aro - 24-06-2009, 20:31
" />Witam,
Zakupiłem pompe wspomagania, nowy olej i pasek. Wszystko poskładałem, zalałem płynem i odczekałem chwile. Troche płynu ubylo, a wiec uzupełniłem. Odpalilem silnik, delikatnie kręcąc próbowałem odpowietrzyc układ. Kręciłem tak pare razy zgasiłem motor. Odpalam ponownie i znów próbuje odpowietrzyc, ale kiera chodzi strasznie ciężko, tak jakby wspomaganie działało minimalnie. Dodam, że narazie weszło ok. 600ml. płynu, a układa miałem prawie cały pusty, bo pękł mi wąż ze wspomagania i przez to musiałem to powymieniac.
Teraz pytanko jak jeszcze można odpowietrzyc wspomaganie?
HERBINEK - 25-06-2009, 09:24
" />Ja u siebie jak wymieniałem oleum to nie było z tym problemu. W sumie układ odpowietrza sie sam aby odpowietrzyć maglownice musisz kręcić kołami w lewo i w prawo do samego końca aż będziesz słyszał przelew w skrajnych punktach, i tak chwile potrzymać jakieś 5 s i tak parę razy tyle ze na wyższych obrotach tak koło 1500obr
I dolej jeszcze z 200 ml oleju tam wchodzi około 800ml. Jak to nie pomoże to będziesz się potem martwić.
aro - 25-06-2009, 17:19
" />Próbowałem znów odpowietrzyc ten układ. kręciłem kołami w prawo i lewo przytrzymując na chwile kiere w skrajnym położeniu, ale na obrotach 900 chodzi troche ciężko, jak natomiast dodam gazu tak do 1300 to kierą mozna kręcic leciutko jednym palcem. Zronbiłem test drogowy i podczas jazdy kierą kręci się normalnie, gorzej jest przy skręcie lub ruszanie bo chodzi trochę ciężko.
Zadnych dziwnych odgłosów od pompy nie usłyszałem. Pompa pracuje cicho.
Gdzies wyczytałem, że po wymianie pompy i płynu przez ok. 1000km wspomaganie może chodzic troche ciężej. Ale czy to prawda?
-- 25 Cze 2009, 20:02 --
Jest! Udao sie wkoncu odpowietrzyc uklad. Meczylem sie chyba 2 godzinki. Teraz kiera chodzi jednym palcem.
-- 27 Cze 2009, 10:27 --
Mimo wszystko na wolnych obrotach (luz) kręcąc kierą, kiera chodzi strasznie ciężko. Pamiętam, że kiedys chodziła lepiej. Tak samo jest na parkingu, czy na skrzyżowaniu, ale już jadąc można kręcic kierą lekko. Zrobiłem jeszcze testa na luzie dałem obroty na 1300 i kręciłem kierą w prawo i lewo i kiera chodzi lekko, natomiast jak zdejme noge z gazu to już jakby bez wspomagania - może minimalnie.
-- 27 Cze 2009, 17:22 --
W połowie już rozwiązałem ten problem. Okazało się że pompa zasysa lewe powietrze, więc ją rozebrałem i poskładałem na silikonie i teraz wspoma działa ok., ale gdy dam kiere do max. położenia w lew lub w prawo i chwile przytrzymam, to zaczyna cieknąc z uszczelnienia wałka.
Teraz pytanko, gdzie zanabyc taki uszczelniacz? Spisałem jego numery. Ten uszczelniacz musi byc odporny na wysoką temperature i na wysokie ciśnienie?