wujaa - 06-03-2007, 20:05
" />co mi da wymontowanie katalizatora z dedry 2000 turbo benzyna????jesli ktos moze to prosze o pomoc czy wywalic czy zostawic..
bogdan - 06-03-2007, 20:57
" />Ja w jednej themie wywali³em, a w drugiej to nie pamiêtam czy jest. Masz pare koni wiêcej
Pozdrawiam.
wujaa - 06-03-2007, 21:01
" />ale thema byla TURBO??a czy ha³as wiekszy bedzie jak wymontuje srodkowy t³umnik???no wlasnie chcialbym jeszcze wiecej mocy,choc jest i tak juz duza:)
bogdan - 06-03-2007, 21:22
" />Nie nie ja nie wymontowa³em katalizatora, ja jego wybi³em ze ¶rodka, rura zosta³a w niej jest zamontowana sonda lambda.
Co do ha³asu to nic siê nie zmieni³o, przynajmniej na moje uszy.
wujaa - 06-03-2007, 21:34
" />czyli w katalizatorze jest sonda lambda,tak??czyli trzeba srodek wybic a obudowe zostawic,ok, a co ze spalaniem paliwa czy bedzie wieksze???i czy po zdjeciu srodkowego t³umnika bedzie wiekszy halas,bo i tak mam przepalony i do spawania sie nie nadaje.
Petrus - 06-03-2007, 21:36
" />Radzê, aby¶ rozpru³ katalizator, wywali³ ¶rodek, wstawi³ nierdzewkê i potem zespawa³ ca³o¶æ. Bez tej rury w ¶rodku spaliny mog± w ¶rodku powodowaæ dudnienie. Wlatuj±c tworza taki wir, podobnie jak przy wodospadzie, co mo¿e byæ s³yszalne.
Innym rozwi±zaniem jest wstawienie strumienicy (ok. 50 z³). Nie daj siê nabraæ, ¿e ona co¶ daje poza wygl±dem przypominaj±cym katalizator. Stary katalizator mo¿na sprzedaæ. Skupuj±.
Zwróæ uwagê w którym miejscu masz sondê. Je¿eli przy samym katalizatorze, to mo¿e potem podawaæ b³êdne dane.
wujaa - 06-03-2007, 21:49
" />sonda jest przed katalizatorem,zastanawiam sie czy teraz warto wogole cos z tym grzebac-ryzykowac??czy da wiecej mocy??no i co z tym srodkowym t³umnikiem??
aro - 06-03-2007, 21:59
" />Jak masz "zapchany" katalizator, to po jego wywaleniu poczujesz ró¿nicê w dynamice auta :wink:
wujaa - 06-03-2007, 22:06
" />nie wiem czy jest zapchany,auto startuje jak powinno,ale moze lepiej by startowalo jakbybym wymonyowa³ kat.
Petrus - 06-03-2007, 22:15
" />Nawet jak nie jest zapchany, to na skutek odetkania przybêdzie kilka kucyków. Jednak na tyle ma³o, ¿e przy sprawnym katalizatorze jest to nieop³acalne. Zauwa¿, ¿e potem masz problemy przy przegl±dach.
sloneczna - 06-03-2007, 23:06
" />Zu¿yty katalizator kosztuje 120-150z³ .Sam wk³ad .
Mo¿na go odsprzedaæ .
M³ody - 06-03-2007, 23:54
" />Opcja szukaj.
Proponujê strumienicê w miejsce katalizatora.
viruskill - 07-03-2007, 00:00
" />ja przy mjej integrali niemam katalizatora tylko wydech zrobiony z 2,5 calej rury nierdzewki i 2 poteznych tlumnikow a sonda jest zaraz za turbina. a w cromie jak wyzucilem katalizator to byla odczuwalny wzrost mocy a katalizatora nieskupili odemnie bo mial jakis metalowy srodek a nie ceramiczny moim zdaniem wywalic i wstawic strumienice albo jakis tlumik
wujaa - 07-03-2007, 00:14
" />kolego z integrali,,odczules wieksza moc,??a ja i tak mam do wywalenia srodkowy t³umnik wiec warto wspawac za niego rurke.
