MIVOL - 24-03-2008, 16:48
" />Witam! Co prawda do wymiany oleju jeszcze kilka tysiêcy km ale chcia³em poradzic sie innych u¿ytkowników co do wybory oleju przu nast wymianie. No wiêc tak, w mojej dedrze aktualnie mam wlany olej BP VISCO 5000 5W40 (pe³en syntetyk), przebieg auta to niewiele ponad 60tys km od nowosci (rodzynek co nie ), produkcja koniec 93r.
Silnik nie bie¿e oleju i wszystko jest w po¿±dku. Jednak z doswiadczenie wiem ¿e mimo tego ¿e silnik ma niewielki prebieg ma jednak swoje lata (na szczêscie by³ w ci±g³ej eksploatacji wiêc nie "zasta³ siê") niektóre elementy np.uszczelniaj±ce mog³y sie zuzyc nie w skutek bezposredniego zuczycia a w skutek sta¿enia, narazie niema ¿adnych takich objawów ale zamiezam przy nastêpniej wymianie zmienic olej na 10W40 (pósyntetyczny). Chodzi mi po g³owie olej SELENIA K20 lub MOTUL 6100 SYNERGIE. Jakie s± wasze doswiadczenie na temat tych produktów.
Dodam ¿e je¿dzê autem w zró¿nicowanych warunkach, któtkie odcinki i jazda po miescie, trasy i czasem jazda z uzyciem wszystkich mozliwosci. W³asnie z uwagi na ten ostatni przypadek chce zmienic olej na tak który w wyzszej temp.zachowa dobre w³asciwosci smarowania.
STOD - 24-03-2008, 18:24
" />Sk±d taki sprzêt wytrzasn±³w¶?Z takim przebiegiem ??
Bany - 24-03-2008, 18:27
" />selenia jest dobra ale do smarowania drwnianych s³upków przed wkopaniem w ziemie.
a motul to przerost formy nad tre¶ci±.
castrol rs(10w60) z pewnego ¼ród³a
lub valvoline racing 10w60
MIVOL - 24-03-2008, 19:18
" />
">Sk±d taki sprzêt wytrzasn±³w¶?Z takim przebiegiem ??
Wycieczka do niemiec i autko jest Starszy pan chcia³ oddac autko na z³om bo przerysowa³ zderzak i zepsu³a sie klimatyzacja (pad³a pompa) no ale nie pozwoli³em : yesyes : Trochê mnie to kosztowa³o ale by³o warto - W autku wszystko jak nowe, nawet popio³ka i zapalniczka 12V papierosa nie widzia³a Alkantara przepiêkna. Mysle ze przynajmniej w polsce to jedyne autko z takim ¿eczywistym przebiegiem
matias21 - 24-03-2008, 19:23
" />no z "¿eczywistym" to napewno ), ale z rzeczywistym jest pare rodzynków porób fotki i poka¿ na forum to cudo
MIVOL - 24-03-2008, 19:47
" />oleje o klasie lepkosci 60 w moim przypadku drobna przesada,bo auto u¿ywam w gruncie ¿eczy na codzien i tylko czasem korzystam w pe³ni z jego mo¿liwosci, zatem szukam bardziej kompromisu pomiêdzy oszczêdnosci± i w³asciwosciami ochronnymi,a zreszt± to proste: olej np.10W60 jest gêstrzy niz 10W40 i potrzebuje wyzszej temp do utwo¿enia prawid³owego tzw.filmu olejowego co w przybadku uruchomienia silnika i przejechania kilku kilometrów (kiedy temp.nie dojdzie do optymalnej dla pray silnika,nie mówi±c juz o oleju..)jest raczej zabujcze dla samego silnika jak i turbiny. Na tor czy autostradê 10W60 bêdzie najlepszym rozwi±zaniem, w moim przypadku kiepsko to widzê. A mo¿e s³ysza³ ktos o oleju HPX do wyczynowych aut? Ma³o kto go zna, litr kosztuje tyle co 5l firmowego syntetyka a w³asciwosci ma podobno nie do przebicia :wink:
W sumie niepotrzebnie tworzy³em ten post po co cz³owiek to inne gusta, ale mam nadzieje ze czegos sie dowiem
MIVOL - 24-03-2008, 19:50
" />aaa... i przepraszam za ortografie ale zawsze mia³em z tym problemy :wink:
Bany - 24-03-2008, 20:51
" />u¿ywam takiego oleju w swoim turbo 8v.seju8v i alfa tez bedzie ganiaæ na takim od nastêpnej wymiany
naczyta³e¶ sie róznych forów i widze ¿e nie do koñca ogarniasz temat.
w turbinie wazne jest to co sie dzieje na panewkach a jak zalejesz zadki olej to bedzie po nagrzaniu jak woda,
a wiadomo ¿e po nagrzaniu kozysta sie z pe³nych osiagów.
