marcin77 - 25-01-2008, 21:33
" />właściwie od początku jak kupiłem mam taki problem, jeśli nagrzeje się do 70 stopni (wg. wskazań zegarów) działa normalnie, jeśli zimniejszy potrafi przy hamowaniu gasnąć, w czym problem (oczywiście tyko benzyna, gazu nie mam), poprzednik wymieniał czujnik halla (jakoś tak)
Piszczyk - 25-01-2008, 21:56
" />czujnik temp silnika sterujący składem mieszanki??? :?
wygląda jakby na zimnym nie dostawała dodatkowej dawki paliwa...
ale przyznam że o wersji z turbo za dużo nie wiem ops:
lancia1969 - 26-01-2008, 02:44
" />marcin77 - na 90 % masz nieszczelność w układzie turbina -intercooler -kolektor ssący , po nagrzaniu silnik zubaża mieszanke (prawidłowo) a lewe powietrze wprowadza mówiąc najprościej zamieszanie i stąd masz problemy .
Turbo ma niestety taką przypadóść poniewaz same miejsca połaczeń są nie najlepsze a szczególnie po upływie kilunastu lat ekspoatacji twardnieja i na pierwszy rzut sa ok ale jeżeli pojawi się nadciśnienie pojawiają się nieszczelności.
Słabym punktem a jednocześnie trudnym do lokalizacji jest sam intercooler - o zgrozo plastikowo aluminiowy i jeszcze uszczelniony kiepską guma a i samo jego zamontowanie naraża na potworne drgania a niekiedy uderzenia . Wyjmij napompuj ( polecam to zrobić u wulkanizatora z wanną ) i zobaczysz ile powietrza tamtędy ucieka .
Jak tak bedzie polecam złożenie plastikowych cześci z aluminiowym rdzeniem na kleju do szyb - działa sprawdzone i nie jest astronomicznie drogie.
Oglądnij dokładnie wąż zasilający przy przepustnicy , zwróć uwage na szerokość opaski i sposób jej dokręcenia (powinna być z wargą na zewnątrz ) pewnie zaciśnieta na max, prosta bez wywinięcia pod wpływem cisnienia krawędź opaski nacina gume - najczęściej pęka od spodu tak że tego nie widac i cięzko sprawdzić na biegu jałowym musisz dokładnie oglądnąc i szukać mikro pęknięc to samo dotyczy opasek na innych połączeniach z nadciśnienieniem czyli turbina -intrcooler- wąż zasilający - przepustnica - poszukaj opasek do węzy produkcyjnych szerokie banalnie tanie (8-15 zł szt ) i niesamowicie wytrzymałe.
Przyczyną gaśniecia może też być zawót BOV który masz założony na lewym Mc Personie - lubi pękać membrana i wtedy silnik zassysa lewe powietrze - sprawdzisz metoda usta -usta :wink:
Popraw mocowanie każdego podciśnienia poprzez ucięcie po 0,5cm każdej rurki fi 6 .
Zlikwidujesz lewe powetrze auto bedzie bardziej miękko pracowało a i zużycie paliwa powinno być bardziej przewidywalne - obroty biegu jałowego zapewne beda dalej falowac - ale tym nie ma co się przejmować
Jka to porobisz zobaczysz będzie ok
Grzesiek
marcin77 - 26-01-2008, 15:44
" />te gaśnięcie na zimnym mam od początku, po założeniu BOVa nic nie zmieniło się , będę sprawdzał te nieszczelności jak będzie garaż wolny albo pogoda słoneczna (dzięki za instrukcję),
dziś jeszcze mrygneła kontrolka od chłodnicy (z wentylatorkiem ikonka) podczas jazdy, był ostry zakręt to może dlatego ?, ale w zbiorniczku wyrównawczym za dużo płynu nie było :roll:
Wolek - 27-01-2008, 12:25
" />A może poprostu ustaw sobie porządnie TPS - czujnikpołożenia przepustnicy. JEśli auto ci przygasa to popuść na nim górną śróbkę i przestaw go w stronę otwarcia przepustnicy. Z resztą będziesz widział kiedy samochód przestanie gasnąć.
Pepto - 28-01-2008, 15:02
" />Jeśli gaśnie na wolnych obrotach to polecam sprawdzenie ICV.
Tutaj przerabiałem ten problem
viruskill - 28-01-2008, 15:09
" />U mnie bov jest otwarty caly czas tylko podczas przygazowania zamyka sie wiec szukaj podcisnien w kolektorze ssacym cieniutkie rureczki lubia pekac. TPS tez ustaw
marcin77 - 28-01-2008, 23:00
" />dzięki za nakierowanie , będę szukał w wolnej chwili bo narazie dedra idzie do lakiernika ,
ps. co to za substancja raczej przezroczysta, kleista i śliska, ostatnio po 100km jazdy została ładna plama pod autem takiej substancji :roll: , po sprawdzeniu płynów nic nie ubyło, dziwna sprawa hmm
dunin - 28-01-2008, 23:05
" />olej ze skrzyni? ma specyficzny ostry zapach. może poszedł simmering na skrzyni.. też tak ostatnio miałem. z dnia na dzień poszło 2litry oleju na beton..
marcin77 - 29-01-2008, 21:22
" />dziś byłem u mechanika, nic nie stwierdzono, skrzynia sucha , mokry kabelek od czujnika (jakiś na samym dole silnika) i to wszystko :roll:
DeviLL - 30-01-2008, 01:29
" />Masz klimatyzacje ? :roll:
marcin77 - 30-01-2008, 20:10
" />nie mam klimy
marcin77 - 06-02-2008, 22:20
" />
">Jeśli gaśnie na wolnych obrotach to polecam sprawdzenie ICV.
Tutaj przerabiałem ten problem
czy chodzi o ten element ??(foto)
http://img340.imageshack.us/img340/9026/beztytuuev4.jpg[/img]
ps. czy delta I HF integrale 2.0 166KM, to jest taki sam silnik jak w dedrze , manual mam właśnie do delty I
Wolek - 08-02-2008, 09:59
" />Tak dokładnie o ten, ale u mnie też przygasał samochód na zimnym, przy dojeździe do krzyżówek itp., podczas postoju po nagłym dodaniu gazu obroty spadały poniżej 600, silnik się krztusił i za chwilę wracał do normy, czasem "pływały" wolne obroty. Wymieniłem silniczek krokowy i nic się nie zmieniło.... Po ustawieniu TPS-a wszystko przeszło.