Watazka - 15-05-2008, 10:24
" />Z opóznieniem zabrałem się do wymiany opon na letnie.Chcąc zostawic zimowe na dedrowskich orginałach zdecydowałem-letnie na fele od bety[mam ich w przyzwoitym zapasie]Rozstaw śrub ten sam więc wio,kapcie na felgi,wyważenie,montaż i ZONK.Zacisk hamulca nie pasi.Fachowcy doradzają jakieś dystanse.Przerabiał ktoś coś takiego?Może lepiej odpuścic?
aro - 15-05-2008, 10:50
" />Dystanse można zamontowac, lecz dowiedziałem się, że łożyska się szybciej zużywają.
karol1125 - 15-05-2008, 11:20
" />A jakiej grubości miały by być? bo jak starczą 10mm to nic strasznego, ale 30mm to już daje krzywy nacisk na łożysko :?
PS: W "Mechanikach z Bangladeszu" dawali nawet 150mm dystanse. Ciekaw jestem jak to chodziło?
Watazka - 15-05-2008, 11:32
" />Jakieś 10-15mm by starczyło,tylko gdzie kupic a i śruby pewnie dłuższe?
karol1125 - 15-05-2008, 11:42
" />Śruby dłuższe. A dystanse link
dawidson - 15-05-2008, 11:51
" />
">zapasie]Rozstaw śrub ten sam więc wio,kapcie na felgi,wyważenie,montaż i ZONK.Zacisk hamulca nie pasi.Fachowcy doradzają jakieś dystanse.Przerabiał ktoś coś takiego?Może lepiej odpuścic?
Rozstaw srub jest inny. beta ma 4x100 z tego co pamietzam inna srednice otworu centralnego.
Dystanse bez problemum dobierzesz z pierwszego lepszego katalogu H&R czy D&W. Tam tez bedzie info odnosnie wymaganych i zalacenach dluzszych szpilek.
Aha, dystanse o grubosci 30mm i wiecej przewaznie nie wymagaja dluzszych srob. sa juz w nich osadzone szpilki a sam dystans przykreca sie do piasty osobnym kompletem srub.
W kazdym razie pamietaj ze sruba powinna lapac conajmniej 6-6,5 obrotu. Za dlugie sruby moga obcierac wiec nie przesadz. Naturalnie o tym aby dobrac ksztalt sruby do felg mowic nie musze? Stozek, polokrogle itd. To wbrew pozorom wazna rzecz. Nie zapomnij tez o pierscieniu centrujacym (lub pierscieniach). Jesli dystans i/lub kolo bedzie miec srednice wieksza niz to co mamy w aucie cale kolo zacznie doslownie wisiec na szpilkach. Kilka razy ogladalem szpilki, ktore takie wiszenie doslownie obcielo powodujac odjazd kola w swoja strone.
Dystanse (o ile bedziesz mial takowe z osobnym kompletem srub) dokrecamy (w wiekszosci wypadkow) momentem w okolicach 90Nm. Dystanse do ktorych ida przedluzone szpilki (przechodza na wylot) tak samo.
Dobrze jest przed zalozeniem dystansu dokladnie oczyscic piaste z rdzy i pokryc ja cienka warstwa pasty miedziowej(czy tez miedzianej) lub blekitnym sprejem do zaciskow hamulcowych. Nie bedziesz wtedy musial sie meczyc ze zdjeciem dystansow na zime. Odradzam spamr gafitowy-nie wytrzymuje temp i zwyczajnie splywa.