-OLO- - 28-12-2005, 19:30
" />Dzi¶ zabra³em siê za wymianê ¿arówki ¶wiate³ mijania w lewym reflektorze, z racji ¿e na ¶wiat³a drogowe jest za³o¿ona osobna ¿arówka zdziwi³em siê wiêc gdy zobaczy³em na ¶wiat³ach mijania ¿arówkê H4 i na dodatek oby dwa w³ókna s± pod³±czone do zasilania. Czy tak powinno byæ, s³ysza³em ¿e z racji wydzielania siê du¿ej ilo¶ci ciep³a w H4 nie powinne byæ za³±czone jednocze¶nie oba w³ókna. Na dodatek nadtopi³a siê kostka pod³±czeniowa (pewnie przez nadmiar ciep³a). Proszê o podpowied¿ jak jest w waszych autkach.
Pozdrawiam Olo
makek - 28-12-2005, 20:32
" />Tak w³a¶nie jest, ¿arówka H4 i oba w³ókna pod³±czone.
-OLO- - 28-12-2005, 20:49
" />
">Tak w³a¶nie jest, ¿arówka H4 i oba w³ókna pod³±czone.
A nie masz problemu z przepalaniem siê kostki pod³±czeniowej?
makek - 28-12-2005, 22:17
" />Nie, nic siê nie przepali³o. Czasami przy z³ym po³±czeniu bêdzie siê grza³a kostka, w³a¶ciwie to norma, ¿e na s³abym styku wydziela siê ciep³o, tak wiêc warto zadbaæ o po³±czenia (np. WD40 + dogiêcie lu¼nych wsuwek).
Ale w kwestii ¿arówki, oba w³ókna pal± siê tyko przy tzw. migniêciu, wiêc krótko, trwa³e prze³±czenie na d³ugie powoduje odciêcie napiêcia na w³ókno krótkich.
-OLO- - 28-12-2005, 22:24
" />Jak dobrze zrozumia³em to przy je¼dzie na krótkich pali siê tylko jedno w³ókno, za¶ trwa³e prze³±czenie na d³ugie zapala inne w³ókno i dodatkowo ¿arówki (te co s± bli¿ej grila) :?:
makek - 28-12-2005, 22:27
" />Dok³adnie tak jest.
sloneczna - 28-12-2005, 22:35
" />Je¿eli zastosujesz moc ¿arówek fabryczn± to z kostkami nie bêdzie problemu.Mia³em kiedy¶ e TIPO 100w i zaraz posz³y kostki taka temperatura wysoka.Teraz w wszystkich samochodach mam moc zalecan± przez producenta i 55w i zero problemu.
makek - 28-12-2005, 22:39
" />I mandat mo¿na dostaæ za ¿arówki o wiêkszej mocy.
-OLO- - 28-12-2005, 23:36
" />
">Dok³adnie tak jest.
No to co¶ mam schrzanione, bo u mnie jak jadê na krótkich ¶wiec± obydwa w³ókna w H4, jak na moment zapalê d³ugie to siê zapalaj± te co s± bli¿ej grila i dalej siê pala H4(obydwa w³ókna), za¶ jak zapalê trwale d³ugie to obydwa w³ókna w H4 gasn± i palaj± siê te co s± bli¿ej grila 8O
P.S. ¿arówki H4 mam Philipsa 55/65W o podwy¿szonej jasno¶ci
Dziêki wszystkim
makek - 29-12-2005, 11:30
" />Powinno byæ tak, ¿e s± po³±czone przewody napiêciowe d³ugich (te od grila z d³ugimi z H4), trzeba sprawdziæ omomierzem przej¶cie. Najlepiej odszukaj schemat, tam jest wszystko czarno na bia³ym. Np. contatto.pdf – gdzie¶ to by³o na forum.
-OLO- - 03-01-2006, 22:18
" />Czy w dedrze da sie recznie podregulowaæ po³o¿enie reflektorów, np. jak±¶ ¶rub± :?:
makek - 04-01-2006, 10:29
" />Oczywi¶cie, jest regulacja na górze reflektora, ¶ruba, ewentualnie ¶ruba plus d¼wignia.
dr_scott - 04-08-2010, 14:56
" />Gdy za³±czone s±:
- ¶wiat³a mijania ¶wieci siê tylko jedno w³ókno ¿arówki H4 w g³ównym reflektorze o mocy 45W (sumarycznie 90W).
- ¶wiat³a drogowe: ¶wieci siê drugi w³ókno ¿arówki H4 w g³ównym reflektorze o mocy 55W oraz ¿arówka H3 o mocy 55W w reflektorze ¶wiate³ drogowych (sumarycznie 220W).
Gdy u¿yjemy chwilowego za³±czenia ¶wiate³ drogowych (miganie przez poci±gniêcie manetki bez sta³ego za³±czenia drogowych), ¶wiec± siê wszystkie w³ókna wszystkich ¿arówek (sumarycznie 310W).
Ciekawostka, któr± mo¿na by zastosowaæ w Polsce:
Dedra na rynki UK i Irlandii bodaj¿e posiada fabrycznie ¶wiat³a do jazdy dziennej, ale nie ma ¿adnych dodatkowych ¿arówek!
Knif polega na tym, ¿e jest dodatkowy przeka¼nika, który za³±cza siê gdy w³±czymy ¶wiat³a pozycyjne (dodatkowy sygna³ z manetki). Przeka¼nik ten podaje napiêcie przez rezystor na ¿arówki ¶wiate³ mijania. W efekcie zastosowania rezystora, pr±d w obwodzie jest ni¿szy i ¿arówki mniej ¶wiec± (z moc± powiedzmy 21W na w³ókno). Oszczêdza siê w ten sposób pr±d i ¿arówki, choæ przy ¿arówkach halogenowych jest niezalecane pracowaæ poni¿ej pr±du nominalnego.
Za³±czenie ¶wiate³ pozycyjnych podczas postoju (stacyjka w ty³) nie za³±cza ¶wiate³ dziennych.
Ot ciekawostka, któr± mo¿na by zastosowaæ u nas po drobnej modyfikacji elektryki.