foramen - 10-11-2009, 17:38
" />Witam,
Proszê o pomoc. Mam problem z silnikiem. Auto jest z 95 roku, silnik 1,6, benzyna + gaz (zwyk³a instalacja BRC).
Zaczê³o siê to jak odda³em auto na warsztat w celu wymiany oleju. To by³ czas przed przegl±dem. Pod dykielkiem mam ma³± nieszczelno¶æ na uszczelce. Go¶cie powiedzieli, ¿e umyj± silnik i wyciek³y olej. Na benzynie zacz±³ chodziæ na 3 gary, na gazie pali na 4. Odda³em auto do warsztatu, powiedzieli, ¿e zapchany wtryskiwacz. Napiêcie na ¶wiecach jest, ale do jednego cylindra nie dochodzi paliwo. Nigdzie nie mogê dostaæ wtryskiwacza. W Legnicy go¶ciu chcia³ 550 z³ z zwrot starego!!! Nie kupi³em!
Po za tym, na zimnym silniku, zarówno na benzynie, jak i na gazie, ¿eby go odpaliæ trzeba d³ugo krêciæ rozrusznikiem i trzymaæ wci¶niêty peda³ gazu do oporu. Po zaskoczeniu, jak szybko zdejmê nogê z gazu - auto ga¶nie. Zdejmujê nogê bardzo powoli, wtedy za³apuje 1000obr (na benzynie mniej, bo na 3 gary chodzi)
Jak silnik jest rozgrzany, równie¿ trzeba dodaæ gazu, aby go odpaliæ, ale wystarczy do po³owy. Silnik zaskakuje szybciej, ale 3 razy trzeba zakreæiæ. Jak nie dodam gazu - silnik nie odpali.
3) prawie zawsze przy je¼dzie na gazie po zdjêciu nogi z peda³u gazu i wrzuceniu na luz, silnik ga¶nie. To samo jest przy hamowaniu silnikiem. Np. mam go na 4 biegu, na liczniku 70, puszczam nogê z gazu, auto zwalnia do 60, po czym czuæ, ¿e silnik zaczyna siê dusiæ i prêdko¶æ szybciej spada. Wrzucam na luz i auto ga¶nie. Aby nie zgas³ - musiê daæ mu trochê gazu. Przy wolniejszych prêdko¶ciach zdarza siê, ¿e auto nie ga¶nie, ale obroty spadaj± na 500 i faluj± miêdzy 500-800. Na bezynie takie rzeczy siê nie zdarzaj± - auto je¼dzi normalnie, mimo, ¿e silnik pracuje na 3 gary. By³em na regulacji instalacji gazowej, ale nic to nie pomog³o. Dodam, ¿e auto spala na gazie jakie¶ 13 litrów/100km na trasie!
4) Po prze³±czeniu z benzyny na gaz zapala siê lampka od zap³onu. Kiedy¶, gdy nie mia³em takich problemów, zapala³a siê na moment i gas³a. Potem coraz czê¶ciej. Na benzynie kontrolka siê nie ¶wieci.
5) Jestem z Wroc³awia, pomy¶la³em o pod³±czeniu Lanci pod komputer, ale nikt mi tego nie chce zrobiæ, bo mówi±, ¿e albo nie maj± takiej wtyczki, albo nie wiedz±, gdzie jest komputer. A jak im poka¿ê, to znowu czasu nie maj±. By³em w 4 zak³adach. Masakra!!! Nikt nie lubi Lancii!!
Co mo¿e powodowaæ problemy z instalacj± gazow±, oraz gdzie mo¿na nabyæ/zregenerowaæ wtryskiwacz?
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziêkujê za wszelkie rady i pomys³y. Dodam, ¿e nie znam siê zbyt dobrze na samochodach, wiêc proszê o prosty jêzyk
aro - 10-11-2009, 22:02
" />Czyli k³opoty sta³y siê po umyciu silnika?
Trzeba bêdzie sprawdzic silniczek krokowy. Jaki tam masz silnik 8 zaworowy, czy ju¿ 16?
Bany - 11-11-2009, 00:50
" />krokowy nic tu nie zmieni.predzej jakies podci¶nienie
Sprawd¼ czy przypadkiem w którejs opcji nie dostaje lpg i benzyny razem.
foramen - 12-11-2009, 01:40
" />Silnik 8 zaworowy. Raczej nie bierze benzyny, bo z baku bardzo ma³o schodzi.
Silniczek krokowy mo¿na chyba wykluczyæ, bo na benzynie nie ma problemów z ga¶niêciem.
makek - 12-11-2009, 11:01
" />Dziwnie to brzmi jak piszesz, ¿e na benzynie na trzech cylindrach jest OK. Sytuacje ga¶niêcia na LPG wskazuj± na to, ¿e "dmucha w rurê", spróbuj ssanie czym¶ os³oniæ, albo zmieniæ kierunek. Kiedy ga¶nie przy hamowaniu to mo¿e wskazywaæ na niew³a¶ciwy monta¿ parownika (dociska membranê), a mo¿e sam parownik wymaga czyszczenia/regeneracji.
Ma³o wiem o silniku 1.6 w dedrze, ale skoro fachowcy powiedzieli, ¿e jest uszkodzony wtryskiwacz to proponujê przed wymian± pos³uchaæ jak one pracuj±, przez prêt, kij, cokolwiek przy³o¿onego jednym koñcem do ucha, a drugim do wtryskiwacza. Zawsze mo¿na te¿ wyj±æ listwê z wtryskami i wtedy ju¿ wszystko widaæ. Bardzo prawdopodobne, tak jak napisa³ Bany, ¿e masz "podwójne" zasilanie i st±d problemy z uruchomieniem i do tego niestabilna praca. Masz odciêcie gazu na zbiorniku? Praca na LPG powoduje wy³±czenie pompy benzyny?
foramen - 21-11-2009, 06:00
" />Co do pompki paliwa - mam nieoryginaln± i s³yszê j± jak pracuje
Wszystko jest w porz±dku - w³±cza siê tylko podczas pracy na benzynie. Z os³uchaniem wtryskiwaczy mam problem, bo nad listw± jest mikser do gazu i nie ma doj¶cia.
Ostatnio pad³ mi komputer do gazu - wyj±³em go. Przy odpaleniu zimnego silnika na benzynie by³y problemy, trzeba by³o d³ugo krêciæ, dodawaæ gazu i trzymaæ nogê nawet po zapaleniu, bo auto gas³o. Ale po za³apaniu obrotów - ¿adnych problemów z kolejnym odpaleniem - ³apie od razu, nie trzeba dodawaæ gazu, nawet je¶li silnik jeszcze siê nie rozgrza³. A jak by³a instalacja gazowa sprawna, to nawet jak by³ rozgrzany - nie odpala³ na benzynie bez otwarcia przepustnicy. Czy to mo¿e wyja¶niaæ obecno¶æ gazu w uk³adzie dolotowym? Aha, zauwa¿y³em, ¿e na benzynie czasami zapala siê kontrolka wtrysku i po chwili ga¶nie, a z silnikiem nic siê nie dzieje. Czyta³em na forum, ¿e to nic powa¿nego.
Koledzy, jak wymontowaæ i przeczy¶ciæ wtryskiwacz? Dola³em oczyszczacza do baku, ale nic to nie da³o. Nad listw± mam mikser i najpierw to muszê ¶ci±gn±æ, aby siê dostaæ do listwy. A czy mogê to zrobiæ sam, czy muszê oddaæ do gazowników? A mo¿e znacie jaki¶ szrot w okolicach Wroc³awia, gdzie móg³bym dostaæ wtryskiwacz?
A co do pompki paliwa - mam nieoryginaln± i s³yszê j± jak pracuje
Wszystko jest w porz±dku - w³±cza siê tylko podczas pracy na benzynie.
aro - 21-11-2009, 10:12
" />Mo¿e rozjecha³a siê mapa wtrysku po jezdzie na LPG. Trzeba by sprubowac pojezdzic na PB, bez LPG. Ale wczesniej trzeba wykonac czyszczenie kompa PB. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie wystarczy odpi±c kleme - z aku na 15 min. A pó¼niej wykonac adaptacje dla silnika. By³o o tym na forum xxx tematów.
foramen - 22-11-2009, 20:15
" />Odpiêcie klem nic nie da³o. Jest jeszcze gorzej - zaci±³ siê immobiliser i odciê³o dop³yw paliwa. Czyta³em o tym na forum. Sprawdzi³em wy³±cznik bezw³adno¶ciowy, obrêcz z kabelkiem przy stacyjce i nic. Chyba bêdê musia³ jutro zadzwoniæ po elektryka. Jak przekrêcam stacyjkê, to lampka "code" ci±gle ¶wieci i wyra¼nie s³ychaæ przy wy³±czonym klimatroniku w okolicach komputera (czyli pod schowkiem) przez jakie¶ 15 sec. co¶ jak przep³yw pr±du przez stacjê transformatorow±, tylko ciszej. Potem to cichnie, a z autem nic siê nie dzeje.
Piszczyk - 22-11-2009, 20:39
" />
">A co do pompki paliwa - mam nieoryginaln± i s³yszê j± jak pracuje
Wszystko jest w porz±dku - w³±cza siê tylko podczas pracy na benzynie.
kto twierdzi ¿e wy³±czanie siê pompy paliwa w trakcie pracy na LPG jest OK?
obieg paliwa raczej powinien dzia³aæ nawet w trakcie pracy na LPG
obieg paliwa zapobiega osadzaniu siê syfu w listwie i po¶rednio sch³adza wtryskiwacze
(pomimo odleg³o¶ci paru cm od listwy) ¿eby siê nie zapieka³y
z od³±czania pompy bior± siê pó¼niej w³a¶nie przytkane wtryskiwacze
pompê paliwa od³±czaj± zazwyczaj gazownicy co siê w ewolucji na ga¼niku zatrzymali....
wtryski (je¶li to 8zaworów) to nawet z jakiego¶ tipo / tempry dobierz
(awaryjnie "w trasie" wrzuci³em kiedy¶ od cromy "¿ó³te" do derdy w miejsce "czerwonych" - nie by³o problemu)
poza tym który¶ z Kolegów ju¿ pyta³ czy wszystko zaczê³o siê po myciu?
to trzeb przejrzeæ jeszcze raz elektrykê na wypadek zalañ / przebiæ / braku po³±czeñ
i opi....liæ mechaników za takie "mycie"
makek - 22-11-2009, 20:41
" />Dedrê któr± mia³em wcze¶niej (1996r), to 1.8 ie i tam nie by³o nigdy problemów po odpiêciu akumulatora. Immobiliser praktycznie by³ niewra¿liwy na odpinanie akumulatora, ale to trochê inny silnik, inne sterowanie....Mo¿e odepnij klemy i zostaw auto na np. noc, ogólnie na d³u¿ej, tak aby mieæ pewno¶æ, ¿e ca³y uk³ad jest roz³adowany i zresetowany. O ile 1.6 kasuje siê pod wp³ywem zaniku napiêcia.