Dedra - szatkuje silnik na LPG



Kubek - 21-12-2006, 22:19
" />Co to moze byc, od pewnego czasu szatkuje mi silnik na LPG, w sumie to zauwazam to tylko jak jest rozgrzany bo na zimnym jak by problemu nie bylo i raczej na pewno tylko na LPG bo na benzynce tego nie czuje tylko na benzynce od pewnego czasu mam ciagle dosc wysokie obroty wiec ciezko powiedziec, ale raczej nie, tylko na LPG, i szczegolnie jest to odczowalne na biegu jalowym na postoju, problem jest tez chyba na wyzszych obrotach tak do 3 tys ale wtedy go nie czuje. silnik sie zachowuje jak by chodzil 1 sekunde na 3,5 garach a potem znow na 4 i spowrotem, czyli poprostu szatkuje Dosc widoczne to jest jak przygazuje go mocno na jalowym i potem musze gaz i spada ponizej 1000 obrotow i jak by sie dlawil i po sekundize jak by mu sie 4 gar wlaczal, ale glownie chodzi mi ze na biegu jalowym szatkuje. Ma ktos jakies pomysly ? Swiece nie maja wiecej niz 6 tys km- 4 elektronowe Boscha, a przewody kupowalem w czerwcu tez Bosha.




piotriix - 25-01-2007, 12:15
" />podaj jaka to instalacja. na moje oko wypadaja ci zaplony. powodem moze byc za ubogo na gazie.jezeli to wtrysk lpg to mogla pasc cewka na wtryskiwaczu



Kubek - 25-01-2007, 15:21
" />Dzieki za odpowiedz w sumie problem juz rozwiazalem, zmniejszylem mu obroty na przepustnicy na 800 obrotow na jalowym i szatkowanie mienelo pojawia sie tlyko tak w okolicy 1000 oborotow, ale mam inny problem ze ze jak jest teraz zminy silnik to mi lubi zgasnac na gazie dlatego ze, gdy dam mu gaz i potem puszcze to boroty spadaja ale nie zatrzymuja sie na 800 tylko ida jeszcze nizej, nawet do 200 obrotow i potem dopiero wracaja na 800 ale w tym czasie na tak niskich obrotach silnik sie zacznie dlawic i gasnie, a potem mi ciezko odpalic samochod, a instalacja gazowa to najprostszaz mozliwych, odpowiednik gaznika, nawet nie ma komputera bo nie mam sondy lambda. Czy na gazie da sie w ogole wyregulowac obroty jalowe dla samego gazu tak zeby na benzynce byly inne ?



piotriix - 25-01-2007, 15:43
" />tak da sie regulujesz to sruba na parowniku,regulacja bardzo podobna jak w gazniku.ustawiasz tak aby byly jak najbardziej rowny bieg jalowego co do gasniecia. to jest normalne ,ze moze sie nazimnym tak zachowywac,wynika to ,ze lpg po odparowaniu przy niskiej temp.ma wieksza gestosc /czyli jest go wiecej/ i jest wtedy mieszanka za bogata. jak zgasnie to poprostu go zalewa.rada to przelaczac na gaz troche poniej lub po odpaleniu pozwolic mu sie zagrzac na jalowym do np 30 st mozesz tez troche zubozyc mu mieszanke ale jak sie nagrzeje to bedzie mial za ubogo.zlotego srodka nie ma.duzo zalezy od stanu parownika jego marki.typu miksera itp czyli od sposobu zamontowania.ps na zimnym membrana w parowniku jest sztywna i jej reakcja na zmiane obciazona jest inna niz jak jest nagrzana i elastyczna




Kubek - 25-01-2007, 15:50
" />Ok wielkie dzieki, to pewie ten praownik jakis kupiasty jest, bo juz mi o tym ktos kiedys mowil, ale to ze te obroty mi spadaja to tez normalne zjawisko ?



Anonymous - 05-02-2007, 03:49
" />prawdopodobnie potencjometr przepustnicy albo sie rozregulowal albo do wymiany. zeby ustawic musisz miec albo bardzo sprawne rece albo kogos do pomocy. potencjoment jest na kolektorze po przeciwnej stronie sprezyny od przepustnicy. to jest czarna skrzyneczka przykrecona mala srubka. regulacja jest prosta luzujesz srube ktos siedzi w aucie i dodaje gazu i odejmuje. ty obracasz skrzyneczke w prawo i w lewo(bardzo delikatnie), jak bedzie dobrze wchodzic na obroty i po dodaniu gazu i odjeciu nie bedzie schodzic ponizej 800(plywanie), to jest ok. pamietaj zeby dobrze dokrecic i sprawdz, bo moze ktos juz na niej kreske narysowal jak ustawic i nie narobisz sie



Kubek - 05-02-2007, 08:48
" />czz, dzieki ale na benzynie mam wszystko ok, tlyko na gazie, to czy potencjometr ma na to wplyw, mimo ze na benzynie wszystko ejst okey ?



Anonymous - 08-02-2007, 00:13
" />na benzynie i gazie byloby tak samo, a nawet gorzej na benzynie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \