kubolx - 24-07-2006, 19:26
" />Witam szanownych Ekspertów !!! Mam problem. W mojej Lancii Dedrze Integrale coś warczy w silniku. Zaczyna przy okolo 3 tys. obr. Wydaje mi się że odgłosy dochodzą z okolic głowicy. Niedawno ruszałem rozrząd, wydaje mi się, że jest dobrze ustawiony, ale to właśnie od tamtej pory zaczal sie ten problem. Możliwe, że pasek jest przesunięty o 1 ząb? POmocy
mario09 - 24-07-2006, 22:19
" />
">...Możliwe, że pasek jest przesunięty o 1 ząb?
Mozliwe.
schab - 25-07-2006, 08:18
" />
">Witam szanownych Ekspertów !!! Mam problem. W mojej Lancii Dedrze Integrale coś warczy w silniku. Zaczyna przy okolo 3 tys. obr. Wydaje mi się że odgłosy dochodzą z okolic głowicy. Niedawno ruszałem rozrząd, wydaje mi się, że jest dobrze ustawiony, ale to właśnie od tamtej pory zaczal sie ten problem. Możliwe, że pasek jest przesunięty o 1 ząb? POmocy :!:
Nie dowiesz się tego dopóki nie sprawdzisz . A żeby sprawdzić - musisz zdjąć koło pasowe alternatora , bo dopiero pod nim będzie widoczny znak do ustawiania rozrządu . Dalej jest prosto - kręcąc wałem ustawiasz znaki na górnych kołach - dokładnie na "ostrzu " trójkącików wytłoczonych w blasze obudowy rozrządu , a znacznik na dolnym kole - na nadlew na bloku silnika . Jeżeli się nie pokrywają - trzeba popuścić napinacz paska i ustawić .
Jeżeli słyszysz warkot w silniku - to mogą być odgłosy tłoków spotykających się z zaworami . Grozi to albo wybiciem dziur w denku tłoków , albo pokrzywieniem zaworów . Na pewno też nie wychodzi na zdrowie panewkom i sworzniom tłokowym . Zdecydowanie nie odpalaj nawet silnika do usunięcia usterki !
Jeszcze jedno - zdejmując koło pasowe alternatora - zaznacz jego położenie , bo pomimo tego , że śruby mocujące je do podstawy są asymetrycznie rozmieszczone , można się pomylić i przykręcić je w innym położeniu ( mnie się udało ) . W związku z tym , że na tym kole pasowym są wypustki , które zlicza czujnik położenia wału korbowego - złożenie koła w innej pozycji spowoduje przestawienie zapłonu o 90 , 180 albo o 270' , a tym samym uniemożliwi pracę silnika !
mario09 - 25-07-2006, 09:48
" />
">...Jeszcze jedno - zdejmując koło pasowe alternatora - zaznacz jego położenie , bo pomimo tego , że śruby mocujące je do podstawy są asymetrycznie rozmieszczone , można się pomylić i przykręcić je w innym położeniu ( mnie się udało ) . W związku z tym , że na tym kole pasowym są wypustki , które zlicza czujnik położenia wału korbowego - złożenie koła w innej pozycji spowoduje przestawienie zapłonu o 90 , 180 albo o 270' , a tym samym uniemożliwi pracę silnika !
yyy
Cos niedokladnie. Chyba chodzi o kolo pasowe napedzajace (przy okazji) paskiem wielorowkowym alternator. Zreszta, tego kola wcale nie trzeba zdejmowac bo oznaczenie jest na plastikowej obudowie rozrzadu i musi sie ono pokrywac z oznaczeniem na tymze kole, natomiast trzeba zdjac prawe kolo i nadkole aby to sprawdzic.
schab - 25-07-2006, 10:52
" />
">Cos niedokladnie. Chyba chodzi o kolo pasowe napedzajace (przy okazji) paskiem wielorowkowym alternator. Zreszta, tego kola wcale nie trzeba zdejmowac bo oznaczenie jest na plastikowej obudowie rozrzadu i musi sie ono pokrywac z oznaczeniem na tymze kole, natomiast trzeba zdjac prawe kolo i nadkole aby to sprawdzic.
Otóż znaki na kole napędzającym alternator nie pokrywają się ze znakami , które są pod kółkiem ! Poza tym , jeżeli okazałoby się , że pasek jest przesunięty o jeden ząbek - jak widzisz popuszczanie napinacza paska rozrządu , przesuwanie paska i ponowne napięcie go - bez zdejmowania obudowy rozrządu ? A przy zdjętej obudowie jak w takim razie ustawić znaki na dole , jeśli koło pasowe zasłania nadlew na bloku ?
mario09 - 25-07-2006, 12:29
" />To kolko nazywa sie "fachowo" kolo foniczne - smieszna nazwa, dosc niedawno sie o tym dowiedzialem :wink:
W 2,0 (zarowno 8v jak i 16v) do samego sprawdzenia zupelnie wystarczy to co napisalem wczesniej. Oczywiscie, ze znaki na kole napedzajacym alternator nie pokrywaja sie bo i nie moga sie pokrywac. Oznaczenie na plastikowej obudowie rozrzadu musi sie pokryc ze znakiem na tym kole. Jest to wlasnie po to aby skontrolowac rozrzad i zaplon m.in. stroboskopem. Do regulacji oczywiscie trzeba demontowac obudowe, a w pierwszej kolejowci zdemontowac pasek napedzajacy alternator, jednak aby sprawdzic poprawnosc montarzu rozrzadu nie widze takiej koniecznosci.
kubolx - 25-07-2006, 17:20
" />Czyli jeszcze raz. Na kole pasowym sa znaki i musza sie pokrywac z tymi na plastikowej obudowie w momencie kiedy kola rozrzadu sa w pozycji "na dziurkach". Druga metoda to ustawienie znaku na kole na wale zgodnie z nadlewem na bloku. Ale teraz pytanie ktory to nadlew. Na ktorej mniej wiecej sie on znajduje? Dziekuje za pomoc
mario09 - 25-07-2006, 18:01
" />
">...Na kole pasowym sa znaki i musza sie pokrywac z tymi na plastikowej obudowie w momencie kiedy kola rozrzadu sa w pozycji "na dziurkach"...
Jeden znak.
Poczytaj ten watek moze cos sie rozjasni.
DeviLL - 25-07-2006, 18:46
" />A moze czujnik polozenia walu do wymiany ? Obadaj to odlaczajac/zalaczajac tegeska na swiece i jak nie slyszysz zadnego efektu na 1 cyl tzn ,ze to to . Silnik przy tej usterce pracuje niezbyt rowno i wogole bue
kubolx - 02-08-2006, 17:40
" />Warczało, warczało i się nawarczało Prawdopodobnie przytarła się panewka. Dojechałem do skrzyżowania zabujało obrotami, silnik zgasł a rozrusznik nie miał siły przekręcić. Paski całe, wszystko wygląda na dobre. Przepchnąłem samochód kawałek na piątym biegu, silnik się przekręcił i zapaliłem z rozrusznika. Pracuje równo na wolnych obrotach, na wyższych zaczynają się stuki, tak około 3 tys i jak dla mnie to panewka. Szanowni Eksperci czy trudno jest się dostać do panewek? Jakie są ich ceny, rozmiary itp.
Kolejny problem to ciągły wyciek oleju w okolicach Turbo. Nie wiem skąd sie ten olej tam bierze bo uszczelka pod glowicą nowa, dziś zmieniłem tą pod obudową wałka rozrządu ale mam wrażenie, że troche się sączy. Proszę o pomoc i dzięki z góry !!!
mario09 - 02-08-2006, 18:25
" />No to niefajnie. Jak obrocilo panewke to tylko wyjecie silnika, szlif walu no i ewentualne osiowanie bo po przekreceniu panewki rozne rzeczy sa mozliwe. Ja orientowalem sie ile kosztuja panewki kiedy robilem remont w swojej Themie. Federal Mogul komplet (glowne+korby) 100zl. Cale szczescie dostalem w prezencie komplet oryginalow Fiat/Lancia : yesyes : . Do tego dochodzi planowanie glowicy+poglebianie gniazd zaworow (jednoczesnie trzeba przeszlifowac przylgnie i je dotrzec), uszczelki itp. koszt - nie powiem, nie bede straszyl :wink:
Posprawdzaj inne ewentualnosci, bo szkoda rozbierac silnik jesli okaze sie zupelnie cos innego.
Luckyy - 02-08-2006, 19:04
" />i o to potwierdzenie podejscia ARASa do zakupionej DEDRY INTEGRALE - WSZYSTKO rozebrac i poskladac, inaczej nie pojezdzi za dlugo ...