kubolx - 03-01-2007, 00:03
" />Witam! Chce zakupić do swojej Integralki MBC ale nie wiem czy taki z ujściem do atmosfery czy zamkniety. NIe wiem tez pod co mam go podpiac. Jesli ktos z Was juz to robil prosze o pomoc. PZDR
lancia1969 - 03-01-2007, 00:32
" />Chyba pomyliłeś działy :wink:
MBC hmm pewnie chcesz podnieść cisnienie doładowania , w weberze układ sterowany jest następująco:
-zawór upustowy przy turbinie jest mechanicznie ustawiony na 0.6 bara ,i na takim doładowaniu jeżdzisz jeżeli nie przekraczasz 3/4 obciązenia silnika ,jeżeli wciskasz "gaz" do oporu poprzez zawór trójdrożny ,wpiety pomiedzy turbine a zawór upustowy centrlala podnosi ciśnienie do 0.9 bara,podniesienie ciśnienia polega na upuszczaniu do filtra powietrza powietrza sterującego otwarciem by-pass-a> Mapa seryjna paliwa jest napisana do 1.2 bara ale w momencie pojawienia się takiego długotrwałego doładowania ( zakładając że masz sprawną pompe ) silnik pracuje na mocno ubogiej mieszance - rośnie temperatura w komorze i jezeli przesadzisz wypalisz tłoki .
Map ma również zabezpieczenie i powyżej 1.4 bara odcina zapłon-własciwie to poprostu nie ma napisanej mapy ale efekt taki sam strzał w wydech i zero mocy.
Zanim wydasz kaskę na elektroniczny MBC proponuję :
1 Założ zegar doładowania.
2 pomiędzy zawór upustowy a zawór trójdrożny załóż trójnik i rurkę fi 10 przeciąg do kabiny, na koncu weżyka załóż prosty zaworek regulowany ręcznie i będziesz mógł sobie dokładnie wysterować ciśnienie doładowania .
Efekt ten sam a przynajmniej zawsze szybko i bez dodatkowych kosztów wrócisz do stanu poprzedniego ( przecinasz tylko jeden wężyk) :wink:
kubolx - 03-01-2007, 00:39
" />Lancia 1969 Ale ja wlasnie mam na mysli manualne sterowanie cisnienia, a zegar doladowania juz mam. Chce zwiekszyc doladowanie na jakies 0.9 bara bo narazie pompuje mi do max 0.7. MOze to wynikac ze zuzycia turbo, ale chce na nim jeszcze pojezdzic do wiosny i wtedy zrobie regeneracje. Wiec pod co podbiac ten wezyk sterowania?
Bo od rury biegnacej do kolektora ssacego idzie wezyk, ktory dochodzi do trojnika z kabelkami ( prawdopodobnie to oryginalny elektrozawor) i dalej dwa wezyki ida do turbo. Jeden chyba to puszki sterujacej przepustnica turbo, a drugi?
lancia1969 - 03-01-2007, 00:53
" />Prawdopodobnie ładuje 0.9 tylko może jest to błąd zegara - skalowałeś zegar?
Turbo jak jest żuzyte to najczęściej "puszcza" olej lub staje zupełnie rzadko nie dmucha własciwego ciśnienia ( t3 a takie masz spokojnie dmucha 1.9 bara :lol: )
Jeżeli okaze się że masz zegar ok to w 99% masz nieszczelnośc pomiędzy turbiną a IC albo IC kolektor ssący.
Stawiam na IC ,ponieważ jest złożony na uszczelkach gumowych i z biegiem czasu na połaczeniu częsci plastikowych z aluminiowymi poprostu przepuszcza powietrze - ja u siebie poprostu rozebrałem ( rozgiąłem połaczenia) wymyłem IC w srodku i złozyłem ponownie na kleju do szyb .
Zostawiasz IC na 12 godzin i możesz spokojnie montowac .
Sprawdź węża między IC na KS tez lubi "bokiem" puszczać i pewnie dlatego masz 0,7 bara :wink:
lancia1969 - 03-01-2007, 01:01
" />
">Bo od rury biegnacej do kolektora ssacego idzie wezyk, ktory dochodzi do trojnika z kabelkami ( prawdopodobnie to oryginalny elektrozawor) i dalej dwa wezyki ida do turbo. Jeden chyba to puszki sterujacej przepustnica turbo, a drugi?
Elektrozawór jest wpięty pomiedzy :albo inaczej ciśnienie idzie :
TURBO - ektrozawór ( zamknięty) - by pass = doładowanie 0,6 bara
TURBO - elektrozawór ( otwarty ciśnienie do filtra) = doładowanie 0,9 bara - rozumiesz ?
Przetnij wężyk pomiędzy TURBO a elektrozaworem i tam wstaw mechaniczny zaworek - kumasz?
Ciśnienie wytwarzane przez Turbo uchyla by pass więc jak "upuścisz" to ciśnienie by passa nie otworzy i będzie większe doładowanie :lol:
viruskill - 03-01-2007, 23:27
" />hmm ja mam dedre integrale z 1992 z moca 180 KM i niemam zadnego elektrozaworu. wpinalem zegar do miezenia cisnienia i uzyskalem ok 0.9 bara na 4 biegu przy pelnym gazie ale auto sie wlecze. To dziwne na poczatku obwinialem turbo ale sie okazalo ze laduje dobrze teraz sam juz niewiem gdzie szukac przyczyny. Jak chce ruszyc bez trzymania auta na obrotach rzedu 3 tys to zadlawi sie i zgasnie albo zacznie szarpac ( nowe sprzeglo wiec nieslizga) tak mialo od kiedy integralke kupilem co moze byc nie tak z silnikiem ze niechce przyspieszac i sie muli przy 3,5 tys rpm wgniata w fotel czuc to do 3 biegu puzniej slabiej a na 5 biegu przy obrotach 2 tys rpm niechce sie zbierac i glosno ryczy przy przyspieszaniu w duzym przedziale obrotów a na jalowym biegu cicho pracuje lekkie stuki wtryskow i zaworow auto ma przejechane 166 tys km.
lancia1969 - 04-01-2007, 09:29
" />
">hmm ja mam dedre integrale z 1992 z moca 180 KM i niemam zadnego elektrozaworu. wpinalem zegar do miezenia cisnienia i uzyskalem ok 0.9 bara na 4 biegu przy pelnym gazie ale auto sie wlecze. To dziwne na poczatku obwinialem turbo ale sie okazalo ze laduje dobrze teraz sam juz niewiem gdzie szukac przyczyny. Jak chce ruszyc bez trzymania auta na obrotach rzedu 3 tys to zadlawi sie i zgasnie albo zacznie szarpac ( nowe sprzeglo wiec nieslizga) tak mialo od kiedy integralke kupilem co moze byc nie tak z silnikiem ze niechce przyspieszac i sie muli przy 3,5 tys rpm wgniata w fotel czuc to do 3 biegu puzniej slabiej a na 5 biegu przy obrotach 2 tys rpm niechce sie zbierac i glosno ryczy przy przyspieszaniu w duzym przedziale obrotów a na jalowym biegu cicho pracuje lekkie stuki wtryskow i zaworow auto ma przejechane 166 tys km.
Sprawdź ciśnienie paliwa w czasie jazdy, skontroluj ustawienie rozrządu.
Luckyy - 07-01-2007, 19:45
" />
">... ja u siebie poprostu rozebrałem ( rozgiąłem połaczenia) wymyłem IC w srodku i złozyłem ponownie na kleju do szyb .
...
ja bym doprecyzowal to zdanie - ...ja u siebie poprostu rozebrałem bez uzycia jakich kolwiek narzedzi i rak wlasnych lub cudzych ...
albo napisal ... moj IC sam sie rozebral ....
: yesyes : :wink:
viruskill - 09-01-2007, 16:54
" />a to cisnienie paliwa jak mam sprawdzic podczas jazdy? cisnienie turbiny mam mozliwosc. no jeszcze sprawdze rozzad. a moze jakis czujnik nawalac powiem ze autko po zapaleniu ma obroty ok 2 tys zaraz po tym 1,5 i spada do 900 ok i ruwniutko trzyma ( paliwo i gaz ) i jeszcze zauwazylem ze jak stane pod dosc stroma gurka i chce ruszyc to musze zebrac do obrotow ok 2500 rpm i pomalu puszczac sprzeglo jesli ponizej zbiore obroty auto zgasnie jakby niemaialo mocy a i co to jest IC ( inter cooler) poczyscilem wiekszosc wtyczek i zafukalem preparatem kolo silnika i w kabinie.
ECU mam o numerach WH474.08/8PP.WK
PYCIU - 20-01-2007, 11:04
" />pisałeś że masz nowe sprzęgło, a przypadkiem nie wstawiłeś sportowego? te sprzęgła mają to do siebie że jak nie dasz konkretnie po obrotach i odpowiedniej mocy to nie ruszysz- objawy pasuja