ďťż
Dedra - gaśnie na pb



aro - 19-12-2008, 19:17
" />Witajcie,

mam następujący problem z autkiem, otóż zauważyłem, że podczas jazdy na PB 95 auto jest jakoś słabsze niż jeźdzac na LPG. To znaczy jakoś opornie wkręca się na obroty podczas przyspieszania. Na postoju wkręca się na obroty normalnie. Czuc, że silnik jest jakby zmulony od 2 do 3 tys obr/min. powyżej tych obr. rwie do przodu normalnie. Nawet czuc moment kiedy dostaje kopa (szarpnie delikatnie). Zalałem mu już nawet ten preparat STP do czyszczenia układu wtryskowego i nic. Paliwo tankuje na Statoilu. Dodam, że obroty mi nie falują, auto zapala normalnie. Robiłem już nawet reset kompa i nic.

Wymieniłem już takie rzeczy jak (niektóre kwalifikowały się do wymiany): filtr paliwa, pompa paliwa, sonde lambde, silniczek krokowy, swiece zapłonowe, przewody zapłonowe, filtr powietrza.

Może to jeszcze czujnik temp. wody (aktualnie czekam na dostawe), zabrudzona przepustnica (to czy na LPG by jeździł normalnie), może wtrysk.

Oraz zauważyłem jeszcze, że silnik się jakoś dziwnie trzęsie podczas pracy na luzie na PB 95, na LPG można położyc szklanke z woda i nic się nie wyleje.




aro - 20-12-2008, 12:27
" />Dzis, aby się upewnic pojezdziłem troche na PB i zauważyłem, że silnik jest jakby zmulony jak dam mu pedał do 3/4 lub na maxa w podłoge. Jak chce przyspieszyc delikatnie to idzie normalnie, ale jak chce szybko to czuc tak jakby moment "zawachania" i do piero po chwili przyśpiesza. Pow 3000 obr/ jest już normalnie.

Na LPG ciągnie ładnie, bez żadnego zmulania. Kiedyś silnik pracował i przyśpieszał normalnie, do tego nie wiem jak to opisac, ale przyglądają się silnikowi podczas pracy na luzie widac jak się trzęsie i wpada w wibracje. Dodam, że na gazie pracuje normalnie, równiutko.

Obroty na luzie na pb ma normalne ok. 850obr/min, na ssaniu ma ok 1300obr/min.



DeviLL - 20-12-2008, 15:18
" />Jakbys mial jtd to bym rzekl egr , jako ze nie masz to moze map sensor/przeplywka ? Odepnij przeplywke i sprawdz



aro - 20-12-2008, 17:18
" />
">Jakbys mial jtd to bym rzekl egr , jako ze nie masz to moze map sensor/przeplywka ? Odepnij przeplywke i sprawdz

W moim silniku brak jest takich rzeczy jak przepływka :lol:

mam prosty motor 1.6i.e na jednopunkcie z 91roku, w którym brak jest jakiejś rozwiniętej elektroniki.

Czy jest możliwośc przeczyszczenia wtryskiwacza?




DeviLL - 20-12-2008, 18:59
" />Myjka ultradzwiekowa chyba najlepszym pomyslem jest ,ale tak sobie mysle czy moze z czujnikiem przepustnicy tez cos nie gra ,albo ogolnie przepustnica zasyfiona ? z doswiadczenia wiem ,ze to moze byc wszystko i ze moze sie samo naprawic :twisted: lub tez nie :wink:

http://images28.fotosik.pl/306/28d2408d10627de8m.jpg[/img]

moze to ci pomoze



aro - 21-12-2008, 10:03
" />Dzieki Devill. Teraz czekam na czujnik temp. wody. Wymieniłem sonde i jest minimalna poprawa, ale to jeszcze nie to.

Dodam, że na LPG nigdy nie miałem wystrzału, obudowa filtra powietrza jest w stanie dobrym.

Dziwne jest to, że na LPG pracuje normalnie.

Wiec, które rzeczy można wykluczyc jak silnik pracuje normalnie na lpg? CPP?



DeviLL - 21-12-2008, 11:48
" />Niekiedy jesli na lpg dobrze pracuje a na benzynie zle to przepustnica lub wtryski zasyfione i trza wyczyscic :wink:



Kendzik - 23-12-2008, 17:10
" />podłącze się pod temat...
Jak przeczyścić przepustnice ? ;]



aro - 23-12-2008, 17:23
" />Jestem już prawie happy, bo auto odzyskało moc i ciągnie ładnie aż do końca skali obrotomierza po zalaniu preparatem STP do czyszczenia wtrysków oraz po wymianie czujnika temp. wody (tego z niebieską końcówką), ale problem z wolnymi obrotami pozostał.

A więc jeden problem rozwiązany, został jeszcze jeden do rozwiązania.

Już piszą co się dzieje: na zimnym jak chodzi na ssaniu to ma obroty ok. 1300, a jak się już rozgrzeje, to obroty ma raz 900, a po przegazowaniu, czy po jeździe potrafią spaśc na 500 i silnik czasami zgaśnie, a czasami wróci do 900. Jak mu nie dodam gazu na luzie to może zgasnąc.

Na lpg obroty stoją w miejscu ok. 900.

Co jeszcze mogę sprawdzic? Pompa paliwa odpada raczej bo pod obciążeniem pracuje dobrze (silnik ciągnie od samego dołu jak kiedyś:)), CPW też raczej odpada, bo auto zapala i jeździ normalnie?

Czy to może byc wina CPP, bo nie wiem, czy jest on emulowany przez sterownik LPG.



DeviLL - 23-12-2008, 19:46
" />Ja tak mialem kiedys jak byl zly zaplon , moze obadaj kat wyprzedzenia na jalowcu lampa stroboskopowa :wink: zbyt opozniony zaplon moze ale nie musi



aro - 24-12-2008, 11:48
" />Jupi! Jupi! Jupi! : yesyes : : yesyes : : yesyes : Problem rozwiązany dzis całkiem przypadkowo już mnie to denerwowało, więc wziołem stary czujnik temp. wody, aby go zmienic z tym nowym, aż tu nagle patrze, że jeden przwód paliwowy jest zsuniety z kruca nie wiem dokładnie czego, ale strasznie to piszczało jak ten przewód był zsunięty. Więc wziołem nową opaske zaciskową, i skręciłem ją na maxa na tym przewodzie, tam gdzie miał byc. Jak znajde czas to po świętach zrobie fotke gdzie ten przewód był.

Jestem Verry Happy :lol: Bym pół auta wymienił, a tu taka drobnostka :lol:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \