Anonymous - 24-11-2006, 16:01
" />Przekładałem silnik 2,0 16V do Dedry, lecz miał on inny osprzęt. porzekładałem wałek rozrządu by założyć rozdzielacz zapłonu, cały kolektor ssący wraz z wtryskami, wszystkie mocowania silnik.
mam problem z uruchomieniem tego silnika, zaczyna zapalać silnik kiedy zapala się kątrolka od wtrysku i silnik gaśnie. W czym może być problem.
Różniła się jeszcze pozycja czyjnika na kole pasowym wału i sam czujnik. Czy ten problem może wynikać z tego? (Koło zostało stare wraz z czujnikiem)
lancia1969 - 24-11-2006, 19:41
" />A jak zapali to łapie na 4 czy wyraźnie na dwa gary?
Napisz więcej czy to była istalacja z 8v na wielopunkcie i wsadziłeś 16V do instalacji z 8 V?
Anonymous - 24-11-2006, 21:13
" />Udało mi się usunąć usterkę, problem tkwił w ząbkach na kole pasowym do czujnika prędkości obrotowej. Powinno być cztery w równych odstępach odpowiadając każdemu cylindrowi a w tamtym silniku ze względy na inny układ zapłonowy był jeden podwójny i trzy takie same. Co wystarczało zrobić, wyciąłem jeden z tych dwóch i zostały cztery o takich samych odstępach. Jedyny problem to że jest węższy ten jeden o jakiś milimetr od pozostałych. Silnik w tej chwili pracuje poprawnie i niema żadnych problemów.
Anonymous - 24-11-2006, 23:46
" />Dlaczego silniki są niby takie same a trzeba tyle przeróbek: wymiana wałka rozrządu, nawet dekiel jest podobny ale inne uszczelki, by zmienić łapy pod poduszki trzeba wiercić otwory koła pasowe na pozór takie same a nie pasują, czujniki jak i uchwyty różne, kolektor wydechowy przerabiać bo nieznacznie różni się miska olejowa. Zastanawiam się po co tak wiele zmian?