Tofik - 04-09-2006, 15:01
" />Ledwo wyszedłem na pierwszą przepustkę a już jest robota przy aucie. Zdaje się że szumi łożysko w tylnym kole.
I teraz pytania:
1. jak sprawdzić czy to faktycznie łożysko i w którym kole jeśli szum niesie się po karoseri i tak średnio można wyczuć (sposób inny niż bujanie podczas jazdy na boki)
2. Czy ma ktoś jakieś magiczne sposoby żeby wymienić same łożysko a nie z całą piastą?
3. czy nie ma ktoś gdzieś leżacego łożyska co sobie może kupił a niewymienił i chce odsprzedać?
4. No i jeszcze czy ktoś to kupował i ma może jakieś dobre mijsce z dobrymi cenami?
Anonymous - 04-09-2006, 17:10
" />Przy jakiej prędkości zaczyna szumieć , wymień stronami opony, tzn całe koła, może winę mają one :wink:
Ragnarok - 04-09-2006, 17:26
" />ja ostatnio wymieniałem łożysko SFK które okazało sie wadliwe.
było to jakiś czas temu miałem jeszcze zimówki.
pomyslałem ze to wina opon. po zmianie nic to samo.
kilka osób jeździło autem i nikt nie był pewien co jest winne.
dopiero w ASO okazało sie ze mają takie mądre urządzenie do sprawdzania tego typu rzeczy.
podnoszą auto , do koła przystawiają rolke napędzaną silnikiem elektrycznym, rozpędzają koło i od razu znikają wątpliwości.
ile za takie sprawdzenie by wzieli nie wiem bo ja robiłem kilka rzeczy to było przy okazji.
myśle że dużo to nie moze kosztować. roboty na 5 minut aby stanowisko było wolne.
Anonymous - 04-09-2006, 17:46
" />Jeżeli jest mocno wyrobione, wystarczy podnieść niunie i zakręcić kołem :wink:
Anonymous - 05-09-2006, 05:15
" />Ja kupiłem całą piastę za 50PLN(bez ABS), cena niska, a roboty dużo mniej niż przy wymianie łożyska(wciskanie, pierścienie.
Wymiana w miarę prosta. Trzeba zdjąć zacisk i tarczę, odkręcić piastę i wsio.
Jedyna nietypowa sprawa, to klucz imbusowy 19. Można go dorobić ze śruby 19.
mario09 - 05-09-2006, 06:47
" />
">...Jedyna nietypowa sprawa, to klucz imbusowy 19. Można go dorobić ze śruby 19.
Wydaje mi sie, ze chodzi tu o srube na klucz 19 czyli sruba 12ka.
bobby123 - 05-09-2006, 21:34
" />
">dopiero w ASO okazało sie ze mają takie mądre urządzenie do sprawdzania tego typu rzeczy.
podnoszą auto , do koła przystawiają rolke napędzaną silnikiem elektrycznym, rozpędzają koło i od razu znikają wątpliwości.
ile za takie sprawdzenie by wzieli nie wiem bo ja robiłem kilka rzeczy to było przy okazji.
myśle że dużo to nie moze kosztować. roboty na 5 minut aby stanowisko było wolne.
Każdy porządny zakład wulkanizatorski ma takie sprytne urządzenie do wyważania kół na pojeździe. Za komplet, czyli 4 koła powinno się zmieścić w 60 PLN, przy okazji wyjdzie, które łożysko jest do bani ( to taki gratis do usługi :-) ). Nawiasem mówiąc różnica między tradycyjnym wyważeniem, a doważeniem na pojeżdzie jest kolosalna i zauważalna nawet w takim leciwym strupie jak mój ;-)
Anonymous - 06-09-2006, 17:43
" />Chodzilo o srube z lbem 19
-OLO- - 07-09-2006, 09:31
" />
">Ja kupiłem całą piastę za 50PLN(bez ABS), cena niska, a roboty dużo mniej niż przy wymianie łożyska(wciskanie, pierścienie.
Wymiana w miarę prosta. Trzeba zdjąć zacisk i tarczę, odkręcić piastę i wsio.
Jedyna nietypowa sprawa, to klucz imbusowy 19. Można go dorobić ze śruby 19.
Dla odmiany, ja kupiłem całą piastę ale z ABS za drobne 215zł 8O, tańszej nie szło znaleźć
Tofik - 16-09-2006, 02:45
" />wkońcu przepustka i czas na jakąś wizytę na forum :-)
wymianiełem łożysko i jak ręką odjął - cena 210 z ABS-em.
Niestety próba rozebrania starego zakończyła się fiaskiem i mimo użycia prasy nieudało się bez zniszczenia obudowy wyjąć samego łożyska, także jakby ktoś chciał sie pokusic o coś takiego to niepolecem :wink:
mustafi - 16-09-2006, 14:34
" />
">wkońcu przepustka i czas na jakąś wizytę na forum :-)
wymianiełem łożysko i jak ręką odjął - cena 210 z ABS-em.
Niestety próba rozebrania starego zakończyła się fiaskiem i mimo użycia prasy nieudało się bez zniszczenia obudowy wyjąć samego łożyska, także jakby ktoś chciał sie pokusic o coś takiego to niepolecem :wink:
U mnie w delcie z ABS tez niemozliwa jest wymiana samego lozyska, a dokladnie dwoch lozysk. Sa one zamkniete w piascie, tak ze trzeba by odciac kawalek piasty, ktora jest zagieta tak ze zabezpiecza lozyska, wyjac lozyska, wlozyc nowe i naspawac znow kolnierz zamykajacy. Ogolnie sprawa malo mozliwa do wykonania a poza tym nie odwazylbym sie jezdzic na takiej spawanej piascie.
Ja wymienialem jakis rok temu i tez chyba dalem cos kolo 200zl, a sprawdza sie lozysko, podnoszac kola po kolei i krecac kazdym z nich. Jak ktores chrobocze to znaczy ze lozysko padniete.
Anonymous - 24-01-2007, 22:23
" />WItam:)Jezeli chodzi o cene Łożyska Z piasta wynosi 84zł
pozdrawiam