Kubek - 19-03-2007, 22:16
" />Ma ktoś jakieś doświadczenia z olejami, niedługo będe wymieniał i chce zalać taką gęstość i markę na której ejst sprawdzone że silniczek cicho pracuje i czy do gazu zaleca się jakieś jeszcze oleje ?
ARman - 19-03-2007, 22:35
" />Bardzo aktualne pytanie. Tez czekam na odpowiedzi
mariusz76 - 19-03-2007, 23:05
" />Aby silnik pracował cicho to olej musi być gęsty np. 10w-60 lub 5w-50, a dla starszych aut np. Motul 5100 Ester SAE 15W-50 Technosynthese
lancia1969 - 20-03-2007, 00:43
" />Kubek zamiast kombinować z olejem jak koń pod góre :lol: ( ale Ty chyba tak masz :wink: ) poprostu ustaw w końcu porządnie zawory - olejem ich nie sciszysz no chyba że smoły nalejesz :wink:
Kubek - 20-03-2007, 00:52
" />
">Kubek zamiast kombinować z olejem jak koń pod góre :lol: ( ale Ty chyba tak masz :wink: ) poprostu ustaw w końcu porządnie zawory - olejem ich nie sciszysz no chyba że smoły nalejesz :wink:
Ale zawory ustawialem 1,5 roku temu , zreszta gdzie ja bede mial pewnosc ze mi je dobrze ustawia ?
Nat - 20-03-2007, 01:03
" /> Po co wogóle naprawiać auto, skoro nie ma pewności, że mechaniory nie spierniczą roboty : coto : :lol:
viruskill - 20-03-2007, 01:07
" />No wlasnie olej niewyciszy silnika zwlaszcza zaworow.
Jak chcesz miec pewnosc ze dobrze ci ustawia zrob to sam.
Ja tydzien temu ustawilem sobie sam i mam dojscie do podkladek kazdego rozmiaru od reki jest taki sklep w Krosnie w ktorym sa owe podkladeczki w cenie 4 zl. Dzieki Grzeskowi z Kraka ktory podsuna mi pomysl jak wymieniac bez klucza lub popuszczania walkow
Ale ja troszke przerobilem ten sposow i to mozna zrobic tak:
2 osoby duzy srubokret i kawalek preta kwadratowego jedna osoba naciska druga wklada pret tak zeby spieral sie na szkalnce a niedotykal podkladki wydziera sie i juz
Zrob tak:
Rano odkrec dekielki podnies auto na podnosniku i pomiez sobie przerwy jakie masz na kazdym cylindrze spisz.
Nastepnie jak niemasz jak jedziesz do kogos wyciagasz pokoleji podkladki miezysz jak niema napisu i spisujesz tez cylindrami, liczysz jakie potrzebujesz i zamawiasz a wymiana to 15 min roboty
A u mnie zamiast ciszej silnik zacza chodzic glosniej ale zato rowniutko mi to nieprzeszkadza.
Kubek - 20-03-2007, 01:30
" />
">:D Po co wogóle naprawiać auto, skoro nie ma pewności, że mechaniory nie spierniczą roboty : coto : :lol:
Zawsze mozesz stac i patrzec jak to robia, ja teraz do tkaiego warsztatu jezdze gdzie moge stac i patrzec jak wszystko robia, masz nawet poczekalnie jak niechcesz siedziec z nimi w ktoryms z garazow i tam telwizory i widok z kamer jak wszystko robia, tylko ze zlecienie ustawiania zaworow to kosztowna zabawa z tego co pamietam bo do tego dochodzi jeszcze uszczelka nowa
viruskill, dzieki wielkie za informacje ale to nie na moje mozliwosci techniczne Juz lepiej to komus zlece, ale jak widzisz u ciebie to nie wyciszylo silnika A ja pamietam ze rok temu jezdzilem na lotosie mineralnym to silnik byl cihutki, potem zalalem mobila polsyntetyka i byl glosniejszy + gaz, glosny !!
viruskill - 20-03-2007, 11:48
" />te silniki tak maja one musza lekko klepac mialem doczynienia z 3-ma takimi 2 x croma 2.0 i.e i kazdy klepal. To nie same zawory klepia ale stukaja wtryskiwacze, jak w samochodzie siedzisz to juz nieslychac silnika tak jest u mnie, a i on tylko stuka na wolnych obrotach jak jedziesz to nieslychac albo przygazujesz.
Kubek - 20-03-2007, 12:30
" />
">te silniki tak maja one musza lekko klepac mialem doczynienia z 3-ma takimi 2 x croma 2.0 i.e i kazdy klepal. To nie same zawory klepia ale stukaja wtryskiwacze, jak w samochodzie siedzisz to juz nieslychac silnika tak jest u mnie, a i on tylko stuka na wolnych obrotach jak jedziesz to nieslychac albo przygazujesz.
Cos w tym jest, to klepanie troche pod diesla podchodzi
viruskill - 20-03-2007, 14:07
" />takie to sa juz nasze dohc klepia troche ale jezdza, sa wytrzymale. Przynajmniej je slychac ze dzialaja Ja naprzyklad nielubie dzwieku nowych silnikow ktore swiszcza a nie rycza
mikaeltdi - 20-03-2007, 15:38
" />Hi! No tak temat interesujący aczkolwiek nie łatwy..ja do Opla Vectra 1,6 OHC lałem Castrola Magnatec 10W-40 i wyciszał silniczek do granic możliwości ...tam były zawory hydrauliczne /olejowe,w Oplu Omega 2,3 TDI lałem zwykły oplowski olej ale regulacja zaworów musowo co 7000-8000tyś km,koszt był niewielki a efekt naprawdę dobry a i w Omedze olej wymieniany prawie razem z regulacja zaworów ...wracając do Lancii to zbytnio Wam nie pomoge bo mam diesla na Castrolu tym co wyżej i jest OK jest ciszej niż przed wymianą ale jezdził prawie na wodzie!!!...sumując zawory to jedno a olej to drugie,jak zawory klepią to olej nie da rady ...Jeszcze jedno w Omedze jak łyknął trochę oleju około 100ml-200ml /to było wyraznie czuć ze brakuje mu mocy (chyba zbyt małe ciśnienie miał)ale po dolaniu odrazu lepiej...
Pozdro....
Kubek - 20-03-2007, 20:19
" />
">Hi! No tak temat interesujący aczkolwiek nie łatwy..ja do Opla Vectra 1,6 OHC lałem Castrola Magnatec 10W-40 i wyciszał silniczek do granic możliwości ...tam były zawory hydrauliczne /olejowe,w Oplu Omega 2,3 TDI lałem zwykły oplowski olej ale regulacja zaworów musowo co 7000-8000tyś km,koszt był niewielki a efekt naprawdę dobry a i w Omedze olej wymieniany prawie razem z regulacja zaworów ...wracając do Lancii to zbytnio Wam nie pomoge bo mam diesla na Castrolu tym co wyżej i jest OK jest ciszej niż przed wymianą ale jezdził prawie na wodzie!!!...sumując zawory to jedno a olej to drugie,jak zawory klepią to olej nie da rady ...Jeszcze jedno w Omedze jak łyknął trochę oleju około 100ml-200ml /to było wyraznie czuć ze brakuje mu mocy (chyba zbyt małe ciśnienie miał)ale po dolaniu odrazu lepiej...
Pozdro....
Dzieki za porady mikae, wlasnie narazie mu dolalem troche oleju bo zauwazylem ze mialem dosc malo, troche mi to pije tego oleju, tak co 2000 km znika mi jakies 0,5-0,7 litra oleju, a wam ?
mikaeltdi - 20-03-2007, 20:49
" />Hi! Z tego co pamiętam to coś koło normy ,czyli niejest żle ,dla tego silnika w moim dieslu norma to...0,9 l/1000km!!!!gdzies na forum było ile dokładnie ,ja mam w książce ale ta jest w aucie ...dzisiaj już mi się nie chce dreptac ale jak nie znajdziesz to daj znać to jutro Ci podam dokładnie jaka norma ...
Pozdro...
DRoszi - 20-03-2007, 21:24
" />ja leje shell 10w 60 drogi - najdrozszy okolo 60 -75 za litr
leja go do rajdówek super olej jak ostro jezdzisz nie traci lepkosci przy wys. temperaturach
przebieg 233 000
mi przez bierze litr na jakies 6000 tys ale chyba nie przepala bo mi lekko kapie z miski - okolo 10 kropel na dobe liczylem tak na oko
w instrukcji mam napisane ze pali 0,6 litra na 1000km wiec troche przeginają z ta normą
dunin - 20-03-2007, 23:12
" />normy są takie a nie inne, bo przy mocnym katowaniu silnika (np 500km po autostradzie z v-max) silnik może spalić nawet do litra oleju na 1000km (np w fordach). ale w normalnej jeździe na co dzień nie powinno być aż tak dużo.
przy okazji może dorzucę swoje 5 groszy - czym zalać to moje turbo jak je już wyremontuję i dotrę? wg. instrukcji teoretycznie minerał 15W-45
Kubek - 25-03-2007, 01:11
" />No to nic trzeba pogodzic sie z tymi normami, sie chyba jeszcze w nich meiszcze, mi nigdzie nie kapie w silniku, nigdzie nie widze jakis potow, tylko po skrzyni biegow troche leci, bede tez tam wymianial olej odrazu, jaki polecacie ? Z tego co pamietam dwa lata temu do skrzyni lalem chyba lotosa.
Wracajac do tych olejow, czyli najlepiej zalac cos w okolicach 10w/60 albo 5w/50 ? i z dyskusji wynika ze Castrol Magnatek, najciszej pracuje czy Shell Helix ??
Dzis w sklepie widzialem jakis nowy olej Mobila chyba 5w/50 wlasnie, Super S sie nazywal, cos ktos wie o nim ?
Guliver - 25-03-2007, 06:43
" />
"> silnik może spalić nawet do litra oleju na 1000km (np w fordach).
oszzzz choleeeera Mialem forda i ani grama mi nie bral a byl używany mocno i w sumie więce on bokiem niż prosto jeździł. No ale gdyby wiedzial że ford ma brać to pewnie by brał Nigdy od kolegów z klubu też nie słyszałem żeby im ubywało oleju jeśli mięli uszczelniacze zaworowe w dobrej kondycji. Także proszę precyzować może model i dany silnik. : yesyes :
viruskill - 25-03-2007, 12:28
" />fordy maja pasowane silniki a nasze dohc byly projektowane w latach 60 i do tej pory przeszly nieliczne zmiany np nachylenie pod katem glowica kolektor ssacy ale silnik nadal ten sam wiec niema sie czemu dziwic. Ale sa to silniki bardzo wytrzymale pokazcie mi forda ktory potrafi wytrzymac podniesienie mocy w duzym stopniu jak nasze dohc, a ze olej bieze i jak ktos jeszcze jezdzi na gazie to moim zdaniem bardzo dobrze gdyz spaliny niesa such turbo w moim przypadku tak niecierpi zawory, niemowie jak komos bieze 2 litry na 1000 km ale litra na 2000 tys km to niejest tragedia.
DRoszi - 25-03-2007, 12:40
" />lej olej o dobrych parametrach np 10w 60
a co najwazaniejsze byle nie byl w polsce rozlewany
shell
viruskill - 25-03-2007, 13:07
" />ja leje lotos pol syntetyk zmiana co 8 tys km. niema sensu wlewac oleju drogiego jak silnik wypija. U mnie ubytki sa rzedu 1l na 2000-2500 km. jeszcze mam wycieki z silnika jak uszczelnie dobrze silnik mysle ze zuzycie spadnie duzo
Guliver - 25-03-2007, 13:14
" />
">fordy maja pasowane silniki a nasze dohc byly projektowane w latach 60 i do tej pory przeszly nieliczne zmiany np nachylenie pod katem glowica kolektor ssacy ale silnik nadal ten sam wiec niema sie czemu dziwic. Ale sa to silniki bardzo wytrzymale pokazcie mi forda ktory potrafi wytrzymac podniesienie mocy w duzym stopniu jak nasze dohc, a ze olej bieze i jak ktos jeszcze jezdzi na gazie to moim zdaniem bardzo dobrze gdyz spaliny niesa such turbo w moim przypadku tak niecierpi zawory, niemowie jak komos bieze 2 litry na 1000 km ale litra na 2000 tys km to niejest tragedia.
Cosworth 2,0 T - 220 KM spokojnie da się podkręcić do powyżej 300 KM i extremalnie ponad 400KM. DOHC forda.
viruskill - 25-03-2007, 13:29
" />tak dohc ale nie standardowe dohc tutaj mialem kolesi ktozy sierre 2.0 dohc 8v probowali ciagnac w gore to skonczylo sie to wielkim boooM. I pokazna suma wyzucona w bloto dla porownania dam ze taka sierra 2.0 dohc 8v 125KM niema szans z moja croma 2.0 dohc 8v 115 KM wielokrotnie scigalem sie z kolega i zostawal w tyle za kazdym razem niebylo zawrotnyhc predkosci ale czasem i 180 Km/h sie zdazylo.
viruskill - 25-03-2007, 13:29
" />tak dohc ale nie standardowe dohc tutaj mialem kolesi ktozy sierre 2.0 dohc 8v probowali ciagnac w gore to skonczylo sie to wielkim boooM. I pokazna suma wyzucona w bloto dla porownania dam ze taka sierra 2.0 dohc 8v 125KM niema szans z moja croma 2.0 dohc 8v 115 KM wielokrotnie scigalem sie z kolega i zostawal w tyle za kazdym razem niebylo zawrotnyhc predkosci ale czasem i 180 Km/h sie zdazylo.
Kubek - 25-03-2007, 13:31
" />
">fordy maja pasowane silniki a nasze dohc byly projektowane w latach 60 i do tej pory przeszly nieliczne zmiany np nachylenie pod katem glowica kolektor ssacy ale silnik nadal ten sam wiec niema sie czemu dziwic. Ale sa to silniki bardzo wytrzymale pokazcie mi forda ktory potrafi wytrzymac podniesienie mocy w duzym stopniu jak nasze dohc, a ze olej bieze i jak ktos jeszcze jezdzi na gazie to moim zdaniem bardzo dobrze gdyz spaliny niesa such turbo w moim przypadku tak niecierpi zawory, niemowie jak komos bieze 2 litry na 1000 km ale litra na 2000 tys km to niejest tragedia.
Cosworth 2,0 T - 220 KM spokojnie da się podkręcić do powyżej 300 KM i extremalnie ponad 400KM. DOHC forda.
Z tymi fordami co tak biora tyle tego oleju to slyszalem ze Capri wlasnie tyle bierze i ze sie potrafia jeszcze zapalic podczas jazdy i np. pluc wrzacym olejem spod kierownicy na krocze kierowcy a czasami.... hhehehe zartuje sobie oczywiscie
No co do tych olejow to dzieki wielkie za porady, w sumie rok temu lalem mu mobila jakiegos 15W 40 chyba i mialem dwa baniaki po 4 l tego, jeden caly tam zostal wlany plus 0,5 z drugiego, no i obecnie zostalo mi 1 l tego oleju czyli w ciagu tego calego roku dolalem mu 2,5 litra wiec, chyba calkiem dobry wynik
Guliver - 25-03-2007, 13:34
" />No to kolega nie potrafi jeździć niestety. Sierrka ma tą przewagę że mocno ciągnie od spodu. Sierrka OHC pojedzie 200. DOHC ponad. Jak jest dobry kierownik to BMW 320i 150KM zostaje w tyle. No ale dlugo możemy gadać. Jestem już 5 lat w sierrafan i znam się troszku na tym. Na tym forum jest kolega Kosiarz który Ci tu ładnie opisze ile sierrka może wyciągnąć w DOHCu.
Kubek - 25-03-2007, 13:34
" />
">tak dohc ale nie standardowe dohc tutaj mialem kolesi ktozy sierre 2.0 dohc 8v probowali ciagnac w gore to skonczylo sie to wielkim boooM. I pokazna suma wyzucona w bloto dla porownania dam ze taka sierra 2.0 dohc 8v 125KM niema szans z moja croma 2.0 dohc 8v 115 KM wielokrotnie scigalem sie z kolega i zostawal w tyle za kazdym razem niebylo zawrotnyhc predkosci ale czasem i 180 Km/h sie zdazylo.
moja przynajmniej niunia jest dosc wysokobrotowa i ona lapie moc dopiero przy jakis 6000 obrotow tak na wolnych to ejst mulasta i nawet oponami nie zapiszcze, dopiero jak sie wkreci to idzie jak rakieta, tylko ze to troche denerwujacy bo przy tych obrotach silnik juz glosno wyje a i spalanie nie male
Guliver - 25-03-2007, 13:36
" />
">
Z tymi fordami co tak biora tyle tego oleju to slyszalem ze Capri wlasnie tyle bierze i ze sie potrafia jeszcze zapalic podczas jazdy i np. pluc wrzacym olejem spod kierownicy na krocze kierowcy a czasami.... hhehehe zartuje sobie oczywiscie
ojaaaa Już myślałem że na powaznie piszesz :D:D Aż mi serce zawaliło mocniej hihihi. Nie strasz
Kubek - 25-03-2007, 13:44
" />
">
Z tymi fordami co tak biora tyle tego oleju to slyszalem ze Capri wlasnie tyle bierze i ze sie potrafia jeszcze zapalic podczas jazdy i np. pluc wrzacym olejem spod kierownicy na krocze kierowcy a czasami.... hhehehe zartuje sobie oczywiscie
ojaaaa Już myślałem że na powaznie piszesz :D:D Aż mi serce zawaliło mocniej hihihi. Nie strasz
Heheh specjalnie tka pisze bo wiem ze na zlocie Ci sie strasznie spodobal taki wlansie co stal gdzies w poblizu zaprkowany
Kosiarz - 25-03-2007, 13:47
" />No wiec tak mialem w scierce DOHC EFI osmio zaworowe
Robilo ono na oficjalnych zawodach na 400 metrow 15,741
Smialo dawalo rade z BMW 325 wiec wolne to nie bylo :-)
malo które autko na ulicy sobie ze mna radzilo
teraz mam 2,9 V6 ktore ma do setki w okolo 7,20 na 400 metrow jeszcze nie startowalem i moc bliżej nie znana bo nie hamowalem jej jeszcze z nowym silnikiem
Co do spalania oleju to DOHC w sierce mi praktycznie od wymiany do wymiany nie bral nic wymienialem olej co 9 tys
Na temat 2.9 V6 sie nie wypowiadam bo od zlozenia silnika przejechalem dopiero 5,5 tys i w czasie docierania wymienialem czesto olej
Kubek - 25-03-2007, 13:50
" />Aha a jeszcze jakies ma efekty uboczne stosowanie takiego gestego oleju jak 10w/60 ?
viruskill - 25-03-2007, 13:51
" />no niewiem z ta sierra chyba ze kolega ma cos nie tak z nia ale on ja ciagnie zawsze na 6-7 tys rpm a z ta bmw to chyba zart bo bmw tez ladnie ciagnie a wersja 2.0i 150 KM ma silnik r6 24v a sierkami jezdzilem 3x 2l dohc 8v i w porownaniu do cromy 2.0 i.e 8v to roznicy niewidzialem zabardzo moze sierra faktycznie na poczatku przy malych predkosciach jest mocniejsza nieduzo ale od 150 km/h to croma wykazuje poped do przyspieszania croma smigalem ok 215Km/h ale nalezy liczyc sie z bledami wskazan licznika. Wiec to jest kwestia sporna z sierra dohc.
Ja sie wypowiadam w tej kwestii z moich doswiadczen 3 sierry 2.0 dohc i 2 cromy 2.0 i.e jedna z 92 roku a druga 1988r. 2.0 turbo i.e abarth ale po 250 tys bez turbo i doprezonym silnikiem po 13,5 atm na cylinder + wymiana panewek pierscionkow i kompletan regeneracja glowicy. ten abarth wykazywal duzo wiekszy jad piszczal jak oszalaly na 3 biegu jeszcze piskna na oponach letnich 60/185 r14. Ale umarl szybko na zlomowisku po przezytych 2 wypadkach moich. silnik lezy sobie i wiekszosc podzespolow w garazu
A jesli chodzi o olej to geste oleje nielubia duzych obrotow i zamulaja silnik przy duzych obrotach duzej temp. szybko czernieja ale silnik oleju mniej bieze do silnikow powyzej 120 tys zaleca sie pol syntetyk.
DRoszi - 25-03-2007, 14:16
" />
">Aha a jeszcze jakies ma efekty uboczne stosowanie takiego gestego oleju jak 10w/60 ?
nie ma efektów ubocznych oprócz dużego wydatku shell 10w60 na stacji okolo 75 za litr a castrol edge troche tańszy chyba jest okolo 50-60
to jest jedyny efekt uboczny mi sie shel 10w60 sprawuje super silink chodzi elegancko, można poszarżować z świadomością że masz dobre smarowanie przy ostrej jeżdzie
Kubek - 25-03-2007, 14:34
" />
">Aha a jeszcze jakies ma efekty uboczne stosowanie takiego gestego oleju jak 10w/60 ?
nie ma efektów ubocznych oprócz dużego wydatku shell 10w60 na stacji okolo 75 za litr a castrol edge troche tańszy chyba jest okolo 50-60
to jest jedyny efekt uboczny mi sie shel 10w60 sprawuje super silink chodzi elegancko, można poszarżować z świadomością że masz dobre smarowanie przy ostrej jeżdzie
I faktycznie silnik ciszej pracuje ? Hmmm wydatek dosc spory, faktycznie, patrzac ejszcze na to ze za 1 litr oleju tylko + jakprzychodzi jeszcze dolewac pozniej , a slyszalem ze z takimi gestymi olejami w zimie moga byc problemy i w zimie zwieksza sie spalanie wtedy ?
viruskill - 25-03-2007, 14:46
" />im gestszy olej tym ciezej pali i niema problemow jak zapalisz auto i pozwolisz mu zeby sobie pochodzil z kilka minut jak sie zagrzeje. A ze spalaniem to nieiwem ja w cromie mam mineralny olej i w zimie najmniejszych problemow niema a jezdze juz 2 lata na tym oleju fakt ze ciezej kreci ale jest zapali czekam z 5 min zalezy od mrozu i mozna smigac zrobione ok 50 tys km na tym oleju a silnik nadal ladnie chodzi.
DRoszi - 25-03-2007, 17:14
" />
">a slyszalem ze z takimi gestymi olejami w zimie moga byc problemy i w zimie zwieksza sie spalanie wtedy
nie odczuwam różnicy ani w spalaniu ani w odpalaniu
fakt że kaapa troche dlugo sie nagżewa - olej i jedyna rzecz która jest denerwójąca to to, że ogrzewnie zaczyna na dobre grzać po kilku minutach
ale to chyba nagminny problem jak czytałem
nie było w zime jakis konkretnych mrozów wiec nie wiem - a dotego od połowy zimy mam garaż co prawda nie ogrzewany ale zawsze chroni przed wilgocią
z tego co wiem to benzyny nie powinno się zostawiac -"na tzw. rozgrzanie"
nie wiem czemu, wójekl mi mówil a zjadł zęby na 3,0 v6 -3x camry po pół miliona przebiegu każda
Guliver - 25-03-2007, 20:42
" />a to temu że olej się lepiej rozprowadza i wchodzi we wszystkie zakamarkach pod obciążeniem. To samo się tyczy diesli. Powoli kręcić do malych obrotów ale nie grzać w miejscu.
norbiwolow - 19-06-2007, 08:19
" />droszi - a co z wyciekiem przy misce - uszczelniałeś ?? ja muszę się za to zabrać ale jak zobaczyłam ajk jest zamocowana to 8O - czy duz jest kombinacji przy tej operacji - demontaż - montaż miski olejowej ?
jakby tak opis krok po kroku - bedę MEGA wdzięczny