Anonymous - 08-08-2006, 23:41
" />NIedawno siê wita³em a juz potrzeba mi porady.
Pomykam se Dedr± 2.0 16V rok 95, imobilaizer, klima(samochód sprowadzony z w³och)
i wszystko jest cacy-lala, ale postanowi³em pojechac na komputer bo odpala z opó¿nieniem do 5 sekund krêcenia.
A maistry w serwisie Fiata mi nie mog± ustaliæ rodzaju komputera i zdiagnozowaæ pojazdu gdy¿ wg. ich Examinera powinienem mieæ sterownik IAW8, a mam zamontowany IAW4 i nie wiedz± z czego to jest(mo¿e tempra, a mo¿e tipo, a mo¿e croma, a mo¿e thema-takie tam gadanie)
W zwi±zku z tym mam pytanie czy którys z forumowiczów mo¿e mnie o¶wieciæ jak± centralkê/sterownik/komputer powinienem mieæ faktycznie zamontowany czy serwisanci mnie w konia robi± i na kase naci±gaj±.
Kornelio - 08-08-2006, 23:48
" />sam widzisz ze nie bez powodu serwis Fiata i pochodnych jest uznawany za najgorszy na swiecie...
lancia1969 - 09-08-2006, 01:37
" />Czêsto jestem w Katowicach, zabiorê euroscana i spróbujemy siê po³aczyæ :roll:
Jak jeste¶ zainteresowany zadzwoñ to dogadamy szczegó³y :wink:
Anonymous - 09-08-2006, 14:14
" />Co¿ to znowu ja.
Szuka³em , szuka³em i znalaz³e Autodata z 2003 roku.
Tam jak byk napisano , ¿e powinno byc Weber-Marelli IAW 4Q7.
Masz KOrnelio racjê twierdz±æ, ¿e serwis Fiata jest do kitu.
Jeszcze skorzystam z pomocy Grze¶ka co diagnozowania aby byc pewnym na 100%, ale zdanie mam ju¿ kiepskie co do serwisu(100z³ za wpiêcie do kompa)
lancia1969 - 16-08-2006, 00:47
" />No i uda³o siê po³aczyæ euroscanem bez ¿adnego problemu pomimo sterownika z Tipo16V , wszystkie b³edy da³y siê usun±æ z poziomu euroscana - bez ¿adnych magicznych sztuczek , a przy okazji pogadali¶my o tym i owym
Zreszt± my¶lê ,¿e Sebastian sam siê pochwali - :wink:
Anonymous - 16-08-2006, 08:52
" />Wyprawa do grodu Kraka okaza³a siê bardzo owocna i pouczaj±ca.
Znalaz³ Grzesiek z³±cze, po³±czy³ sie i pokasowa³ co siê da³o :lol: (ale autko chodzi dobrze)
Maszyna pali lepiej no i sta³a siê mniej paliwo¿erna.
W drodze powrotnej zanotowa³em (1/4 miasto=Kraków, 3/4 trasa=Kraków-Olkusz-Zabrze, prêdko¶æ max do 120 km/h)zmniejszone zu¿ycie LPG z 11,5 litra do 9,5 litra/100km.
Grzesiek wypisa³ mi ca³± listê rzeczy do zrobienia w autku, ale traktujê to jako kosmetykê i czyszczenie.
Da siê jednak poza serwisem si³ami forumowiczów poustalaæ co w trawie piszczy.
Dziêki Grzesiek!
Dziêki Forumowicze!
Anonymous - 17-08-2006, 23:28
" />Dalej szuka³em o tym moim silniku i znalaz³em, ¿e takie same motory by³y montowane w Tipo 2.0 16V w okresie 1993-1995 i chyba nie jest ¼le, ¿e ma pod³±czony sterownik z tego wynalazku.
Tam nawet wychodzi 3 kucyki wiêcej :lol:
Tu link do danych silnika 836A3.000 ze strony Fiat Tempra/Tipo(ostatnia tabelka)
http://www.tempra.org/dane_techniczne.php#20[/url]
Anonymous - 19-08-2006, 19:16
" />A wiec tak.
Problemy z odpalaniem to nie wina kompa tylko regulator wolnych obrotów by³ zasyfiony na maksa, a styki aparatu za¶niedzia³e.
Zaworek w regulatorze na ¶ciankach posiada³ nalot który nie pozwala³ mu siê wysuwac samocdzielnie z tulejki. A gdy pod³±cza³em pod kostkê to ledwo szparkê dawa³.
Poczy¶ci³em styki, a regulator po rozebraniu na czê¶ci sk³adowe wyk±pa³em i wyszorowalem w benzynce ekstrakcyjnej.
Teraz jak siê przechyli to sam wyskakuje z tulejki(je¶li nie jest skrêcony).
Za³o¿y³em to po czyszczeniu,no i odpala od przys³owiowego kopa bez dodawania gazu.
Anonymous - 19-08-2006, 19:19
" />Wielkie brawa : yesyes :
Anonymous - 04-09-2006, 15:47
" />Witam ponownie!
Zbyt szybko siê cieszy³em z usuniêcia usterki bo problem z odpalaniem po kilku dniach pojawi³ siê na nowo.
W sobotê roZebra³em co siê da³o, przeczy¶ci³em przepustnicê i kilka innych drobiazgów. W trakcie sk³adania stwierdzi³em, ¿e we¿yk podci¶nienia z kolektora dolotowego po³±czony z regulatorem ci¶nienia paliwa na listwie wtrysku jest mokry od paliwa, a nie powinien.
PO konsultacji z Grze¶kiem= "Lancia 1969" pozatyka³em trzpienie na kolektorze i regulatorze oraz odpali³em samochód.
No i niespodzianka! Zapali³ od pierwszego obrotu i wyj±tkowo równo trzyma obroty w ca³ym zakresie czy to na gazie czy te¿ benzynie. Jedyna wad± tego rozwi±zania jest sta³e ci¶nienie na listwie co siê wi±¿e z mu³owato¶ci± silnika na etylince.
Mam w zwi±zku z tym pytania:
1. czy jest to szkodliwe dla uk³adu wtryskowego na d³u¿sz± metê
2. czy ci¶nienie w ca³ym uk³adzie paliwowym wzrasta czy pozostaje na poziomie biegu ja³owego
3. czy ma kto¶ dostêp do u¿ywki regulatora BO NOWA TO 500z³
Anonymous - 12-09-2006, 20:42
" />Ju¿ ustali³em, ¿e zablokowanie podci¶nienia na regulator podnosi cisnienie w uk³adzie wtryskowym i samochodzik lepiej odpala bo nie zachodzi powrót paliwa do zbiornika. Wad± jest du¿e zuzycie paliwa i gro¼ba wykoñczenia uk³adu paliwowego, wtrysku lub samej pompy.
Jest to wiêc wyj¶cie na chwileczkê.
pozdrawiam