wsk - 06-07-2009, 14:37
" />Witam. Wlasnie nie dawno stalem sie posiadaczem Lanci Dedry Integrale 2.0 8v Turbo 4x4.
Ogolnie samochod ktory zawsze chcialem miec .
Wrzucony BOV, oraz MBC skrecony na 0,8 bara .
Na codzien smigam Uno Turbo, 150 koni, 216Nm, ale aktualnie otrzymuje nowy silnik i stoi, a wiec woze sie Dedra .
Odrazu kilka pytan:
-jakie turbo w niej siedzi i wtryski???
-ile mozna pompowac na ori turbinie i wtryskach???
-czy Dedry Integralki wychodzily z klima???
-mam w niej elektroniczne sterowanie ogrzewaniem, ale chcial bym wrzucic klime, ma ktos na sprzedzarz cala ??? (odrazu mowie ze dam sobie rade z zalozniem)
-jak wyglada sprawa tej elektronicznej szpery??? wciskam guziczek i co??? mam to robic na postoju ??? Czy jest jakas sygnalizacja ze zostala zalaczona bo jak wciskam guzik od blokady dyfra to zapala sie taka pomaranczowa lampka w ksztalcie trojkata, ale wydaje mi sie ze nie blokuje.
Taz - 06-07-2009, 17:05
" />W sprawie tych wszystkich pytañ dzwoñ do Grze¶ka - lancia1969
Pepto - 06-07-2009, 21:57
" />Witam serdecznie i gratuluje Super Autka (dziwni mnie przeznaczanie Integralki na Daili Drivera a ¶miganie Uno turbo, choæ zacna to zabawka ale jednak o¶ka:P), przejd¼my do meritum:
-Turbo to Garret t3, wtryski dok³adnie nie wiem ale z moich obliczeñ wynika ze 300ccm
-Oryginalnie na Pierburgu 1bar, pompowaæ mo¿na do oko³o 1,2bar, ale trza jednocze¶nie podnie¶æ ci¶nienie na listwie (masz taka za¶lepkê na regulatorze jak j± zdejmiesz to masz ¶rubkê do regulacji), wiadomo bez EGT, AFR i mikrofonu zabawy raczej niewskazane.
-Tak wychodzi³y moja (rocznik 91) ma klimatronik i podgrzewane siedziska (to musia³ byæ wtedy kosmos!)
-Klime bêdê kiedy¶ wyrzuca³ z auta ale to odleg³a sprawa
-Elektro Szpera dzia³a tylko do 25Km/h sygna³ o prêdko¶ci bierze z czujników ABS, zdaje mi siê ze je¿eli -pali ci siê kontrolka ABS to szpera nie zadzia³a, najpro¶ciej sprawdziæ naje¿d¿aj±c jednym ko³em na co¶ ¶liskiego
wsk - 07-07-2009, 20:10
" />Unem smigam na codzien bo to co daje radoche to bezcenne . Intgralka z czasem tez bedzie smigac ale zeby smiagala jak uno to z 250 - 300 HP musi miec , wiadomo masa i 4x4 zabieraja troche , ale dopiero pewnie zacznie mi sie to podobac w zimie . ABS jaka to ma byc kontorlka ??? normalna pomaranczowa z napisem ABS ??? Bo nic takiego nie swieci. Bo ABS narazie nie dziala, co pada najczesciej ??? Czujniki jutro pomieze ile maja miec Ohm ??? a dalej co pompa zdechala ??? Niedziala mi wogule predkosciomierz wpinalem inny czujnik predkosci i dalej nic ABS ma cos z tym wspolnego ???
Co do podniesienia cisniena to pierburga odpiolem wogule i wstawiem samo MBC, ma to jakos inaczej spiac razem z pierburgiem???
Bez EGT to sie da cos tam jeszcze nawojowac mam AFR, szerokopasmowka+kontroler Innovate LC-1, jeszcze jak by mialo byc wiecej smt6( choc nie wiem czy nie lepiej sie dobrac bezposrednio do kompa tzw. "chip tuning" da sie wogule??? Bo w UT nie, dlatego smigalo na smt6, ale do uno idzie teraz VEMS tazke smt6 bedzie wolne .
Pepto - 07-07-2009, 22:26
" />No niestety bydle ciê¿kie jak zaraza 1400kg, za to zrobiæ 300KM na GT28RS to nie a¿ taki problem, Lampredi siê postara³ robi±c serducho!
Kontrolka od ABS wygl±da tak:
Co pada najczê¶ciej kabelki albo same czujniki, pompa raczej rzadko, co do oporno¶ci niesyte nie nie wiem ale na pewno który¶ z szanownych kolegów z forum pomo¿e
ABS do prêdko¶ciomierza nic nie ma bo prêdko¶æ odczytywana jest z impulsatora zamiast linki idzie po prostu para przewodów, za to same liczniki bywaj± zawodne (u mnie wali siê wska¼nik temperatury p³ynu, u kolegi w 1.9TD nie dzia³a³a dla odmiany tem. oleju) dlatego sprawdzi³ bym licznik najpierw, wtyczki ¶cie¿ki etc.
MBC pod³±czasz zwyczajnie, wywalaj±c pierburga wspomnia³em o nim tylko a propos serii.
Chip jak najbardziej siê da niestety wi±¿e siê to przylutowaniem epromu na taki który mo¿na ponownie zapisywaæ, dlatego jest z tym troch rze¼by, ogrania to na pewno u¿ytkownik Evo z Zielonej Góry (tylko nie wiem czy 8v te¿) i by³ jeszcze jaki¶ go¶æ z warszawy ale to trza by po archiwum szukaæ. Uwa¿am ze SMT6 da rade choæ sam zastawiam siê nad Ecumaster albo jak si³ starczy to MS 3.0 co by zap³on te¿ ogarn±æ.
A wspomniany wy¿ej Pan Grzegorz sam sobie zbudowa³ stand alone wiec to jest w ogóle ju¿ wy¿sza szko³a jazdy
wsk - 08-07-2009, 09:48
" />Czyli mierzyc wszystko i sprawdzac .
ABS nie swieci bo nie ma tam wsadzonej wogule zarowki takze sprzedajacy ja chyba wyciagnol .
Czy jest jakas autodiagnoza w tym aucie czy cos w tym stylu???
Co do wymiany epromu to raczej nie ma problemu tylko na jaki i jaki jest do tego programator , lutowanie opanowane sam koncze skladac komputer stand alone VEMS v3.3 ktory leci do Uno
>http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... 2FVerThree, ma dwa kanaly do pomiaru EGT, obsluge szerokopasmowki, lcd, uznalem ze bedzie dobry chyba lepszy niz MS .
jak bedzie sie to sprawowac nalezycie to moze i do lanci tezy by sie wrzucilo, ale tak jak mowie jestem w fazie lutowania a co wyjdzie to nie weim .
Mowisz 300 na GT28RS , ja mysle ze troszke wiecej tez by dala rade , w Uno smigam na GT2056 na 1,2 bara i fajnie laduje wazne ze trzyma doladowanie do konca bo orginal ihi ledwo 0,85 dawala rade utrzymac do konca .
A i 1 bar z IHI a 1 bar z Garrett to tez roznica .
miszax - 08-07-2009, 10:37
" />Dodatkowo nie zopomnij o Wska¼niku ci¶nienia paliwa. Niestety po podniesieniu ci¶nienia do³adowania w tych autkach bardzo ³atwo doprowadziæ do sp³yniêcia t³oków.
Je¶li chodzi o ecu jest strerowane Epromem 27c128.
Na fabrycznej turbinie bez problemu powinienies wykrêciæ do oko³o 250 KM. Zalecam wcze¶niejsz± kontrolê t³oków, turbiny, uszczelek, uszelniaczy, czyli motor na blat i kompletna rozbiórka - bêdzie taniej ni¿ pó¼niej szukaæ awarii. ¯eby by³o weselej to nowe t³oki orginalne dla tego modelu s± dro¿sze od kutych Wiêc radzi³bym wymieniæ je od razu je¶li planujesz powy¿ej 300 KM
Za du¿ego wyboru je¶li chodzi o pomoc w przygotowaniu tego cuda tak jak chcesz to nie ma.
Spróbuj siê skontaktowaæ z Grzesiem - Lancia1969 lub Przemkiem - EVO z Zielonej Góry
I na koniec jes³i dobrze rozumiem to chcesz doci±gn±c dederkê do oko³o 300 KM - czega ciê wymiana IC - wybór albo z Fiata Coupe Turbo b±d¼ sztukowanie - gotowych tunningowych nie ma , oraz hamulce - seryjne bêd± za s³abe - chyba ¿e zaliczasz siê do grona samobójców dla których moc , moc i jezcze raz moc a zatrzymaæ to jako¶ to bêdzie.
wsk - 08-07-2009, 23:50
" />Te podstawy o ktorych napisales raczej znam z Uno Turbo tazke nic nowego .
Czujniki pomierzylem kazdy daje opor okolo 990 Ohm taze raczej sprawne wsadzlem lampke do zegrow od ABS i teraz swieci caly czas.
Rozebralem caly licznik i okazalo sie ze brakuje tam jednej plytki drukowanej tej co obsuguje predkosciomierz, od temperatury cieczy i paliwa jest oraz od obrotomierza tez jest, brakuje tej na srodu i dwie wtyczki takie malutkie wisza swobodnie nie podpiete do niczego, jedna 2 piny, kable czarny i czerwony ida do silniczka napedzajacego predkosciomierz, a druga 3 piny kable zielony zolty i chyba bialy. Ma ktos cos takiego czy cza bedzie kupic caly zegra???
Pepto - 09-07-2009, 12:46
" />Sprawd¼ przewody doprowadzaj±ce sygna³ do centralki ABS mo¿e gdzie¶ tam le¿y problem, a co do licznika to bêdzie trza uwa¿aæ przy zakupie bo wiêkszo¶æ Dedr mia³o liczniki na linkê.
miszax - 09-07-2009, 12:58
" />
">....Ma ktos cos takiego czy cza bedzie kupic caly zegra???
Z tego co pamiêtam to zegary na sprzeda¿ mia³ Mivol
Zegary musisz szukaæ od Dedry Turbo b±d¼ grale. reszta mia³a na lince.
Sprawd¼ jeszcze czujnik prêdko¶ciomierza - te¿ lubi siê zawieszaæ.
Je¶li chodzi o czujniki ABS ja kupowa³em TU
Swego czasu mieli do¶æ interesuj±ce ceny - za czujnik zap³aci³em 116 PLN (orgina³ Bosch)
Pepto - 09-07-2009, 13:48
" />
">Zegary musisz szukaæ od Dedry Turbo b±d¼ grale. reszta mia³a na lince.
Niestety nie wszystkie Dedry turbo mia³y Prêdko¶ciomierze elektroniczne wiec trza prostu szukaæ.
wsk - 09-07-2009, 14:36
" />A czy jest jeszcze jaki¶ sterownik miedzy pompa ABS a czujnikami ?? Bo jak odpi±³em ta wtyczkê co wchodzi od góry pompy to jak mierze przewodno¶æ miedzy ta wtyczka a czujnikami ABS to nic nie pokazuje w ¿adnej kombinacji.
Pepto - 09-07-2009, 23:12
" />Jak to mówi± jeden obraz powie wiêcej ni¿ 1000 s³ów. Dlatego id±c tym tropem zamieszczam uproszczony schemat i roz³o¿enie elementów dla ABS-u w Dedrze (co prawda jest to dla wersji 2.0ie, ale to to akurat jeden pies).
Po klikniêciu obrazek siê powiêkszy (niestety ograniczenia serwisu)
wsk - 09-07-2009, 23:33
" />Nawet nie wiecie ile to wyjasnia wiecej jak 1000 slow . A tak na boku mogl bym prosic o jakies ksiazki, instrukcje ogolnie materialy na temat dedry integrale bo wszystko co na forum jest to linki juz nie aktywne .
-- 11 Lip 2009, 16:58 --
Dzis mierzylem wszytskie kable idace miedzy sterownikiem ABS, pompa, czujnikami. Wszystkie wtyki posprawdzalem, czujniki daja sygnaly do sterownika, silnik w pompie dziala. Po wszystkich dziesiejszych czynnosciach cos sie zmienilo mianowaicie zalaczam zaplon kontrolka ABS raz swicie raz nie, zapalam i jade dojde do drugego biegu gasnie(jak swieci) i jak zahamuje ostro tak zeby sie ABS uruchomil to zaczyna swiecic kontrolka ABS, zas przejade kilka set metrow gasnie i tak w kolko, ale ABS dalej ani razu nie zadzialal. Ma ktos moze schemat elektrczny tego systemu?? Jak sprawdzic pompe czy dziala i sterownik??