kamaetna - 10-03-2009, 09:46
" />Proszê o wyja¶nienie z jakiej przyczyny nie hamuje tylne kolo .Hamulec rêczny te¿ nie trzyma.
bichon - 10-03-2009, 12:05
" />Problem jest z tylko jednym kolem, czy z oboma tylnimi?
jerzy - 10-03-2009, 13:05
" />Przypuszczam,¿e klocki mog³y siê skoñczyæ - mog± te¿ byæ zapieczone t³oczki.Mog± byæ te¿ zbyt cienkie tarcze i wiele innych rzeczy .
Trzeba ¶ci±gn±æ ko³o czy ko³a i sprawdziæ.
__________________________
lancia dedra 19td
Nat - 12-03-2009, 01:43
" />
">Przypuszczam,¿e klocki mog³y siê skoñczyæ - mog± te¿ byæ zapieczone t³oczki.Mog± byæ te¿ zbyt cienkie tarcze i wiele innych rzeczy .
Trzeba ¶ci±gn±æ ko³o czy ko³a i sprawdziæ.
Jeszcze móg³ siê zatkaæ przewód hamulcowy i nie podawaæ ci¶nienia- mój ojciec tak ostatnio w Fordzie mia³.
Jarek_Lu - 12-03-2009, 14:52
" />jerzy , Nat maj± racjê , instrukta¿ udzielony.
Zapieczone tylne t³oczki bêd± wymaga³y rozbiórki i wymiany wszystkich el. gumowych s± dostêpne reperaturki , rozwarstwienie wewnêtrzne przewodów gumowych a tym samym zatkanie prze¶witu którym p³ynie p³yn hamulcowy w starszych autach wszystkich marek to czêste uszkodzenie .
mfedor - 06-05-2009, 09:14
" />A jakie tarcze hamulcowe polecacie ?? Przyda³y by siê równie¿ klocki hamulcowe.
Obecnie na dniach bêdê musia³ to kupiæ a nie chcê wydaæ bajecznie du¿o kasy.... Dodatkowo nie chce wchodziæ w co¶ co siê rozwali ...
Bany - 10-05-2009, 17:20
" />tylne tarcze to koszt spory...pasuja od cc/sc .ceny zaczynaj± sie od 50 pln za komplet..
toczenie kosztuje wiecej....
Dedran - 07-07-2009, 23:35
" />Mia³em podobny problem. Dopiero trzeci mechanik przypadkiem odkry³ zgniecony przewód hamulcowy po wymianie , którego wszystko wróci³o do normy , a ja by³em ju¿ po zakupie kompletnego zacisku. Dla dwóch mechaników
dr_scott - 08-07-2009, 20:23
" />
">
Jeszcze móg³ siê zatkaæ przewód hamulcowy i nie podawaæ ci¶nienia- mój ojciec tak ostatnio w Fordzie mia³.
Wiadomo... FORD GOOWNO WORT!
Artur G. - 08-07-2009, 20:51
" />W³a¶nie jest po regeneracji hamulców ty³ w warsztacie. . U mnie trzyma³ prawy t³oczek (czyt. nie odbija³).
W lutym toczy³em tarcze (2x30 z³). Po rozkrêceniu hamulców, okaza³o siê ¿e uszczelki s± w nie najlepszym stanie (wcze¶niej zamówi³em dwa kpl. 2 x 10 z³.) Ca³y zacisk wyjêli¶my z maszyny, t³oczek lekko zapieczony, problem - ale tylko chwilowy by³ z rozebraniem zacisku (sk³ada siê z dwóch czê¶ci, wsuniêtych jakoby w siebie) aby wyj±æ t³oczek. Po jego wyjêciu wszystko drobnym papierkiem, szmatka, penetrusem, smarem i sk³adanie. Nowe uszczelki i sk³adanie. I tak obie strony. na koniec odpowietrzenie i próby. Wszystko ok. Hamulce jak siê patrzy, rêczny te¿. (oczywi¶cie linka, ramie ruchome - przesmarowane uszczelka linki ok. ). Dodatjowo z uwagi na to, ¿e wcze¶niej klocki potrafi³y "grzechotaæ" za³o¿yli¶my dodatkowe sprê¿yny od poloneza - po dwie na stronê (8 x 2 z³.). Po robocie (wykonanej przez g³ównego mechanika) my z szefem po kieliszku brandy i do domciu. Wszystko zajê³o ok. godzinki, mo¿e pó³torej.
Po tej naprawie zd±¿y³em ¶mign±æ do Stalowej Woli i z powrotem - hamulce lux.