Anonymous - 11-12-2004, 17:55
" />Witam.
Przymierzam sie do wymiany termostatu /obecnie nie przekracza temperatura 70/i mam pytanie,czy wymiana jest bardzo skomplikowana i na co zwrocic szczegolna uwage.Wymieniam termostat bez obudowy,ktory kosztuje tylko 24,- a z obudowa 145,-.
Anonymous - 11-12-2004, 18:47
" />ostatnio te¿ wymienia³em termostat w swojej Delcie, poniewa¿ ciê¿ko siê dogrzewa³a i uzyskanie 90 stopni by³o wyczynem. nie wiem jak konstrukcyjnie jet to rozwi±zane u Ciebie ale w moim silniku by³o to banalnie proste... a wiêc kluczyk nasadowy dyszka i odkrêcic 3 ¶ruby, przedtem najlepiej ¶ci±gn±æ troszke wody ze zbiorniczka wyrównawczego poniewa¿ jest wy¿ej w uk³adzie i podczas operacji mo¿e nam troszke siê wylaæ, przy wk³adaniu nowego dobrze u³o¿yæ uszczelke z termostatem w obudowie, skrêciæ, dolaæ wody i gotowe...my¶le ¿e odpowietrzanie bêdzie zbêdne, podczas pracy silnika obserwuj czy nie ma wycieków w okolicach przy których grzeba³e¶. mi taka operacja bardzo pomog³a a przez to nawet mniej pali :lol:
tapatic - 16-12-2004, 22:19
" />ja wymienilem termostat tydzien temu, pasowal od poloneza za 14 z³, natomiast mia³em problem bo urwa³a siê ¶rubka przy g³owicy. Mnóstwo cyrku by³o z jej wykrêceniem. Przy okazji jak zdj±³em g³owice obudowy termostatu okaza³o siê ze niemiaszki zalozyli lipna uszczelke co sie rozpu¶ci³a !!!
czy macie pod kopu³ka termostatu uszczelkê papierow±? tam mi nadal przecieka pomimo ¿e termostat mia³ uszczelkê gumow±...
Anonymous - 18-12-2004, 09:58
" />Jak wymienialem termostat to uszczelki nie bylo,montujac ponownie nie pomyslalem,ze nalezy pod obudowe termostatu wlozyc uszczelke,tez mam niewielki przeciek.Za uszczelka latalem wszedzie,praktycznie nie do zdobycia, ,jak nie ustapi wyciek jeszcze raz rozbiore i naloze cienka warstwe silikonu,tylko czy przy nastepnej wymianie termostatu nie bedzie klopotu z oddzieleniem obudowy termostatu od reszty?
Anonymous - 19-12-2004, 18:52
" />Witam.
Jeszcze mam jedno pytanie do tapatica,z jakiego POLONEZA pasuje termostat do DEDRY?
tapatic - 14-01-2005, 12:18
" />
">Witam.
Jeszcze mam jedno pytanie do tapatica,z jakiego POLONEZA pasuje termostat do DEDRY?
mam gdzies pude³ko to podam numery
ja wyj±³em termostat i poszed³em do sklepu i szuka³em metod± doboru zewnêtrznego hehe
wa¿n± jest guma przy termostacie bo to ona uszczelnia obudowê (nie ma tam uszczelki papierowej)
Anonymous - 14-01-2005, 12:26
" />Wymina termostatu
1.od³±czyc akumulator by przypadkiem p³yn wyciekaj±cy nie zrobi³ gdzie¶ zawarcia
2.poczekaæ jak silnik ostygnie by sie niepopa¿yæ
3.odkrêcic obudowe termostatu na pewno troche p³ynu wyleci
4.wymieniæ termostat
5.przy przykreciu polecam uszczelke posmarowaæ silikonem samochodowym czerwonym do 300 stopni lub jak nie ma uszczelki to wy³±cznie na silikon ale przed tak± operacja odt³u¶cic powierzchnie benzyn± ekstrakcyjna bo p³yn ch³odz±cy jest t³usty
6.skrêciæ wszystko
7.poczekaæ 30 minut a¿ silikon z³apie
8.pod³±czyæ akumulator
9.zapaliæ auto przejechaæ siê
10.po powrocie i ostygniêciu silnika uzupe³niæ pozim p³yny
Generalnie wymina termostatu to bardzo prosta czynno¶æ
Grzejnik - 07-02-2005, 09:35
" />hej ho! witam Panowie to moje pierwsze pytanko na tym forum :-) dotyczy w³a¶nie termostatu ale w Delcie II 1.8 8v '95r.
Tydzieñ temu wzi±³em sie za wymiane termostatu... odkrêci³em 3 srubki, ten przewod co dochodzi do kolanka i wyj±³em ca³y termostat. Okaza³ sie nierozbieralny :-( zamowi³em go ma byc za 4 dni bo z niemiec mi ¶ci±gaja (podobno w Polsce nie ma) i w zwi±zku z tym mam pytanie czy ten silnik sie sam odpowietrza czy ma jakis zaworek lub cos innego ¿ebym uszczelki pod g³owic± nie sfajczy³... dziêki za ewentualn± pomoc. podzro
Kmicic - 07-02-2005, 12:06
" />Mam to samo auto. I mialem totalnie zepsuty termostat. Samochod nie osiagal 50 stopni.
Jesli chodzi o termostaty to sa dwa modele. Jeden jest wymienny a drugi stanowi calosc razem z pokrywa.
Probowalem przerobic swoj, ktory byl w calosci z obudowa. Potraktowalem mloteczkiem ;-) ladnie odpada sam termostat. Zalozylem sam wklad + uszczelke za 40 zl.
Akurat w tym silniku odpowietrzanie wydaje mi sie zbedne.
Znowu mam 80-90 stopni i 3 litry na setke mniej ;-)
Grzejnik - 07-02-2005, 17:09
" />serio?? tak poprostu sie go wybija z tego kolanka?? nie wiedzia³em... w sumie to nie chcia³em ryzykowac. ale teraz moge spróbowac heheheheh dzieki pozdro
Kmicic - 07-02-2005, 17:28
" />serio, serio.
Trzeba tylko "z uczuciem" uderzyc w te lapy trzymajace termostat.
Powodzenia ;-)
GRZECHUU - 08-02-2005, 11:16
" />Kurcze mnie te¿ czeka wymiana termostatu,bo przy tych temperaturkach(-20 ) to ledwo ³apie 50 stopni a zaczyna palic jak smok.
Kmicic - 08-02-2005, 11:41
" />do twojego to widze, ze jest nierozbieralny.
W intercarsie kosztuje: Vernet 99,08 z³, WAHLER 197,77 z³.
Polecam:
http://ekatalog.intercars.com.pl/
GRZECHUU - 08-02-2005, 21:31
" />W³a¶nie tak patrzy³em na t± obudowe i tak sobie pomy¶la³em ¿e to ustrojstwo jest nierozbieralne.Tylko w moim przypadku to w ¿yciu nie dam za termostat tyle.Rozbiore to wyci±gne sam termostat przecie¿ musi sie dac wyci±gn±æ,bo to nie jest odlew razem z obudowa i wtedy cos dobiore(s³ysza³em ¿e z zastawy ma byæ).
Anonymous - 08-02-2005, 22:56
" />
">Rozbiore to wyci±gne sam termostat przecie¿ musi sie dac wyci±gn±æ,bo to nie jest odlew razem z obudowa
Niekoniecznie, ja u siebie mam wlasnie odlany z jednego kawalka a w srodku biometal i sprezynka. W sumie urzadzonko proste jak mlotek, ale fiatowskie wiec nie bylo kosmicznie drogie ok. 78pln.
Oczywiscie ja mam inne auto wiec tylko opisuje swoj przypadek jako ciekawostke.
Chcialem zauwazyc, ze (to zdanie dwoch niezaleznych mechanikow) jak masz problemy z termostatem, zagotuje ci sie plyn to mozna sie spodziewac wymiany uszczelki pod glowica za jakies 10tys km.
Potwierdzam to, tak bylo u mnie
Wiec jezeli jeszcze plyn ci sie nie zagotowal, tylko termostat nie domaga to wymien go jak najszybciej.
GRZECHUU - 09-02-2005, 11:33
" />Rozbiore ten termostat to wtedy zobacze co tam jest i bêde duma³ jak to zmajstrowac ¿eby by³o OK.
Co do zagotowania p³ynu to sie z tym nie zgadzam poniewa¿ raz mi sie zagotowa³(nie w³±czy³ sie wentylator,temperaturka walne³a na czerwone pole no i troche p³ynu wywali³o na asfalt) jakie¶ 35 tys. km wstecz i uszczelka pod g³owic± jest ta sama co by³a.
Ró¿nie to bywa z tymi autami.Poprostu w³oskie auto z dusz± s³u¿y temu komu chce.
Grzejnik - 22-02-2005, 09:57
" />witam, to znowu grzejnik :-) mam pytanie jaka ma byc temperatura optymalna silnika? bo mi sie wydaje ze powinna byc 90 stopni. Ale niestety u mnie po wymianie termostatu (orygina³, odlew) jest na srodkowej kresce miedzy 70 a 90. i zmienia sie zalezenie od predkosci jazdy. chociaz w srodku jest cieplo i szybko nabiera temperatury. czy to tak musi byc czy jakas inna jest przyczyna? Aha, gdy gasze ciep³y silnik i za chwile go uruchamiam to wskazowka wedruje do 90 stopni i za moment spada do 70. I jeszcze sie nie zdarzy³o zeby mi sie wentylator w³±czyl nawet jak w korku stoje to temp. nie dochodzi do 90 st. Czy to jest normalne? dzieki za ew. pomoc. pozdro