Dedra-pytanie o xenony



Kevin1984 - 01-05-2010, 14:52
" />Witam! Zastanawiam siê czy nie zamontowaæ sobie hid-ów do swojej dedry, ale nie wiem jak zachowaj± siê klosze(oryginalne), czy wytrzymaj± temperaturê? Mo¿e ktos z was juz zrobi³ cos takiego i mo¿e mi doradziæ.
Pozdrawiam




topcio1 - 01-05-2010, 18:26
" />opcja szukaj dzia³a!!! dla przyk³adu :link:



schab - 01-05-2010, 19:29
" />
">Witam! Zastanawiam siê czy nie zamontowaæ sobie hid-ów do swojej dedry, ale nie wiem jak zachowaj± siê klosze(oryginalne), czy wytrzymaj± temperaturê? Mo¿e ktos z was juz zrobi³ cos takiego i mo¿e mi doradziæ.
Pozdrawiam

Akurat z temperatur± - problem nie istnieje ! Skoro klosze wytrzymuj± temperaturê wytwarzan± przez ¿arówki halogenowe 60/55W w standardzie , a nawet 100/90W ( sprawdzone osobi¶cie ) - to czemu nie mia³yby wytrzymaæ temperatury emitowanej przez ¿arówkê HID , która w koñcu ma mniejsz± moc ! Ilo¶æ ciep³a jest wprost proporcjonalna do mocy elektrycznej liczonej w watach , a nie ilo¶ci ¶wiat³a , czy wy¿szego napiêcia , na którym ¿arówka pracuje !



Kevin1984 - 09-05-2010, 10:40
" />No tak ale mnie nie chodzi o ¿arówkê w technologii hid co tego jest pe³no na allegro tylko zestaw xenonów hid,pisa³em w tytule posta, to takie z przetwornic± i ¿arnikiem. Montuje siê je w miejsce zwyk³ych ¿arówek, poprawiaj± widoczno¶æ, maj± faktycznie mniejszy pobór mocy jednak natêzenie pr±du jest bardzo du¿e a co za tym idzie i temperatura wzrasta. My¶la³em, ¿e mo¿e ju¿ kto¶ to zak³ada³ i wie co i jak.




FXX - 09-05-2010, 11:06
" />I prawdopodobnie o tym mówi³ kolega schab. Reflektory spokojnie powinny wytrzymaæ zestaw HID, dla przyk³adu akurat nie w Vectrze B kumpla, je¼dzi³y ponad rok bez jaki¶ skutków ubocznych. Ponadto z tego co mi wiadomo to ciep³o emitowane przez HIDy jest mniejsze ni¿ w przypadku zwyk³ych ¿arówek (prosta sprawa, zim± w przypadku zwyk³ych ¿arówek, ¶nieg b±d¼ lód topi siê po kilku minutach, a w przypadku xenonów trzeba u¿ywaæ spryskiwaczy).
Ponadto zastanowi³bym siê nad sensem montowania HIDów patrz±c na ich legalno¶æ. Mo¿e siê skoñczyæ ¿e szybko bêdziesz zmuszony je zdemontowaæ i zap³aciæ ok. 200-300z³ mandatu, a tak¿e nawet mieæ zabrany dowód rejestracyjny.



schab - 09-05-2010, 20:53
" />
">maj± faktycznie mniejszy pobór mocy jednak natêzenie pr±du jest bardzo du¿e a co za tym idzie i temperatura wzrasta.
W jednym zdaniu sam sobie 3 razy zaprzeczasz... Wróæ do fizyki na poziomie szko³y podstawowej .
Jak pisa³em parê postów wy¿ej - ilo¶æ emitowanego ciep³a zale¿y wy³±cznie od MOCY ELEKTRYCZNEJ ( P = U x I moc=napiêcie x pr±d). I nie ma tu ¿adnego znaczenia , czy s± to pseudo-ksenony , czy"prawdziwe"- z przetwornic± , czy wreszcie grza³ka zanurzona w szklance ...
Poczytaj sobie o zasadzie dzia³ania ¿arówek ksenonowych . Przede wszystkim nie s± to tak naprawdê ¿arówki - bo nie ma w nich ¿adnego w³ókna . ¦wiat³o emitowane jest przez wy³adowanie elektryczne pomiêdzy dwoma elektrodami w bañce wype³nionej ksenonem , oraz parami rtêci i halogenkami metali . Od proporcji poszczególnych sk³adników zale¿y tempertura barwowa ( 3000'K , 6000'K itd ) czyli barwa ¶wiat³a bardziej ¿ó³ta , czy bardziej niebieska . Dla u³atwienia - podana temperatura barwowa nie ma nic wspólnego z temperatur± - jako w³asno¶ci± fizyczn± okre¶lan± w stopniach Celcjusza , czy innych Farenhaitów ...
Wy³adowanie elektryczne jest zapocz±tkowane impulsem o warto¶ci kilkuset Voltów , by potem opa¶æ do ~80V . I na tym polega rola przetwornicy , ¿e przetwarza ona napiêcie 12V na wy¿sze - potrzebne w danym momencie .
I skoro ju¿ zgadzasz siê z tym , ¿e ¿arówka ksenonowa ma mniejszy pobór mocy ( bo ma ) , wiêc przyk³adowo przy mocy 35W ( i napiêciu pracy 80V ) - pop³ynie pr±d ~0,45 A , czyli z tym "bardzo du¿ym natê¿eniem pr±du" , to chyba co¶ pokrêci³e¶ . Bo tak dla parównania zwyk³a ¿arówka H3 55W pobiera pr±d ponad 10 razy wiêkszy : 4,6 A
A wracaj±c do tematu - jak ci zwróci³ uwagê FXX - ( oraz kilka w±tków - w których temat by³ wa³kowany ) - za³o¿enie nawet "prawdziwych" ksenonów mo¿e spowodowaæ utratê dowodu rejestracyjnego . Nawet je¶li spe³nisz warunki : automatyczne poziomowanie , spryskiwacze reflektorów i g³adkie szk³a - to jeszcze pozostaje drobiazg - na ka¿dym z reflektorów jest oznaczenie dla jakich ¿arówek jest on homologowany . I wyt³umacz policjantowi czy diagno¶cie , czemu bêdzie na szkle pisa³o H1 lub H4 , zamiast D1 lub D2 ?



FXX - 09-05-2010, 21:17
" />
">A wracaj±c do tematu - jak ci zwróci³ uwagê FXX - ( oraz kilka w±tków - w których temat by³ wa³kowany ) - za³o¿enie nawet "prawdziwych" ksenonów mo¿e spowodowaæ utratê dowodu rejestracyjnego . Nawet je¶li spe³nisz warunki : automatyczne poziomowanie , spryskiwacze reflektorów i g³adkie szk³a - to jeszcze pozostaje drobiazg - na ka¿dym z reflektorów jest oznaczenie dla jakich ¿arówek jest on homologowany . I wyt³umacz policjantowi czy diagno¶cie , czemu bêdzie na szkle pisa³o H1 lub H4 , zamiast D1 lub D2 ?

Wiadomo, z diagnost± siê pogada i podbije stempel w dowodzie jednak z policjantami bêdzie gorzej, zw³aszcza, ¿e ostatnio zaczynaj± têpiæ takie rozwi±zania w kwestii o¶wietlenia. Mówiê to, bo mam takie wiadomo¶ci z pewnego ¼ród³a i na dowód mam kolegê, któremu zabrali dowód za xenony i wlepili mandat, w wysoko¶ci bodaj¿e 100z³ (po wcze¶niejszym proszeniu, bo w koñcu biedny uczeñ, nie pracuje itd. ). Je¶li ju¿ chcesz dobre ¶wiate³ka, to mo¿e zainwestuj w porz±dne ¿arówki dobrej firmy np. Philips b±d¼ Osram.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \