blejku - 18-07-2010, 20:11
" />Witam
Zaczne troche nerwowo bo prosto z garazu wracam po użeraniu sie z lancia ;-/
walka jest nierowna zupelnie a mianowicie staram sie wymienic sprezarke klimatyzacji krew mnie juz zalewa
Odkrecic sie juz sprezarke udalo ale wyjac jej no poprostu nie ma opcji , musialbym zdemontowac polos lub maglownice..albo kątowka przeciac sprezarke na pol juz nie mowie o zamontowaniu nowej.
Decyzja juz zapadla..klimatyzacji nie bedzie..tylko jak to wyjac to raz..a dwa jak napedzic pompę wspomagania bez sprezarki klimy..czy byly wersje ze wspomaganiem a bez klimatyzacji? moze ktos wie jak to wygladalo..
Dzieki z gory za pomoc.. ide walczyc dalej
bassman - 18-07-2010, 23:24
" />W tym modelu wyjęcie półosi to pryszcz, i tak to trzeba zrobić. Pompę wspomagania możesz napędzić krótszym paskiem lub innym po wymianie kół pasowych.
Pozdrawiam.
blejku - 19-07-2010, 01:54
" />Dzieki za zainteresowanie problemem. troche namieszalem bo chodzi o fragment wychodzacy ze skrzyni do punktu podparcia i dalej dopiero przegob i polos
tylko tedy sa jakies szanse
jak narazie stara sprezarka zostala rozebrana tam gdzie sie dalo i wyjeta w czesciach ale jest to rozwiazanie
inne paski do pompy? jak to rozwiazac? moglbys mi podpowiedziec? bo bezposrednio z pompy na kolo pasowe to koliduje z elementami roznymi a i musialby byc dluzszy a nie krotszy bo pompa jest nad sprezarka napedzana orginalnie ze sprezarki
dzieki i pozdrawiam
Lorgbow - 19-07-2010, 11:56
" />W silniku 2.0 16v bez klimy pompa wspomy jest niżej, w miejscu gdzie u Ciebie jest sprężarka klimy
W razie czego pisz PW, mam taką pompę, sprawną
blejku - 19-07-2010, 14:28
" />Ahaaa to juz rozumiec
Czyli rozumiem też ze pompa jest inna niz ta która jest nad sprężarka?
Lorgbow - 19-07-2010, 15:59
" />Tego nie wiem niestety - nie miałem obu pomp obok siebie żeby wizualnie je porównać
Mogą mieć inne mocowania/obudowę, może coś porównasz z tego zdjęcia ze swoją
Krzysiek
Załączniki:
blejku - 19-07-2010, 18:19
" />ok..jak bede mial chwile czasu przyjże sie jak to wyglada u mnie. Dzieki
topcio1 - 19-07-2010, 18:33
" />
">Odkrecic sie juz sprezarke udalo ale wyjac jej no poprostu nie ma opcji
jeśli zdejmiesz kolektor ssący też?
mac1us - 19-07-2010, 20:00
" />
">Odkrecic sie juz sprezarke udalo ale wyjac jej no poprostu nie ma opcji
jeśli zdejmiesz kolektor ssący też?
W tym wypadku musiałby demontować pompę wspomagania o odkręcać mocowania pomp, ale w sumie to wolałbym tak niż wyciągać całą półoś, czy przekładnie(w 2,0 to naprawdę dość ciężka robota).
Jeżeli nigdy nie zdejmowałeś kolektora ssącego, też Ci trochę zejdzie i przekleństw poleci, ale za którymś razem jest to łatwe.
blejku - 19-07-2010, 20:24
" />przy zdjeciu kolektora powinna wyjsc latwo ale....
przygladalem sie i to jest wieksza operacja..te wszystkie podcisnienia i cala reszta dodatkowo "zachecaja" do takiego rozwiazania.Juz dlubiac w tej chwili chyba uszkodzilem cos od ABS`u
bede próbował najpierw demontowac gorna lape mocowania silnika i pompe wspomagania..moze tamtedy uda sie to przecisnac.
W fiacie coupe wg serwosowej instrukcji wychodzi to dolem
bassman - 19-07-2010, 23:27
" />W serwisówce Dedry jest tak:
1. Zdemontować ten mały kawałek nadkola plastikowego.
2. Odkręcić dwie śruby mocujące dół amortyzatora do zwrotnicy.
3. Odkręcić 6 śrub z przegubu wewnętrznego w celu rozczepienia półosi.
4. Odkręcić śruby mocujące sprężarkę.
5. Odkręcić 4 śruby łapy (chyba trzymającej sprężarkę z silnikiem) i ją zdemontować.
Powinna wyjść sprężarka, a jak nie to następny punkt mówi - wyjąć zespół napędowy).
Pozdrawiam.
blejku - 20-07-2010, 00:11
" />heh..ostatni punkt jest najlepszy a tak poważnie to gdzies widzialem manual i bylo napisane chyba o lapie skrzyni biegow do poduszki ale przymierzając nic to nie da. Demontarz wydechu poprawia sytuacje ale i tak brakuje 3 cm.. chyba ze moja dedra jest krótsza po czolowym zderzeniu jakims
Zagadkowe to jest troche wszystko. Samochod napewno nie byl bity..zartowalem oczywiscie ale nie zdziwilo mnie to zbytnio bo przy wymianie rozrządu była niezla gimnastyka juz i spasowanie co do centymetra przestrzeni manewrowej
bassman - 20-07-2010, 12:27
" />Przecież nikt Ci nie broni zdemontować dwururki i łapy skrzynki przekładniowej.
Pozdrawiam.
Piszczyk - 21-07-2010, 19:06
" />przerabiałem w poprzedni weekend to samo u mnie w themie
mimo że miejsca pod maską (teoretycznie ) więcej to i tak kląłem na czym świat stoi
ostatecznie sprężarka wyszła przez nadkole
(niestety założyłem drugą i du.pa - po obciążeniu paskiem też puszcza przez przedni uszczelniacz... więc klimy niet)
a co do zamiany położenia pompy wspomagania -
w miejscu sprężarki wystarczyły by inne łapy
(albo bardziej wystające koło pasowe - (przesunięcie "o pasek" z podwójnego koła sprężarki klimy)
pompa w założeniu ta sama ale czy wydadzą przewody?
ja zrezygnowałem z klimy (czytaj dałem za wygraną... )
ale pompę pozostawiłem jako pośrednika - jak nie włączasz klimy strat na mocy nie będzie