ďťż
Dedra Integrale różnice w napędach



michal1045 - 30-01-2010, 23:24
" />Tak z ciekawości - Były Dedry Integrale w wersji SW? Czy ktoś sobie sam taką stworzył?
To chyba jedyna taka w klubie




vanisch - 30-01-2010, 23:42
" />
">Tak z ciekawości - Były Dedry Integrale w wersji SW? Czy ktoś sobie sam taką stworzył?
To chyba jedyna taka w klubie


Były z silnikami 2.0 16v N/A z napędami z tempry 4x4.
Nie jest to jedyna w klubie, posiada taką również forumowicz z Tarnowa



michal1045 - 30-01-2010, 23:47
" />
">Tak z ciekawości - Były Dedry Integrale w wersji SW? Czy ktoś sobie sam taką stworzył?
To chyba jedyna taka w klubie


Były z silnikami 2.0 16v N/A z napędami z tempry 4x4.
Nie jest to jedyna w klubie, posiada taką również forumowicz z Tarnowa
Dzięki za info! A Dedra fajna i dobra cena jak za tak rzadkie auto!



tarsar - 31-01-2010, 00:42
" />Po mojemu to "normalne" Integrale, ma jak w 2.0T Integrale tak samo w środku pod radiem włącznik blokady mech. Wątpie, żeby to był badziew Pucha z tempry, napis Integrale chyba? zobowiązuje.
Wycofali tą wersję wraz z wycofaniem 2.0 16V Lampredi,jak wszedł 1.8VVT i 1.8 16v 113km.

pozdrawiam




vanisch - 31-01-2010, 00:55
" />Napędy są z Tempry 4x4.



tarsar - 31-01-2010, 12:37
" />Czyli poszli po kosztach:/

Ale chłopaki z TTT uważają tak:

""EASYKATO napisał/a:
od siebie doradzic moge tyle że lepiej brać napęd z lancii albo alfy 155 Q4 niz z tempry

"Od siebie mogę powiedzieć tyle , że Tempra 4x4 , Dedra Integrale i Alfa 155 Q4 mają wszystkie elementy napędu TE SAME !!!
Więc z racji najsłabszego silnika w Temprze ( 113KM ) mają szansę być zużyte w najmniejszym stopniu ! Nie bierz części z Tempry , bo bedą za dobre ...
Działa tu chyba jakiś kompleks niższości Fiata wobec innych marek . Ale w tym przypadku - zupełnie niesłusznie - trzy powyżej wymienione auta są ze sobą bardzo blisko spokrewnione : mają te same płyty podłogowe , zawieszenia , sporą część układów napędowych i silników . Alfa tylko odstaje od tego "towarzystwa" oryginalnością swoich silników . Paradoksalnie - w Q4 - ma silnik od Lancii ... ""

Wg mnie układ w Temprze jest ten sam , tyle że wywalili drogiego torsena, wsadzili zwykłe dołaczanie i tyle. A jak jest w dedrze 2.0 16 integrale dokładnie i jaka różnica w stosunku do 2.0T ?




bioly223 - 31-01-2010, 12:58
" />Z tego, co mi się udało ustalić to nie ma różnicy tak jak mowi kolega "tarsar" alfa 155 Q4 , dedra integrale to to samo, silniki takie same może pare elementów jest nieco innych... Więc potwierdzam zdanie o niższości gorszych marek...
Dedra integrale 2.0T ma torsen a lancia dedra integrale 2.0 16v już nie ma?? Przecież to ten sam układ napędowy... swoją drogą nigdy nie widziałem ani nie słyszałem o temprze 4x4 choć skoro koledzy mówią, że takie występowały to czyli są. Wg mnie napedy tempry alfy i lancii to jedno i to samo... chyba, że się mylę to niech ktoś mnie poprawi jakimiś konkretnymi argumentami.



topcio1 - 31-01-2010, 13:12
" />wydzieliłem dyskusję o napędach.

Czyli reasumując po ludzku jakie są różnice w napędach między Dedrą I i II (I jest z Turbo, II bez T w kombi) a powiedzmy Deltą?



solarzmr - 31-01-2010, 13:37
" />Eper podaje że jest to samo w Temprze i Dedrze:
Załączniki:



topcio1 - 31-01-2010, 13:41
" />a tak po ludzku? Delta ma stały napęd na 4 koła ? A Dedra?



solarzmr - 31-01-2010, 13:51
" />Delta ma stały napęd na 4 koła. Dedra chyba też ale nie jestem pewien. W wikipedi napisali:

">The Dedra Integrale also uses the same permanent 4-wheel drive of the Delta Integrale, and includes the new Visco Drive 2000 traction control system. Also includes the electronically controlled suspension available as option in the 2.0 and upper versions.



topcio1 - 31-01-2010, 13:54
" />czyli po naszemu


">Dedra Integrale również korzysta z tego samego stałego napędu na 4 koła Delta Integrale i zawiera nowe Visco Drive 2000- system kontroli trakcji. Obejmuje również elektronicznie sterowane zawieszenie dostępny jako opcja w wersji 2.0 i wyższych

czyli ruszając na szutrach zaboksują wszystkie 4 koła ?



