Dedra - ekonomizer



aro - 07-03-2009, 00:13
" />Witajcie,

Ostatnio podczas prac przy aucie zauwa¿y³em, ¿e silnik jak pracuje to na luzie ekonomizer stoi w po³owie skali, jeszcze pare dni temu by³ gdzie¶ max w 30% skali, nastêpnie zauwa¿y³em, ¿e hamuj±c silnikiem wskazówka ekonomizera jest mniej wiêcej w po³owie, kiedy¶ spada³a a¿ prawie do pocz±tku skali.

Czy przez to moge miec wiêksze spalanie? Lub jakies nastêpstwa? Mo¿e byc jakas nieszczelno¶c na tych przewodach i przez to tak siê dzieje?
Jeszcze jedno pytanko: po co w ogóle ten przewód podcisnienia idzie do digiplexa? Ma jakie¶ konkretne zadanie?




zoom - 07-03-2009, 10:37
" />U mnie byly na nim dziwne wskazania jak ta rurka co idzie od ekonomizera do dolotu byla peknieta przy samym koncu.
pozdr.



Majkel - 03-11-2009, 18:14
" />Czy ekonomizer wystêpowal w wersjach z silnikiem 1.9 TD ??



Johnny - 03-11-2009, 18:30
" />na 30%? u mnie na luzie jest zawsze za po³ow± a jak wrzuce bieg itd to juz w ogole do czerwonego dochodzi... ale pali mi w miescie 11l

-- 03 Lis 2009, 17:33 --


">Czy ekonomizer wystêpowal w wersjach z silnikiem 1.9 TD ??

yy raczej nie choc nie jestem w 100 procentach pewien ,wg mnie nie bo te ECONOMIZERY to raczej byly do najubozszych wersji Lancii montowane zamiast wskaznika np ³adowania albo cisnienia oleju a z tego co sie orientuje kazdy Diesel Dedry to minimalnie bogata wersja wyposazenia (sterowanie elektroniczne itd)




topcio1 - 03-11-2009, 18:38
" />ekonomizer to wska¼nik podci¶nienia, w TD raczej powinien byæ wska¼nik do³adowania. Nag³e zmiany w dzia³aniu przewa¿nie s± spowodowane nieszczelno¶ci±.



Piszczyk - 03-11-2009, 20:54
" />kabelek do digiplexa ¿eby centralka wiedzia³a czy przy¶pieszyæ zap³on czy opó¼niæ
co¶ jak kiedy¶ w aparatach zap³onowych ta puszka (z membran±) obok kopu³ki która obraca³a podstaw± aparatu i przy¶piesza³a/opó¼nia³a zap³on

przy¶pieszanie=otwarta przepustnica=spadek podci¶nienia=przy¶pieszenie zap³onu=lepsze przy¶pieszanie
(... chyba nie pomiesza³em?)



topcio1 - 03-11-2009, 21:02
" />pomiesza³e¶ - przy otwartej przepustnicy ro¶nie podci¶nienie



Piszczyk - 03-11-2009, 21:09
" />
">pomiesza³e¶ - przy otwartej przepustnicy ro¶nie podci¶nienie

najwiêksze podci¶nienie mamy podczas hamowania silnikiem przy zamkniêtej przepustnicy...
prawda?
wiêc najmniejsze podci¶nienie przy otwartej na full... tak my¶lê
a otwieraj±c przepustnicê nie powodujemy wyrównania ci¶niñ pomiêdzy kolektorem a atmosfer±?
p.s. fajn± masz czeron± farbê do pisania w po¶cie o oponach



topcio1 - 03-11-2009, 21:26
" /> trudne pytanie, namiesza³e¶ mi do¶æ skutecznie

-- 03 Lis 2009, 20:29 --

im bardziej otwarta przepustnica, tym wy¿sze obroty i zapotrzebowanie na powietrze czyli .... , kurnia , psia kostka



Majkel - 03-11-2009, 21:33
" />Wed³ug mnie, moim zdaniem, je¿eli przepustnica jest zamkniêta to podci¶nienie jest du¿e, je¿eli otwarta to ma³e.



lancia1969 - 03-11-2009, 22:04
" />
">Wed³ug mnie, moim zdaniem, je¿eli przepustnica jest zamkniêta to podci¶nienie jest du¿e, je¿eli otwarta to ma³e.
I tego siê trzymajmy



topcio1 - 03-11-2009, 22:07
" />wierzê na s³owo
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \