dr_scott - 17-11-2009, 09:50
" />Witam.
Przysz³y ch³ody i pojawi³ siê problem
Mam Dedre 1.9TDS z 1997 roku. Pompa wtryskowa nie jest wyposa¿ona w mechaniczne przestawianie k±ta wtrysku za pomoc± ciêgna. Nie ma ca³ego tego b±czka przy termostacie z link± która idzie do d¼wigienki na pompie (jak to mia³o miejsce w Tipo).
Zamiast tego pompa ma elektromagnetyczny zawór zimnego startu (o ile dobrze my¶lê, bo nigdzie nie mogê znale¼æ informacji na ten temat). Zawór znajduje siê w dolnej czê¶ci przy przestawiaczu k±ta wtrysku i prowadzi d niego cienka rurka z paliwem od frontu pompy.
Moje pytanie... Jak to ustrojstwo dzia³a?
Jakie powinny byæ obroty zimnego silnika zaraz po rozruchu?
Czy automatycznie przestawi siê ta d¼wigienka do której nic nie jest pod³±czone??
U mnie obroty zimnego silnika s± na poziomie 500-600 RPM, muszê trochê gazowaæ, aby nie zgasn±³.
Ciep³y silnik ma obroty 850-900 RPM.
Zawór zimnego startu po od³±czeniu i spinaniu na krótko "klika" a wiêc teoretycznie dzia³a. Napiêcie na kabelku jest ok.
Przy w³±czonym silniku spinanie zaworka na krótko nie ma ¿adnego wp³ywu na pracê silnika, a chyba powinno mieæ.
Napiszcie jak to wygl±da u was? Szczególnie interesuj± mnie obroty zimnego i ciep³ego silnika z takim sterowaniem jak ja mam.
Widzê, ¿e inni te¿ maj± (mieli) podobne problemy...
http://forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=14&t=12264&p=119254&hilit=1.9TDS+termostat#p119254
Ale odpowiedzi jak na razie brak...
Pozdrawiam
jerzy - 19-11-2009, 19:53
" />Podjed¼ do jakiego¶ pompiarza on ci to wyt³umaczy.Ja mam to ustrojstwo i chyba te¿ nie dzia³a ale za to mam linkê z b±czkiem.U mnie obroty po zapaleniu maj± ok. 900 nastêpnie gdy siê ¶wiece puszcz± wzrasta do ok.1100,po nagrzaniu silnika spadaj± 800,900 zale¿y czy u¿ywam ogrzewania.
___________________
dedra 19td 1995
dr_scott - 19-11-2009, 21:46
" />W³a¶nie chce do kogo¶ podjechaæ, ale chce unikn±æ partaczy.
By³em w autoryzowanym serwisie Bosch to oni by wszystko na nowe wymienili.
Poszukujê go¶cia, który ma pojêcie o tych pompach a nie ¶ciemniaczy.
Przy okazji, robi³em jeszcze kilka testów...
Mam taki objaw, po odpaleniu silnik ma oko³o 600RPM. Jak go tak zostawie to po kilku minutach pracy na ok. 600RPM skokowo wskakuje na oko³o 850 RPM i tak ju¿ trzyma ca³y czas. Wygl±da to jakby co¶ siê prze³±czy³o i motor pracuje jak powinien. Dla pewno¶ci od³±czy³em ten zawór zimnego startu - sytuacja bez zmian, zachowuje siê identycznie! Nie wiem co jest grane. Teraz mam ten zawór na sta³e od³±czony, nie wiem po co on jest?
jerzy - 19-11-2009, 22:40
" />Mi raz pompiarz mówi³,¿e to jest w³a¶nie czujnik zimnego startu.mo¿e on jest walniêty zbyt s³aby ten elektromagnes i nie przyspiesza albo co....Ale jak masz przy pompie to ramiê do mocowania linki to tam jest regulacja do niego i tym ramieniem mo¿esz podnie¶ obroty.
_______________
dedra 19td 1995
dr_scott - 20-11-2009, 22:24
" />
">Mi raz pompiarz mówi³,¿e to jest w³a¶nie czujnik zimnego startu.mo¿e on jest walniêty zbyt s³aby ten elektromagnes i nie przyspiesza albo co....Ale jak masz przy pompie to ramiê do mocowania linki to tam jest regulacja do niego i tym ramieniem mo¿esz podnie¶ obroty.
_______________
dedra 19td 1995
t± d¼wigienk± ju¿ regulowa³em. problem w tym, ¿e jak podniosê obroty po rozruchu na 800, to po rozgrzaniu silnika mam 1050 RPM.
jak bede mial chwile to wykrêce ten elektrozawór zimnego startu i zobacze jak to wygl±da.
a poki co da sie z tym ¿yæ, ale jest to troche wku...j±ce
jerzy - 20-11-2009, 22:38
" />Pewno ,¿e to jest tak jak piszesz ale bêdzie jeszcze gorzej jak bêdzie mróz ok.10 stopni.
A mo¿e by tak zamontowaæ linkê tak jak w starych autach-do ¶rodka i samemu regulowaæ obroty.
_________________
dedra 19td 1995