Pepto - 31-01-2010, 15:15
" />Już Panowie systematyzuje:
Wszystko co w Lanci ma napis Integrale ma permanentny napęd na 4 koła, są one podobne w konstrukcji (zawsze przystosowane do sinika ułożonego w poprzek nadwozia, przekładnia kątowa zintegrowana z centralnym dyferencjałem itd.) jednak można z grubsza podzielić je na 2 rodzaje:
Napędy z Delty I i Prismy

Oraz Tempry, Dedry i Alfy 155


Oprócz różnic w rozstawie osi i kół największe różnice są z tyłu ze względu na konstrukcie tylnego zawieszenia (Mcpherson Vs Belka z wahaczami wleczonymi).
Co do Dedry, Tempry to są to identyczne napędy centralny dyferencjał z podziałem 53% przód 47% tył, przód z viso drive (cierny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ok. 20%) i otwarty klasyczny mechanizm różnicowy z możliwością pneumatycznego zblokowania na 100% (tylko do 35km/h kontrolowany elektronicznie przez komputer ABS-u)

Za to napędy od Alfy trochę się różnią, Centralny dyfer ma podział 47% przód do 53% tył, tylny dyferencjał to mechanizm Torsena (taki jak w Delcie 1), oraz przystosowanie do szerszego rozstawu kół (rożnica w rozstawie taka jak pomiędzy Mareą a Bravo/Brava czy Delta II 5d a Deltą HPE itd.)

Na koniec fajny filmik pokazujący jak dział mechanizm różnicowy polecam.




bioly223 - 31-01-2010, 18:08
" />czyli ruszając na szutrach zaboksują wszystkie 4 koła ?[/quote]

Tak zaboksują 4 kołą. Tak jak jeden kolega napisał wyżej lancia posiada przedni mechanizm Wiso drive czyli aktualnie nazwany w nowszych alfach Q2 czyli przednia oś pracuje równo. Więc może cos w konstrukcji w srodku dyfra jest pozmieniane miedzy tymi autkami, ale pracuja caly czas rowno na 4 kola. A jazda autem 4-napędowym to jest coś pięknego...



topcio1 - 31-01-2010, 18:14
" />tylko niestety Delty kosztują straszne pieniądze, dlatego tak dopytuję o Dedrę - może jakaś się trafi.



mac1us - 31-01-2010, 19:01
" />Dedra ma dużo słabsze dyfry od delty, nawet te niecałe 180 koni robi na nich za duże wrażenie.



topcio1 - 31-01-2010, 19:22
" />w jakim sensie słabsze? Materiałowo?



vanisch - 31-01-2010, 19:28
" />W takim razie się myliłem mój błąd



mac1us - 31-01-2010, 19:47
" />Tak bebechy w środku są dużo gorsze w dedrze od delty. Nie pamiętam dobrze, ale chyba dedra ma mosty steyr-a, czy delta, ale wiadome jest to, że są dużo słabsze i nie ogarniają roboty. Przykładem może byc użytkownik lancia1969, który stwierdził, że nie nadają się do kręcenia bączków po tym jak się zmieliły.

Co do dedry integrale kombi to krąży legenda, że Fiat nie miał co zrobic z układem napędowym 4x4 to wpakował je właśnie do nowego modelu sw. Zgadzałoby się to z tego względu, że sw jest chyba ostatnim rocznikiem 4x4 w grupie Fiata.



Wolek - 02-02-2010, 21:25
" />Nie wiem co masz na myśli, mówiąc, że są dużo słabsze. W czterech dedrach turbo integrale, które są w posiadaniu moim i znajomych nic nigdy sie stało się z napędami. Przeguby tak, ale same dyfry czy skrzynie są świetne i mimo, że nie były traktowane lekko (włączając w to kopnięcia ze sprzęgła z miejsca - próby na 1/4 )chodzą bez zarzutu. Kolega lancia 1969 z tego co wiem pozbył się dyfra od szaleństw na ręcznym. Niestety, jak się nie odpuszcza z gazu i ciągnię się ręczny to tak może się stać. Delta od dedry różni się przede wszystkim tylnym mostem: delta - torsen, dedra - zwykły dyfer z blokadą elektroniczną, odłaczaną przy 30 km/h. Tak w ogóle to bardzo fajne samochody .



topcio1 - 03-02-2010, 14:28
" />
"> Przykładem może byc użytkownik lancia1969, który stwierdził, że nie nadają się do kręcenia bączków po tym jak się zmieliły.


