Lanciamaniak - 08-01-2009, 20:30
" />Witam!!! gdzie w Dedrze znajduję się przepływomierz powietrza??? bo na benzynie nie bardzo chodzi a słyszałem że to może być jego wina... jaki może być koszt takiego urządzenia???
lancia1969 - 08-01-2009, 22:55
" />Nie ma , jest MAP sensor - szukaj go pod plastikowa obudową z napisem Lancia na podszybiu - wyśledzisz go za weżykiem , który idzie od kolektora ssącego.
Lanciamaniak - 08-01-2009, 23:41
" />a czy to urządzenie może być odpowiedzialne za prace silnika na benzynie???? bo myślałem że to przepływomierz się uszkodził od wybuchów w instalacji gazowej...
lancia1969 - 09-01-2009, 00:30
" />
">a czy to urządzenie może być odpowiedzialne za prace silnika na benzynie???? bo myślałem że to przepływomierz się uszkodził od wybuchów w instalacji gazowej...
Tak naprawde to mało prawdobodobne, poszukaj nieszczelnośći w układzie ssącym , węzyki pociśnienia, sprawdż swiece ,kable, sonde( jak masz), potem pompe - cisnienie, jak długo jeżdziłes na gazie warto sprawdzić wtryski a szczególnie oringi gumowe.
Zacznij od rzeczy najprostszych i wykonuj diagnostyke etapowo - krok po kroku eliminuj poszczególne możliwości lub usterki az znajdziesz.
Lanciamaniak - 09-01-2009, 09:27
" />pompa była wymieniana- ciśnienie 6 barów, kable , świece na jesieni nowe były, ale będe szukał dalej... a czy to możliwe aby to był jakiś regulator obrotów???ale na gazie elegancko chodzi...
lancia1969 - 09-01-2009, 17:16
" />
">pompa była wymieniana- ciśnienie 6 barów, kable , świece na jesieni nowe były, ale będe szukał dalej... a czy to możliwe aby to był jakiś regulator obrotów???ale na gazie elegancko chodzi...
Szukaj w układzie zasilania paliwa jeżeli na gazie chodzi wzorowo - 6 barów to za dużo powino być połowe mniej.
Lanciamaniak - 09-01-2009, 17:59
" />wyminiali mi w dobrym serwisie włoskich samochodów i powiedziano mi że do wielopunktu idzie właśnie z takim ciśnieniem...
lancia1969 - 09-01-2009, 21:06
" />
">wyminiali mi w dobrym serwisie włoskich samochodów i powiedziano mi że do wielopunktu idzie właśnie z takim ciśnieniem...
Ciśnienie znamionowe pompy a cisnienie w układzie to dwa światy.
barth71 - 09-01-2009, 22:14
" />
">wyminiali mi w dobrym serwisie włoskich samochodów i powiedziano mi że do wielopunktu idzie właśnie z takim ciśnieniem...
Ciśnienie znamionowe pompy a cisnienie w układzie to dwa światy.
Ale oczywiście, 6 barów to masakra. Jeśli takie ciśnienie panuje na listwie to silnik nigdy nie będzie pracowal poprawnie. Pozatym proponuje diagnostyke i podgląd parametrów w czasie rzeczywistym
Lanciamaniak - 09-01-2009, 23:36
" />czyli w najgorszym wypadku czeka mnie zmiana pompy??? czy jazda z takim ciśnieniem może spowodować jakieś uszkodzenia
lancia1969 - 09-01-2009, 23:50
" />
">czyli w najgorszym wypadku czeka mnie zmiana pompy??? czy jazda z takim ciśnieniem może spowodować jakieś uszkodzenia
Słuchaj , prawdobodobnie podałeś ciśnienie pompy ( znamionowe - maksymalne ) , miedzy pompa a wtryskami jest regulator który w zalezności od podcisnienia reguluje ciśnienie na listwie.
Cisnienie na wolnych obrotach ( 850-900) powinno wynosić około 2,5 bara z podpietym regulatorem ( węzyk do kolektora fi 5mm)) jeżeli zdejmiesz weżyk od podcisnienia (regulator nie pracuje) cisnienie nie powinno być wieksze w układzie jak 3 bar , jeżeli tak nie jest to albo można przeregulować ( ustawić) regulator ( weber) albo jest do wymiany ( Bosch).
Jak ma byc podpiety [poszukaj w sieci jest pełno zdjeć silników i pewnie tak bedzie prościej.
Cisnienie sprawdzasz manometrem mechanicznym wpiętym szeregowo między regulator a listwe - schematycznie.