ďťż
Dedra - jakie świece zapłonowe najlepsze do 2.0 Turbo?



MIVOL - 23-02-2008, 16:13
" />Witam wszystkich! Moje autko do Dedra 2.0 Turbo (162km). Podczas jazdy zaobserwowałem że w przedziale 5500-7000obr/min moc silnika nieznacznie spada. Swiece i filtr powietrza kwalifikują się do wymiany więc stawiam że to jest przyczyną - poza tym zazwyczaj tankuję 95 oktanów :cry: wiec i to może powodowac ten niedosyt wrażen... Chciałbym wymienic jak najszybciej te częsci na nowe,ale nalpierw chce skonsultowac się z doswiadczonymi użytkownikami (bo Dedra to dopiero drugie włoskie auto jakie mam przyjemnosc posiadac : yesyes : ). Zacznę od swiec zapłonowych - jakie najlepiej wybrac?? Rozważam nad wyborem swiec Bosch Platinum lub Brisk Premium - może ktos miał z owymi produktami do czynienia i ma swoje zdanie na ich temat? Co do filtra powietrza to planuje zakup filtra K&N montowanego w seryjnym"air boxie"który jak zachwala producent-ma lepsze parametry od seryjnych filtrów i istnieje możliwosc jego dokładnego czyszczenia. I na koniec jeszcze jedno pytanie. Miska olejowa w moim aucie jest lekko"zapocona" - kupiłem na zamówienie w serwisie fiata nową uszczelkę i dostałem uszczelkę z korka... Czy warto wogóle ją zakładac? Czy lepiej poszukac uszczelki z lepszego materiału?? Czekam na pomoc i z góry dziękuję.




dexus - 23-02-2008, 17:38
" />Świece to NGK, najlepsze jakie stosowałem



Kabar - 23-02-2008, 17:44
" />Potwierdzam - NGK, ale do tego silnika z serii Racing.
Drogie, ale dobre



Prometeo - 23-02-2008, 18:01
" />Polecałbm też NGK do auto sportowych (nowość), własnie na nich jeżdzę i jest supuer. Trochę kosztują ale za to są bardzo dobre.
Pozdrawiam




dudekken - 23-02-2008, 18:25
" />A ja z innej beczki...

Polecam japońskie świece DENSO (szczególnie irydowe), NGK przy nich jest jak ISKRA



wujaa - 23-02-2008, 18:44
" />miałem w TURBO NGK no i rewelka i jeszcze jezdza (mam nadzieje) nie wiam jak nowy wlasciciel czy wymienial,.



Bany - 23-02-2008, 20:20
" />NGK BP6ET (z pamięci)
filtry sa tańsze z kingdragona



MIVOL - 23-02-2008, 21:03
" />no teraz pewnie wybiorę NGK Racing, ale dalej mało wiem na tenat wyboru filtra. Zapytam inaczej - czy ktokolwiek miał w seryjnym dolocie powietrza sportowy filtr i czy można odczuc jakies róznicę w stosunku do seryjnego filtra??



evo - 24-02-2008, 00:34
" />
">Witam wszystkich! Moje autko do Dedra 2.0 Turbo (162km). Podczas jazdy zaobserwowałem że w przedziale 5500-7000obr/min moc silnika nieznacznie spada. Swiece i filtr powietrza kwalifikują się do wymiany więc stawiam że to jest przyczyną - poza tym zazwyczaj tankuję 95 oktanów :cry: wiec i to może powodowac ten niedosyt wrażen... Chciałbym wymienic jak najszybciej te częsci na nowe,ale nalpierw chce skonsultowac się z doswiadczonymi użytkownikami (bo Dedra to dopiero drugie włoskie auto jakie mam przyjemnosc posiadac : yesyes : ). Zacznę od swiec zapłonowych - jakie najlepiej wybrac?? Rozważam nad wyborem swiec Bosch Platinum lub Brisk Premium - może ktos miał z owymi produktami do czynienia i ma swoje zdanie na ich temat? Co do filtra powietrza to planuje zakup filtra K&N montowanego w seryjnym"air boxie"który jak zachwala producent-ma lepsze parametry od seryjnych filtrów i istnieje możliwosc jego dokładnego czyszczenia. I na koniec jeszcze jedno pytanie. Miska olejowa w moim aucie jest lekko"zapocona" - kupiłem na zamówienie w serwisie fiata nową uszczelkę i dostałem uszczelkę z korka... Czy warto wogóle ją zakładac? Czy lepiej poszukac uszczelki z lepszego materiału?? Czekam na pomoc i z góry dziękuję.

