Anonymous - 11-04-2006, 14:49
" />czy ktos wie co moze byc przyczyna dziwnie dzialajacej szyby od strony pasazera mianowicie nie moge opuscic szyby za jednokrotnym przytrzymaniem przycisku nastepuje to w przerwach( musze kilkakrotnie nacisnac przycisk zeby szyba sie opuscila)(za kazdym nacisnieciem przycisku szyba opuszcza sie w dol ok 20 cmm, a i odwrotnie jest to samo ) (myslalem ze to silownik wymnienilem na nowy i to sama nic nie pomoglo )
Patryklancia - 11-04-2006, 15:00
" />Przesmarowaæ prowadnice lekko + przesmarowaæ sam mechanizm tzn. t± sprê¿yne i sprawdziæ czy uszczelki zgarniaj±ce nie przylegaj± zbyt mocno do szyby ,ta guma na górze tapicerki tam te¿ mo¿e byæ opór , w razie czego lekko popu¶ciæ tapicerkê drzwi na ¶rubach i powinno byæ git
Kabar - 11-04-2006, 20:05
" />Mia³em tak u siebie i dopiero wymiana silnika pomog³a. Mierzy³em pobór pr±du i ten od kierowcy bra³ ok. 10- 11A i w tym momencie wy³±cza³ go bezpiecznik, sprawna szyba mia³a pobór w czasie pracy ok. 3-4A
Anonymous - 12-04-2006, 08:54
" />o to chodzi ze poluzowalem prowadnice i posmarowalem caly uklad silniczka ( sprezyny ) a teraz zamontowalem drugi silnik od szyby i nic to samo. Jak opuszczam szybe to slychac w kokpicie taki odglos ( cyk cyk )
Kabar - 12-04-2006, 09:00
" />Po lewej stronie nad nogami? To s± w³a¶nie przeka¼niki do sterowania które od³±czaj± silnik przy zbyt du¿ym poborze pr±du.
Ja zrobi³em tak: zamieni³em silniczki stronami.
Uwaga na mechanizm, jest w nim chyba ze 45 kulek które s± "wk³adane" miêdzy silniczek a mechanizm.
Anonymous - 12-04-2006, 09:49
" />Ale ja juz wymienilem silnik i nic nie pomoglo a moze by tak zmienic przekaznik od sterowania szyby na wiekszy ? tylko ktore to sa?
Kubek - 12-04-2006, 10:37
" />U mnie czasem jak jest mokro to nie moge zasunac szyby bo obojetnie co wcisne to idzie w dol
Kabar - 12-04-2006, 22:43
" />Zmiana przeka¼nika nic nie da. To zabezpieczenie roz³±cza przeka¼nik przy zbyt du¿ym obci±¿eniu.
bobby123 - 12-04-2006, 23:14
" />Mo¿e najpierw co¶ prostszego :-)
Okno pasa¿era mo¿e otwieraæ zarówno pasa¿er jak i kierowca, ale przycisk kierowcy jest nadrzêdny. Zasilanie przycisku pasa¿era przechodzi przez przycisk kierowcy. Proponujê najpierw w jednym i drugim przycisku przeczy¶ciæ styki gniazda i z³±czki na kablu, 5 minut pracy a u mnie zdzia³a³o cuda :-) i usunê³o identyczny objaw. Je¿eli s± problemy z przesuwaniem szyby obydwoma przyciskami to na 90% powy¿sza czynno¶æ powinna pomóc. Uwaga przy wyci±ganiu z³±czki nie ci±gn±æ za kable tylko za z³±czkê bo mo¿na samemu siê nieprzyjemnie zaskoczyæ ;-) . Dziwne rzeczy siê dziej± gdy na zapieczonym z³±czu pojawi siê kilkaset Ohmów rezystancji ;-)
Anonymous - 13-04-2006, 21:12
" />u mnie z kolei pala sie bezpieczniki jak zamykam szyby po obu stronach. dzieje sie tak tylko na postoju.podczas jazdy jest ok. wczesniej mialem tak z radiem ale minelo{jak narazie}.zglupiec mozna!
Kozi - 13-04-2006, 22:05
" />
">Mo¿e najpierw co¶ prostszego U¶miech
Okno pasa¿era mo¿e otwieraæ zarówno pasa¿er jak i kierowca, ale przycisk kierowcy jest nadrzêdny. Zasilanie przycisku pasa¿era przechodzi przez przycisk kierowcy. Proponujê najpierw w jednym i drugim przycisku przeczy¶ciæ styki gniazda i z³±czki na kablu, 5 minut pracy a u mnie zdzia³a³o cuda U¶miech i usunê³o identyczny objaw. Je¿eli s± problemy z przesuwaniem szyby obydwoma przyciskami to na 90% powy¿sza czynno¶æ powinna pomóc. Uwaga przy wyci±ganiu z³±czki nie ci±gn±æ za kable tylko za z³±czkê bo mo¿na samemu siê nieprzyjemnie zaskoczyæ Wink . Dziwne rzeczy siê dziej± gdy na zapieczonym z³±czu pojawi siê kilkaset Ohmów rezystancji Wink
Hehe. Na to nie wpad³em. Mam identyczny problem i ju¿ w piwnicy le¿y ca³y ¶rodek drzwi z silnikiem i prowadnicami do wymiany, czekam tylko na lepsz± pogodê ¿eby siê za to zabraæ. W takim uk³adzie przeczyszczê styki i jak zadzia³a to sobie strzelê w ³eb ze wyda³em 100 z³ na ten ca³y uk³ad.
Pozdro
Kozi
bobby123 - 13-04-2006, 23:40
" />P.S. to samo mo¿na przy okazji zrobiæ przy centralce ( za os³on± pod kierownic±, dok³adna lokalizacja na ucho, wyra¼nie s³ychaæ gdzie pstrykaj± przeka¼niki ).
Kozi - 14-04-2006, 07:27
" />Tak siê zastanawiam nad tym oknem pasa¿era. U mnie wyglada to tak, ¿e opuszczaj±c pozosta³e okna s³ychaæ leciutka pracê silniczka. Natomiast opuszczaniu tego nieszczêsnego okna pasa¿era towarzyszy d¿wiêk który by wskazywa³ na ogromny opór. Silnik pracuje g³o¶no i ciêzko wyrzucaj±c na przeka¼niku tak co 2 cm. Dzieje sie to nasikaj±c przycisk po stronie kierowcy
i po stronie pasa¿era, ale opór mo¿e ¶wiadczyæ i¿ mo¿e byæ uszkodzony silnik. Kiedy¶ naciskaj±c przycisk jedna rêk± drug± próbowa³em "pomóc" szybie opu¶cic sie i te¿ bez rezultatu - 2 cm w gó³ i przerwa (cykniece na przeka¼niku)
Pozdro
Kozi
Anonymous - 20-04-2006, 13:42
" />Przeczyszczenie stykow i wd40 pomoglo ale tylko na 2 dni. nagle pstryk i get back.
bobby123 - 20-04-2006, 21:42
" />
">Przeczyszczenie stykow i wd40 pomoglo ale tylko na 2 dni. nagle pstryk i get back.
Aaarghh wd40 nie jest do czyszczenia styków, to s³u¿y do dora¼nego czyszczenia i smarowania ruchomych elementów, wypierania wody z uk³adów itp. Do czyszczenia styków, konektorów i tego typu po³±czeñ elektrycznych s³u¿y Kontakt 60.
WD40
KONTAKT
Polecam lekturê do czego s³u¿y ka¿dy z nich.
Drzewiej (trudne s³owo ;-) )rozwodzi³em siê nad tym :twisted:
Przyczyn± problemów mo¿e te¿ byæ ¼le zamontowana lub skrzywiona prowadnica - szyba nierówno siê przesuwa i s± du¿e opory.
U mnie by³ te¿ lekko wykruszony plastik w prze³±czniku i blokowa³ mi przycisk - ja zamykam on otwiera, na szczê¶cie zanim spróbowa³em grzebaæ przy centralce wymienia³em sobie ¿arówkê w pod¶wietleniu i namierzy³em dziada ;-)