dexus - 24-02-2005, 11:16
" />Czy kto¶ mo¿e wie czy silnik krokowy jako¶ siê regeneruje, czy¶ci czy co¶ w tym stylu? Ile mo¿e to kosztowaæ i czy znacie kogo¶ w Krakowie kto to robi? Obroty wolne mi szalej± a to chyba ten silnik :? :? .
Z góry dziêkowaæ
Anonymous - 24-02-2005, 11:39
" />witaj, mia³em kiedy¶ podobny problem
pojecha³em na najbli¿szy szrot i podpasowa³em od fiata tempry koszt oko³o 150 z³ i chodzi równiutko
pozdrawiam
Arek - 24-02-2005, 11:42
" />Ja to robi³em w kappiszonie na jesieni. Tzn mechanior go wyczysci³ (50z³) i tera jest okiej. Objawy by³y takie ze nie trzyma³ wolnych obrotów - zasyfiony by³.
makek - 24-02-2005, 13:25
" />Witam.
Silniczek krokowy czy¶ci siê bardzo prosto (1.8 ie). Przykrêcony jest dwoma ¶rubkami, za pomp±. Zabrudzeniu ulega grzybek, no i gniazdo w korpusie. Nie wiem czy rozbiera siê sam silnik krokowy, od strony elektrycznej - tego nie robi³em. Zabieg czyszczenia mo¿na ¶mia³o wykonaæ samemu, wystarczy mieæ koñcówkê typu torks, 50 z³ zostaje w kieszeni.
W zwi±zku z obrotami, czy po przegazowaniu np. do 5000 obr/min i gwa³townym odpuszczeniu obroty spadaj± wam do wla¶ciwych 850, czy ni¿ej i dopiero podnosz± siê.
Grzejnik - 24-02-2005, 16:45
" />witam. ja mam w³a¶nie t± przypad³o¶æ w mojej delcie ze jak wejde na wyzsze obroty to spada ale tak do ok.600 i podnosi sie na 850.... czy to jest wina silniczka krokowego? i przy uruchamianiu zimnego silnika nie moze z³apac wolnych obrotów tylko faluje miedzy 1500 az prawie gasnie i podnosi sie znowu i gasnie. po przegazowaniu jest spoko. to wszystko sie dzieje na benzynce... zastanawia³em sie nad sonda lambda ale to moze po prostu silniczek jest zasyfiony? dzieki za ew. pomoc. pozdro
dexus - 24-02-2005, 16:55
" />Dziêki za informacjê. Po podkrêceniu obrotów do 5ty¶ i wysprzêgleniu obroty spadaj± do oko³o 600 a potem wraca do normy (chyba ¿e zga¶nie silnik) :evil:
Majkel - 11-03-2005, 13:11
" />A ja mam problem podobnego typu tylko ¿e kiedy podczas jazdy wrzuce na "luz" to ga¶nie.Nie zawsze tak jest...ale sie zdarza.
rado - 11-03-2005, 13:51
" />
"> kiedy podczas jazdy wrzuce na "luz" to ga¶nie.Nie zawsze tak jest...ale sie zdarza.
Ja mia³em ten sam przypadek w Peugeocie 806 i mêczy³em siê z tym do¶æ d³ugo.
Zacz±³em od czyszczenia silnika krokowego poprzez jego wymianê , a skoñczy³em na wymianie wszystkich styków na kablach , które odpowiadaj± za elektykê i dopiero pomog³o
sloneczna - 11-03-2005, 21:59
" />Nie wiem jaki masz silnik 1.6 czy 1.8??
Do czyszczenia s± dwie ró¿ne procedury:
Dla 1.6 raczej nie rozbieraæ mo¿na go ewentualnie cofnoæ przewodami z aku.Pod³±czenie obojêtne do pierwszych dwuch styków.Mo¿esz zmieniæ bieguny jak siê nie cofniê.Na jaki¶ czas to wystarczy(najpierw roz³±cz z³±cze).
Dla 1.8 mo¿esz go zdemontowaæ i oczy¶ciæ grzybek reszta jest nie rozbieralna.
