Anonymous - 06-03-2006, 23:00
" />Witam. Chce zalozyc do swojej dedry strumienicê.nie wiem tylko jaka poniewaz sa plaskie i okragle. czy one sie czyms roznia poza wygladem?ostatnio bylem na gieldzie i sprzedawca twierdzil ze lepsze sa plaskie tylko nie potrafil tego wytlumaczyc.pomó¿ta ludzie.
Anonymous - 06-03-2006, 23:06
" />Grzesiek ma³± pro¶ba, wpisuj poprawnie tematy, pytania, strumienica by³a przerabiana kilka razy, szkoda kasy :wink:
Anonymous - 06-03-2006, 23:09
" />widocznie przeoczylem. sorki
Anonymous - 06-03-2006, 23:10
" />Spokojnie. od tego my tu jeste¶my, pomagaæ, nie szkodziæ :wink:
Anonymous - 06-03-2006, 23:12
" />Ta strumiennica nic nie daje , jest dobra jedynie gdy sie wywala katalizator , bo moza kupic takie z imitacja katalizatora , wedlug mnie zbedny bajer .
Anonymous - 06-03-2006, 23:15
" />Oj tak, kasa w b³otko pójdzie, mocy ¿adnej, tylko jeden wielki bajer :wink:
Anonymous - 06-03-2006, 23:18
" />mozliwe ale u mnie katalizator to juz zlom. kumpel ma w calibrze strumienice i nie dosc ze poprawila osiagi to ladnie buczy. zastanowie sie ale pewnie zaryzykuje.
Anonymous - 07-03-2006, 02:57
" />
">mozliwe ale u mnie katalizator to juz zlom. kumpel ma w calibrze strumienice i nie dosc ze poprawila osiagi to ladnie buczy. zastanowie sie ale pewnie zaryzykuje. Jak w³o¿ysz zamiast katalizatora to oczywi¶cie, ¿e poprawi osi±gi, bo bêdz± mniejsze opory na wydechu. Co do samej strumienicy, to te, które s± sprzedawane, to "strumienice". ¯eby strumienica dzia³a³a w sposób w³a¶ciwy potrzeba dodatkowego przewodu pompuj±cego gaz o wiêkszej prêdko¶ci. Wtedy ten gaz wysysa spaliny i rzeczywi¶cie wszystko dzia³a lepiej. Czy co¶ takiego sprawdza siê w samochodzie, w±tpiê. Tak czy inaczej je¿eli chodzi o ³adny wygl±d i buczenie, to mo¿na sobie kupiæ, ale efekt wzrostu mocy bêdzie podobny do wspawania kawa³ka rury.
pew - 07-03-2006, 12:45
" />sorki nie zgodzê siê do koñca - ja musia³em wypruæ katalizator (tzn. bry³ê wêgla) i zamiast nowego wrzuci³em porz±dn± strumienicê spalin - wg mojej subiektywnej oceny jest odczuwalny wzrost mocy (ale niedu¿y) i faktycznie fajnie warczy (znacznie ciszej i "kulturalniej" ni¿ niektóre tzw. t³umiki) ale spalanie te¿ mi wzros³o zauwa¿alnie - w³a¶nie bêdê siê wybiera³ na sprawdzania lambdy, bo chyba niestety mi zg³upia³a :-(
s³ysza³em te¿ o strumienicach do silnika, ale nie wiem na jakiej zasadzie dzia³aj± ...
lancia1969 - 07-03-2006, 14:14
" />Polecam strumienicê :lol: - oczywi¶cie wszelkiego rodzaju zmiany i mody maj± swoich zwolenników ale i przeciwników ale jak jeste¶ zainteresowany podstawami i efektami zapraszam do lektury :
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/3
Pozdrawiam
Grzesiek
Anonymous - 07-03-2006, 17:50
" />Wlasnie jak to zwykle bywa jedni s± za,inni przeciw.poczytalem troche i zalo¿e j± zamiast katal. nie jest w koncu to tak du¿y wydatek ¿eby potem ewentualnie siê nie otrz±sn±c Do tego wydech Ultera i sto¿ek. powinno nieco dodac kopa.ha.
zaba156 - 07-03-2006, 20:24
" />to ja korzystajac z okazji mam pytanie
czy "wydlubanie" wnetrza katalizatora cos poprawi?? slyszalem ze samochod sie odetka i bedzie ladnie chodzil :? co wy na to
Anonymous - 07-03-2006, 20:53
" />
">to ja korzystajac z okazji mam pytanie
czy "wydlubanie" wnetrza katalizatora cos poprawi?? slyszalem ze samochod sie odetka i bedzie ladnie chodzil :? co wy na to Na pocz±tku mo¿na spróbowaæ, potem jak bêdzie strumienica bêdziesz mieæ porównanie. Naprawdê wydaje mi siê, ¿e wywalenie ¶rodka z katalizatora wystarczaj±co poprawi osi±gi. Je¿eli chodzi Tobie o 2-3KM(chocia¿ w±tpiê czy ró¿nica z wywalonym katalizatorem i strumienic± bêdzie taka), to warto siê zastanowiæ, czy to siê op³aci.
Kubek - 07-03-2006, 22:18
" />Mozna to latwo sprawdzic, patrzac na oferte lanci z lat 90-tych, mozna np. w autodacie albo tym workshopie znalesc model np. Lanci Dedra z Katalizatorem i bez katalizatora jest np. Lancia Dedra z cat o mocy 105KM i Lancia Dedra bez cat o mocy 110KM
Anonymous - 08-03-2006, 00:41
" />
">Mozna to latwo sprawdzic, patrzac na oferte lanci z lat 90-tych, mozna np. w autodacie albo tym workshopie znalesc model np. Lanci Dedra z Katalizatorem i bez katalizatora jest np. Lancia Dedra z cat o mocy 105KM i Lancia Dedra bez cat o mocy 110KM Rzeczywi¶cie niewyra¼nie napisa³em. ops: Chodzi³o mi o to, ¿e je¿eli ju¿ katalizator zostanie wyjêty, to moc wzro¶nie, a po zamontowaniu strumienicy niewiele siê ju¿ zmieni. Mnie ten problem nie dotyczy, bo moja ma wtrysk wielopunktowy bez katalizatora zamiast 113KM mam a¿ 117 :wink:
zaba156 - 08-03-2006, 09:56
" />ok to juz wiem ze warto wywyalic srodek z katalizatora, strumienica mnie nie interesuje jakos nie wierze w to urzadzenie
a jak sie ma sytuacja ze spalaniem po usunieci srodka z kata i czy nie wplynie to jakos negatywnie na uklad wydechowy lub silnik :?:
lancia1969 - 08-03-2006, 22:34
" />
">ok to juz wiem ze warto wywyalic srodek z katalizatora, strumienica mnie nie interesuje jakos nie wierze w to urzadzenie
a jak sie ma sytuacja ze spalaniem po usunieci srodka z kata i czy nie wplynie to jakos negatywnie na uklad wydechowy lub silnik :?:
Generalnie , teoria pracy wzorcowego silnika czterosuwowego zak³ada ,¿e wydech powinnien byæ wolny ( silniki samolotowe) ale ze wzglêdów e-konomicznych-kologicznych itp zacze³a sie era uk³adów wydechowych wraz z przebudowa i innymi projektami komór spalania.
Sam u¿ywam strumiennicy i generalnie wzrost KM nie ma tak du¿ego znaczenia jak polepszenie momentu obrotowego - ktos kiedys powiedzia³ ,¿e konie auto sprzedaja a moment je napêdza i jest to ¶wiêta racja.
Z do¶wiadczenia wiem ,¿e usuniêcie samego wk³adu katalizatora mo¿e tylko doprowadziæ do rozdra¿nienia kieruj±cego i pasa¿erów ( powstaje fantastyczna puszka rezonansowa ,zmienia siê klang silnika a drgania powstaj± w irytuj±cym pa¶mie tzw s³uchawkowym 2000-3000 Hz) jak juz usuwasz kat. to zrób to z g³owa - wstaw poprostu rurê o tej samej ¶rednicy co reszta wydechu i ewentualnie przesuñ t³umik srodkowy bli¿ej miejsca po katalizatorze ( chodzi o zachowanie zbli¿onych prêdko¶ci gazów spalinowych)
Strumiennica daje bardzo dobre efekty ale za³o¿enie nie jest wcale takie proste(je u siebie w themie v6 2.8 przesuwa³em ja chyba z 7 razy i za ka¿dym razem by³o inaczej na hamowni , az w koñcu "trafi³em" miejsce optymalnego przyrostu mocy 5KM i momentu 30 NM) w³asciwie nie powinno siê jej spawac tylko montowaæ na wsuwkê i zaciskac cybantami ( ka¿dy spaw a szczególnie "glut" w swietle przelotu mo¿e poprostu zaburzyæ pracê uk³adu )
Spalanie zdecydowanie mniejsze o ok 5% , trwa³o¶c silnika wiêksza - lepsze opró¿nianie i nape³nianie komory spalania
i to chyba na tyle w tym momencie
Pozdrawiam
Grzesiek
601 483 722
Anonymous - 08-03-2006, 23:01
" />No no gratuluje wypowiedzi . pozdrawiam.
lancia1969 - 09-03-2006, 00:02
" />
">No no gratuluje wypowiedzi . pozdrawiam.
A z przyjemno¶ci± :lol:
Anonymous - 09-03-2006, 00:28
" />Widze ze masz dedre. chcesz to napisz na gg. pogadamy
lancia1969 - 09-03-2006, 10:48
" />Tak mam dwie dedry , jedna integrale druga óska 2.0 turbo ( w³asnie zamierzam j± przerobiæ na 4WD) oraz Deltê integrale .
GG niestety nie posiadam ,ale mo¿e skype?
grzegorz.swiatkowski-kraków
Pozdrawiam
gsw
Anonymous - 10-03-2006, 01:48
" />
">Spalanie zdecydowanie mniejsze o ok 5% , trwa³o¶c silnika wiêksza - lepsze opró¿nianie i nape³nianie komory spalania
Ze wszystkim mogê siê zgodziæ, ale sk±d wiêksza trwa³o¶æ silnika?
Co ma strumienica do lepszego nape³niania komory spalania(cy¿by to by³a dodatkowa strumienica dolotowa)?
Jest jeszcze problem katalizatora, czy by³ wcze¶niej w tym aucie(mo¿e st±d ten przyrost mocy)?
Druga sprawa to problem hamowni. Ciekawe ile bêdzie trzeba zap³aciæ za wynajêcie i kombinowanie ze strumienic±(nie mówiê o dobraniu odpowiedniej). Nie lepiej za tê cenê wypolerowaæ kana³ów dolotowych i wstawiæ rury zamiast kat? Wydaje mi siê, ¿e powinno daæ lepszy efekt, ale mo¿e siê mylê.
lancia1969 - 10-03-2006, 21:46
" />
">Spalanie zdecydowanie mniejsze o ok 5% , trwa³o¶c silnika wiêksza - lepsze opró¿nianie i nape³nianie komory spalania
Ze wszystkim mogê siê zgodziæ, ale sk±d wiêksza trwa³o¶æ silnika?
Co ma strumienica do lepszego nape³niania komory spalania(cy¿by to by³a dodatkowa strumienica dolotowa)?
Jest jeszcze problem katalizatora, czy by³ wcze¶niej w tym aucie(mo¿e st±d ten przyrost mocy)?
Druga sprawa to problem hamowni. Ciekawe ile bêdzie trzeba zap³aciæ za wynajêcie i kombinowanie ze strumienic±(nie mówiê o dobraniu odpowiedniej). Nie lepiej za tê cenê wypolerowaæ kana³ów dolotowych i wstawiæ rury zamiast kat? Wydaje mi siê, ¿e powinno daæ lepszy efekt, ale mo¿e siê mylê.
AD1:twa³o¶c wiêksza - masz ni¿sz± temperaturê spalin,silnik "l¿ej oddycha" strumiennica dzia³a na zasadzie zwiêkszenia prêdko¶ci gazów wylotowych co za tym idzie w komorze spalania nie masz w momencie oprózniania niespalonej mieszanki, zasada prosta jak najwiêcej tlenu
( dlatego najpolurajnieszym sposobem zwiêkszania chwilowej mocy jest podawanie wtrysk podtlenków np gaz rozweselaj±cy znany jako NOS),przy zastosowaniu strumiennicy masz lepsze "przep³ukiwanie"
AD 2: tak katalizator ma za zadanie dopalanie wszystkich pozosta³o¶ci przez zwiêkszenie temeratury ( w ¶rodku w granicach 1100 stopni) poprzez miêdzy innymi przyd³awienie i - usuwasz jest l¿ej opró¿niæ komore.
AD3: polepszanie dolotu ma jak najbardziej sens ale trzeba pamiêtac o drugiej stronie czyli wydechu - jak ju¿ wpompujesz to musisz mieæ czym wypompowaæ
AD3 i 1/2: Ceny hamowni bywaj± ró¿ne , ja p³acê oko³o 100 -150 z³ za pomiary nieraz 1/2 h nieraz i 3 ale w sumie jest to najszybszy i sposób sprawdzenia modyfikacji czy ustawieñ - czêsto korzystam z odczuæ subiektywnych i w³a¶ciwei one sa dla mnie najwa¿niejsze ale po kilku rzeczach mi³o jest je poprzeæ faktycznymi liczbami
AD4 pewnie ¿e wspawanie rury za kat jest na pewno lepsze ni¿ zostawienie puszki bez wk³adu , a temat g³ówny to dywagacje nad za³o¿eniem samej strumiennicy
Pozdrawiam
Grzesiek
601 483 722
Anonymous - 12-03-2006, 13:23
" />
">AD1:twa³o¶c wiêksza - masz ni¿sz± temperaturê spalin,silnik "l¿ej oddycha" strumiennica dzia³a na zasadzie zwiêkszenia prêdko¶ci gazów wylotowych co za tym idzie w komorze spalania nie masz w momencie oprózniania niespalonej mieszanki, zasada prosta jak najwiêcej tlenu
( dlatego najpolurajnieszym sposobem zwiêkszania chwilowej mocy jest podawanie wtrysk podtlenków np gaz rozweselaj±cy znany jako NOS),przy zastosowaniu strumiennicy masz lepsze "przep³ukiwanie"
Nie mogê siê z tym zgodziæ, bo:
Zwiêkszenie prêdko¶ci gazów - zmniejszenie ci¶nienia wyst±pi rzeczywi¶cie (o ile mamy do czynienia ze strumienic±), ale mo¿e skróciæ trwa³o¶æ silnika. Dlaczego? Bo wydechy liczone s± dla przep³ywów laminarnych i mo¿e siê tak okazaæ, ¿e po zamontowaniu tego wynalazku strumieñ zmieni siê w turbulentny i efekt bêdzie odwrotny. Prêdko¶æ gazów wylotowych ogranicza siê do 70-90m/s, poniewa¿ powy¿ej tych prêdko¶ci pojawiaj± siê problemy. Zwiêkszenie prêdko¶ci mo¿e spowodowaæ wiêksze straty tarcia, a co za tym idzie w rzeczywisto¶ci podniesienie temperatury gazów wylotowych. Raczej nie polecam domoros³ym mechanikom. Co do "przep³ukania": podczas projektowania g³owicy ustalone s± k±toprzekroje zaworów, które decyduj± o przep³ukaniu. Wszystko to jest liczone dla za³o¿onych prêdko¶ci wydechu. Je¿eli bêdzie ona za du¿a, te¿ bêdzie ¼le. Dlatego zmniejszenie mocy przy strumienicy wystêpuje przy wysokich obrotach. Nie mogê siê te¿ zgodziæ z ilo¶ci± powietrza. Im wiêcej powietrza, tym s³abszy silnik. Musi byæ jeszcze dodatkowy wtrysk paliwa. W sumie mogê siê zgodziæ z tym, ¿e przy odpowiednim silniku w odpowiednich warukach i przy odpowiednich nastawach strumienica mo¿e pomoæ, ale jestem przekonany, ¿e w 70% przypadków bardziej szkodzi ni¿ pomaga.
Anonymous - 12-03-2006, 13:26
" />
">Strumiennica daje bardzo dobre efekty ale za³o¿enie nie jest wcale takie proste(je u siebie w themie v6 2.8 przesuwa³em ja chyba z 7 razy i za ka¿dym razem by³o inaczej na hamowni , az w koñcu "trafi³em" miejsce optymalnego przyrostu mocy 5KM i momentu 30 NM) 7*100PLN - kupa kasy - mo¿na by³o sprzedaæ 2.8, dorzuciæ 1000PLN i kupiæ 3.0 204km z alfy :lol:
lancia1969 - 13-03-2006, 01:30
" />
">AD1:twa³o¶c wiêksza - masz ni¿sz± temperaturê spalin,silnik "l¿ej oddycha" strumiennica dzia³a na zasadzie zwiêkszenia prêdko¶ci gazów wylotowych co za tym idzie w komorze spalania nie masz w momencie oprózniania niespalonej mieszanki, zasada prosta jak najwiêcej tlenu
( dlatego najpolurajnieszym sposobem zwiêkszania chwilowej mocy jest podawanie wtrysk podtlenków np gaz rozweselaj±cy znany jako NOS),przy zastosowaniu strumiennicy masz lepsze "przep³ukiwanie"
Nie mogê siê z tym zgodziæ, bo:
Zwiêkszenie prêdko¶ci gazów - zmniejszenie ci¶nienia wyst±pi rzeczywi¶cie (o ile mamy do czynienia ze strumienic±), ale mo¿e skróciæ trwa³o¶æ silnika. Dlaczego? Bo wydechy liczone s± dla przep³ywów laminarnych i mo¿e siê tak okazaæ, ¿e po zamontowaniu tego wynalazku strumieñ zmieni siê w turbulentny i efekt bêdzie odwrotny. Prêdko¶æ gazów wylotowych ogranicza siê do 70-90m/s, poniewa¿ powy¿ej tych prêdko¶ci pojawiaj± siê problemy. Zwiêkszenie prêdko¶ci mo¿e spowodowaæ wiêksze straty tarcia, a co za tym idzie w rzeczywisto¶ci podniesienie temperatury gazów wylotowych. Raczej nie polecam domoros³ym mechanikom. Co do "przep³ukania": podczas projektowania g³owicy ustalone s± k±toprzekroje zaworów, które decyduj± o przep³ukaniu. Wszystko to jest liczone dla za³o¿onych prêdko¶ci wydechu. Je¿eli bêdzie ona za du¿a, te¿ bêdzie ¼le. Dlatego zmniejszenie mocy przy strumienicy wystêpuje przy wysokich obrotach. Nie mogê siê te¿ zgodziæ z ilo¶ci± powietrza. Im wiêcej powietrza, tym s³abszy silnik. Musi byæ jeszcze dodatkowy wtrysk paliwa. W sumie mogê siê zgodziæ z tym, ¿e przy odpowiednim silniku w odpowiednich warukach i przy odpowiednich nastawach strumienica mo¿e pomoæ, ale jestem przekonany, ¿e w 70% przypadków bardziej szkodzi ni¿ pomaga.
Super
rozmawiamy o silnikach samochodów seryjnych a nie jednostkach prototypowych , w zwi±zku z czym kazdy silnik posiada spore mo¿liwo¶ci poprawienia osi±gów ( co za tym idzie obni¿enia zu¿ycia paliwa) poprzez obróbkê mechaniczn± , elektroniczn± a w³asciwie na poprawieniu wszelkich kompromisów produkcji seryjnej.
Oczywi¶cie przep³yw laminarny jest idealnym stanem który powini¶my osi±gaæ w naszych wydechach (najmniejszy opór i g³o¶no¶æ) a twierdzisz ,¿e mo¿na doprowadziæ do przep³ywu turbuletnego - hmm raczej nie mamy szans z powodu ma³ej sprawno¶ci naszych silników , generalnie z³e zamocowanie strumienicy w krytycznych przypadakch mo¿e doprowadzic do narastania zjawiska silnich pulsacji a nawet cofania wira spalin do komory ( tak mo¿na uszkodziæ uszczêlkê a nawet t³oki).Poruszasz jeszcze problem prêdko¶ci gazów wylotowych poda³es wielko¶æ 70-90 m/s a to generalnie dotyczy silników szybkoobrotowych a my mamy srednioobrotowe i generalnie nie przekraczamy 50m/s
Oczywi¶cie ,¿e jak wiêcej powietrza to i wiêcej paliwa - nikt z osób chc±cych podnie¶æ moc swojego samochodu nie zak³ada zmiejszania porcji paliwa , na szcze¶cie w obecnych uk³adach zasilania drzemi± mo¿liwo¶ci skorygowania dawki nawet do 30 %, zgodnie z teoria ,¿e modyfikacje wydechu mog± maksymalnie podnie¶æ moc bez ingerencji mechanicznej do 20% ( silniki wolnoss±ce) to mamy szerokie pole do popisu.
Ad2 Przep³ukiwanie- generalnie nie zalezy tylko od katoprzekrojów zaworów ale od wielko¶ci zarówno k±ta otwarcia jak i powierzchni ( zastêpuj±c k±t czasem mamy dane do wa³ka czyli potocznie mówi±c czasy otwarcia) W silnikach "cywilnych" jest z³e przepukiwanie- osi±gniecie za duzego (np wydostawanie siê drobin paliwa w cyklu wydechu ) jest zupe³na abstrakcja bez zmiany wa³ków i modyfikacji ( obróbki) kana³ów a na pewno nie bêdzie to powodem za³o¿enia strumienicy no chyba ,¿e za³ozymy ja bardzo blisko gówicy ( za³o¿enie by³o ,¿eby ja zak³adaæ zamiast katalizatora lub t³umika ¶rodkowego)
co do procentów niech bêdzie ale swiat czeka na do¶wiadczenia i wd³ug mnie one generalnie przyspieszaja rozwój
lancia1969 - 13-03-2006, 01:36
" />
">Strumiennica daje bardzo dobre efekty ale za³o¿enie nie jest wcale takie proste(je u siebie w themie v6 2.8 przesuwa³em ja chyba z 7 razy i za ka¿dym razem by³o inaczej na hamowni , az w koñcu "trafi³em" miejsce optymalnego przyrostu mocy 5KM i momentu 30 NM) 7*100PLN - kupa kasy - mo¿na by³o sprzedaæ 2.8, dorzuciæ 1000PLN i kupiæ 3.0 204km z alfy :lol:
Tak tylko w roku 92 silnik Alfy by³ w³asciwie poza marzeniami ( nie mia³em jeszcze 6-ciu zer na koncie) :lol:
Pozdrawiam
Grzesiek
P.S. Alfa V6 jest wysoka i ma wy¿ej po³ozony punkt ciêzko¶ci w porównaniu z silnikem Reno 2.8 , przekona³em sie o tym niedawno bo znajomy kupi³ taka Theme i prowadzi³a sie jak tapczan
Anonymous - 15-03-2006, 13:18
" />
">[
Oczywi¶cie przep³yw laminarny jest idealnym stanem który powini¶my osi±gaæ w naszych wydechach (najmniejszy opór i g³o¶no¶æ) a twierdzisz ,¿e mo¿na doprowadziæ do przep³ywu turbuletnego - hmm raczej nie mamy szans z powodu ma³ej sprawno¶ci naszych silników , generalnie z³e zamocowanie strumienicy w krytycznych przypadakch mo¿e doprowadzic do narastania zjawiska silnich pulsacji a nawet cofania wira spalin do komory ( tak mo¿na uszkodziæ uszczêlkê a nawet t³oki).Poruszasz jeszcze problem prêdko¶ci gazów wylotowych poda³es wielko¶æ 70-90 m/s a to generalnie dotyczy silników szybkoobrotowych a my mamy srednioobrotowe i generalnie nie przekraczamy 50m/s
Wed³ug ksi±¿ek do budowy silników silniki wysoobrotowe to silniki, które krêc± siê powy¿ej 2000obr/min. 70-90m/s to za³o¿enia nie do jakiego¶ wypasu, tylko do zwyk³ego, seryjnego silnika. Rzeczywi¶cie, zapomnia³em o pulsacji - mój b±d ops: Ale z przep³ywem turbulentnym nie mogê siê zgodziæ, bo mo¿e wystêpowaæ przy stosunkowo ma³ych prêdko¶ciach gazów. Mogê podaæ odpowiednie wzory, ale mi siê nie chce ich szukaæ :wink:
Anonymous - 15-03-2006, 13:23
" />
">Przep³ukiwanie- generalnie nie zalezy tylko od katoprzekrojów zaworów ale od wielko¶ci zarówno k±ta otwarcia jak i powierzchni ( zastêpuj±c k±t czasem mamy dane do wa³ka czyli potocznie mówi±c czasy otwarcia) W silnikach "cywilnych" jest z³e przepukiwanie- osi±gniecie za duzego (np wydostawanie siê drobin paliwa w cyklu wydechu ) jest zupe³na abstrakcja bez zmiany wa³ków i modyfikacji ( obróbki) kana³ów a na pewno nie bêdzie to powodem za³o¿enia strumienicy no chyba ,¿e za³ozymy ja bardzo blisko gówicy ( za³o¿enie by³o ,¿eby ja zak³adaæ zamiast katalizatora lub t³umika ¶rodkowego) Fakt faktem, rzeczywi¶cie nie zale¿y tylko od k±toprzekrojów, ale k±toprzekroje mówi± wszystko, bo na osi x mamy odmierzone stopnie obrotu wa³u korbowego, mo¿na odczytaæ k±t otwarcia i zamkniêcia. Naprawdê w±tpiê, czy "przep³ukanie" jest a¿ tak wa¿ne dla podniesienia mocy. Po drugie w nowszych silnikach jest EGR, wiêc jest jeszcze gorzej pod tym wzglêdem, a moce podniesione. Raczej nie têdy droga do sukcesu (patrz-wiêkszej mocy)
Anonymous - 15-03-2006, 13:29
" />Najwa¿niejsze, ¿e z powy¿szych do¶wiadczeñ wynika, ¿e strumienica potrafi podnie¶æ autentycznie osi±gi, ale widaæ ile pracy to wymaga i ilu prób, ¿eby co¶ wyci±gn±æ z silnika. Naprawdê gratulujê wytrwa³o¶ci. 7 prób na hamowni - trzeba byæ twardzielem :lol: Szczerze mowi±c nie widzia³em, ¿e 2,8 to od renault by³. Przynajmniej mo¿na siê chwaliæ, ¿e DeLorean mia³ ten sam silnik, a nie jaka¶ tam ALFA :lol: A w sprawie poprawy osi±gów, to bêdê móg³ siê wypowiedzieæ po wakacjach, bo prawdopodobnie pojadê na praktyki szykowaæ auta do rajdów. Póki co sam takich do¶wiadczeñ nie mam.
lancia1969 - 16-03-2006, 10:16
" />Witam Ciê !
Jest mi bardzo mi³o,¿e mo¿emy sobie podyskutowaæ i powymieniac sie opiniami Cieszê siê równie¿ ,¿e masz swoje zdanie i u¿ywasz jasnych argumentów
I zgadzam siê z Tob± : ¿e poprawienie osi±gów silnika wymaga bardzo wielu prób i Wysi³ku - w³asnie do tego zmierza³em
Jak bêdziesz w Krakowie daj znaæ , pojedziemy razem do kilku warszatów ,które przygotowywuj± samochody do MP ,mo¿e takie ostre starcie teorii i praktyki pomo¿e Ci w pracy za granic±.
Grzesiek
0601 48 37 22