ďťż
Dedra - rozrząd



PYCIU - 26-10-2006, 21:52
" />witam szanownych kolegów mam pytanko czy w dedrze 1.9td zawory są kolizyjne czy bezkolizyjne? gdyż ostatnio przeskoczył mi rozrząd i coś mocno stukało w silniku ale po osiągnięciu temperatury 90 stopni C. ustało i po wymianie rozrządu silnik mocno klekocze i mocno dymi na biało i działa jakby z opuźnieniem słabo się wkręca i powoli zchodzi z obrotów z góry dziekuję za wszelkie podpowiedzi




lancia1969 - 26-10-2006, 22:38
" />Nie znam Diesla bezkolizyjnego :roll: Jak przeskoczył rozrząd to poprostu sprawdź kompresje i wyjdzie które zawory dostały ( nie jest to operacja droga a warto).

Grzesiek



PYCIU - 28-10-2006, 22:53
" />hmm tak też myślałem tak czy inaczej trzeba ściągać głowicę. ale jeszcze jedno pytanko czy jak podegnie zawory jest możliwość odpalenia silnika? bo mój z bólem ale odpala i chodzi jak niedołęga



lancia1969 - 29-10-2006, 12:34
" />Prostowanie zaworów przy cenie 19 -25 zł za sztuke naprawde nie ma sensu :? Po rozebraniu głowicy wypada po takim strzale , zrobić gniazda i prowadnice , napewno ta praca zwróci ci się w eksploatacji , przy okazji sprawdzisz stan gładzi cylindrowych oraz zużycie tłoków i pierscieni ( jak zużyte to warto wymienić ) na takim etapie to juz niewielka praca a masz gwarancje że przynajmniej ta część silnika jest dobra - pozostanie tylko układ zasilania - pompa - wtryski .

Diesel jest fajnym spokojnym silnikem pod warunkiem że przestrzegasz wymian olejów i nie męczysz go wysokimi obrotami przed pełnym nagrzaniem ja taka Dedrą zrobiłem około 700 tyś km i wymieniałem pierscienie co około 200 tys i było ok ( niestety nie jestemm urodzonym kierownikiem diesla :wink: )
Polecam przemyślenie pewnych prac i ewentualne zebranie kosztów pólremontu bo napewno prowizorki w tym przypadku obróca sie przeciwko tobie i wyląduesz w grupie Narzekaczy na Lancii a pewnie tego nie chcesz

Grzesiek




PYCIU - 29-10-2006, 13:11
" />właśnie trafiłeś w setno sprawy, nie chcę pozbywać się tego auta i narzekać że jest bee ja po prostu chcę nim jeździć bo jest bardzo faje : yesyes : i dlatego prubóję oszacować koszta jakie będę musiał wyłożyć na remoncik i na jakie naprawy się nastawić



mario09 - 29-10-2006, 20:50
" />
">Nie znam Diesla bezkolizyjnego :roll: Jak przeskoczył rozrząd to poprostu sprawdź kompresje i wyjdzie które zawory dostały ( nie jest to operacja droga a warto).

Grzesiek

Znasz jakikolwiek silnik bezkolizyjny? Nie ma takiego, sa mniej lub bardziej kolizyjne, nawet stare vectry np. 1,6 mowi sie, ze sa bezkolizyjne i znam przypadek gdzie wymiana paska w takim aucie zrobiona byla na poboczu i auto odjechalo, jednak zawsze da sie uszkodzic zawory.



lancia1969 - 29-10-2006, 22:28
" />
">Nie znam Diesla bezkolizyjnego :roll: Jak przeskoczył rozrząd to poprostu sprawdź kompresje i wyjdzie które zawory dostały ( nie jest to operacja droga a warto).

Grzesiek

Znasz jakikolwiek silnik bezkolizyjny? Nie ma takiego, sa mniej lub bardziej kolizyjne, nawet stare vectry np. 1,6 mowi sie, ze sa bezkolizyjne i znam przypadek gdzie wymiana paska w takim aucie zrobiona byla na poboczu i auto odjechalo, jednak zawsze da sie uszkodzic zawory.

Opel 1.6 ma podcięcia na zawory i przy oryginalnej uszczelce zawór nie dotyka tłoka - tak jak napisałeś A bezkolizyjne były dolnozaworówki ale to juz historia.

Ford w dieslach ( np Transit) wprowadził rozwiązanie polegające na tym że w przypadku przeskoczenia paska wyginały sie popychacze, też fajne bo tanie dla uzytkownika ale niestety Fiaty w swojej palecie silników nie posiadaja takiego rozwiązania ze wzgledu na wysilenie , charakterystyke i przebieg mocy.

Grzesiek



PYCIU - 30-10-2006, 00:32
" />chciałbym ślicznie podziękować za podpowiedzi (szczególnie Grześkowi) myślę że te dadzą wsazówki innym użytkownikom forum ( choć lepiej by było żeby nie przydały się ), dla mnie napewno się przydały. W dniu dzisiejszym z nudów sprawdziłem położenie zaworów względem wałka rozrządu i wiem że jeden się nie domyka :? . Remoncik przedemną ale za to później będę się cieszył kulturalną jazdą no i może troszkę mniejszym spalaniem, choć pewnie mój portfel będzie nie szczególnie zadowolony. po remoncie dopiszę co było uszkodzonę i ile kosztowało dla orientacji kolegów muszących podzielić mój los :wink:



Patryklancia - 30-10-2006, 10:48
" />
">Fiaty w swojej palecie silników nie posiadaja takiego rozwiązania ze wzgledu na wysilenie , charakterystyke i przebieg mocy.
Grzesiek


Silnik z serii Fire 1108 stosowany np. Punto, CC Sporting,SC obecnie Panda jest bezkolizyjny temat wielokroitnie przezemnie przerabiany jeździłem sportingiem 5 lat zresztą naprawdę dobry silnik , przejechałem nim 190 tyś bez poważniejszych awarii , a cena części zamiennych jest naprawdę niska np rozrząd kosztował mnie na fabrycznym pasku i rolce 50zł 8O tak dobrze widzicie . Bardzo mile wspominam to auto obecnie moja mama nim sobie śmiga na codzień bo sprzedawać było szkoda

http://images4.fotosik.pl/31/1bc312522dbd6ff8.jpg[/img]



lancia1969 - 30-10-2006, 14:02
" />
">Fiaty w swojej palecie silników nie posiadaja takiego rozwiązania ze wzgledu na wysilenie , charakterystyke i przebieg mocy.
Grzesiek


Silnik z serii Fire 1108 stosowany np. Punto, CC Sporting,SC obecnie Panda jest bezkolizyjny temat wielokroitnie przezemnie przerabiany jeździłem sportingiem 5 lat zresztą naprawdę dobry silnik , przejechałem nim 190 tyś bez poważniejszych awarii , a cena części zamiennych jest naprawdę niska np rozrząd kosztował mnie na fabrycznym pasku i rolce 50zł 8O tak dobrze widzicie . Bardzo mile wspominam to auto obecnie moja mama nim sobie śmiga na codzień bo sprzedawać było szkoda
http://images4.fotosik.pl/31/1bc312522dbd6ff8.jpg[/img]

A jednak dobra informacja - Człowiek się uczy całe życie , ja niestety bazuje na praktyce warsztatowej a juz nie prowadze warszatu ponad 10 lat - a i niektóre sprawy gdzieś tam ulatują :roll:



PYCIU - 23-11-2006, 14:55
" />no i po remoncie. samochód złożony choć nie chodzi do końca tak jak bym sobie tego życzył ale cóż poradzić może to jest kwestja tylko regulacji. naprawa kosztowała mnie ok 1000zł zrobienie samej głowicy z wymianą wszystkich zaworów 350zł. (zgięty był tylko jeden i do wymiany szklanka) reszta kosztów to robocizna i dodatkowe części tj. uszczelki pod głowicę(80zł) pod kolektory ssący i wydechowy(11zł) pod wakum pompę(8zł) pod termostat(8zł) nowa odma powietrzna(65zł) filtr powietrza (18zł) oleju(24zł) olej i płyn chłodniczy no i kompletny rozrząd(240zł) mam nadzieję że jak wyreguluję jeszcze porządnie pompę będę śmigał że chocho : yesyes : .



krzysztof484 - 21-09-2009, 13:07
" />Witam NO i właśnie mnie to spotkało ale w temprze z silnikiem 160D1.000.Dałem głowicę do planowania zebrał jak twierdzi 0,4 mm to dużo? założyłem uszczelkę głowicy 1,93 z trzema garbami i ustawienie prawidłowe a jednak dostał po zaworach lekko szklanki wydęło. Nie wiem czy sa grubsze uszczelki? ale ponoć bywają 2,09 no i jest dylemat . i jeszcze jedno czy jest szansa zdjęcia głowicy bez kolektorów ? ciężki dostęp do śrub no i turbina.



jerzy - 24-09-2009, 07:37
" />Witam ja w swojej ściągałem głowicę bez kolektorów ale w dieslu nie wiem jak jest w twoim ale przypuszczam,że podobnie (klucz 13 nasadowy gięty ) Trochę kombinacji ręce poobijane ale warto .Przykręcanie idzie łatwiej.
Jeszcze jedno trzeba także odkręcić szpilki (robi się to w ten sposób,że nakręcasz dwie nakrętki i kontrujesz) zakładasz klucz na dolną nakrętkę by popuścić a potem idzie łatwo przynajmniej powinno nawet palcami.

Lancia dedra 19td 1995
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \