angel - 07-02-2008, 19:06
" />czesc mam takie male zapytanko. Jak najszybciej i bezbolesnie podniesc doladowanie turbiny w Dedrze >>??
Mam doladowanie na poziomie 0.55-0.6 Bara i chcialbym zeby pompowala tak 0.9-1 bar
Ile mozna uzyskac konikow po wyzuceniu wszystkich tlumikow i wsadzeniu ostatniego przelotowego np. Ala Mugen ??
jerzy - 07-02-2008, 19:13
" />witam
je¶li tak zrobisz bêdziesz mia³ du¿o ha³asu a efekt odwrotny.....
_________ bêdzie s³abszy
_________ bêdzie wiêcej pali³
pozdrawiam
___________________
lancia dedra 19td 1995
angel - 07-02-2008, 19:22
" />no ja wlasnie slyszalem odwrotnie, ze przy TURBO wazny jest przelot i jak najszybsze oproznienie spalin z ukladu wydechowego... Jest to sytuacja odwrotna niz przy wolnossakach...
W silniku wolnossacym taki zabieg wlasnie zabiera moc i strasznie glosno wtedy chodzi takie autko.
jerzy - 07-02-2008, 19:29
" />witam ponownie
nie bêdê siê k³óci³ mo¿e masz racje - mo¿e kto¶ siê jeszcze wypowie ?
pozdrawiam
__________________
lancia dedra 19 td 1995
dunin - 07-02-2008, 19:39
" />moment, moment. wydechem i w turbo, i w n/a uzyskuje siê wiêcej, ni¿ majstruj±c przy dolocie, ale dolot te¿ trochê daje. ogólnie zasada jest taka, ¿e najpierw wydech, potem dolot. podniesienie do³adowania da mniej, ni¿ dobry wydech (ale ca³y, nie sam t³umik na seryjnych rurach). a najlepiej obie te rzeczy po³±czyæ. wtedy ma to najwiêkszy sens.
angel - 07-02-2008, 19:50
" />wiec wracajac do pytania.... Jezeli zamiast tlumikow wstawie rury przelotowe, srednica rur bedzie 2.5 do 3 cali i ostatni bedzie tlumik przelotowy Sportowy czyli z Dynamizatorem ( cos jak strumiennica ) to uzyskam wiecej mocy?? A jezeli tak to orientacyjnie prosze o cyferke...ile to bedzie..
Aha nie patrzmy ile wtedy bedzie autko palilo, bo mnie to nie interesuje...
Do jazdy codziennej mam Mazde w dieselku... A ze kocham wloskie autka i moc Turbo to moja Lancia jest dla mnie tym czym Kosmos dla Kopernika...
lancia1969 - 07-02-2008, 20:12
" />Najpierw porób czary mary z wydechami ,dolotami i co tam Pan chcesz jeszcze :wink: a potem grzecznie udaj siê do firmy tuningowej ,która dorobi eprom (popularnie chip) z w³asciwymi parametrami -czyli wieksze do³adowanie i wiecej benzyny - inaczej mo¿esz potopiæ (jak zwiekszysz mechanicznie ) t³oki i zamiast frajdy bedzie lament .
karol1125 - 07-02-2008, 21:39
" />Moim zdaniem jak nie starcza mi mocy, to kupujê samochód z mocniejszym silnikiem lub sam silnik.
Je¿eli podniesiesz moc, to mo¿e i silnik to wytrzyma, pytanie tylko na jak d³ugo.
dunin - 07-02-2008, 22:52
" />wiesz Karol, niektórzy wol± tuning ni¿ kupiæ co¶ gotowego.. :twisted:
angel - 07-02-2008, 23:12
" />gdzie znajde taki chip?? kto moze miec na sprzedaz.... faktycznie mechaniczne podniesienie doladowania moze spowodowac ze silnik mi skapiszonuje sie, a juz wsadzilem w niego 5 tys pln.
Nie chce znowu przez to przechodzic...
lancia1969 - 08-02-2008, 00:21
" />
">gdzie znajde taki chip?? kto moze miec na sprzedaz.... faktycznie mechaniczne podniesienie doladowania moze spowodowac ze silnik mi skapiszonuje sie, a juz wsadzilem w niego 5 tys pln.
Nie chce znowu przez to przechodzic...
Tak naprawde to niewielu firm robi lancie ( nie jest to fa³vej) ale z tych co sie og³aszaja to jest Evo z Zielonej Góry , Tegoborza Olek ( atakuj Brysia) i nie¶miertelny V-tech ( przez jednych polecany przez innych nie )- pozdwoñ, poszukaj w googlach a je¿eli rzeczywi¶cie bedziesz robi³ chipa do siebie np na do³adowanie 1.5 bara do osprzetu ( wa³ki, pompa, regulator, wtryski, map,turbina ) fabrycznego to chetnie moge sie z³o¿yc z Tob± bo nie ukrywam ¿e lubie eksperymentowaæ :wink: .
Ja u siebie zak³adam ecumastera ale na razie ( od listopada) ch³opcy z XS project s± tak zawaleni prac± ¿e nie mo¿emy sie ostatecznie umówiæ ale fakt troche winy po mojej stronie
Przemy¶l sprawe - ja jestem otwarty na propozycje
P.S nie polecam zak³adania chipa gotowego - dobrze jest to dostroiæ na hamowni i spradzic faktyczny AFR inaczej to bedzie pó³srodek a przecie¿ szkoda wywalaæ kase na darmo -kiedy za te same a mo¿e niewiele wiêksz± kasê mo¿na spróbowaæ wyci±gn±c "bezpiecznego" maxa z fabrycznego osprzetu przy modyfikacji wydechu i dolotu.
maydayns - 08-02-2008, 00:52
" />
"> Tegoborza Olek ( atakuj Brysia)
chodzi Ci o Tegoborze kolo mnie, czyli nad jeziorem roznowskim w malopolsce?? zwane tez Viga?? maja tam pare integralek:D super sprawa:) robia tam chipy do Lyberek?? bo sam jeszcze nie pytalem:)
Taz - 08-02-2008, 01:20
" />No ch³opcy od turbinek i mapek, przenoszê wam dyskusjê do odpowiedniego dzia³u
lancia1969 - 08-02-2008, 01:50
" />
"> Tegoborza Olek ( atakuj Brysia)
chodzi Ci o Tegoborze kolo mnie, czyli nad jeziorem roznowskim w malopolsce?? zwane tez Viga?? maja tam pare integralek:D super sprawa:) robia tam chipy do Lyberek?? bo sam jeszcze nie pytalem:)
Tak dok³adnie - nie by³em nie widzia³em ale rozmawia³em i brzmi nie¿le
-:)
Taz - dziêki licze ¿e temat nie umrze :twisted:
Taz - 08-02-2008, 10:42
" />Grzesiek, w tym dziale nie ma automatycznego kasownika, wiêc temat nie umrze
Bany - 08-02-2008, 19:41
" />Doprowad¼ najpierw auto do seryjnego stanu
Je¿eli turbina ci tak ma³o ³aduje to masz co¶ zepsute...
evo - 09-02-2008, 00:31
" />
">czesc mam takie male zapytanko. Jak najszybciej i bezbolesnie podniesc doladowanie turbiny w Dedrze >>??
Mam doladowanie na poziomie 0.55-0.6 Bara i chcialbym zeby pompowala tak 0.9-1 bar
Ile mozna uzyskac konikow po wyzuceniu wszystkich tlumikow i wsadzeniu ostatniego przelotowego np. Ala Mugen ??
wypada³oby zaznaczyæ dok³adnie jaki model dedry???
przeróbkom warto poddawaæ silniki tylko w bdb stanie, najlepiej po fachowej rewizji, a te motory maj± ju¿ sporo na garbie i z regu³y wymagaj± ingerencji, widujê czêsto ¿enadê do remontu, a klienci chc± to tuningowaæ 8O 8O 8O .
je¶li silnik rozwija moc/moment zbli¿ony do fabrycznych parametr ów-tolerancja fabryczna +-5%, to mo¿na my¶leæ o tuningu.
tak wiêc napisz jaki model auta masz i podpowiem jak doj¶æ do¶æ ³atwo do ok.250km z serii 165 je¶li chodzi o dedrê 2,0turbo benzyna.
WojtekZ - 09-02-2008, 12:14
" />...a ja wejdê trochê w temat i o co¶ zapytam.
Ostatnio wyci±gn±³em moj± Deltê 1,6 HF Turbo z gara¿u by j± trochê przewietrzyæ i po rozgrzaniu silnika da³em w palnik obserwuj±c ci¶nienie do³adowania.Pogoda by³a s³oneczna ale by³o do¶æ zimno. Turbina ³adowa³a do 0,75 bara i tu pojawia siê moje pytanie. Czy manometr siê rozregulowa³ czy to zas³uga niskiej temperatury na zewn±trz?Wcze¶niej je¼dzi³em g³ównie pó¼nym latem i wczesn± jesieni± kiedy temperatury by³y wy¿sze i wska¼nik manometru dochodzi³ do 0,6-0,65bara.Dodam tylko , ¿e autko to czysta seria bez ¿adnych przeróbek .
Pozdrawiam!
Wolek - 13-02-2008, 10:43
" />Dok³adnie, najpierw opanuj turbinê. W dedrze ma ³adowaæ 0,6 , a przy wci¶niêciu gazu do samej pod³ogi ma wzrosn±æ do 0,95. Na przednim pasie ko³o lampy od strony kierowcy masz zaworek tzw. boost control. Mo¿e on ci siê nie otwiera?? Najlepiej sprawd¼ to tak. Przyspieszaj±c wciskaj gaz, ale nie do samego koñca i zobacz ile ci ³aduje. Jak samochód bêdzie mia³ jakie¶ 4 ty¶ obr to depnij mocno do spodu. I wtedy bêdziesz wszystko wiedzia³.
angel - 17-02-2008, 13:33
" />moja DEDRA to 162KM, po kapitalnym remoncie silnika.... Tak wiec o silnik sie nie martwie... a doladowanie nie jest wieksze niz 0.6bara tak wiec sadze ze turbo juz nie domaga....
przy remoncie poszlo wszystko nowe w silnik... nie oplacalo mi sie szlifowac walu, zapodalem nowy tak samo korby i wszystkie inne bajerki koszt : 4800pln
tak wiec poprosze o porade jak zwiekszyc doladowanie, bo sadze ze jeszcze autko nie domaga....
a tu maly filmik jak wloska technologia kruluje nad pancer-wagonami...
http://pl.youtube.com/watch?v=IiJtmZYPCmk
Kabar - 17-02-2008, 14:05
" />Naj³atwiejsza metoda na podniesienie ci¶nienia to MBC, zaworek za 100 z³.
Do tego musisz za³o¿yæ wska¼nik do³adowania ¿eby móc go wysterowaæ i ¿eby mieæ kontrole nad ci¶nieniem.
Oczywi¶cie robisz to na swoje ryzyko
Je¼dzi³em HFka z za³o¿onym takim zaworkiem i podkrêcon± do 1.1.
Muszê przyznaæ ¿e jest ró¿nica w porównaniu z moj± seryjn± HFk±.
Bany - 17-02-2008, 17:51
" />Sprawdzi³e¶ ja na testerze??
Wed³ug mnie uszkodzony jest który¶ z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdzi³e¶ czy dostaje impuls??
angel - 17-02-2008, 21:18
" />
">Sprawdzi³e¶ ja na testerze??
Wed³ug mnie uszkodzony jest który¶ z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdzi³e¶ czy dostaje impuls??
Gdzie mam to sprawdzic.... wiem ile podaje doladowania bo mam wskaznik....
prosze o pomoc.
jezeli bedzie trzeba to podjade do kogos kto sie zna na tym, bo u mnie w Lublinie sa "pseldo" znawcy silnikow Turbo, ktorzy robia taka partyzantke ze szkoda gadac.
Bany - 18-02-2008, 00:18
" />Nad ch³odnica masz zawór overbosta,dochodz± do niego 2 cienkie wê¿yki z jednej strony i wtyczka a z drugiej jeden wê¿yk.
Od³±cz wtyczke ,sprawd¿ ile ci wtedy ³aduje.
Daj znaæ jak sprawdzisz
lancia1969 - 18-02-2008, 00:56
" />
">Nad ch³odnica masz zawór overbosta,dochodz± do niego 2 cienkie wê¿yki z jednej strony i wtyczka a z drugiej jeden wê¿yk.
Od³±cz wtyczke ,sprawd¿ ile ci wtedy ³aduje.
Daj znaæ jak sprawdzisz
Albo go pod³±cz , czêsto ta wtyczka lubi wypadaæ - dlatego masz 0,5 bara.
evo - 18-02-2008, 01:02
" />
">Sprawdzi³e¶ ja na testerze??
Wed³ug mnie uszkodzony jest który¶ z czujników i dlatego
komp nie otwiera overbosta,
Sprawdzi³e¶ czy dostaje impuls??
Gdzie mam to sprawdzic.... wiem ile podaje doladowania bo mam wskaznik....
prosze o pomoc.
jezeli bedzie trzeba to podjade do kogos kto sie zna na tym, bo u mnie w Lublinie sa "pseldo" znawcy silnikow Turbo, ktorzy robia taka partyzantke ze szkoda gadac.
remont remontowi nierówny, turbina powinna by³a zostaæ poddana weryfikacji,
jak wspomniano musisz sprawdziæ zawór overboost, testerem mo¿na go wysterowaæ, sprawdziæ wê¿yki, sczelno¶æ i pod³±czenie, ci¶nienie bazowe na turbinie mo¿na precyzyjniej ustawic na ok.0,7, u ciebie najwidocznie overboost nie funkcjonuje
angel - 18-02-2008, 16:02
" />znalaz³em overboosta... byl podlaczony, wiec wyjalem mu wtyczke... doladowaniez 0.5 laduje raz 0.55 lub 0.6 bara, ale znacznie szybciej wskazowka idzie do gory... prawie automatycznie lapie doladowanie turbo...
I teraz tak, czy szukac nowego overboosta, czy wsadzic go na test pod kompa, czy moze juuz rozgladac sie za TURBINKA ??
lancia1969 - 18-02-2008, 23:24
" />
">znalaz³em overboosta... byl podlaczony, wiec wyjalem mu wtyczke... doladowaniez 0.5 laduje raz 0.55 lub 0.6 bara, ale znacznie szybciej wskazowka idzie do gory... prawie automatycznie lapie doladowanie turbo...
I teraz tak, czy szukac nowego overboosta, czy wsadzic go na test pod kompa, czy moze juuz rozgladac sie za TURBINKA ??
Sprawd¼ go po pod³aczeniu 12v powinien otworzyæ przej¶cie miêdzy parzystymi a pojedyñczym
Solenoid podnosi cisnienie w peaku do 0.9 ( w³ó¿ trójke 80/h ,lewa na hamulec , gaz do dechy i powinien max do³adowaæ )
angel - 02-03-2008, 10:39
" />i tak zrobilem... hamulec i zarazem gaz do podlogi i KAPISZON... nic sie nie stalo nadal nie moze mi przekroczyc tych cholernych 0.5 bara...
Ja sie chyba zalamie... juz zaczynam szukac overboosta... A jak to tez nie bedzie to to szukam turbiny...
Bany - 02-03-2008, 11:13
" />
">Naj³atwiejsza metoda na podniesienie ci¶nienia to MBC, zaworek za 100 z³.
Do tego musisz za³o¿yæ wska¼nik do³adowania ¿eby móc go wysterowaæ i ¿eby mieæ kontrole nad ci¶nieniem.
Oczywi¶cie robisz to na swoje ryzyko
Je¼dzi³em HFka z za³o¿onym takim zaworkiem i podkrêcon± do 1.1.
Muszê przyznaæ ¿e jest ró¿nica w porównaniu z moj± seryjn± HFk±.
solenoid czy overbost to zawór którym steruje komputer,
ale za³±cze go dopiero wtedy,kiedy wszystkie parametry s± OK.
Je¿eli który¶ czujnikjest uszkodzony albo masz co¶ ¿le podpiête,
masz tak jakby tryb awaryjny z ma³ym do³adowaniem (w trosce o silnik)
zaworek o którym jest cytat pomo¿e (w tym wypadku)zabiæ ci silnik szybciej.
w 100% moich przypadków nie by³a to turbina i zaworek.
ostatnio mia³em taki przypadek w Q4 i tam by³ Eprom walniêty.
Epromów mam troche ale wiêkszo¶æ do integralek,hf.i q4, do dedry raczej nic.
angel - 02-03-2008, 12:01
" />Bany widze ze bardzo duzo wiesz na temat silnikow TURBO... A jezeli bym prosil Cie o pomoc, to zgodzisz sie?? Oczywiscie nie przez forum ani przez telefon. Tylko na ¿ywo... Musze sie wkoncu wybrac do Ciebie ¿ebys spojrzal na to co mam pod maska...(nietak)
Bany - 03-03-2008, 00:47
" />jak dam rade(czasowo) to pomoge
bry¶ - 03-03-2008, 23:32
" />ja jestem pod wra¿eniem tego ustrojstwa http://img201.imageshack.us/my.php?image=img0134rl9.jpg
i nie dla tego ¿e jest orginalne z auta abartha, ale jest to co¶ w rodzaju separatora powietrza i na dodatek ciagnie tylko zimne powietrze niezaleznie od predko¶ci auta pod sta³ym ci¶nieniem , rewelacja
GrzesiekK - 09-03-2008, 16:40
" />No i dedra uleczona, a co by³o nie tak niech siê w³a¶ciciel pochwali ;]
angel - 09-03-2008, 22:09
" />A jak juz sie chwale.....
Pozamieniane byly podcisnienia idace z westgate do overboostera( tej malej solenoidy) wkoncu Lancia zaczela isc tak jak powinna... Jestem strasznie szczesliwy, ale no wlasnie zawsze jest to ale!
Ale mnie to jest za ma³o... Chce pokonac magiczna bariere 1 BARa.
Powiedzcie jak to teraz zrobic?? MBC odpada... nie chce pol srodkow...
GrzesiekK - 10-03-2008, 12:07
" />
">A jak juz sie chwale.....
Pozamieniane byly podcisnienia idace z westgate do overboostera( tej malej solenoidy) wkoncu Lancia zaczela isc tak jak powinna... Jestem strasznie szczesliwy, ale no wlasnie zawsze jest to ale!
Ale mnie to jest za ma³o... Chce pokonac magiczna bariere 1 BARa.
Powiedzcie jak to teraz zrobic?? MBC odpada... nie chce pol srodkow...
Plus dodaj ze dodatkowo po poprawnym wyregulowaniu czujnika po³o¿enia przepustnicy dopiero zaczê³o dmuchaæ tyle ile powinno..
Co do podniesienia mocy, je¶li tak jak mówi³e¶ masz mocny/zdrowy dó³ silnika to nic innego nie pozostaje jak pomy¶leæ nad zawirusowaniem ECU, paru magików sie znajdzie ;]
pzdr. Grzesiek