Patryklancia - 08-03-2006, 13:00
" />Jak wiadomo w wiêkszo¶ci naszych Lanci wystêpuj± wa³ki wyrównowa¿aj±ce które s± napêdzane paskiem obustronnie zêbatym , ostatnio przytrafi³a mi sie przygoda zwi±zana z tym ¿e paskiem , nagle spod pokrywy rozrz±du dochodzi³o cykliczne szumienie , ciê¿ko by³o stwierdziæ co jest przyczyn± bez rozbierania jako ¿e w sumie wystêpuj± 3 paski: wielorowkowy, rozrz±du i balans. Prócz tego 2 rolki z napêdu wielorowkowego paska, 2 rolki rozrz±du i jedna balansu napinaj±ca. Dodatkowo szereg kó³ pasowych w tym ³o¿yska w alternatorze,sprê¿arce klimatyzacji,pompie wody,pompie wspomagania. Zabra³em siê za rozbieranie i co stwierdzi³em brak 5 z±bków na pasku balansu powodowa³ szumy , ca³e szczê¶cie ¿e nie pêk³ w Aso powiedzieli ze co 2 wymiany rozrz±du zmienia sie ten pasek wed³ug mnie wiecej ni¿ 80 ty¶. on nie wytrzymuje ja zrobione mia³em na nim 115ty¶.Za³o¿y³em dayco za 52pln Przy czym maj±c 95 ty¶ wymienia³em rozrz±d wraz z rolkami :pasek fabryka + rolki Skf. Balans zosta³ stary koszt paska w orginale 320 pln jedynie wymieni³em rolke w orginale Drugim powodem pisku porannego by³a rolka kierunkowa paska wielorowkowego przy czym nie wymienia³em ca³ego napinacza a sam± rolke w nim koszt zamiennika 40pln .Efekt koñcowy czysty d¼wiêk i spokój . W sumie za niewielkie pieni±dze usun±³em awarie ale musia³em sobie sam poradziæ znale¼æ rolke do napinacza który wed³ug aso jest dostêpny ca³y , a wed³ug mnie rolka jest wymienna i wystêpuje w zamiennikach, i pasek który tak¿e wed³ug aso niema zamienników . W taki sposób w aso koszt takiej us³ugi z czê¶ciami wyniós³by ok. 1 ty¶. pln.
Stara rolka odkrêcona z napinacza nowa w aucie
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... /rolka.jpg[/img]
tak wygl±da ca³y napinacz jak podaje eper i ASO
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pinacz.jpg[/img]
Stary pasek jak widaæ brak zêbów
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pasek1.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pasek2.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pasek3.jpg[/img]
http://lanciapolska.org/pliki/naszelanc ... pasek4.jpg[/img]
Patryklancia - 08-03-2006, 13:20
" />Sorki za jako¶æ zdjêæ ale jestem w pracy i robione telefonem
mario09 - 08-03-2006, 16:05
" />Czy ten pasek balansu firmy Dayco nie wprowadza dziwnego "swistu"? Mam zle doswiadczenia z paskami tej wlasnie firmy i chcialem zkonforntowac.
Patryklancia - 08-03-2006, 16:08
" />Powiem ¿e na pocz±tku tak by³o ale usta³o pozatym ¶wist ¶wiadczy o zbyt mocnym napiêciu paska !! i z tym trzeba uwa¿aæ, ale ja mam takie do¶wiadczenia ju¿ z ró¿nymi paskami testowa³em to na poprzednim aucie cc sporting tam jest rozrz±d bezkolizyjny wk³ada³em gatesa, boscha i fabryke
larry123 - 08-03-2006, 16:13
" />powiem krótko
ch... wie jakie paski zak³adaæ.