Majkel - 15-03-2005, 19:18
" />Przeczy¶cilem silniczek krokowy ig³± krawiecka w obydwóch rowkach, czê¶æ mechaniczna wymy³em benzyn± ekstrakcyjn±, prysn±³em WD-40 i jest OK
Anonymous - 23-03-2005, 14:08
" />Je¼eli nawala ci silniczek krokowy a masz ten z czteroma wtyczkami to przeczytaj to:
Mia³em problem z silniczkiem blokowal mi sie i trzyma³ 4000 obrotów.
W silniczku te dwie górne wtyczki s± do regulowania a dwie dolne do styku.
Od³±czasz kostke bierzesz dwa kable i pod³±czasz do dwuch górnych wtyczek raz tak raz na odwrót silniczek powinien siê wysuwaæ i wsuwaæ. Je¿eli nie chcesz pomyliæ to zablokuj przepustnice na pe³nym otwarciu albo wym±tuj silniczek tak ¿eby styk nie by³ za³±czony. Bo jak dotkniesz do tych wtyczek od styku a bedzie za³±czony to zrobisz zwarcie.
Je¿eli silniczek siê wysuwa to ok. Dalej musisz sprawdziæ styk u mnie to w³a¶nie siê popsu³o. Pod³±czasz miernik do dolnych wtyczek i naciskasz styk (ten który dotyka do przepustnicy) Przy naci¶niêtym powinno pojawiæ siê przej¶cie. Je¿eli nie masz miernika pod³±czasz plus na do jednego wejsæia styku a do drugiego ¿arówke albo woltomierz i sprawdzasz czy styk dzia³a.
Jest jedno ale wszystko mo¿e dzia³aæ ale styk mo¿e szfankowaæ od czasu do czasu. Zale¿y to od po³o¿enia t³oczka w silniczku krokowym, dlatego trzeba sprawdziæ jak dzia³a styk dla wysuniêtego i wsuniêtego t³oczka. Najlepiej pod³±czyæ przyrz±d nacisn±c styk i wysuwaæ go wsuwaæ i patrzeæ czy styk trzyma.
Silniczek mo¿na rozebraæ ale on jest na zatrzaski które pekaja przy rozbieraniu, ale nie ma siê tym co przejmowaæ bo po z³orzeniu sruby mocuj±ce go do ga¼nika trzymaja go w ca³o¶ci.
Jak go rozbierzesz to zobaczysz w ¶rodku t³oczka 2 blaszki które odpowiadaja za styk. Mo¿na je wyci±gn±æ bo s± tylko wsuniête i poprzygiaæ je odpowiednio tak ¿eby po wsyniêciu odpowiednio dzia³a³y. Trzeba jeszcze sprawdziæ gdzie znajduje siê smar(ten jasny który przewodzi pr±d) w silniczku. Bo powinien byæ na stykach ale nie miedzy nimi bo wtedy robi siê zwarcie.
Jak kupisz u¿ywany to nie masz pewno¶ci jak d³ugo podzia³a, a nowy kossztuje 500z³ chyba ze masz znizke w hurtowni to dostaniesz za 300z³.
A jak sam zrobisz; to wiesz rêcznej roboty nikt nie poprawi :lol:
TE SILNICZKI KROKOWE BOSCHA CHODZA W WIEKSZOSCI AUT A MOIM ZDANIEM BOSCH NIE POSTARA£ SIE PRZY PROJEKTOWANIU ICH - PEWNIE CHCIA£ ZAROBIC NA WYMIANACH BO PRZECIESZ NIKT DO DZISIAJ NIE ROBI PODRÓB A TO GÓWNO JEST NAPRAWDE PODATNE NA AWARIE.
¯yczê mi³ej zabawy.
Jak by siê wam kiedykolwiek na trasie zblokowa³y obroty to wy³±czcie wtyczke od silniczka pod³±czcie plus do górnego styku plus do drugiego z góry, wtedy powinien siê wsun±æ. Jak sie znowu wysunie to zrobic to jeszcze raz od³±czyæ wtyczke i wyrególowaæ obroty recznie ALE bêdzie jecha³ tylko na gazie bo na bêzynie z od³±czon± kostk± bedzie szala³ i nie da siê jechaæ.
trk0 - 09-07-2008, 21:17
" />a czy moze ktos opisac naprawe (regeneracje) silniczka do 1.8 i.e. tego co ma tylko dwa przewody?!?
trk0 - 30-07-2008, 17:40
" />musze odswiezyc temat.
minowicie zamontowalem uzywany silnik krokowy identyczny jak moj stary. i wszysko bylo OK, czyli zadnych falujacych obrotow, wskakiwania na wysokie obroty, czy naglego gasniecia. ale to bylo z odlaczona pompka paliwa. a teraz podpialem pompke i znowu gdy zimny silnik to nie utrzymuje obrotow, ani na gazie, ani na benzynie.
wczoraj wyregulowalem gaz i na zimnym na gazie chodzi (tez tak jakos ledwo ledwo, ale nie gasnie) natomiast na benzynie nie da rady.
da sie to jakos wyregulowac, w sensie te oborty na benzynie?!? a moze to zatkany filtr paliwa, albo inna jakas drobnostka? prosze o jakies podpowiedzi, bo troche sie juz wykosztowalem i na mechanika mnie nie stac obecnie, a sadze ze sam bym sobie mogl poradzic z Wasza pomoca:) pozdrawiam!
Krzys - 30-07-2008, 18:04
" />Jak± masz instalacjê LPG? Oraz jaki silnik?
trk0 - 30-07-2008, 18:42
" />silnik to 1.8 ie 16v, a instalacja chyba w³oska lovato. jest stara, ale gazownik powiedzial ze poki dziala to nie ma co zmieniac. zastanawialem sie czy ta benzyne moze sie da wyregulowac na przepustnicy tam jest klucz chyba 14 i sruba w srodku, bo gaz to reguluje sie na parowniku sruba 12 i srubokretem.
a i zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, ale bez zdjec tego nie potrafie opisac......
ktos kiedys mi powiedzial, ze to od kompresji(?!?) takie krucce z cienkimi wezykami po lewej i po prawej stronie kolektora (chyba to sie tak nazywa, ta metalowa czesc miedzy silnikiem, a czarnym plastikiem na scianie do kabiny?) i na tym kruæcu po prawej (czyli blizej przepsutnic (gumowej rury co powietrze nia idzie) nie mam wezyka i gdy wlanczam na gaz to slysze jak ciagnie powietrze. gdy przytykam palcem to silnik gasnie. natomiast po drugiej stronie , czyli po lewej wszystkie (tam sa chyba 3 wyjscia tych kruæców) sa zajete, dwa wezyki ida gdzies na przod samochodu pod zbironiczek wyrównawczy do takiego "pudelka" z napisem gasolinefilter czy cos takiego, a trzeci jest zaklejony. moze ten zaklejony powinien byc polaczony z tym co ciagnie powietrze?!?
mam nadzieje ze dobrze to opisalem, ale nie wiem czy to ma cos wspolnego z gasnieciem na zimnym silniku na benzynie?
kretekpodnietek - 30-07-2008, 20:14
" />
">Dla 1.8 mo¿esz go zdemontowaæ i oczy¶ciæ grzybek reszta jest nie rozbieralna.
1.6 16V i 1.8 8V maja taki sam silnik krokowy.
mo¿na go troche rozebrac, to znaczy wysun±æ ten trzpieñ z grzybkiem, tylko trzeba napiêce 12V ale pr±du przemiennego. no i ³±czymy do dwóch skrajnych, albo do ¶rodkowych i sie wysunie. mo¿na wyczy¶ciæ, posmarowaæ i wsuwamy tak samo jak wysunêli¶my.
trk0 - 31-07-2008, 16:38
" />witam temat raczej juz nie aktualny. moim wozidzlem nie da sie jezdzic i jednak nie obejdzie sie bez fachowego mechanika. dzis wracajac z pracy zgasla mi na swiatlach i przez 5 minut byla martwa.... nie chciala odpalic. wydaje mi sie, ze w silniku cos jest pokrecone, bo troche pogrzebalem i znalazlem dwa wezyki nie podpiete do niczego.