Nat - 24-03-2008, 21:10
" />Dobrze pisze Bany, tez Ci polecam Valvoline.
">aaa... i przepraszam za ortografie ale zawsze mia³em z tym problemy :wink:
To prawda, chyba wszêdzie, gdzie tylko jest rz z za³o¿enia wrzucasz ¿.
Je¶li faktycznie kompletnie sobie nie radzisz z pisaniem jak nale¿y- mo¿e http://lanciapolska.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7439==>ten temat
evo - 27-03-2008, 00:58
" />je¶li w takich warunkach eksploatujesz auto to wa¿niejsza jest zmiana czêsta oleju, co 5-7tys.km, wystarczy dobry pó³syntetyk 10w40, je¶li chcesz mieæ pewno¶æ przy ostrej je¼dzie to u¿ywaj 10w60, np orlen rally, tañszy od zachodnich a przynajmniej równie dobry, najnowsze wynalazki olejowe nie najlepiej graj± z tym motorem.
larry123 - 13-01-2009, 09:12
" />mogê poleciæ
10w60 orlen rally API - SL - wysoka jako¶æ lub 10w40 Orlena API-SL, dla klubowiczów du¿e zni¿ki w IC na oleje Orlena.
MIVOL - 01-03-2009, 20:58
" />a ja tem leje AGIP i jestem zaj...zadowolony:D
DeviLL - 02-03-2009, 14:08
" />Ja smigam na liqui moly 10w60 racetech szybko sie chlodzi, mialem tez kiedys motula 10w40 , dawal wieksze cisnienie
MIVOL - 02-03-2009, 17:45
" />Ja tez smiga³em na motulu z tym ze by³ to 15w50 (pó³syntetyk) i moge jak najbardziej polecic, lepiej ch³odzi (wczesniej mobil 10w40), wyciszy³ silnik a turbina to hula³a jak szalona, dopuki nie dosta³a cia³em obcym po ³opatkach : cenzura :
Ale wole i tak agip bo wypada zazwyczaj lepiej od pozosta³ych produktów, lubi wysokie temp i niema nadmiaru detergentów których nie lubi± poczciwe dohce, i cena jest korzystna ze wzgledu na ma³± popularnosc. Na codzien sint 2000(10w40) a do integrali zaleje racing 10w60 i sie zobaczy czy tabelki z parametrami tego oleju mówi± prawdê :wink:
Texaco (teraz chyba Vavoline) tez dobrze wypada na tle innych"racingowych"produktów,ale nie mia³em kontaktu w praktyce
Pepto - 06-03-2009, 11:02
" />A ja mam pytanie trochê z innej beczki, a nie che zak³adaæ nowego topicu. Bêdziemy jutro zmieniaæ olej w Alfie GTV kumpla (2.0 V6t), i czy wymiana oleju w samochodzie z turbink± ro¿ni siê jako¶ zasadniczo od tej samej operacji w wollnossaku?
Bo u sobie robiê to tak:
-rozgrzewam trochê sinik jednak nie na tyle by siê olejem poparzyæ
-odkrêcam kolek spustu oleju i daje mu spokojnie sp³yn±æ
-zmieniam filtr oleju, Smaruj±c oczywi¶cie uszczelkê przed przykrêceniem nowego
-przed zakrêceniem spustu sprawdzam czy nie ma jaki¶ grubszych zanieczyszczeñ na dnie, (oraz korku je¶li jest z magnesem)
-Nalewam ¶wie¿y olej mniej wiêcej do pe³na
-uruchamiam silnik by nape³niæ filtr oleju itd.
-sprawdzam stan i ewentualnie dolewam w razie potrzeby by osi±gn±æ mniej wiêcej 75% skali na bagnecie
I to tyle, teraz czy w samochodzie z turbina bêdzie ta metoda poprawna?
MIVOL - 09-03-2009, 20:31
" />wszystko wygl±da tak samo jak w wolnossaku:wink: To w przypadku gdy zakladasz np.turbinê now± lub po regeneracji musisz pamiêtac aby zalac j± olejem przed monta¿em, azeby nie wystartowa³a na"sucho" , jesli nie ruszasz turbiny to po zlaniu starego oleju na u³ozyskowaniu turbiny zostaje ma³a warsrtwa oleju która zaewni smarowanie przy starcie
Tak mi sie zdaje przynajmniej