jeden mówi dayco drugi geates. jak pojecha³em na koniecpolska z paskiem geates to normanie powiedziali ze to jest shit którego nie polecaj± zak³adac. Only dayco
Patryklancia - 08-03-2006, 16:57
" />Powiem ci tak wszystko zale¿y do jakiego silnika do cc 1.1 sporting zak³ada³em jak lecia³o wszystkie i gates by³ ok ale to silnik bezkolizyjny. Ale do lanci broñ bo¿e gatesa silnik kolizyjny jak ka¿da 16-nastka mam fabryke ale przy nastêpnej wymianie pewnie w³o¿e dayco. Przedewszystkim model paska do mojego silnika wyprodukowany przez gatesa ma nieodpowiednie uzêbienie w stosunku do kó³ pasowych chodzi mi o kszta³t zêba zamiast byæ p³aski jest pó³okr±g³y mowa tu o pasku symbol 5429xs. Grozi to z³ym zazêbianiem co mo¿e doprowadziæ do przeskoczenia a w konsekwencji zerwania zdjêcia:
mario09 - 08-03-2006, 17:21
" />Prezesjm tez nie poleca Gatesow. Sam juz nie wiem co o tym myslec. Rozwazam zalozenie rozrzad Dayco, a balans Bosch.
Patryklancia - 08-03-2006, 17:23
" />Jak tomek umie¶ci zdjêcia pasków zobaczycie o co mi chodzi z uzêbieniem, ja my¶le ¿e dayco jest oki, mo¿e za bardzo naci±gn±³ê¶ go i szumi , jest jeszcze goodyear i contitech - mówie o balansie
PeGaZ - 08-03-2006, 21:29
" />
">Jak tomek umie¶ci zdjêcia pasków zobaczycie o co mi chodzi z uzêbieniem, ja my¶le ¿e dayco jest oki, mo¿e za bardzo naci±gn±³ê¶ go i szumi , jest jeszcze goodyear i contitech - mówie o balansie
Ja siê domy¶lam o co chodzi Gates reklamowa³ siê nawet kiedy¶ (gdzie¶ czyta³em), ¿e dzieki zmianie kszta³tu zêbów paski s± cichsze i mniej awaryjne (lepiej siê uk³adaj±) - ale jak widaæ nie wszêdzie. Widzia³em kiedy¶ na rysunkach nawet jeszcze bardziej skomplikowane kszta³ty zêba - poza tym, ¿e brzegi zaokr±glone, to jeszcze po ¶rodku dodatkowe wg³êbienie...
mario09 - 08-03-2006, 21:39
" />
">Jak tomek umie¶ci zdjêcia pasków zobaczycie o co mi chodzi z uzêbieniem, ja my¶le ¿e dayco jest oki, mo¿e za bardzo naci±gn±³ê¶ go i szumi , jest jeszcze goodyear i contitech - mówie o balansie
Gates nie robi paskow balansowych np. do Themy.
Naciag na pewno jest OK bo to juz nie pierwszy taki przypadek u mnie. Ostatnio w ojca Cromie zamontowalem oryginal, uzywany, ale po malutkim przebiegu. Pasek zachowuje sie jakby go nie bylo.
Patryklancia - 09-03-2006, 10:02
" />Pisz±c o uzêbieniu mia³em oczywi¶cie na my¶li pasek rozrz±du, gates nie robi pasków balansowych z tego co mi wiadomo
Przemek - 10-12-2006, 18:26
" />A wracaj±c do sprawy: jak w Themie 2.0 16V ustawia siê wa³ki wyrównowa¿aj±ce? Na ko³ach s± znaczniki, ale nie widzê na co maj± wskazywaæ. Gdzie¶ te¿ czyta³em o problemach z odkrêcaniem kó³ zêbatych tych¿e wa³ków. W moim przypadku ka¿dorazowo u¿ywam klucza pneumatycznego i po przytrzymaniu ko³a starym paskiem (rêk±) jeszcze problemu z odkrêceniem ¶ruby nie mia³em. Przykrêcaj±c za¶ ¶rubê, u¿ywam pasty blokuj±cej jej samoczynne wykrêcanie i równierz klucza pneumatycznego.
mario09 - 10-12-2006, 19:32
" />Prosze bardzo: rozrzad.
Lewy walek z pompa wody, prawy z metalowa jego oslona (na oslonie jest wglebienie).