blejku - 11-08-2009, 00:48
" />Witam.. grzebe po forum i jakos konkretnej odpowiedzi nie moge sie doszukac..
Potrzebuje wymienic, chyba bedzie najlepiej, olej w skrzyni biegow.
Problem w tym ze nie wiem jaki nalac jak i ile go ma byc..tzn pisze ze 2l ale gdzie jest punkt pomiarowy na skrzyni...czy to korek z przodu skrzyni? spustowy z boku pod poloska?
Wydaje mi sie ze mam malo oleju.. jest ponizej wylacznika wstecznego.. HELP
210tys przebiegu skrzynia jest cichutka...tylko 3 na zimym silniku czasem zgrzytnie..obstawiam olej najpierw
Silnik 2.0 16v 139km i co ciekawe mam do skrzyni uklad drazkow a nie jak wyczytalem u niektorych linki
Pozdrawiam i dzieki z gory
topcio1 - 11-08-2009, 19:23
" />lejesz olej przez korek na bocznej ¶ciance, który jest te¿ punktem pomiarowym- oleju ma byæ do poziomu otworu
bassman - 11-08-2009, 20:31
" />Witka!
Z danych technicznych Lancii Dedry (z manuala niemieckiego) wynika, ¿e:
Olej polecany: TUTELA ZC 80S
Ilo¶æ: 1,4 litra, lub 1,25 kg.
Lub specyfikacji zgodnej z: SAE-OL 80/W ; MIL-L-2105e ; API GL4
Tak na marginesie to skrzynka biegów z 2,0 i 1,8 jest taka sama, zastanawiaj± mnie te wodziki - by³y tylko w wersji z silnikiem 1,6. Sprawd¼, jak wygl±da³y skrzynki biegów w Fiatach Tipo/Tempra z silnikami 1,8; 2,0 i jakie by³y w Alfie Romeo 155 te¿ z takimi pojemno¶ciami. Polscy mechanicy nie znaj± ograniczeñ.
Pozdrawiam.
blejku - 11-08-2009, 20:37
" />Dzienks za odpowiedz..
Uklad jest orginalny jestem pewny historii tego samochodu.. ciekawe to jest ogolnie
To tak jak ABS z komputerem na pompie w tym samochodzie jak wszyscy maja pod siedzeniami
bassman - 11-08-2009, 21:49
" />Mo¿e to byæ jaka¶ specjalna wersja, na zamówienie z salonu, lub robiona przez pracowników dla jednego ze swoich...
Historia zna takie przypadki.
Pozdrawiam.
blejku - 12-08-2009, 01:06
" />To ciekawe... no kto wie
Co sie moj mechanik dowiedzial w Magneti Marelli to wersja z Autrii... ponoc wzmocniony silnik wzmocnione hamulce.
Kiedy wymieniali wahacz to wg katalogu wahacz byl za dlugi spasowali inny dopiero jak przyniosl stary zawieszenie mam dziwnie twarde.hm
Fabryczny alarm i centralny z pilota ,ale bez immo w kluczyku...wiem bo w kolumnie nie ma cewki
Coz grunt ze jezdzi.. jutro wymienie ten olej..Dzieki Pozdrawiam
bassman - 12-08-2009, 06:33
" />Wskazówka:
D³u¿szy wahacz = wahacz od Alfy Romeo 155 i chyba Fiat Marea.
Pozdrawiam.
ser52 - 25-08-2009, 17:05
" />witam tez mam dedre 2.0 16v 139kucy tak jak i ty skrzynia steruja wodziki i komp abs jest przy zbiorniczku.jakis czas temu bylem serwisie lancii chcialem sie poradzic w paru kwestiach podalem jaki mam model pan spytal o wersje le czy ls ja na to ze 2.0 16v lx 139km pan odparl na to ze wersja lx to dwolitrowkach limitowana seria glownie na rynek norweski czyli fulopcia i dodal ze one maja inne ustawienia kompa co daje im 149 a nie jak w innych wersjach 139km ale ile w tym prawdy nigdzie ni udalo mi sie potwierdzic pozdro
blejku - 25-08-2009, 17:37
" />Witam
Szczerze nie wiem czy to wersja lx.. u mnie pisze ls na desce i nic wiecej..
Po reszcie rozwiazan jest dosc dziwna..komputer glowny nietypowy, komputer abs, wahacze, brak immo. dziwna wersja, w magneti marelli znalezli podobno ze to byla wersja na Austie i alpy
Co do mocy...ciezko mi stwierdzic...samochod jest dosc ciezki .. kopa w sumie ma..
Masz moze jakies namiary skad tu dopasowac czujnik ABS`u? tyl prawy bo umarl
Pozdrawiam i jak bede mogl cos pomoc to sluze bo przekopalem troche ten samochod juz.
vanisch - 26-08-2009, 21:57
" />
">witam tez mam dedre 2.0 16v 139kucy tak jak i ty skrzynia steruja wodziki i komp abs jest przy zbiorniczku.jakis czas temu bylem serwisie lancii chcialem sie poradzic w paru kwestiach podalem jaki mam model pan spytal o wersje le czy ls ja na to ze 2.0 16v lx 139km pan odparl na to ze wersja lx to dwolitrowkach limitowana seria glownie na rynek norweski czyli fulopcia i dodal ze one maja inne ustawienia kompa co daje im 149 a nie jak w innych wersjach 139km ale ile w tym prawdy nigdzie ni udalo mi sie potwierdzic pozdro
Mam wersje LX i nie sadze zebym mial inne ustawienia kompa w papierach niemieckich tez bylo 139 koni wiec raczej gosc jakies glupoty opowiada
blejku - 26-08-2009, 22:09
" />U mnie niestety nic nie pisze a samochod tez z niemiec..;/ tylko jak to jest ze wahacze sa inne, nie ma immo,jest fabryczny alarm, inny jest abs calkowicie,sa wodziki zamiast linek do skrzyni no i komputer mam 4q6..co daje 147 km...fabryczne to wszystko jest na bank..
Niech mnie ktos oswieci jak to jest z tym wynalazkiem bede wdzieczny
Pozdrawiam
Bany - 27-08-2009, 09:50
" />mia³em lx-a by³o tak samo,139ps,nie by³o zadnych 149,
komp by³ na absie,
wahacze sa wszêdzie takie same,
linki do biegów ma turbo i 4wd
4q6 to zwyk³y komp powinien mieæ immo.
najlepsze by³y 4q1 ponoæ
ser52 - 11-09-2009, 21:41
" />nie ma wiec co sie wysilac nad tym co i gdzie w jakiej wersji siedzi byle sie nie psulo tylko lac i gnac