Ale jedna zajeżdżona Dedra nie świadczy jeszcze o jakości napędów



vanisch - 03-02-2010, 14:30
" />
"> Przykładem może byc użytkownik lancia1969, który stwierdził, że nie nadają się do kręcenia bączków po tym jak się zmieliły.


Ale jedna zajeżdżona Dedra nie świadczy jeszcze o jakości napędów

Chyba trudno ją nazwać zajeżdżoną?



topcio1 - 03-02-2010, 14:30
" />zajechał napędy



Wolek - 03-02-2010, 22:09
" />Moja integralka po wyremontowaniu całej mechaniki jeszcze w poprzedniej czerwonej budzie,teraz przeszła zmianę karoserii i się maluje. Niedługo pierwsze zdjęcia z robót blacharskich w dziale Nasze Lancie. Jest to najbardziej wdzięczne auto jakie miałem i co najważniejsze dla mnie łączy w sobie dwie cechy: silnik delty i napęd 4x4 z wszechstronnością i dużym kufrem. Moją integralkę używałem na codzień jak normalny samochód i bardzo dobrze wywiązywała się z tego zadania. Polecam wóz, jednak trzeba dobrze przemyśleć co się kupuje bo w całkowicie zajeżdżonej koszty reanimacji nie licząc już własnej pracy (ja akurat robię sam przy samochodach) będa duże.



Bany - 15-02-2010, 01:17
" />
">czyli ruszając na szutrach zaboksują wszystkie 4 koła ?

Tak zaboksują 4 kołą. Tak jak jeden kolega napisał wyżej lancia posiada przedni mechanizm Wiso drive czyli aktualnie nazwany w nowszych alfach Q2 czyli przednia oś pracuje równo. Więc może cos w konstrukcji w srodku dyfra jest pozmieniane miedzy tymi autkami, ale pracuja caly czas rowno na 4 kola. A jazda autem 4-napędowym to jest coś pięknego...

Zabuksują tylko 2 koła jednej osi-chyba że ktoś zamontował sobie szpere w centralnym dyfrze.
Visco to nie Q2,Q2 to torsen taki jak jest w delcie integrale z tyłu...
Ani w dedrze ani w delcie nie ma równego napędu na 4 koła.
Po co cos pisać jak sie nie ma pojęcia o tym?



Pepto - 17-02-2010, 12:00
" />
">Zabuksują tylko 2 koła jednej osi-chyba że ktoś zamontował sobie szpere w centralnym dyfrze.
Visco to nie Q2,Q2 to torsen taki jak jest w delcie integrale z tyłu...
Ani w dedrze ani w delcie nie ma równego napędu na 4 koła.
Po co cos pisać jak sie nie ma pojęcia o tym?

Użytkownik Bioly223 troszkę pomieszał, ale zarzucanie mu by się nie wypowiadał bo nie ma pojęcia to trochę na wyrost jeśli samumu się pisze bzdury.
W przypadku dedry z otwartym tylnym dyferencjałem,
zabuksują wszystkie 4 koła (ewentualnie 3 jeśli któreś z tylnych kół będzie powierzchni o zupełnie innej przyczepności niż reszta), dopóki różnica prędkości obu osi ni będzie różna o 12% , jeśli ta różnica będzie większa to rzeczywiście zacznie być napędzana tylko jedna oś (wynika to z działania przekładni planetarnej która pracuje jako centralny dyferencjał, no ale o tym wypadało by najpierw wiedzieć).

Co by nie wdawać się jedynie w techniczne uzasadnienia oto film jak rusza Dedra:




Bany - 19-02-2010, 11:11
" />Zajebisty film,szkoda że dedra nie ma torsena z tyłu koleś sobie zamielił kołami z prawej strony-po trawie.W delcie by tak łatwo nie poszło.
Można sie oszukiwac że mieli z 4 kół a wogule jest lepsz od EVO X.
A troszke realizmu by sie przydało,nie wiem czy na 12% różnicy czy 13,5,
mam integrale,przepuściłem ich sporo przez ręce i wiem jak to wygląda w praktyce
a nie w googlach.



Wolek - 23-02-2010, 22:33
" />
">Zajebisty film,szkoda że dedra nie ma torsena z tyłu koleś sobie zamielił kołami z prawej strony-po trawie.W delcie by tak łatwo nie poszło.
Można sie oszukiwac że mieli z 4 kół a wogule jest lepsz od EVO X.
A troszke realizmu by sie przydało,nie wiem czy na 12% różnicy czy 13,5,
mam integrale,przepuściłem ich sporo przez ręce i wiem jak to wygląda w praktyce
a nie w googlach.


Ja mam dwie dedry integrale i przy kolejnych dwóch robię różne rzeczy. Widocznie jedynie "przepuściłeś je przez ręce" jeśli opowiadasz takie bzdury. Auto po strzale ze sprzęgła obraca wszystkimi czterema kołami. Trochę ścigałem się tym autem, trochę jeździłem w kjasach więc chyba wiem co mam?? Widziałeś budowę środkowego mostu z dedry integrale?? Skoro mówisz, że nie blokuje dwóch osi razem to chyba tu zakończymy naszą rozmowę Spróbuj pojeździć sobie integralem na ręcznym bez odpuszczania z gazu. Rozepnie tyną oś, tak?? Rozepnie, ale tylko raz



bryś - 23-02-2010, 23:37
" />nie blokuje 2 osi nawet w delcie i chyba że sobie wiskoze zaspawasz ale masz 2 dedry to wiesz lepiej niz ja posiadając jak do tej pory 5 delt integrale i 2 prismy 4wd



Wolek - 24-02-2010, 16:38
" />Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.



topcio1 - 24-02-2010, 17:07
" />
"> Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

jeśli zmienisz zdanie to ja chętnie zobaczę , już się bałem, że Dedra nie nadaje się do "polatania" jak Delta



Bany - 24-02-2010, 22:50
" />
">Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.



Wolek - 24-02-2010, 23:01
" />
">Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.

Coś Ci powiem "przyjacielu". Dobrze by było, żebyś odnalazł granicę między cwaniactwem, a prostactwem i chamstwem bo notorycznie ją przekraczasz . Chyba, że twój centralny układ nerwowy jest tworem jednokomórkowym to ok. A z pierwotniakami nie rozmawiam




Taz - 24-02-2010, 23:18
" />
">Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.

Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.

Coś Ci powiem "przyjacielu". Dobrze by było, żebyś odnalazł granicę między cwaniactwem, a prostactwem i chamstwem bo notorycznie ją przekraczasz . Chyba, że twój centralny układ nerwowy jest tworem jednokomórkowym to ok. A z pierwotniakami nie rozmawiam

Albo dyskutujecie merytorycznie albo w ogóle. Wołek, przeginasz. Od teraz temat jest obserwowany przez moderatorów.

A tak przy okazji. Bany i Bryś mają wieloletnie doświadczenie w budowaniu aut do rajdów, więc chyba wiedzą, co mówią...



Bany - 24-02-2010, 23:28
" />
">nie blokuje 2 osi nawet w delcie i chyba że sobie wiskoze zaspawasz ale masz 2 dedry to wiesz lepiej niz ja posiadając jak do tej pory 5 delt integrale i 2 prismy 4wd

Moze Bryś powinniśmy kupowac dedry a nie jakieś delty integrale skoro mielą 4 kołami i da sie nimi ścigać.Nie wiem tylko gdzie bo od jakichś 10 lat nie widziałem zadnej w zawodach
a jestem na każdych.Nie ma chyba toto nawet homologacji.
Moze chodzi o takie od swiateł do swiateł...
Natomiast jedyna delta która w tym czasie jeździła była troche moją robotą.
Nie mam w tym zadnego interesu ale moja integrale po podniesieniu tylnej osi na kobyłkach
i zapięciu biegu stoi w miejscu,gdyby ciągneła z 4 kól to by spadła-dobrze rozumiem??
Może planetarka ci sie już zatarła ,,kolego'' z krosna od krecenia bączków w KSJach albo masz szpere abarthowską w dyfrze centralnym.raczej to pierwsze.
Dyfer rozbierałem nie raz mam ze 2szt. w zapasie jak na właściciela integrale przystało.

p.s
widze że mod sie odezwał
to wszystko z mojej strony w temacie.



papawhiski - 25-02-2010, 00:21
" />>http://www.subito.it/lancia-dedra-integ ... 654907.htm

>http://www.kijiji.it/annunci/auto/annun ... hf/3063385

sa nawet i SW i HF, pozdro



bryś - 25-02-2010, 01:22
" />i koniec chyba dyskusji



Swiety - 25-02-2010, 20:15
" />hmmm a jak to będzie wyglądało jeśli jest torsen miedzy-osiowy? np Audi 90 quattro?



Pepto - 25-02-2010, 22:02
" />
">hmmm a jak to będzie wyglądało jeśli jest torsen miedzy-osiowy? np Audi 90 quattro?
Jeśli miedzy osiami jest Torsen, to jest to tak zwany Torsen C albo Torsen typ 3, który różni się trochę od tych stosowalnych między kołami, tym ze dzieli moment nie równo (czyli może preferować tylną lub przednią oś, podobnie jak przekładnia planetarna w Integrale).
By nie robić już więcej zamętu polecam lekturę kilkustronicowego kompendium które znalazłem na forum subaru

Bardzo też zachęcam do lektury zarówno Pana Piotra jak i Pana Rafała, bo po przeczytaniu ich wypowiedzi mam silne wrażenie ze albo mają ogromne problemy z przekazaniem posiadanej wiedzy, albo utrwalili sobie złe informacje wynikające ze swoich jak że bogatych doświadczeń z mechanizmami naszych Lucyn.

PS.
Co do Dery rzeczywiście nigdy nie uzyskała ona homologacji, (z racji zmiany polityki Fiata po wchłonięciu Alfy), ale przecie to bardzo zacne autko i po paru drobnych modyfikacjach spokojnie mogło by pokonać (oczywiście w rękach sprawnego kierowcy) AR 156jtd



Wolek - 01-03-2010, 19:45
" />Poprzednio trochę przesadziłem z mocą słów. Natomiast teraz jak najbardziej na temat i merytorycznie. Tutaj 2 filmiki nagrane przed chwilą z integralką kumpla (przepraszam, późno wróciłem z pracy, jakość dramat, ale nie chodzi tu o popis filmowy ) w związku z tym są kręcone nokią n-ką i trochę po ciemku. Podniesiona tylna oś, a na drugim podniesiona przednia oś. Jeśli były by jakieś wątpliwości na temat autentyczności typu: koło stało na ziemii, nie był podniesiony w powietrze itp jutro z największą przyjemnością dorzucę kręcone w dzień i aparatem. Nawiasem mówiąc zastanawiam się na jakich kobyłkach musiała stać delta Może na wirtualnych . Chciałem tylko dodać, że nie mam w zwyczaju się z kimś spierać, jeśli nie jestem przekonany o swojej racji. Niżej linki:

http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/1/6_EmK-ZoIU4
http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/0/XqiGpw2Fu0w

A skoro rozmawiamy na argumenty to zawsze można wrzucić filmik z podniesioną deltą na kobyłkach i z przyjemnością popatrzymy jak to ona sobie tak stoi i wcale nie ma zamiaru zjeżdżać. Z drugiej strony patrząc po co sprawdzać na własnym samochodzie czy zjedzie czy nie, jednocześnie nie pokazując tego innym skoro jest się przekonanym o swojej racji ??



bryś - 01-03-2010, 20:23
" />A ręczny był zaciągnięty ? Jak masz przód w górze zaciągnij ręczny jak dobrze trzyma będzie się kręcić tylko przód ,jak dla mnie te filmiki nic nie wnoszą .



Wolek - 01-03-2010, 20:28
" />A zjechała by z zaciągniętym ręcznym Nie był zaciągnięty. Zaciągnij w subaru impreza gt, też będzie się kręcić tylko przód, a później zagotujesz visco. Tak samo w lancii.Też będzie kręcił sam porzód, a później wymienisz planetarkę . Trudno rozmawiać z kimś, kto nie widzi rzeczy oczywistych... A tak z innej beczki jak wygląda sytuacja na śliskim jak zaciagniesz ręczny Z moich doświadczeń wynika, że blokuje 4 koła, ale może się mylę .



bioly223 - 03-03-2010, 22:29
" />Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.



Bany - 03-03-2010, 23:04
" />
">Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.


Może głupio spytam ...
Skąd wiesz że sypie z 4ech skoro jesteś w środku??
Masz racje nie posiadam dedry ale mam delte i tu jest podobnie z centralnym dyrem.
Zadam proste pytanie pomocnicze-dlaczego delta kręci bączki jak od cyrkla??
Po założeniu fachowego mechanizmu różnicowego miedzy osiami trenowaliśmy beczke do barbórki
cały dzień i nie było tak łatwo.dlaczego?
Bo wtedy sypie z 4ech kół i wyjeżdza mocno przodem.
Nie mam w tej chwili czasu na nagrywanie filmów ale może kiedyś znajde.



bioly223 - 04-03-2010, 12:49
" />Wiem, że sypie ponieważ niejednokrotnie mój znajomy jeździł moim autem i prosiłem żeby mi zaprezentował to, więc stałem na zewnątrz zobaczyłem to o czym piszę, nie mam żadnego interesu w tym żeby wymyślać jakieś historie. Wiem, ze moja i inne dedry kręcą 4 kołami jednocześnie, jak jest w Delcie nie mam pojęcia.
Delta kręci się jak od cyrkla i jej nie wypycha tak w przód jak dedry ponieważ Delta to hatchback a dedra to sedan czyli tył jest bardziej dociążony. Włóż sobie z 150-200kg do bagażnika w delcie i napisz czy będzie dalej jak od cyrkla kręcić:) Delta napewno lepiej stratuje z miejsca, pewnie jest szybsza, ale w zakrętach może się równać z dedrą lub nawet zostać z tyłu przez to, że Dedra to sedan i tył już nie będzie tak łatwo uciekł w zakręcie jak w Delcie choć dużo pomaga stały napęd na 4 koła.



Swiety - 04-03-2010, 13:29
" />głupia jest ta dyskusja... na poziomie przedszkola, nie wiem jak to działa u mnie, ale na śniegu i na mokrym da sie kręcić w miejscu. Co to oznacza to nie wiem Ale raczej sie przychylam do zdanie Banego i Brysia, kolesie troche tych aut widzieli.



Wolek - 04-03-2010, 17:04
" />
">Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.


Może głupio spytam ...
Skąd wiesz że sypie z 4ech skoro jesteś w środku??
Masz racje nie posiadam dedry ale mam delte i tu jest podobnie z centralnym dyrem.
Zadam proste pytanie pomocnicze-dlaczego delta kręci bączki jak od cyrkla??
Po założeniu fachowego mechanizmu różnicowego miedzy osiami trenowaliśmy beczke do barbórki
cały dzień i nie było tak łatwo.dlaczego?
Bo wtedy sypie z 4ech kół i wyjeżdza mocno przodem.
Nie mam w tej chwili czasu na nagrywanie filmów ale może kiedyś znajde.

ad.1 Mam ponagrywane trochę filmików, widziałem jak zachowuje się moje auto z zewnątrz, stoją np na placu jak jeździł nią ktoś inny. Poza tym chyba samochód ciagnąc na jedną oś nie odpala w momencie z miejsca np na śniegu tylko stoi i obraca kołami, tak czy nie?? Poza tym, jeśli obraca 4 kołami nawet jeśli jedna oś jest w powietrzu to chyba jasna sprawa, że stojąc na glebie będzie obracać tak samo W ogóle szkoda się rozpisywać...

ad.2 Kręci bączki jak od cyrkla ponieważ ma z tyłu torsena, który jej w tym doskonale pomaga (nie wiem czy te bączki mają świadczyć o ciągnięciu samej tylnej osi? Nie wiem do czego zmierzałeś...) W dedrze jest już gorzej, jedynie w zimie można się pobwić jak "cyrklem". Na mokrym nie ma szans (otwarty tylny dyfer). Tutaj mój filmik z jazd zimowych sprzed dwóch lat. Nie da się nie zauważyć ile kół ciągnie, nawet po śladach na kostce..

ad.3 Dlaczego ciężko było objechać beczkę? Zależy od procentowego blokowania mechanizmu różnicowego, czyż nie?? Masz seryjne lsd blokujące na poziomie 25% to ze skręcaniem, np. przednim napędem jest jeszcze nieźle (mówię szczególnie o śliskiej drodze), natomias gdybyś spiął 60% to było by już krucho, szczególnie w niewprawionych rękach. Tak samo w przypadku wspomnianego wcześniej subaru. Zamiast seryjnego visco, zapakuj mu mocną szperę na środek i też będzie miało problemu z nawrotami, chyba oczywista sprawa. Chyba w tym celu stosuje się np aktywne dyfry, żeby dostosować rozdział momentu w zależonści od nawierzchni itp, prawda??

Definitywnie kończę udział w tej dyskusji, ponieważ kolega Święty ma absolutną rację (mimo, że nie mnie popiera w tej dyskusji ( ), zaczyna to przypominać spór o "miedzę" albo rozmowę przedszkolaków. Forum powinno raczej służyć pomaganiu innym i wymianie ciekawych informacji, a nie szukaniu okazji do tego, żeby komuś dogryźć. Z tym chyba wszyscy się zgadzamy prawda Uważam temat za zamknięty.



Eagle_gd - 30-03-2010, 19:03
" />podłącze się do dyskusji bo jakiś czas już się bawię napędami z Dedry i Q4
różnica jest tylko w tylnym dyfrze w Q4 jest z Delty

uważam że wszyscy mają po części racje
przednia i tylna oś na pewno jest spięta w dość mocnym stopniu ale nie w 100% centralny dyfer musi pozwalać na różną prędkość 2 napędzanych kół z dwóch osi ze względu na różna drogę pokonywana np w łuku
Wolek widzę że lubisz eksperymentować wyjmij jedna półośke (ja wyjąłem prawy przód) i spróbuj się przejechać ja próbowałem auto jedzie ale jakby na mega ślizgającym się sprzęgle myślę że osie są spięte max 30% tu może ktoś kto ma dojście do danych technicznych Dedry Integrale by podał dokładną wartość

Co do Delty jeszcze nie miałem okazji jeździć i remontować może nie długo się to zmieni, natomiast znajomy dużo jeździł i bawił się nią mechanicznie to znam tylko z jego opowiadań i jestem przekonany o wyższości Delty Integrale nad Dedra Integrale pod każdym względem, wystarczy porównać zawieszenia to jest kolosalna różnica

dużo jeździłem Landroverem Freelanderem po śniegu i też się zastanawiałem nad jego napędami trzeba sie dużo namęczyć bo go zmusić do szybkich długich uślizgów ale to inna bajka nie włoszka heheh

a więc reasumując Dedra nie ciągnie na 4 koła tylko na 2(i to jedno mocno 2 słabiej - rozkład momentów) to że przy słabo przyczepnych podłożach widzisz że bierze na 4 to tak samo jak zwykły np CCS startujący na szutrze bez szpery zostawia 2 ślady od buksujących kół

a tu mały pokaż jak to wygląda w 4 napędowym escorcie widać że tylko na jedno koło jest przekazywana większość mocy

http://www.youtube.com/watch?v=7a7ZQ_GmIQM

tył tylko pomaga się odepchnąć a koło najmniejszej przyczepności pali gumę
w Dedrze jest podobnie z tym że mocniej są osie ze sobą spięte
Delta natomiast ma jeszcze torsena z tyłu co powoduje przekazanie większej wartości momentu obr do koła o lepszej przyczepności
tu poproszę Panów Brysia i Banego o szczegółowe opisanie zachowania się napędów najlepiej poszczególnych kół



Wolek - 31-03-2010, 20:31
" />Eagle_gd: - uważam że wszyscy mają po części racje
przednia i tylna oś na pewno jest spięta w dość mocnym stopniu ale nie w 100% centralny dyfer musi pozwalać na różną prędkość 2 napędzanych kół z dwóch osi ze względu na różna drogę pokonywana np w łuku...

-a więc reasumując Dedra nie ciągnie na 4 koła tylko na 2(i to jedno mocno 2 słabiej - rozkład momentów) to że przy słabo przyczepnych podłożach widzisz że bierze na 4 to tak samo jak zwykły np CCS startujący na szutrze bez szpery zostawia 2 ślady od buksujących kół

Według mnie te dwa zdania wzajemnie się wykluczają, no ale... Jak może ciągnąć na 2 skoro między osiami jest przekładnia planetarna i visco?? 100% blokuje koła jedynie w terenówce jak śmigasz z zapiętą środkową blokadą... Idąc tropem tych wszystkich wydumek okaże się, że lancer, impreza itp itd też nie mają stałego napędu na 4 koła. Trzeba jedynie znaleźć różnicę między stałym napędem na 4 koła w między zblokowaniem 100% 4 kół, bo to różnica. Za chwilę popadniemy w paranoję i okaże się, że przednionapędówka ma napęd na 1 koło, ponieważ drugie słabiej ciągnie. Hmmm, to ma sens?? Mogę również wstawić filmik jak lancia startuje na asfalcie, zostawia sznity z 4 kół. Nie piszę już nic w tym temacie... W sumie moderator mógł by go zamknąc bo nie ma najmniejszego sensu. Kolega Bany pewnie nie napisze żadnych szczegółów, ponieważ chwilę temu zapierał się, że jego delta po podniesieniu nie zjedzie bo rozepnie osie, ale na mówieniu się skończyło... Ja w przeciwieństwie do niektórych osób nie opieram swoich wypowiedzi na historiach wyssanych z palca tylko na własnych doświadczeniach i oczywistych zasadach działania niektórych mechanizmów, z resztą popartych filmami. Szkoda się spierać, każdy wie swoje i na tym się upiera. Niech tak zostanie....



Eagle_gd - 31-03-2010, 22:35
" />
">Eagle_gd: - uważam że wszyscy mają po części racje
przednia i tylna oś na pewno jest spięta w dość mocnym stopniu ale nie w 100% centralny dyfer musi pozwalać na różną prędkość 2 napędzanych kół z dwóch osi ze względu na różna drogę pokonywana np w łuku...

-a więc reasumując Dedra nie ciągnie na 4 koła tylko na 2(i to jedno mocno 2 słabiej - rozkład momentów) to że przy słabo przyczepnych podłożach widzisz że bierze na 4 to tak samo jak zwykły np CCS startujący na szutrze bez szpery zostawia 2 ślady od buksujących kół

Według mnie te dwa zdania wzajemnie się wykluczają, no ale... Jak może ciągnąć na 2 skoro między osiami jest przekładnia planetarna i visco?? 100% blokuje koła jedynie w terenówce jak śmigasz z zapiętą środkową blokadą... Idąc tropem tych wszystkich wydumek okaże się, że lancer, impreza itp itd też nie mają stałego napędu na 4 koła. Trzeba jedynie znaleźć różnicę między stałym napędem na 4 koła w między zblokowaniem 100% 4 kół, bo to różnica. Za chwilę popadniemy w paranoję i okaże się, że przednionapędówka ma napęd na 1 koło, ponieważ drugie słabiej ciągnie. Hmmm, to ma sens?? Mogę również wstawić filmik jak lancia startuje na asfalcie, zostawia sznity z 4 kół. Nie piszę już nic w tym temacie... W sumie moderator mógł by go zamknąc bo nie ma najmniejszego sensu. Kolega Bany pewnie nie napisze żadnych szczegółów, ponieważ chwilę temu zapierał się, że jego delta po podniesieniu nie zjedzie bo rozepnie osie, ale na mówieniu się skończyło... Ja w przeciwieństwie do niektórych osób nie opieram swoich wypowiedzi na historiach wyssanych z palca tylko na własnych doświadczeniach i oczywistych zasadach działania niektórych mechanizmów, z resztą popartych filmami. Szkoda się spierać, każdy wie swoje i na tym się upiera. Niech tak zostanie....


także swoją opinie opieram na różnych doświadczeniach
przednio napędówka zwykła tak naprawde przekazuje moment tam gdzie mniejsza przyczepność więc napędza jedno koło
FWD ze szperą moment rozdziela w jakimś % więc tak naprawdę ciągną 2 koła nie ważne na warunki ale z różnicą momentów
Dedra to dwa zwykłe mechanizmy różnicowe (przód tył) centralny natomiast ma jakiś % rozdział (pomijam blokade)

proponuje mały eksperyment podnieś w Dedrze jedno przednie koło drugie tylne i spróbuj zjechać z lewarków moja Integralka za cholere nie chciała zjechać po prostu kręciła tymi kołami co były w powietrzu po spięciu blokady udało się zjechać

tu nie chodzi o to by zamykać ale dojść w jakiś sposób do porozumienia i ktoś kto będzie to kiedyś czytał zrozumie jaka różnica jest w działaniu różnych napędów



Swiety - 01-04-2010, 17:44
" />daj se siana Orzeł... to jak zakładać magnetyzer na kierownice, sądząc że będzie wspomaganie...



Eagle_gd - 01-04-2010, 20:11
" />
">daj se siana Orzeł... to jak zakładać magnetyzer na kierownice, sądząc że będzie wspomaganie...

no nie wiem ja mocno się na eksperymentowałem by choć trochę to zrozumieć no ale wsumie co tam ja wiedze niezbędną do swych modów zdobyłem



bryś - 07-04-2010, 22:51
" />No dobra 4x4 specjaliści dziś zakładałem do delty integrale ręczny hydrauliczny na fabrycznym układzie hamulcowym, operacja prosta trzeba tylko zamienić układ "x" w przód/ tył i podpiąć przelotową pompę hamulcową .Efekt taki że po zaciągnięciu ręcznego auto zachowuje się jak przednionapędowe auto z nieznaczną stratą mocy, nawroty robi jak od cyrkla. wiec jak już mówiłem wcześniej wiskoza napędzana z jednej osi pracuje również miedzy przodem a tyłem ot. cała filozofia



topcio1 - 12-04-2010, 19:13
" />takie nawroty nie wpływją negatywnie na napędy? (znaczy kiedy tył chce ciągnąć a ręczny trzyma)



przemas81 - 12-04-2010, 21:28
" />po to jest chyba hydrauliczny reczny a nie zwykły????"W końcu drifterzy w swoich tylnonapedowcach tez taki maja a auto w poslizg jakos wprowadzic musza

tak mi sie wydaje



topcio1 - 13-04-2010, 14:51
" />chodzi mi raczej o wciskanie gazu i hamulca (ręcznego w tym przypadku) jednocześnie.



Bandit - 16-04-2010, 13:24
" />Mi się wydawało, że drifterzy na tą chwilę wciskają też sprzęgło.



topcio1 - 16-04-2010, 14:24
" /> ale drifterzy jeżdżą chyba tylnymi ośkami a nie 4x4, a rozmowa zaczęła się od ręcznego u Brysia



bryś - 16-04-2010, 18:32
" />sprzęgło należy wcisnąć ale jest już 2 wersja na dwóch pompach i sprzęgło przy pociągnięciu za wajchę już jest wciśnięte a przy puszczeniu znów jest napęd



topcio1 - 16-04-2010, 18:37
" />a delta w twoim avatarze kręci się z ręcznym ?



Eagle_gd - 18-04-2010, 19:37
" />
">a delta w twoim avatarze kręci się z ręcznym ?

recznym tylko podcinasz autko by sie ulozylo jak nalezy



topcio1 - 06-08-2010, 16:24
" />Czy jest możliwe przerobienie napędów w Dedrze aby działały jak w Delcie? Dużo trzeba przełożyć?



Eagle_gd - 12-08-2010, 00:52
" />przekladka tylnego dyfra duzo by pomogla(pasuje bez wiekszych problemow) a najlepiej to zapodac zestaw skrzynie cala z dyfrem + dyfer tyl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \