Kubek - 06-11-2006, 16:54
" />Jakie powinno być normalne ciśnienie żeby silnik dobrze funkcjonowal, slyszalem ze ponizej 9,5 to juz do remontu ale nie wiem jak to ma byc konkretnie do dedry 1.8. 8v ? Czy mozna tez to sprawdzic jakos domowym sposobem ? a jak nie to ile takie cos moze kosztowaćw warsztacie ? Czy po podpieciu do komputere tez pokaze ciśnienie ?
januszbb - 06-11-2006, 18:06
" />Witaj
Zajrzałem do instrukcji i stoi tam - dla silnika 1.8 stopień sprężania 9,5:1 i dotyczy to silników 836A5.000 .
Mysle że domowym sposobem nie da się rzetelnie tego sprawdzić więc czeka Cię wizyta w warsztacie.
pozdrawiam januszbb
Młody - 06-11-2006, 18:07
" />Domowy sposób odpada.. Janusz masz instrukcję do 2.0 TDS? :lol:
januszbb - 06-11-2006, 18:15
" />Mam ogólną instrukcje do Dedry w niektórych tematach jest rozbicie na poszczególne modele 1,6 - 1,8 - 2,0 automatic - 2,0 16v -1,9 tds - 1,9 tds z katalizatorem lecz są to głównie podstawowe informacje
Napisz co konkretnie Cie interesuje to poszukam i zeskanuje jak bedzie niwiele lub skseruje i wyśle pocztą
januszbb
Młody - 06-11-2006, 18:18
" />Wszystko do 1.9 TDS bez katalizatora.. wrzuć na xero i wyśli pocztą jako pobranie, ja pokryję koszty...!
P.S.
W jakim masz to języku...?
Kubek - 06-11-2006, 18:27
" />Wielkie dzieki Janusz.
Przylaczam sie do prosby Mlodego, jak bys mogl mi taka instrukcje wyslac na maila : noblekuba@gmail.com tlyko zalezy w jakim to jezyku jest.
Dzieki za odpowiedz, nie orientujecie sie moze jakie sa koszty w warsztatach takiego badania ?
makek - 06-11-2006, 23:03
" />Temat ciśnienia sprężania był już poruszany na forum. Nie ma wyraźnie określonej wartości ciśnienia, wiec przy pomiarze pozostaje zaufać doświadczeniu mechanika. Duże znaczenie mają odchylenia ciśnienia między cylindrami i te wskazują na zużycie/nieszczelności np. zaworów czy pierścieni.
Domowym sposobem oczywiście da się zmierzyć te wartości, wcześniej zakup na Allegro odpowiedniego manometru, kolega do pomocy (żeby miał kto kręcić) i podstawa to naładowany akumulator.
p.s. Na komputerze ciśnienia sprężania się nie odczyta.
januszbb - 06-11-2006, 23:05
" />czesc
przejrzałem instrukcje i to co Was interesuje skseruje a jak bedzie gotowe to podacie adresy i wyśle.
Uprzedzam że nie ma tego za dużo ale podstawowe dane mogą sie przydać
Instrukcja w j. polskim
Pozdrawiam januszbb
sloneczna - 06-11-2006, 23:29
" />Prosty domowy sposób :
Manometr do benzyniaków wciskasz w otwór świecy i kręcisz rozrusznikiem ,powinno być około 14 bar (sprawdzałem 1,8 miała 14,5)
Pomiar przeprowadz kilka razy . Jak jest niskie ciśnienie 10 -11 ,to aby się dowiedzieć ,co jest załatwione wlej troszkę (kapkę)oleju w otwór świecy i pokręć rozrusznikiem aby olej rozprowadził sie po tłoku.
Potem zrób pomiar po naoliwieniu, jeżeli ciśnienie podskoczy wyrażnie o 1-1,5 bara to znaczy ,że dobiega koniec żywota pierścieni. Jeżeli pomiar się nie zmieni, masz zawory do zrobienia . Dobre ciśnienie gwarancja małego zużycia paliwa.
Dodam ,że mam w Tipo 11,7 -12,5 przebieeg 570Tk i oleju zabardzo nie pobiera 1l/3-4Tkm.(mierzyłem kiedyś silnik taki sam miał 14,5 -15)
Kubek - 07-11-2006, 00:25
" />Ok wielkie dzieki, tak zrobie, musze dorwac taki manometr, chyba ze bedzie taniej u mechanika Ale naprawde duzo mi pomogliscie, wielkie dzieki. Janusz mi wyslij na maila nie musisz mi kserowac
Snooki - 07-11-2006, 01:51
" />ja w Delcie II mam 12, i musze wymienić uszczelniacze bo bierze duzo oleju. Mechanik powiedział ze jak jest takei ciśneinei a jest to niezłe jak na wiek samochodu to na pewno to nie są pierscienei bo by nie było tak wysokiego ciśnienia. ciekaw jestem jakie bedzie po wymianie uszczelniaczy
Kubek - 07-11-2006, 09:16
" />
">ja w Delcie II mam 12, i musze wymienić uszczelniacze bo bierze duzo oleju. Mechanik powiedział ze jak jest takei ciśneinei a jest to niezłe jak na wiek samochodu to na pewno to nie są pierscienei bo by nie było tak wysokiego ciśnienia. ciekaw jestem jakie bedzie po wymianie uszczelniaczy
Snooki a ile placiles za mierzenie tego cisnienia ?
darkobo - 07-11-2006, 09:21
" />Jaqob - jeśli Ci nie bierze nadmiernych ilości oleju, nie masz objawów nierównomiernych obrotów (niższe ciśnienie na jednym z cylindrów), nie masz problemów z uruchomieniem, nie masz masła na korku wlewu paliwa - to po co mierzyć ciśnienie sprężania ?
Wydaje mi się, że u mechanika nie jest drogo, możesz dostać od razu karteczkę z porównanie ciśnienia w poszczególnych cylindrach.
Jak już wcześniej napisano - podstawa to solidny aku (warununki kręcenia w pierwszym i ostatnim sprawdzanym cylindrze muszą być takie same). A rozrusznik troche prądu żre.
sloneczna - 07-11-2006, 10:17
" />Kręci się i tak tylko 3-4 obroty więcej i tak nie nabije.
Snooki - 07-11-2006, 14:09
" />
">ja w Delcie II mam 12, i musze wymienić uszczelniacze bo bierze duzo oleju. Mechanik powiedział ze jak jest takei ciśneinei a jest to niezłe jak na wiek samochodu to na pewno to nie są pierscienei bo by nie było tak wysokiego ciśnienia. ciekaw jestem jakie bedzie po wymianie uszczelniaczy
Snooki a ile placiles za mierzenie tego cisnienia ?
Nic nie płaciłem w sumie:) Bo tego dnia byłem w warsztacie aby mi ustawili silnik bo sie przesunoł lekko, no i potem po paru godzinach wrócilem do warsztatu bo jedna swieca padła i dali mi uzywke i przy okazji sprawdzili ciśnienei za darmo ale na pewno nie kosztuje to wiecej niz 50 zł bo to chwila roboty jest, ja wiem moze z 10-15 min bo tyle zejdzie sie czasu na odkrecenei pokrywki i dostanie sie do świec. W sumie moze to nawet i 20-30 zł kosztowac bo nic w tym skomplikowanego nie ma dla mechanika
Kubek - 07-11-2006, 15:27
" />Aha to dzieki, to sie , moze wybiore, a no janusz mi wlasnie zre troche oleju, czesto dolewam i konsumuje zbyt ogromne srodki paliw, dlategochce to zmierzyc a jakto niedrogie jest to czemu nie.
Kubek - 29-11-2006, 15:02
" />zmierzylem to cisnienie i mam troche ponad 12 barow, to dobre cisnienie czy zle ? czy cos trzeba by pogrzebac w silniku , ? Jak uwazacie ?
lancia1969 - 29-11-2006, 15:38
" />Rewelacja - a równe ?? jeżeli tak to nie szukaj tam roboty
darkobo - 29-11-2006, 15:38
" />
">zmierzylem to cisnienie i mam troche ponad 12 barow, to dobre cisnienie czy zle ? czy cos trzeba by pogrzebac w silniku , ? Jak uwazacie ?
Czy są jakieś istotne różnice pomiędzy cylindrami ?
Czy dokonałeś drugich pomiarów po nalaniu trochę oleju do poszczególnych cylindrów ?
lancia1969 - 29-11-2006, 15:40
" />
">zmierzylem to cisnienie i mam troche ponad 12 barow, to dobre cisnienie czy zle ? czy cos trzeba by pogrzebac w silniku , ? Jak uwazacie ?
Czy dokonałeś drugich pomiarów po nalaniu trochę oleju do poszczególnych cylindrów ?
Po co :roll: przecież próba olejowa ma ustalić co jest nieszczelne -pierścienie czy zawory ?
A jeżeli ma po 12 to nie ma czego szukać :wink:
darkobo - 29-11-2006, 15:42
" />
">zmierzylem to cisnienie i mam troche ponad 12 barow, to dobre cisnienie czy zle ? czy cos trzeba by pogrzebac w silniku , ? Jak uwazacie ?
Czy dokonałeś drugich pomiarów po nalaniu trochę oleju do poszczególnych cylindrów ?
Po co :roll: przecież próba olejowa ma ustalić co jest nieszczelne -pierścienie czy zawory ?
A jeżeli ma po 12 to nie ma czego szukać :wink:
Masz rację, trochę się pospieszyłem.
Kubek - 29-11-2006, 16:04
" />Not dobrz, moge teraz spac spokojnie, cisnienie jest rowniutkie, nigdzie nie skacze, wymienilem tez wachacze, tarcze, klocki i sprzegla, niby to moje sprzeglo bylo dobre, ale teraz z tym nowym to rewelacja, ruszam spod warsztatu a tu tak mi wydarlo odrazu do przodu, w ogole leciutko chodzi a tmto to juz ciezko strasznie chodzilo.
Majkel - 30-11-2006, 21:34
" />Dopuszczalna roznica cisnienia pomiedzy cylindrami do - 10 %, natomiast szczelnosc w cylindrach nie powinna byc mniejsza niz 75%.Cisnienie masz ok