Petrus - 07-03-2007, 00:49
" />wujaa! Wydaje mi siê, ¿e Ciê nosi. Tak sobie my¶lisz: "co by tutaj wyrezaæ w Lancii, a do tego ma³ym nak³adem". Mo¿e siê mylê, ale tak mi sie wydaje.
Je¿eli katalizator masz OK, to mo¿e zyskasz 3-5 KM. Nie s±dzê, aby wiêcej. Czy bêdzie to odczuwalne? W±tpiê. Jezeli chcesz wiêcej mocy, to id¼ na ca³o¶æ. Takie "rozbieranie" dobrego auta nie prowadzi do sukcesów, a do k³opotów. Je¿eli rozwalisz dobry katalizator i dobry t³umik, to wiêcej strat ni¿ zysków. MZ oczywi¶cie.
wujaa - 07-03-2007, 01:06
" />dzieki za rade,srodkowy t³umnik mam wypalony przy wylocie,podobno nie mozna go pospawac,wiec co mam zrobic??szukac uzywki??bo z nowka bedzie problem,,,a kat.to ja juz zostawiam w spokoju:)
viruskill - 07-03-2007, 01:54
" />ja niemowie zeby wycinac i rurke wstawic to nieprowadzi do wzrostu mocy tylko o zamianie kata za np strumienice , tlumnik. niektozy twierdza ze jak wywala wszystkie tlumniki i zamiast nich rurki Bo to nie takie latwe zrobic dobry wydech zeby byl wydajny takie rzeczy sie dopasowuje do silniczka pojemnosci, i takich tam. A wywalajac z cromy odczulem ze auto sie lepiej zbiera szybciej wchodzi na obroty a pozatym croma miala 2 tlumniki i zwezke wenturiego.
Petrus - 07-03-2007, 09:25
" />
">ja niemowie zeby wycinac i rurke wstawic to nieprowadzi do wzrostu mocy tylko o zamianie kata za np strumienice , tlumnik. niektozy twierdza ze jak wywala wszystkie tlumniki i zamiast nich rurki Bo to nie takie latwe zrobic dobry wydech zeby byl wydajny takie rzeczy sie dopasowuje do silniczka pojemnosci, i takich tam. A wywalajac z cromy odczulem ze auto sie lepiej zbiera szybciej wchodzi na obroty a pozatym croma miala 2 tlumniki i zwezke wenturiego.Czy móg³by¶ jeszcze raz przedstawiæ swoj± wypowied¼ ale zrozumiale? Zobaczy³em o której pisa³e¶
wujaa - 07-03-2007, 13:50
" />ale co z tym srodkowym t³umnikiem zrobic??jest przepalony..
bzr - 07-03-2007, 14:24
" />jak wywalisz kat. to ró¿nicy nie bêdzie du¿ej - raczej bêdzie Ci siê zdawaæ, ¿e jest lepiej i tak pod¶wiadomie bêdziesz zadowolony. co do t³umika jednak, to muszê Ciê przestrzec, ¿e jak wywalisz ¶rodkowy i wspawasz rurkê zwyk³±, a nie zrobisz nic z koñcowym, to ten ostatni wypali Ci siê bardzo szybko. wtedy spaliny niehamowane przez nic wcze¶niej z ca³ym impetem bêd± w niego uderzaæ, a nie jest do tego przystosowany.
pozdrawiam
Petrus - 07-03-2007, 14:26
" />
">ale co z tym srodkowym t³umnikiem zrobic??jest przepalony..Zastanowi³bym siê jak d³ugo jeszcze bêdê mia³ to auto. Potem pojecha³bym do firmy, która robi t³umiki. Im dro¿szy, tym trwalszy. Najczê¶ciej sklepowe nie s± takie same, jak fabryczne.
Wiem, rozwa¿asz te¿ wstawienie czego¶ cudownego, co Ci da wiêksz± moc. Znowu trzeba siê zastanowiæ o ile wiêksz± i jakim kosztem? Lancia dudni±ca, jak BMW ma³olatów, kln±cy s±siedzi o poranku, stracony czas na próby z rurowstawkami. Wg mnie przywracaæ do stanu pierwotnego. Gdyby to by³ inny samochód, mniej "pokazowy", to mo¿e inaczej bym radzi³.