Patryklancia - 04-05-2006, 10:31
" />Z racji chwili wolnego czasu stwierdziłem że zrobię w końcu coś z dolotem w swojej Lancii , zdecydowałem sie na zmianę filtra na stożek
Zdjęcie robine na szybko po montażu niebawem wersja lepsza Kilka modyfikacji : rurka chrom, kolanko rozwartokątne i filtr stożkowy. Przyczym zdecydowałem iż zostawię dolną część puszki filtra orginalnego a sam stożek wpuściłem w tą skrzynkę która została w celu odizolowania filtra od ciepłego powietrza silnika . Dzięki temu filtr zasysa powietrze powodując charakterystyczny świst i sam klang silnika jest porównywalny z silnikami 6-cio cylindrowymi .Zdecydowałem sie na taką modyfikację także w celu obniżenia spalania jeżdzę na lpg i musze przyznać bardzo miłe zaskoczenie : Trasa wisła-gliwice ok. 100km w jedną stronę plus mały rekonesans na miejscu wjazd i zjazd Kubalonką. Zatankowałem w Gliwicach na stacji cena gazu 1.95zł dokładnie za kwotę 40 zł mając pusty zbiornik weszło 20,51 litra lpg i jechałem do momentu kiedy skończy się gaz średnio 110-130 km/h a w wiśle kręciłem silnik do 5500obr./min wynik mnie bardzo mile zaskoczył 215km szybka kalkulacja i wyszło 20,51 litra : 215 km = 9,53 litra/ 100 km spalanie
Podobna próba na seryjnym filtrze ok. 11 litrów spalania. Potestuje jeszcze w mieście dotychczas miałem ok. 13-14 litrów spalania mam nadzieje zejść na 11l . Dodam że osiągi uległy poprawie i dzięki pozostawieniu orginalnej puszki niemam problemu z wolnymi obrotami a także silnik nie gaśnie przy wyższych prędkościach.Polecam stosowanie takiego rodzaju dolotu i pozdrawiam
dexus - 04-05-2006, 13:09
" />Pochwal się jeszcze jaki koszt takiej modyfikacji, no i jeszcze jaki rodzaj i marka filtra?
Patryklancia - 04-05-2006, 14:08
" />Więc ceny hurtowe podaje ile mnie wyszło: filtr jacky auto sport 55zł, kolanko 21zł, rura chrom jacky 30zł. W detalu odpowiednio: 75zł filtr, 30 kolanko ,40 rura
Anonymous - 04-05-2006, 15:29
" />wszystko wygląda ładnie lecz czy może bys wiedział jak załozyć taki filtr do dedry integrale ,gdzie do standardowego filtra dochodzą trzy rury do filtra: od turbo, od kolektora silnika i jeszcze jedna rurka która nie ma zbyt wielkiego rozmiaru, podobno to jakaś odma od silnika która dba o odpowietrzanie silnika,bardzo bym prosił o odpowiedź w tym temacie
Patryklancia - 04-05-2006, 15:39
" />Hmm... daj jakieś zdjęcia puszki orginalnej lub znajde chwile spojrze na płytce jak to wygląda w integrale, ale myśle że odpowietrzenie bym puścił pod silnik nie na filtr zbędne brudzenie, natomiast 2 musiały by zostać ale jak to się bedzie miało do pracy silnika, kwestia prób i błedów. zobacze puszke i postaram sie coś powiedzieć
Anonymous - 04-05-2006, 16:32
" />oto zdjęcia silnika , ściągnałem z jakiejś aukcji z allegro ale u mnie jest identycznie wszystko umieszczone, podkreslam że miejsca nie ma za wiele
Patryklancia - 04-05-2006, 17:39
" />no jest tam mało miejsca rzeczywiście ale zrobiłbym podobnie czyli przedłużenie dolotu wywalenie górnej pokrywy z obudowy filtra a dół zostawić , natomiast niewiem jak z podpięciem tych dwóch przewodów z turbo , ale być może zastosowałbym trójnik czyli polączenie 3 przewodów i na wyjściu stożek ale czy to zagra i sie zmieści :roll:
Anonymous - 04-05-2006, 17:55
" />nad takim rozwiazaniem nie myslałem ale wydaje sie bardzo sensowne, najgorzej bedzie z pozyskaniem dodatkowego miejsca na takie zabiegi ale spróbuję coś takiego zrobić, dzieki
Patryklancia - 05-05-2006, 14:20
" />Też tak myśle że bedzie git ,kwestia dorobienia trójnika i będzie ładnie. Jak zmontujesz to się pochwal : yesyes :
Kubek - 05-05-2006, 16:28
" />No powiem Ci ze mnie zaskoczyles z tym spalaniem :O Czy na benzynie tez to obniza spalanie ? Bo teoretycznie mi sie wydawalo ze spalanie zawsze wtedy bedzie wieksze, bo wiecej powietrza-lepiej sie spala benzyna w komorze a co za tym idzie jak sie lepiej spala to wiecej spala, to tak jak by w ognisko dmuchal caly czas to jest wiekszy ogien ale sie wtedy to szybciej wypala ?
W kazdym razie czekam na szczegolowe zdjecia, i bede sie tez przymierzal do czegos takiego, interesuje mnie jak to zrobiles z ta komora w ktorej byl fabryczny filtr powietrza?
Kubek - 05-05-2006, 16:32
" />Aha bo widze ze ty ten filtr dales w miejsce tego starego a ja myslalem ze ty w ogle wyrzuciles ta stara komore z filtrem a ten filtr stozkowy dales od spodu gdzies kolo chlodnicy myslalem ze to zdjecie jest od boku dlatego tym bardziej czekam na bardziej szczegolowe zdjecia
Patryklancia - 06-05-2006, 10:09
" />Dziś znajde chwilke to postaram sie porobić lepsze fotki i zamieścić. Sprawa generalnie prosta z fabrycznej obudowy ściągasz tylko górę a dół zostaje , czyli skrzynka w którą wpuściłem stożek z dwóch powodów zeby nie zasysał ciepłego powietrza z komory silnika , żeby z pędu powietrza w czasie jazdy nie zgasł przy większych prędkościach. A spalanie generalnie przy sprawnym silniku zawsze powinno sie obniżyć w taki sposób dajesz lepszy oddech silnikowi.
Kubek - 07-05-2006, 17:37
" />W takim razie jeszcze poczekam na te fotki A Co myslisz o takim filtrze ? http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id ... d_id=95435 - lepsze to jest pod jakims wzgledem od stozka albo gorsze co o tym myslicie ?
Patryklancia - 08-05-2006, 09:39
" />Zgodnie z obietnicą kilka fotek:
Patryklancia - 08-05-2006, 09:40
" />co do wkładu samego nieda ci tego co stożek a ta cena trochę wysoka jest , więc myśle ze sam wkład niema sensu
Patryklancia - 09-05-2006, 09:56
" />
">nad takim rozwiazaniem nie myslałem ale wydaje sie bardzo sensowne, najgorzej bedzie z pozyskaniem dodatkowego miejsca na takie zabiegi ale spróbuję coś takiego zrobić, dzieki
Udało ci sie już coś wymodelować z tym filtrem??
Anonymous - 09-05-2006, 11:20
" />Jeszce sie zastanawiam z jedną sprawą co do tego trójnika, nie wiem czy to byłby dobry pomysł , ponieważ z jednej z tych trzech rurek a mianowicie z tej która jest odpowietrzeniem silnika może czasami pojść troche oleju a to nie wiem czy w znacznym stopniu nie skróci żywotności filtra( a jest tak ponieważ wokół nasady tej ruruki widać że czasami przez nią olej chyba przepływa, nie mówie tu o jakiś znacznych ilościach ale zawsze to coś)przy okazji chciałbym sie zapytac czy nie masz innej koncepcji dla mojego samochodu co do filtra stozkowego?
Patryklancia - 09-05-2006, 11:43
" />No to mówisz tutaj o odmie więc już ci pisałem puść dłuższy kawałek tej rurki poprostu ją przedłuż pod silnik żeby niebrudziła właśnie filtra natomiast ten przewód z turbo musi być podpięty i przewód: jak piszesz z kolektora czyli jest to główny pod filtr. To ja nie widze problemu żeby to zrobić , odme zrób jak ci mówię natomiast te dwa przewody podłącz pod trójnik a na wyjściu daj stożek i będzie ok
Anonymous - 09-05-2006, 14:02
" />a teraz już rozumiem , to zabieram sie do pracy, mysle że w poniedziałek najpóźniej we wtoerk nepisze czy mi się udało i wstawie ewentulnie fotki z montażu, wielkie dzięki
Kubek - 09-05-2006, 17:55
" />ja tak mysle na weekendzie sie za to zabiore ? Ale zastanawia mnie jeszcze jedno ten filtr nie bedzie zasysal cieplego powietrza od silnika i nagrzanej maski ?> i czemu zdecydowales sie aby ta rure przedluzyc metalowym kolankiem a nie z plastiku ? to cos daje ?
Patryklancia - 10-05-2006, 09:01
" />Czy metalowa , czy plastkiowa jak mówisz niema znaczenia , jedynie lepiej to wygląda z taką chromowaną rurką, powietrza ciepłego nie zasysa bo jak widzisz na zdjęciach skierowany jest w dół do skrzynki orginalnej do której z kolei dochodzi zimne powietrze orginalnie rurą z przedniego pasa więc myśle że to najkorzystniejsze rozwiązanie jakie zastosowałem
Kubek - 10-05-2006, 16:27
" />Patryk ja mam problem bo kupilem ten stozek ale w porownaniu z nim twoj jest tyci tyci, moj jest 2x taki, zalecany do silnikow 1.8. I nie za bardzo sie zmiesci i nie wiem czy np. wydzierac ta cala plastikowa obudowe od spodu, bo wtedy by sie zmiecscil.
Planuje zrobic cos takiego
Przeciac ta dolna czesc obudowy w ktora mi sie nie miesci filtr i filtr wpakowac tam miedzy akumulator a nadkole, a dolot powietrza do tego filtra uciac tak zeby mial daszek i drugi daszek od spodu i powietrze bylo kierowane na filtr, ? Bo reszte obudowy dolne musze cale wywalic bo nie jest dostatecznie szeroki i glebokiem zeby ten filtr tam mogl wlesc. Co o tym myslisz ? I nie wiem skad ty taki maly znalazlem filtr bo widzialem takie male ale byly do silnikow 1.2-1.4 ?
Patryklancia - 10-05-2006, 17:18
" />Według mnie ten który mam jest zupełnie wystarczający co do wielkości to niema co przesadzać bo właśnie może sie nie zmieści itp. Pomyśl sobie mój filtruje i tak zdecydowanie większą powierzchnią niż orginalny który był więc i tak to nic by niedało czy większy moim zdaniem zbędne przepłacanie
Anonymous - 10-05-2006, 20:09
" />Jaqob nie ciąć, tylko zlikwidować dolną część, tylko zawadza :wink:
dexus - 11-05-2006, 18:13
" />Orientuje się ktoś może gdzie w KRK można taki stożek kupić w przystepnej cenie bo w tych sklepach w których byłem to ponizej 100 nie mogę znaleść. (allegro niestety odpada ze wzgledu na okres oczekiwania)
Patryklancia - 12-05-2006, 09:45
" />Zawsze mówiłem szukajcie a znajdziecie , spróbuj w jakiejś hurtowni z tuningiem jestem pewny że w Krakowie jest ich conajmniej 2 , tylko kwestia czasu a znajdziesz . Ja mam dobre ceny na to no ale dzieli cię 100km od Gliwic a to raptem godzinka jazdy więc zapraszam
Patryklancia - 13-05-2006, 10:03
" />No i ładnie ale widze że sie ledwo zmieścił a po co tyle silikonu??
Kubek - 13-05-2006, 11:35
" />No Ciezko go bylo zmiescic a silikonu dalem az tyle zeby zabezpieczyc go przed poruszaniem sie zeby nie latal np. na zakretach, chociaz rurka jest bardzo sztywna to nie chcialem zeby sie to obluzowalo. A koszty byly takie :
- Filtr 80 zl
- Rurka PCV 80tka 1m - 7zl
- Kolanko PCV 80tka 67stopni - 3zl
W sumie jakies 90 zl , no i + silikon
dexus - 13-05-2006, 22:07
" />No i ja też po zabawie w zakładanie. Benzyna wszystko O.K.
aleeeee (zawsze musi być jakieś ale :evil: ) brak wolnych obrotów na gazie, tzn od razu gaśnie bez gazu
Anonymous - 14-05-2006, 07:51
" />Regulacja gazu jest potrzebna, jedz do gazowników i zrobią to za frii, dostaje za dużo powietrza dlatego Ci Dexus przygasa silnik, miałem to samo, mozesz sprawdzic to poprzez założenie nawet kawałka szmaty na filterek :wink:
Jaqob na spokojnie możesz ten silikon wywalić, nic Ci nie będzie latać pod maską, zapewne po czasie wymienisz "rurki" na rurki, sam tak miałem, ale gdzieś w kieszeni znalazłem troche grosza i sobie kupiłem rurki dwie i do tego łącznik
dexus - 14-05-2006, 13:58
" />Wiem. Narazie w trasie latam na gazie ( :wink: ) a jak wpadam w miasto to benzynka. Jutro jade do gaziarzy (regulacja i tak mnie już czekała).
A odnośnie kolanka to ja założyłem 90stopni i też weszło.
Tofik - 14-05-2006, 16:56
" />w mojej Dedrze 1,9TdS tez to zda egzamin?? ten stożek, poprawią się osiągi, czy w dieslach to niedziała??
Anonymous - 14-05-2006, 17:05
" />Napisze inaczej, w dedrach mamy problem z LPG, który niestety strzela i przy okazji rozwala obudowę filtra, więc najsęsowniejsze jest właśnie założenie takiego filterka, czy daje jakąś dodatkową moc, nie wiem, nie byłem na hamowni, ani przed, ani po założeniu, ale jest fajny plusik tego, fajnie mruczy pod maską, co do diesla, niestety Ci nie pomogę, ale wątpie że zda jaki kolwiek egzamin :wink:
dexus - 15-05-2006, 21:53
" />No i po regulacji, autko śmiga ładnie, jednak gościu przy regulacji ostrzegał mnie że prawdopodobnie wzrośnie spalanie(po założeniu stożka), co o tym sądzicie bo w dotychczasowych wypowiedzich raczej nikt takim efektem się nie chwalił?
Anonymous - 15-05-2006, 22:17
" />A ile Ci paliła przed w mieście, moja nawet 15 potrafi spalać, ale teraz takie czasy, gaz i hamulec :twisted:
dexus - 15-05-2006, 23:11
" />Przy ostrej jeździe w mieście brał do 15 max, normalna jazda 13,5
a po wystrzale przy rozwalonej obudowie filtra (minus, brak wolnych obrotów i silnik gasł) 11,5l jednak sam zbytnio w to nie mogę uwierzyć 8O , a na trasie zszedłem do 8,5 8O 8O 8O
Dyć to nie normalne było
Anonymous - 16-05-2006, 20:12
" />Moja skromnie w trasie przy ostatnim zlocie spaliła 10 LPG, ale wiesz jak to w trasie, tzw. autostradzie nr 1 :wink:
dexus - 20-05-2006, 22:22
" />No i pierwsze 400km pękło od regulacji. Spalanie w normie a nawet minimalnie mniejsze
schab - 31-05-2006, 10:10
" />
">Z racji chwili wolnego czasu stwierdziłem że zrobię w końcu coś z dolotem w swojej Lancii , zdecydowałem sie na zmianę filtra na stożek
Mam propozycję dla kogoś , kto chciałby przeprowadzić podobną operację :
Otóż miły Niemiec od którego kupiłem swoje auto - był łaskaw zainstalować stożek . Chyba niedługo przed sprzedażą , bo jeszcze nie widać śladów zabrudzeń , albo powietrze w Reichu jest czystsze ... W każdym razie wyjął całą obudowę filtra i wszelki słuch po niej zaginął .
Ja chciałbym teraz całą operację odwrócić . Po uzgodnieniu finansów chętnie zamienię kompletną obudowę na zbyteczny mi w tym momencie stożek .
A moje wytłumaczenie jest takie : oryginalny wlot powietrza znajduje się nad chłodnicą , co daje taki efekt , że przy bardzo szybkiej jeździe powstaje w nim niewielkie ( ale jednak ) nadciśnienie . Po usunięciu zwężek na wężach dodaje jednak kilka KM . Takie rozwiązanie jest powszechnie stosowane w sportowych motocyklach i znane jako pasywne doładowanie ( nazywane zresztą różnie ). Skuteczności takiego wynalazku nie da się sprawdzić na hamowni ( chyba , że ktoś ma własny tunel aerodynamiczny ) , stąd jego mała popularność wśród "tuningowców" , bo nie da się epatować kolegów wykresami mocy i momentu .
Ja testowałem to na "żywym organiźmie" - w swoim Ritmie z przeszczepionym silnikiem Delty 1,6 o nominalnej mocy 90KM . Przy oryginalnym dolocie auto dochodziło o własnych siłach do 180km / h . Po zastosowaniu tylko chwytu powietrza z przed chłodnicy i bez żadnych innych przeróbek doszedł na tym samym "odcinku testowym" do prawie 200 . Co prawda ze strachem , bo wskazówka obrotomierza stała na czerwonym polu przy 6600 , ale fakt pozostaje faktem , że to działa .
Kubek - 31-05-2006, 14:44
" />Nie bardzo czaje :roll: o jakie zwezki ci na wezach chodzi ? o te takie pasy zaciskowe ? bo ja u siebie innych zwezek nie mam na wezach ?
schab - 31-05-2006, 15:02
" />
">Nie bardzo czaje :roll: o jakie zwezki ci na wezach chodzi ? o te takie pasy zaciskowe ? bo ja u siebie innych zwezek nie mam na wezach ?
Poza zdjęciami silników , jakie umieszczone są na forum Lancii trudno mi mówić o tym , jak to wygląda w Dedrze - bo mam tylko założony stożek na samych wężach . Przez analogię znów podpieram się przykładem układu zasilania Delty 1,6 na jednopunktowym wtrysku , bo taki silnik "testowałem" . Tam oryginalna obudowa filtra zasysa powietrze przez zwężający się ku końcowi "lejek" , który w najwęższym miejscu ma nie wiecej niż 30mm , po czym znów się rozszerza . Komu i czemu to służy - nie wiem , ja w każdym razie wyciąłem .
makek - 31-05-2006, 18:15
" />W dolocie Dedry (1.8 ie 8v) nie ma lejka, albo innych elementów przewężających kanał powietrza. Oryginalnie jest wlot z nad chłodnicy, z kierunku jazdy, jednak przy instalacji LPG na typowym mikserze trzeba z takiego rozwiązania zrezygnować, w przeciwnym razie silnik będzie gasł.
Anonymous - 31-05-2006, 19:26
" />Lub się śmiga do gazowników i prosi o regulacje, podetną trochę dostęp powietrza i juz działa pięknie LPG :wink:
makek - 31-05-2006, 21:25
" />Chodzi o gaśnięcie silnika na biegu jałowym przy rozpędzonym aucie, np 100km/h , wrzucasz luz i noga z gazu, silnik zgaśnie bo ciśnienie powietrza uniemożliwi zassanie gazu, dlatego "gazownicy" wykręcają dolot przeciwnie do kierunku jazdy. Żeby się przekonać wystarczy dmuchnąć w rurę na postoju.
Ale jest BLOS, i nic nie gaśnie.
Anonymous - 01-06-2006, 13:43
" />A moja nawet przy 140 nie gaśnie, może mam coś o czym nie wiem, pozdrawiam : yesyes :
dexus - 01-06-2006, 14:10
" />
">A moja nawet przy 140 nie gaśnie, może mam coś o czym nie wiem, pozdrawiam : yesyes :
Tak, masz coś takiego - stożek :wink:
Ten efekt znikł u mnie po jego instalacji
makek - 01-06-2006, 14:21
" />
">A moja nawet przy 140 nie gaśnie, może mam coś o czym nie wiem, pozdrawiam : yesyes :
To, że nie gaśnie to zasługa nie samego "stożka", tylko jego umiejscowienia. Komora po puszce starego filtra (lewe nadkole) dość dobrze osłania filtr stożkowy i dlatego silnik nie gaśnie.
Blash - 07-06-2006, 14:22
" />
">W takim razie jeszcze poczekam na te fotki A Co myslisz o takim filtrze ? http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id ... d_id=95435 - lepsze to jest pod jakims wzgledem od stozka albo gorsze co o tym myslicie ?
zamówiłem sobie takowy do autobusu wrażenia wkrótce
Kubek - 07-06-2006, 18:22
" />
">W takim razie jeszcze poczekam na te fotki A Co myslisz o takim filtrze ? http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id ... d_id=95435 - lepsze to jest pod jakims wzgledem od stozka albo gorsze co o tym myslicie ?
zamówiłem sobie takowy do autobusu wrażenia wkrótce
Troche pozno sie zalapales na temat albo nie czytales dalszej czesci ale ty tak na serio z tym autobusem ? autobus mowisz na swoja Zete ?
Blash - 07-06-2006, 18:29
" />coś tam czytałem
firma jest z czestochowy to jutro mam odebrać
k&n to podobno bardzo dobra firma
stożek vs wkład jestem za wkładem chyba że odizolowany stożek od komory silnika (rzadkość)
w y chce również włożyc taki filtr ale tam zmodyfikuje dolot gdyż wg mnie nie jest zbyt mądry
no sportowe auto to to nie jest więc autobus
Kubek - 07-06-2006, 22:43
" />Hmmm a kurcze moglem kupic taki wklad ale kazdy mowil ze stoek lepszy.
Anonymous - 10-08-2006, 15:43
" />heh udalo sie przeczytalem wsze porady i tez sobie zainstalowalem taki filtr,tez ze wzgledu zeby uniknac dlawienia sie silnika na gazie, teraz wszystko jest ok. szkoda ze nie mam aparatu cyrowego bo bym pstryknol kilka fotek mojej delcie
schab - 12-11-2006, 14:49
" />Właśnie pozbyłem się filtra stożkowego i jestem z tego dumny ! Co prawda obaj moi synowie są zdegustowani , bo auto pracuje znacznie ciszej - nie słychać szumów zasysanego powietrza i - o dziwo wydech przestał basowo dudnić ( kto mi to wytłumaczy ) . Natomiast niejako w to miejsce dokonałem modyfikacji , testowanej wcześniej w Ritmie ( z niezłym zresztą skutkiem ) . Powiększyłem mianowicie fabryczny otwór na wlocie powietrza , umieszczonym nad chłodnicą . Miałem z tym trochę zabawy , bo po wycięciu otworu , chciałem jeszcze porozginać ścianki kanału powietrznego , aby wypełnić całą przestrzeń pomiędzy chłodnicą , a belką . Niestety - napotkałem na zdecydowany opór materii . Kanał ten jest wykonany z PCV , a to tworzywo ma niemiłą ( w tym przypadku ) właściwość ) pt. pamięć kształtu . Próbowałem grzać je opalarką aż do zmięknięcia , ale po wystygnięciu wraca do stanu poprzedniego . Wreszcie wpadłem na pomysł wstawienia rozpórek , które rozszerzyły ów kanał do właściwej szerokości . Może ktoś spytać - po co to ? Otóż ( nie jest to mój pomysł ) napływające podczas jazdy z dużą prędkością powietrze , jeżeli je skierować do dolotu silnika daje efekt niewielkiego wzrostu ciśnienia . Po pierwsze - niweluje to opory ssania na filtrze powietrza ( bardziej niż słynny stożek ) , a poza tym lekko doładowuje silnik . Nie można tego doładowania porównać co prawda nawet z jakimś soft- turbo , ale przyrost mocy jest na tyle znaczący , że moje ex-Ritmo z silnikem 1,6 DOHC , mającym nominalnie 90KM , a po kilku drobnych przeróbkach , typu planowanie głowicy i polerowanie kanałów do- i wylotowych - może ~100 KM - dochodziło na prostej drodze , o własnych siłach do prędkości prawie 200km/h ! Podczas , gdy pozbawione tego patentu - przestawało się rozpędzać gdzieś około 185 . A tak wygląda moje "dzieło" z Dedry :
makek - 12-11-2006, 16:27
" />I jak, w Dedrze też zadziałało?
Młody - 12-11-2006, 16:34
" />
">Właśnie pozbyłem się filtra stożkowego i jestem z tego dumny ! Co prawda obaj moi synowie są zdegustowani , bo auto pracuje znacznie ciszej - nie słychać szumów zasysanego powietrza i - o dziwo wydech przestał basowo dudnić ( kto mi to wytłumaczy ) . Natomiast niejako w to miejsce dokonałem modyfikacji , testowanej wcześniej w Ritmie ( z niezłym zresztą skutkiem ) . Powiększyłem mianowicie fabryczny otwór na wlocie powietrza , umieszczonym nad chłodnicą . Miałem z tym trochę zabawy , bo po wycięciu otworu , chciałem jeszcze porozginać ścianki kanału powietrznego , aby wypełnić całą przestrzeń pomiędzy chłodnicą , a belką . Niestety - napotkałem na zdecydowany opór materii . Kanał ten jest wykonany z PCV , a to tworzywo ma niemiłą ( w tym przypadku ) właściwość ) pt. pamięć kształtu . Próbowałem grzać je opalarką aż do zmięknięcia , ale po wystygnięciu wraca do stanu poprzedniego . Wreszcie wpadłem na pomysł wstawienia rozpórek , które rozszerzyły ów kanał do właściwej szerokości . Może ktoś spytać - po co to ? Otóż ( nie jest to mój pomysł ) napływające podczas jazdy z dużą prędkością powietrze , jeżeli je skierować do dolotu silnika daje efekt niewielkiego wzrostu ciśnienia . Po pierwsze - niweluje to opory ssania na filtrze powietrza ( bardziej niż słynny stożek ) , a poza tym lekko doładowuje silnik . Nie można tego doładowania porównać co prawda nawet z jakimś soft- turbo , ale przyrost mocy jest na tyle znaczący , że moje ex-Ritmo z silnikem 1,6 DOHC , mającym nominalnie 90KM , a po kilku drobnych przeróbkach , typu planowanie głowicy i polerowanie kanałów do- i wylotowych - może ~100 KM - dochodziło na prostej drodze , o własnych siłach do prędkości prawie 200km/h ! Podczas , gdy pozbawione tego patentu - przestawało się rozpędzać gdzieś około 185 . A tak wygląda moje "dzieło" z Dedry :
A masz do sprzedania stożek..?
schab - 12-11-2006, 20:38
" />
">I jak, w Dedrze też zadziałało?
Zadziałało - o tyle , że silnik jest elastycznejszy , "zbiera" się z niższych obrotów , natomiast prędkości maksymalnej nie testowałem i nie będę tego robił aż do momentu ponownego założenia letnich opon . Uważam , że nie jest dobrym pomysłem jazda z maksymalną prędkością na granicy indeksu prędkości opony , a i prowadzenie auta na zimowym bieżniku - dalekie jest od ideału . Boczne uślizgi ( nawet na suchym asfalcie ) są dużo większe , a i trzymanie wzdłużne ( zwłaszcza przy hamowaniu ) - żadne !
schab - 12-11-2006, 20:40
" />
">A masz do sprzedania stożek..?
Jeżeli cię interesuje brudny , zakurzony - to mam . Ale chyba prościej kupić nowszy ...
Młody - 12-11-2006, 23:21
" />Jaka cena..? Wrzuć fotki..!
darkobo - 12-11-2006, 23:24
" />Młody - a rurki o długości 10 cm (prawie nowej, wymienionej szybko bo w mojej 2,0 ie jako druga była za krótka, ) nie potrzebujesz ?
mario09 - 21-11-2006, 07:24
" />A'propos stozka
norbiwolow - 05-12-2006, 22:54
" />a czy ktoś zakładał taki filtr do kappy 3.0 v6 - z gazem czy jest sens
madman - 01-04-2007, 13:27
" />Mam pytanie wsumie nie zwiazane ze stożkiem ale... Widze biale kierunki na blotnikach, gdzie je kupiles, za ile, i z czego sa? THX z gory
norbiwolow - 01-04-2007, 14:20
" />ja zakupiłem oryginalny filtr K&N do lancia Kappa - jeszcze nie zakładany - czeka na kompleksowego stage I
Cena na allegro 210 zeta. do mojego silnika 3.0 V6 zgodnie z zaleceniami mechanika stożek nic nie wniesie a sportowy filtr pasujący w miejsce fabrycznego jak najbardziej polepszy dotlenienie silnika !!!
p.s. co myślicie o wycięciu katalizatora aby odetkać trochę wydech ???
Młody - 01-04-2007, 18:11
" />Hehe PCV.
Patryklancia - 02-04-2007, 09:18
" />
">Mam pytanie wsumie nie zwiazane ze stożkiem ale... Widze biale kierunki na blotnikach, gdzie je kupiles, za ile, i z czego sa? THX z gory
Fiat stilo ,Fiat Panda , Fiat Grande Punto maja wszystkie ten sam kierunek :wink:
Kubek - 02-04-2007, 13:54
" />
">Mam pytanie wsumie nie zwiazane ze stożkiem ale... Widze biale kierunki na blotnikach, gdzie je kupiles, za ile, i z czego sa? THX z gory
Fiat stilo ,Fiat Panda , Fiat Grande Punto maja wszystkie ten sam kierunek :wink:
Pasuja bez problemu do Dedry ? Jaka cena za nie ? zalatwisz ?
Patryklancia - 02-04-2007, 15:06
" />Dokładnie to jest kierunek stosowany w : Fiatach Panda, Grande Punto , Stilo, Idea,Multipla,Doblo, natomiast również w Lanci Musa to jest orginał carello i sztuka kosztuje 27zł obecnie.
Lekko trzeba powiększyć otwór w błotniku w dedrze są mniejsze kierunki natomiast w kostkach należy przyciać jeden ząbek i pasuje orginalna do kostka do tej oprawki
Kubek - 02-04-2007, 15:13
" />Super dzieki, popytam w sklepie o to
Kubek - 06-04-2007, 03:07
" />Wypas, narazie je odpuszcze bo mam duzo innych wydatkow ale w pozniejszym terminie to bedzie piorytet
Patryklancia - 19-04-2007, 14:52
" />Dzisiaj zmieniłem stożek na większy , już wiekszy sie nie zmieści
Miro - 30-04-2007, 14:44
" />Ja nie dawno zamontowałem stożek w mojej Themie
Aby zobaczyć kliknij tu
grzesko - 30-04-2007, 17:41
" />
">Dzisiaj zmieniłem stożek na większy , już wiekszy sie nie zmieści
Mam taki zamontowany identyczny juz od ponad roku i fajnie burczy jak sie gaz wcisnie
[/url]
dunin - 10-10-2007, 21:45
" />dobra, ja nie o Dedrze. zwykły papierowy filtr do mojej Y10Turbo kosztuje ponad 50zł + przesyłka i jest ogólnie ciężko dostępny. w związku z tym poleciałbym ze stożkiem, ale nie bardzo widzę sens montowania go w miejscu, gdzie oryginalnie była puszka. nie ma tam zbyt dużo powietrza, a poza tym dużo kluczenia z rurami. widziałem w kilku (poważnych, nie zbajerowanych na pokaz) samochodach stożki montowane bezpośrednio na turbinie. u mnie byłoby łatwiej, a poza tym jest to na wysokości otworów w zderzaku, więc świeżego powietrza pod dostatkiem.
Podobno jest też taka prawidłowość, że im dłuższy dolot, tym większy przyrost momentu, a mniejszy mocy i na odwrót. ale chyba w turbo nie ma to znaczenia?
dawidson - 02-05-2008, 13:54
" />
">Podobno jest też taka prawidłowość, że im dłuższy dolot, tym większy przyrost momentu, a mniejszy mocy i na odwrót. ale chyba w turbo nie ma to znaczenia?
sprezarka i tak nadmucha wiecej niz potrzebujesz wiec dlugosci dolotu itd mozesz olac.
pamietaj tylko ze to co sie odczuwa to odsuniecie turbiny od zaworow wydechowych oraz powiek lub powiekszenie ukladu dolotwego (wiekszy IC, grubsze i dluzsze przewody dolotowe).
A wracajac do tematu stozkow:
Wolek - 08-05-2008, 15:41
" />Chciał bym przypomnieć, że montaż stożka wbrew pozorom nie jest taki łatwy. Bardzo dużą rolę w przepustowości i oczyszczaniu powietrza ma materiał, z którego jest zrobiony filktr. Dlatego renemowani producenci stosują specjalne gąbki lub bawełnę. Ma to też wpływ na osiągi silnika. I mimo subiektywnych odczuć typu ładny dzwięk spod maski czasem efekt może być dokładnie odwrotny. Seryjna puszka filtra jest obliczana (pojemnościowo) pod konkretny dolot i silnik. Mój znajomy ma w tym temaci duże doświadczenie. Próbował różnych dolotów w kadecie gsi16v. Byłą wkładka k&n z dolotem zimnego powietrza do puszki, w innej opcji rura doprowadzająca powietrze była założona, ale nie wsunięta na wlot do puchy i z tego wszystkiego auto ma najlepsze osiągi na seryjnym papierowym wkładzie z dolotem zimnego powierza ze zderzaka. Natomiast gsi16 na stożku chodzi fatalnie. Pomijam fakt, że kiepskiej jakości filtr przeuszcza mnóswo zanieczyszczeń. Szczególnie widać to jeśli ktoś ma gaz (lpg zawsze zostawia nieco kljejącego nalotu w dolocie). Widać wtedy mnóstwo brudu poprzyklejanego do kolektora i przepustnicy.
Jesli ktoś uważa, że osiągi samochodu na filtrze stożkowym się poprawiły to proponuję nagrac sobie dwa filmiki z przyspieszeniem włąsnego samochodu: jeden na serii drugi na stożku i porównać . Natomiast jeśli chodzi o spalanie LPG to faktycznie, przeważnie się zmniejsza z tytułu łatwiejszego przepływu powietrza przez filtr, tym samym mniejszego "ssania" w przewodzie doprowadzającym gaz do miksera