z doświadczenia NGK bpr7e, znakomite w serii i silnikach rasowanych ponad 300km, racing owszem ale zupełnie nie potrzebne u ciebie, brisk padaka, jeśli regularnie wymieniasz filtr pow to nie odczujesz różnicy w mocy z wkładką sport, polecam wymianę papierowego co 5-7tys km i przeróbkę kasty filtra seryjnego, wszystkie stożki i wkładki zabijaja przedwcześnie po kolei komponenty silnika :cry: . chyba że masz racing i walczysz o 4km kosztem trwałości :roll: lepiej sprawdzi się puszka filtra z fiata coupe turbo ale trzeba lekko przerabiać.
oryginalne uszczelki są ok, aftermarket trochę za grube i uszkadzają się przy dokręcaniu-nie dokręcać zbyt mocno miski :!: , lekkie pocenie się to żaden powód do smutku.
ten silnik w serii umiera powyżej 6tys obr, taka jego charakterystyka, i nie kręc go powyżej, chyba że masz kilka silników do testów.
chcesz więcej mocy to zrób głowicę wydech i chip i masz 240km, pasek rozrządu jest słabiutki i zmienij co 60tys :!:



MIVOL - 24-02-2008, 01:46
" />OK. Teraz napewno kupię NGK bo widzę,że każdy decyduje się na ich wybór, czyli są przynajmniej sprawdzone. Wkładka sportowa filtra pow. to żeczywiscie zły pomysł zważywszy na wysoką cenę... O stożku nawet przez chwile nie myslałem bo niby po co - ma byc seria i koniec,a zresztą sam stożek nic by mi nie dał... Jedyne co mam zamiar zmienic to seryjny zawór upustowy Boscha na jakis konkretny BOV, dwutłoczkowy np :wink:
I jeszcze jedno na koniec - w zasadzie niejestem zwolennikiem głosnych wydechów, no może ostatecznie zaakceptował bym wydech"mruczący"od jais 3000-3500 tys/obr . Narazie mam seryjny wydech z katem w idealnym stanie, jednak przy zakupie autka dostałem dedykowanego Dedrze Supersprinta (przynajmniej tak napisali...), wydech składa się z tłumika srodkowego i koncowego. Niechce ciąc seryjnego układu więc jesli znajde chwilę czasu to wymontuje seryjny wydech zostawiając tylko rurę z kolektora i założe ten, powiedźmy sportowy układ z przelotowym srodkiem i koncowym, tylko zastanawiam się co założyc na miejsce kata (w dedrze jest 1 sonda więc mogę sobie pozwolic na wymontowania kata), czy mogę wstawic zwyczajną rurę ,czy może lepiej jeszcze jednen tłumik srodkowy na miejsce kata? Proszę o odp.osób które mają trochę wiecej doswiadczenia niż ja :wink:



Bany - 24-02-2008, 12:19
" />wywal kata ,wstaw sobie rure,generalnie zostaw sobie ostatni tłumik jak chcesz mieć w miare cicho.
Ja u siebie mam rure -rure-rure,i jest też fajnie,
Mam też rure-rure-supersprinta,i oryginał-oryginał,
W zależności od potrzeb a nie możliwości...



CarvMachine - 24-02-2008, 13:19
" />
">wywal kata ,wstaw sobie rure,generalnie zostaw sobie ostatni tłumik jak chcesz mieć w miare cicho.
Ja u siebie mam rure -rure-rure,i jest też fajnie,
Mam też rure-rure-supersprinta,i oryginał-oryginał,
W zależności od potrzeb a nie możliwości...


Co do wydechu, to wydaje mi sie ze powinien byc policzony, wywalanie wszystkiego bardziej pogarsza niz polepsza osiagi. Napewno za to poprawia "uczucie mocy". Jezeli hamowales swoje auto po "modyfikacjach" wydechu to chetnie obejze wykresy.



MIVOL - 24-02-2008, 14:15
" />Wiem że objętosc i długosc wydechu jest obliczona przez projektanta samochodu i niemożna tak poprostu bez konkretnej wiedzy zabierac sie do modyfikacji, dlatego wspomniałem o tym w tym poscie. Dlatego najlepszym pomysłem będze zajżec na fora profesjonalistów (nie wiejskich chłopców tiningowców których tez można często spotkac:D ) i zapoznac się głebiej z teorią. Najpierw chciałbym sprawdzic auto na chamowni w czystej seri,a dopiero potem brac się za ew.modyfikacje aby miec odniesienie to stanu obecnego i tego co było. Wie ktos może (ktos z okolic LBN) gdzie jest w okolicy lublina dobra chamownia



Bany - 24-02-2008, 15:06
" />
">wywal kata ,wstaw sobie rure,generalnie zostaw sobie ostatni tłumik jak chcesz mieć w miare cicho.
Ja u siebie mam rure -rure-rure,i jest też fajnie,
Mam też rure-rure-supersprinta,i oryginał-oryginał,
W zależności od potrzeb a nie możliwości...


Co do wydechu, to wydaje mi sie ze powinien byc policzony, wywalanie wszystkiego bardziej pogarsza niz polepsza osiagi. Napewno za to poprawia "uczucie mocy". Jezeli chamowales swoje auto po "modyfikacjach" wydechu to chetnie obejze wykresy.

jak znajdziecie kogoś kto potrafi policzyć wydech do TURBO
to dajcie znać.

też bym chętnie obejrzał wykresy moich kolegów ale jakoś nikt nie chce tego pokazać

hamownia pisze sie przez samo H



lancia1969 - 24-02-2008, 15:18
" />Liczyć można - papier wszystko przyjmnie- tylko jak potem dotrzymać założone paremetry i jak przewidzieć zużycie silnika itd itp .
Przy spawaniu wystarczy jak spaw wjedzie do środka i cały proces przebiegu spalin w łeb bierze :roll: Teoria - teorią - praktyka praktyką.
U mnie po wyrzuceniu katalizatorów i zrobieniu wydechu z 50 na dwóch tłumikach - środkowy escort cosworth - końcowy jakieś przelotowe badziewie no name, moc i moment fabryczny ale przesunięty w stosunku do orygiału o 1000 w dół tylko tez nie dam sobie głowy uciąc że to przez sam wydech bo zmieniałem ustawienia CO .



Bany - 24-02-2008, 15:27
" />
">Liczyć można - papier wszystko przyjmnie- tylko jak potem dotrzymać założone paremetry i jak przewidzieć zużycie silnika itd itp .
Przy spawaniu wystarczy jak spaw wjedzie do środka i cały proces przebiegu spalin w łeb bierze :roll: Teoria - teorią - praktyka praktyką.
U mnie po wyrzuceniu katalizatorów i zrobieniu wydechu z 50 na dwóch tłumikach - środkowy escort cosworth - końcowy jakieś przelotowe badziewie no name, moc i moment fabryczny ale przesunięty w stosunku do orygiału o 1000 w dół tylko tez nie dam sobie głowy uciąc że to przez sam wydech bo zmieniałem ustawienia CO .


jakich danych użyjesz do liczenia?



lancia1969 - 24-02-2008, 16:09
" />
">Liczyć można - papier wszystko przyjmnie- tylko jak potem dotrzymać założone paremetry i jak przewidzieć zużycie silnika itd itp .
Przy spawaniu wystarczy jak spaw wjedzie do środka i cały proces przebiegu spalin w łeb bierze :roll: Teoria - teorią - praktyka praktyką.
U mnie po wyrzuceniu katalizatorów i zrobieniu wydechu z 50 na dwóch tłumikach - środkowy escort cosworth - końcowy jakieś przelotowe badziewie no name, moc i moment fabryczny ale przesunięty w stosunku do orygiału o 1000 w dół tylko tez nie dam sobie głowy uciąc że to przez sam wydech bo zmieniałem ustawienia CO .


jakich danych użyjesz do liczenia?

Zależy co mamy liczyć ? ale np na obliczenie długości rezonansowej (Q)układu wydechowego oraz średnicy rur na odcinku długości rezonansowej liczy sie z ogólnego wzoru :
Q=VS x n:Fw x aw
Vs - pojemność jednego cylindra w cm3
n - rezonansowa prędkość obrotowa (obr/min) czyli prędkość , przy której silnik ma uzyskać maksymalna sprawność.
aw - kąt otwarcia zaworu wydechowego (°o.w.k.)
fw - przekrój poprzeczny rury wylotowej (cm) - który znowu liczy z:

Fw= Pi x d2 : 4 = 0.785 x d2 ,gdzie
d - wewnętrzna średnica rury wylotowej (cm)
Potem to podstawaimy do ..... itd itp Bany:roll: - wiesz dobrze że to jest temat rzeka - jak bardzo chcesz i potrzebujesz tego typu wyliczanek mogę to poprzeliczać i pobawić się ale kurde to i tak dynamicznie zmienia się w praktyce a zresztą przeciez nie bedę ojca uczył dzieci robić.

P.S Dużo jest na temat wydechu i obliczeń na tuning info .



Bany - 24-02-2008, 16:49
" />wszystko fajnie i pięknie ale to są wzory od wosnossących silników a gdzie jest turbo uwzględnione



MIVOL - 24-02-2008, 23:56
" />troche poszperałem w książkach :wink: i co prawda niemam wzoru do wyliczenia parametrów wydechu,ale mam kilka przydatnych informacji. No więc układy wydechowe w turbodoładowanym silniku działają niemal wyłącznie dynamicznie i ważna jest wyłcznie srednica rur i pojemnosc całego układu, poprawę napełnienia cylindrów zmieniamy regulując cisnienie doładowania. W zasadzie do poprawnej pracy wystarczy układ z rury o odpowiednim przekroju i tłumika o potrzebnej objętosci. Średnica pojedynczej rury za turbosprężarką nie powinna być mniejsza niż średnica otworu wylotowego turbiny. Nie może być też zbyt duża, bo spowoduje utratę momentu w zakresie niskich obrotów silnika. Za wszelkie błedy ort.bardzo przepraszam bowiem mistrzem ortografi nie jestem (dysleksja) :evil:



marcin77 - 01-03-2008, 20:24
" />
">miałem w TURBO NGK no i rewelka i jeszcze jezdza (mam nadzieje) nie wiam jak nowy wlasciciel czy wymienial,.

jestem i dalej jeżdżę :wink: , powiedz jeszcze kiedy wymienić



marcin77 - 01-03-2008, 20:25
" />
">OK. Teraz napewno kupię NGK bo widzę,że każdy decyduje się na ich wybór, czyli są przynajmniej sprawdzone. Wkładka sportowa filtra pow. to żeczywiscie zły pomysł zważywszy na wysoką cenę... O stożku nawet przez chwile nie myslałem bo niby po co - ma byc seria i koniec,a zresztą sam stożek nic by mi nie dał... Jedyne co mam zamiar zmienic to seryjny zawór upustowy Boscha na jakis konkretny BOV, dwutłoczkowy np :wink:
I jeszcze jedno na koniec - w zasadzie niejestem zwolennikiem głosnych wydechów, no może ostatecznie zaakceptował bym wydech"mruczący"od jais 3000-3500 tys/obr . Narazie mam seryjny wydech z katem w idealnym stanie, jednak przy zakupie autka dostałem dedykowanego Dedrze Supersprinta (przynajmniej tak napisali...), wydech składa się z tłumika srodkowego i koncowego. Niechce ciąc seryjnego układu więc jesli znajde chwilę czasu to wymontuje seryjny wydech zostawiając tylko rurę z kolektora i założe ten, powiedźmy sportowy układ z przelotowym srodkiem i koncowym, tylko zastanawiam się co założyc na miejsce kata (w dedrze jest 1 sonda więc mogę sobie pozwolic na wymontowania kata), czy mogę wstawic zwyczajną rurę ,czy może lepiej jeszcze jednen tłumik srodkowy na miejsce kata? Proszę o odp.osób które mają trochę wiecej doswiadczenia niż ja :wink:


jak będziesz chciał sprzedać któryś końcowy wydech chętnie przygarnę bo mój się skończył :lol:



MIVOL - 03-03-2008, 11:23
" />niestety ale zamieżam dłużej sie zabawic z Dedrą :lol: i niemam zamiaru niczego sprzedawac bo po pierwsze sportowy wydech mam zamiar założyc na"próbę"a po drugie to szkoda sprzedawac ten seryjny bo jest praktycznie nowy (60 tys km przeboiegu od nowosci-nigdy nie spawany i jeszcze slni nowoscą )
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \