kubolx - 02-01-2007, 22:57
" />Witam! Mam pytanie dotyczące siatki ceramicznej w downpipie zaraz za turbo. MIanowicie chcialbym ją wytłuc bo myślę, że hamuje gazy opuszczające turbo, przez co turbina mniej pompuje. Zastanawiam sie tylko nad tym czy nie wplynie to negatywnie na co innego, np na sonde lambda, która nie będzie się dogrzewała przez co jest ryzyko wzrostu zużycia paliwa. Drugim problemem jest moja pusta rura biegnaca od turbo do samego konca, jesli zlikwiduję tą ostatnią przeszkodę może być głośno :/ Proszę o porady. Pozdrawiam!!!
lancia1969 - 03-01-2007, 00:06
" />Wstępny katalizator mam usuniety i żadnych problemów z sondą nie mam ( przecież były auta bez katalizatorów z sondami np Volvo 740 - miały na atrapie znaczek lambda pamiętasz ? :lol: ) drugi też mam usunięty ( EGR zaślepiony) , na początku miałem tylko tłumik końcowy - przelotowy ale z dwóch powodów dołozyłem jeszcze uderzeniowy .
Po pierwsze było cholernie głośno w środku ( na jednym) i na hamowni uciekło 10KM - turbulencyjny przepływ :? ( poszukaj wątków -dyskutowaliśmy już na ten temat bodajże z CZZ?)
Po drugie jadąc przez miasto włączałem wszystkie autoalarmy samochodów stojących na ulicy :roll: i sam dźwięk ( mocno basowy) był poprostu dla mnie uciążliwy.
Po założeniu tłumika pierwszego od Forda Escorta Coswortha ( poprostu pasowały średnice i wielkość ) brzmi wręcz elegancko ( nie uciązliwie ale słychac że "coś" :lol: mam pod maską ) :wink:
Po hamowaniu znowu mam seryjne 166KM
Grzesiek
P.S czy masz może u siebie komputer 474 ? czy 472? Szukam softu 474 :cry:
kubolx - 03-01-2007, 00:16
" />szczerze powiem ze nie mam zielonego pojecia co do kompa. A jesli chodzi o uklad wydechowy to nie mam 2 seryjnych katalizatorow, srodkowego tlumika, koncowego tez nie czyli sama rura i glosno nie jest. Mialem tlumik komorowy ale na nim bylo jeszcze glosniej bo buczal nie milo i moc jakby tez mniejsza. Teraz z rury wydobywa sie mily bulgot do czasu rozkrecenia turbo, jednak zupelnie mi nie przeszkadza, troche drazni pasazerow przy hamowaniu silnikiem. Teraz chce zalozyc MBC i wytluc ta ceramike a na wiosne zamiaruje remont turbo ew. zamiane na wieksze.
hf - 04-01-2007, 18:16
" />ja co prawda mam delte h turbo ale tez usunalem katalizator i zpstal mi sam koncowy tlumik przelotowy supersprinta a tak to od pocztku do konca rura 55mm i tez wcale nie jest glosno do 2,5-3 tys obr dzwiek jek subaru a puzniej jak wlacza sie turbina to taki przyjemny rasowy dzwiek. planuje jeszcze zrobic downpipe o wiekszej srednicy i usunac ta zwezke pod misa olejowa .
Kabar - 04-01-2007, 19:54
" />
">P.S czy masz może u siebie komputer 474 ? czy 472? Szukam softu 474 :cry:
W jakich autach był ten komp, mam z Dedry 2000 Turbo, podpasuje?
lancia1969 - 05-01-2007, 12:36
" />
">P.S czy masz może u siebie komputer 474 ? czy 472? Szukam softu 474 :cry:
W jakich autach był ten komp, mam z Dedry 2000 Turbo, podpasuje?
To zalęzy od wersji
473 - bez katalizatora
472 Kat bez EGR
474 KAT z EGR
471 _ wersja NIemcy ( ekologia)
a jaki Ty masz?? Odczytaj numer na kompie weber 8 IAW ......./ ....
pozdrawiam
Grzesiek
Kabar - 05-01-2007, 19:48
" />Do auta mam 250 km, jak będę to przy okazji sprawdzę.
Po VINie da sie sprawdzić?