bassman - 05-02-2007, 14:13
" />Kolejne pytanie:
Po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu zaswiecaja sie czerwone kontrolki, w tym rowniez kontrolka ABSu - normalne.
Po odpaleniu samochodu gasna wszystkie - jest jak powinno byc - nic nadzwyczajnego.
Wszystko gra dopuki nie zaczne jechac, po jakims czasie jazdy zaswieca sie kontrolka ABSu i nie gasnie, nie pomaga hamowanie dlugie krotkie gwaltowne delikatne - poprostu wkurza oko. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu wszystko jest oki, az do momentu jazdy.
Nie zaswieca sie przy hamowaniu, robi to wrecz losowo.
Dziwne jest to ze wczesniej mialem ABS i kontrolka sie nie swiecila, zaczela jakos kilka dni temu... oczywiscie teraz autko sie zachowuje jak bez ABSu.
W sumie nie lubie ABSu ale skoro jest to moglby dzialac, a nie tylko wazyc...
Jakies sugestie i rady - to moje pierwsze auto z ABSem w ktorym moge cos pogrzebac.
Z gory dzieki za odpowiedz.
Pozdrawiam.
prezesjm - 05-02-2007, 14:54
" />Je¿eli kontrolka ga¶nie na postoju to znaczy ¿e uk³ad przeszed³ pomy¶lnie test czyli mo¿na wnioskowaæ ¿e po³±czenia elektryczne s± sprawne. Zapalenie tej lampki podczas jazdy jest efektem wykrycia b³êdnego sygna³u (lub ca³kowitego braku) z czujnika lub czujników. Byæ mo¿e czujnik wysun±³ siê z gniazda, co¶ z impulsatorem, pêkniêty magnes w czujniku, mo¿liwa jest tak¿e przerwa w kabelku objawiaj±ca siê dopiero podczas jazdy. Uk³ad wykrywa b³±d i przechodzi w tryb awaryjny czyli zwyczajnie wy³±cza siê. Najpro¶ciej bêdzie zdiagnozowaæ w serwisie, nie trzeba szukaæ na ¶lepo, najtaniej to samemu posprawdzaæ czujniki- jak - by³ na forum opisany do¶æ ciekawy i skuteczny sposób.
bassman - 04-11-2007, 18:49
" />Witam!
Od¶wie¿am temat.
Po przeczytaniu wszystkich tematów dotycz±cych choæby s³owa "ABS", (samych w dziale porady techniczne oko³o 120), jestem trochê m±drzejszy ale mam wiêcej pytañ ni¿ przedtem.
Sprawa ma sie tak:
Kilka dni temu postanowi³em ruszyæ co¶ z tym abs'em, mia³em trochê wolnego czasu i wymienia³em man¿etê lewej pó³osi przy skrzyni biegów.
Wiêc po tym wzi±³em siê za nieszczêsny abs.
Z lewej zwrotnicy wydoby³em czujnik magnetyczny (trochê problemów, ¶ruba zapieczona, czujnik nie chcia³ siê ruszyæ). Wiêc du¿a dawka WD-40 i klucz do rur. Jako¶ posz³o. Magnes czujnika oczyszczony szczotk± mosiê¿n±.
Nastêpnie odczyta³em warto¶æ rezystancji na wtyczce (1664 Ohm), miêdzy metalow± podstaw± czujnika a którymkolwiek pinem nie by³o rezystancji (przerwa).
Po nasmarowaniu gniazda i czujnika smarem grafitowym zosta³ zamontowany.
Kolej przysz³a na drugi czujnik, zosta³ wymontowany z tymi samymi problemami. Na przewodzie ukaza³y siê naciêcia izolacji na odcinku ok 70 mm, izolacja zosta³a usuniêta. Przerwana by³a jedna z ¿y³, druga nie mia³a izolacji. Wszystko zosta³o zlutowane i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi. Na tym czujniku uzyska³em rezystancjê 1740 Ohm.
Oba czujniki przy zbli¿aniu do jakiego¶ metalu wskazywa³y wahania rezystancji od 50 do 100 Ohm.
Po zmontowaniu wszystkiego do kupy, kontrolka abs'u nadal ¶wieci.
Jest nawet gorzej, bo ¶wieci od razu po w³±czeniu zap³onu, przedtem gas³a po odpaleniu i po ruszeniu siê zapala³a.
Teraz daje po ¼renicach nonstop.
Potrzebuje pomocy, pomo¿ecie?
Pozdrawiam.
prezesjm - 04-11-2007, 19:33
" />Poczytaj dok³adnie mój post z lutego. Jak kontrolka nie ga¶nie to najprawdopodobniej jest przerwa w obwodzie którego¶ czujnika. Zrób test diagnostyczny to dowiesz siê co trzeba wymieniæ. Rezystancja czujników w normie.
bassman - 04-11-2007, 19:59
" />Witak!
Na wstêpie dziêkuje za odzew.
Co do testu diagnostycznego, to piszesz o pomiarach rezystancji na wtyczce ECU ABSu?
Wola³bym unikn±æ pod³±czania samochodu pod kompa, wi±¿e siê to z kosztami.
Za zaoszczêdzone talary mogê kupiæ np. jak±¶ czê¶æ (czujnik).
Piszesz ¿e mo¿e to byæ przerwa w obwodzie którego¶ czujnika, postaram siê to jutro sprawdziæ.
Czy kto¶ mo¿e mi udostêpniæ schemat ABSu z Dedry SW z 1996r. 1,6 mpi?
Do starszych wersji mam w manualach, ale nie wiem czy to bêdzie odpowiednie?...
Pytanie ostatnie - które mo¿e zaoszczêdziæ w ogóle pracy i trudu.
Podczas rozpinania czujników akku siedzia³ w samochodzie i nie mia³ roz³±czonych klem... Zawsze jak co¶ robiê w samochodzie przy elektryce to roz³±czam klemy. Teraz jednak nie wiadomo co mn± kierowa³o i nie roz³±czy³em... Mog³em co¶ upaliæ w ECU ABSu?
Pozdrawiam.
prezesjm - 04-11-2007, 20:36
" />Poprzez test diagnostyczny rozumie pod³±czenie do testera. Je¶li jednak jest przerwa w obwodzie to ³atwo to wykryjesz omomierzem. Najlepiej mierzyæ przy wtyczce modu³u ABS. Jest ma³o prawdopodobne uszkodzenie modu³u , s± do¶æ trwa³e i ciê¿ko je uszkodziæ. Je¶li naprawia³e¶ czujnik to chyba by³ odpiêty od instalacji.
bassman - 04-11-2007, 20:39
" />Owszem, musia³em go wypi±æ, ale chodzi mi o sam fakt wypinania czujnika?
Pozostaje pytanie czy ABS u mnie jest taki sam jak w starszych modelach Dedry? Mam Boscha, nie mam schematu i nie za bardzo wiem które piny mierzyæ w z³±czu sterownika?...
Kto¶ posiada tak± wiedzê?
Bêdê bardzo zobowi±zany.
Pozdrawiam.
prezesjm - 04-11-2007, 20:47
" />Jak masz boscha to ABS czteroczujnikowy ? s± czujniki przy tylnych ko³ach ?
bassman - 04-11-2007, 21:55
" />Tak, jest to system czteroczujnikowy.
Z przodu koronki s± elementem przegubu, a na tyle jest to aluminiowy talerz nabijany na piastê ko³a.
Czy to ten sam system co w manualu np. dla Dedry 2.0 ( chodzi o schemat nie o zasadê dzia³ania).
Mo¿e chocia¿ schemat pinów wtyczki ECU ABSu kto¶ ma?
Pozdrawiam.
bassman - 11-11-2007, 13:30
" />Witam ponownie!
Dzi¶ mia³em chwilê czasu i posun±³em pracê na d ABSem trochê do przodu.
Zmierzy³em rezystancjê wszystkich czujników halla na wtyczkach.
Rezystancja wszystkich czujników zawiera siê miêdzy 1540 ohm, a 1600 ohm.
Sprawdzi³em te¿ przej¶cie miêdzy wtyczkami czujników a wtyczk± modu³u ABSu. Wszystko dzia³a poprawnie.
Prysn±³em najpierw czy¶cikiem korozji konektorowej, dalej przeciwutleniaczem styków na:
- przeka¼niki pompy ABSu,
- g³ówn± wtyczkê w pompie ABSu,
- w³±cznik ¶wiat³a stop (przy pedale hamulca),
- przeka¼nik pod tyln± kanap±,
- z³±cza wtyczki komputera ABSu,
- styki komputera ABSu.
Problem jak by³ tak jest nadal, kontrolka ¶wieci siê od momentu w³±czenia zap³onu i nie ma zamiaru zgasn±æ.
Ostatni trop jaki mi przyszed³ do g³owy to ¿eby sprawdziæ rezystancjê czujników we wtyczce komputera ABSu, mo¿e przerwa jest gdzie¶ we wtyczce na kablu czujnika. Nie s±dzê poniewa¿ budowa tej wtyczki jest do¶æ dok³adna, a piny dosyæ d³ugie.
Prosi³bym o dalsze wskazówki i jakie¶ rady, powoli koñcz± mi siê pomys³y.
Pozdrawiam.
Jeszcze jedno:
Czy jest jaki¶ sposób sprawdzenia pompy ABSu - tak d³ugo jej nie s³ysza³em, ¿e mo¿e ona po prostu wyzionê³a ducha?
monterek - 11-11-2007, 20:36
" />naj³atwiej sprawdzic juz kiedys pisalem o tym odlaczasz jeden czujnik wtyczki sa zolte dwie pod maska dwie pod tylnym siedzeniem odlacz podlacz miernik i przejedz sie kawalek na mierniku pokaze cie sie opornosc nie pamietam wartosci ale porownaj sobie z drugim kolem i tak wszystkie sprawdz masz na 100% uszk czujnik powodzenia