany - 03-01-2008, 01:16
" />Co do dedry to 100% nie mam pewności ale:
Turbina powinna ładować ok 0,6 bara z odłączonym overboostem.
Potem zależy jak jest komp ustawiony.podejrzewam że do 1,0.
Co do zaworu to ja mam u siebie greedy i mnóstwo roboty żeby go założyć,
ale te zabawki na alledrogo zakłada sie bez problemu w miejsce fabrycznego,
Zaślepiasz tylko przewód od f,powietrza do turbiny.



viruskill - 03-01-2008, 01:59
" />laduje fabrycznie 0,6 bara a jak depniesz pedal w podloge i solenoid sie zalaczy to masz miec na budziku 0,9 bara

ja mam standardowy bosha jeden cichy a drugi taki pssssssssyczacy




DeviLL - 03-01-2008, 17:54
" />www.proracingtechnology.com



lancia1969 - 03-01-2008, 20:28
" />
">może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania
pozdrawiam

ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?


Zawór boscha w dedrze jest fabrycznie żle założony - odwrotnie ( cisnienie działa na boczną strone uszczelnienia ) jakośc tych zaworów też pozostawia wiele do życzenia.. rozlatuja sie po kilkunastu tysiącach
(nieszczelne)

Ja jeżdze na zaworach z Bydgoszczy ( teflonowy tłoczek i uczelnienie na o-ringach ) zadzwoń do gościa 691 922 860 i możesz z nim ponegocjować cene ( w granicach 300 zł ) jest szczelny i w sumie fajnie ssssyczy - fakt nie jak Greddy ale robi robote ;-)
Montaż jest prosty - demontujesz orygilnego BoV -a zaślepiasz wąż od flitra powietrza , montujesz nwoy zawór - srednice pasuja - pozostaje sposób zamocowania - zawór jest ciężki i nie może "wisieć" na przewodach .
Wskażnik - generalnie taki jak Ci będzie pasował tylko nie zapomnij o wyskalowaniu podłączasz do kolektora ssącego i tyle - tylko ciężko jest sensownie przedostać się przez ściane grodziową ale możesz wykorzystac otwór koło wiązki komputera przy nogach pasażera .

Ciśnienie fabryczne jest 0.6 tak jak Viruskill napisał po wysterowaniu przez solenoid max 0.9 bara



marcin77 - 03-01-2008, 21:20
" />
">może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania
pozdrawiam

ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?


Zawór boscha w dedrze jest fabrycznie żle założony - odwrotnie ( cisnienie działa na boczną strone uszczelnienia ) jakośc tych zaworów też pozostawia wiele do życzenia.. rozlatuja sie po kilkunastu tysiącach
(nieszczelne)

Ja jeżdze na zaworach z Bydgoszczy ( teflonowy tłoczek i uczelnienie na o-ringach ) zadzwoń do gościa 691 922 860 i możesz z nim ponegocjować cene ( w granicach 300 zł ) jest szczelny i w sumie fajnie ssssyczy - fakt nie jak Greddy ale robi robote ;-)
Montaż jest prosty - demontujesz orygilnego BoV -a zaślepiasz wąż od flitra powietrza , montujesz nwoy zawór - srednice pasuja - pozostaje sposób zamocowania - zawór jest ciężki i nie może "wisieć" na przewodach .
Wskażnik - generalnie taki jak Ci będzie pasował tylko nie zapomnij o wyskalowaniu podłączasz do kolektora ssącego i tyle - tylko ciężko jest sensownie przedostać się przez ściane grodziową ale możesz wykorzystac otwór koło wiązki komputera przy nogach pasażera .

Ciśnienie fabryczne jest 0.6 tak jak Viruskill napisał po wysterowaniu przez solenoid max 0.9 bara

o wilku mowa :lol:
czyli dv wyjmujemy i w to miejsce podłączamy bov, a co z mniejszym wężykiem ?, gdzie go podłączamy ?
piszesz o bov z firmy properfekt ?
co do podłączenia wskaźnika, napięcie skąd najlepiej "zabrać", wężk od podciśnienia gdzieś pewnie trzeba wpiąć ?,
może ktoś manual opracuje i będzie wszystko wiadomo

masz jakieś fotki od Siebie co i jak podpięte
:twisted:



marcin77 - 03-01-2008, 21:25
" />
">www.proracingtechnology.com



viruskill - 03-01-2008, 22:14
" />a cienki wezyk podlanczasz za przepustnice czyli wpinasz gdzies w kolektor ssacy najlepiej w miejsce starego. A dziala to na zasadzie roznicy cisnien po puszczeniu pedalu gazu zamyka sie przepustnica i wytwaza sie podcisnienie ktore z kolei dzwiga tloczek i piekny dzwiek pssssssss



marcin77 - 03-01-2008, 23:25
" />
">a cienki wezyk podlanczasz za przepustnice czyli wpinasz gdzies w kolektor ssacy najlepiej w miejsce starego. A dziala to na zasadzie roznicy cisnien po puszczeniu pedalu gazu zamyka sie przepustnica i wytwaza sie podcisnienie ktore z kolei dzwiga tloczek i piekny dzwiek pssssssss

masz jakieś zdjęcia swojego bova może ?



viruskill - 04-01-2008, 00:10
" />Nie ale na jutro moge zrobic.



marcin77 - 04-01-2008, 09:36
" />
">Nie ale na jutro moge zrobic.

byłoby super



evo - 09-01-2008, 00:22
" />
">może ktoś z klubowiczów ma założonego BOVa, jaki polecacie, jakiś manual co do montażu ?:P to samo tyczy się wskaźniki doładowania
pozdrawiam

ps. jakie dokładnie turbo jest w dedrze (nie integrale) i jakie ciśnienie ładowania turbiny jest fabrycznie ?


tak jak koledzy wspominali ciśnienie doładowania seria w dedrze kat wynosi 0,8-0,9overboost i spadek na 0,6-0,7bar w zależności od regulacji waste gate'a i stanu technicznego komponentów.
turbina to typ tb0367 nieco większa jak w delcie nouva/fiat coupe. nawiasem mówiąc u nas śmigają po specjalnych przeróbkach 420-450nm w 8v seria umiera po kilku takich próbach :cry:
zawór upustowy powietrza bov mamy tłoczkowe na oringach, tanie-ok 290zł i zdają egzamin dobrze przy takich przeróbkach.
wskaźnik doładowania warto mieć dobry, markowy-dokładne i pewne, ale można też autoguage lub z tańszych inne, ale czasami bywają z nimi problemy-blokują sie, zawieszają.



marcin77 - 12-01-2008, 18:37
" />
">Nie ale na jutro moge zrobic.

jak tam fotki :lol:



hf - 14-01-2008, 15:33
" />Evo-czyli turbo z dedry jest duzo bardziej wydajne????jest wieksze?



viruskill - 14-01-2008, 20:11
" />link
link 2
link 3



marcin77 - 16-01-2008, 22:36
" />można bardziej ostre :lol: i najchętniej tam gdzie łączą się węże (od podciśnienia) , wiem wybredzam :wink:



viruskill - 16-01-2008, 22:48
" />robione telefonem i ostrzjesze niebeda wezyk ten cieniutki idze do kolektora ssacego tuz nad przepusnica do takiego rozgaleznika z mosiadzu. i to tyle. Jak mi sie uda to zrobie ostrzejsze.



marcin77 - 16-01-2008, 23:08
" />ok, jeszcze nie mam bova ale już jedzie do mnie i wypytuje szczegółowo :wink:



marcin77 - 19-01-2008, 18:36
" />narazie jest kiepsko zamocowany i mocno zastanawiam się jak zamontować aby było stabilne :roll:
http://img242.imageshack.us/img242/531/bovtu4.jpg[/img]

jakieś rady ?

psyczy łaaadnie



viruskill - 19-01-2008, 18:46
" />fajny blow-off pozazdroscic wszystko ok zamontowane na moje oko



marcin77 - 19-01-2008, 18:59
" />dzięki , jeszcze nagram filmik jak psyczy no i te zamocowanie hmmm
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \