Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem



blejku - 23-07-2010, 20:26
" />Witam
Mam taki problem ze jesli samochod stoi dlugo..co najmneij 8 godzin to pojawiaja sie dziwne objawy.
Stosunkowo dlugo trzeba krecic rozrusznikiem tzn 2 sek..co jest na ten samochod dlugim czasem.
Zaskoczy wtedy niechetnie..jak gdyby na 2-3 cylindy nierowno , to trwa 2-3 sek i albo ruszy juz albo zgasnie.
Jesli zgasnie 2 krecenie i juz wlasciwie po problemie chociaz przez jakies 10-15 sekund sie lekko dlawi ale obroty pow 1tys i nigdy nie zgasnie.
Jesli natomiast silnik jest cieply odpala bardzo szybko ale do momentu zaskoczenia sondy lambda pracuje nierowno..jak stary ciezki diesel z odsrodkowym regulatorem predkosci i po chwili spokoj.
Co zostalo sprawdzone.
Podlaczony euroscan - wszystkie czujniki niby sprawene
Regulator podcisnieniowy nie przepuszcza benzyny
wymieniony filtr paliwa
sprawdzona pompa paliwa - wyglada ze cisnienie jest ok
kable - zadnych przebic
swiece - 2 rozne komplety - to samo
wydech drozny
nie bierze oleju ani nie wyglada to na uszczelke pod glowica
silnik krokowy jest sprawny
rozrzad jest na swoim miejscu wg znakow
juz nie wiem za co sie zabrac
Bede regulowal zawory bo trzaskaja sie troche i boje sie o silnik ale nie wiem czy to ma jakis wplyw bo normalnie chodzi w miare poprawnie

Jedyne co mi przychodzi do glowy to poczatek problemow zaczal sie w momencie kiedy zanurkowal mi troche przod samochodu w ogromna kaluze doslownie 2kmh dosc gleboko..silnik nie zgasl ale byl caly mokry - byla okrutna ulewa. Pozniej kichal pol dnia ale wysechl i bylo raczej dobrze.
Czytalem o problemach tutaj ale nic mi nie pasuje do moich objawow




Dawid77 - 23-07-2010, 20:28
" />No to rzeczywi¶cie cuda jakie¶....



blejku - 23-07-2010, 20:50
" />
nastepny test to bedzie cewka zaplonowa i reczne sprawdzenie czujnikow obrotow

nie no normalne kurza twarz...robie kawe i jak zwykle znikam na dwa dni w garazu
ale przynajmniej madrzejszy sie robie i czytaj na forach "niemcow" podbudowuje sie ze niektorzy maja gorzej

Nie mam pomyslow...moj mechanik powiada ze nia ma co czasem pisac doktoratu no ale..
Powietrza nie moze brakowac..filtr ok..krokowy podane lewe powietrze nic nie zmienia...a jesli wcisne gaz przy odpalaniu efektu brak
Iskra..byc moze..no ale dlaczego pozniej..doslownie 5 sek pozniej jest w miare ok
paliwo...hm to juz dla mnie zagadka..trzeba zmierzyc cisnienie czyms dokladnym.
Czy zawory moga miec na to wplyw? jakos mi sie nie wydaje ale nie jestem expertem i dlatego pytam madrzejszych.

Lubie ten samochod,, bardzo chociaz brakuje mu do doskonalosci troche ale juz delikatnie mnie denerwuje..chociaz czuje sie dosc bezpiecznie robiac ponad tysiac km w weekend dowozi moj tylek na miejsce zawsze.



bassman - 25-07-2010, 13:25
" />Czy wysuszy³e¶ dok³adnie instalacjê elektryczn± w komorze silnika? Wtyczki i gniazda (przede wszystkim komputera, modu³ów zap³onu, wtrysku)?

Pozdrawiam.




blejku - 25-07-2010, 19:29
" />tak..wszystko bylo sprawdzone i czyszczone..ogladane itd..
wlasnie wyczyscilem czujnik halla w rozdzielaczu i wykalibrowalem polozenie
znalazlem polamana lape od czujnika polozenia walu i po calym dniu walki i probach ustalenia GMP dla niego udalo mi sie to zlozyc...przerwy sprawdzone.
Co ciekawe znaki na kole zamachowym nie pokrywaja sie z rzeczywostoscia
i co?
i nic...to samo
komp wykazywal wczesniej sporadycznie blad czujnika halla ale teraz jest ok ale nic to nie zmienilo..oczywiscie komp zresetowany

Ja juz nie wiem...obstawiam zawory w takim zlym stanie albo pompa slabnie
Zagaduje w³a¶nie do kolegi z forum który ma warsztat w Czêstochowie ale jeszcze siê nie odezwa³

czy mozliwe ze zapowietrza sie listwa wtryskowa? jak by to sprawdzic?

Pozdrawiam



bassman - 25-07-2010, 22:08
" />Czy istnieje mo¿liwo¶æ, ¿e silnik zassa³ trochê wody do kolektora ss±cego podczas tego nurkowania?

Pozdrawiam.



blejku - 26-07-2010, 00:42
" />Hmm kurcze zastanawialem sie nad tym no ale...
mysle ze by zgasl albo sie zadlawil nawet gdyby to byla tylko rozproszona chmurka wilgoci.tak mi sie wydaje..
Zadnych nieprawidlowosci nie bylo przy nurkowania...zrobilo mi sie az goraco bo balem sie wlasnie tego..ale mam stozek dalej i wyzej niz orginalna puszka
po wyjechaniu z wody zatrzymalem sie zeby oszacowac straty ale nie gasilem go..po jakiejsc chwili zaczal sie dusic troche przy dodawaniu gazu jak by nie palil 1 cylinder .Na jalowym pracowal wzorowo..wiec stwierdzilem ze mu dam sie ogrzac i wyschac z 10-15 minut na jalowym. wody bylo duzo wiec podejzewalem WN..za chwile niedomaganie ustalo...pozniej caly dzien sie dusil po odpaleniu przy dodawaniu gazu przez minute dwie ..na jalowych bylo ok.
Pojechalem w trase ..po 200km juz jakby wysechl i bylo ok.
Nie wiem czy to co sie stalo ma wplyw...jakos tylko koja¿e fakty bo to sie wszystko dzieje stopniowo..tzn coraz gorzej
Wody w silniku brak...w skrzyni brak..ale moze dostala sie do baku wtedy ? ? moze pompa kuleje...
Bede u mechanika to zmierzymy cisnienie dokladnie..
Dziwne to wszystko

Pozdrawiam



blejku - 26-07-2010, 13:00
" />Zauwazylem dopiero teraz ze popiskuje nieregularnie regulator cisnienia na listwie tak jakby bylo powietrze.. po chwili to cichnie
Jakim cudem moze sie pojawiac powietrze w tym ukladzie? nigdzie nic nie wycieka..



bassman - 26-07-2010, 17:25
" />Wymieñ ¶wiece i zobacz jak bêdzie siê zachowywaæ, wydaje mi siê, ¿e pêk³a nagrzana porcelana ¶wiecy i póki zimna ma przebicie.
Mog³o uszkodziæ regulator ci¶nienia paliwa (poniewa¿ wtryski nie s± ju¿ pierwszej m³odo¶ci...)i dopóki zimny bêdzie wtrysk siê nie domyka³ i przelewa³.
Jakby co my¶lê dalej.

Pozdrawiam.



blejku - 26-07-2010, 17:39
" />Probowalem na 2 kompletach swiec..jest identycznie no ale sluszna uwaga w taki sposob o tym nie pomyslalem.
Zimne wtryski..kurcze to sie dzieje tak..odpalasz pyk pyk..kilka razy cylindry nierówno..zgas³.trwa to 3 sek dos³ownie..drugie odpalenie juz jest duuzo lepiej.
Mysle ze powietrze bo dzis dostalem olsnienia i napompowalem porzadnie uklad...z 5 razy wlacz wyl zaplon i odpalil normalniej..nie idealnie ale zawsze cos...wiec chyba zapowietrza sie jednak ale nie umiem tego sprawdzic.
Ostatnie pytanie.. tak mysle.. Czy to bedzie dozo roboty dostac sie do wtryskiwaczy? na co trzeba uwazac zeby czegos delikatnego nie uszkodzic.

Pozdrawiam



bassman - 26-07-2010, 20:17
" />Odkrêcasz listwê wtryskow±, ci±gniesz równomiernie za ni± tak aby wysun±æ wtryskiwacze z kolektora.
Uwa¿aæ trzeba by o'ringi nie poucieka³y. Raczej nie nale¿y ten modu³ do delikatnych - ale bez przesady.
Jak zdejmiesz ca³± listwê to zobaczysz jak poszczególne wtryskiwacze siê domontuje - te¿ nie jest to trudne.
Mam silnik 1,6 mpi OHC, wiêc nie pomogê za zbytnio w jakiej kolejno¶ci co demontowaæ.

Czy posiadasz serwisówki do Dedry?

Pozdrawiam.



Bany - 26-07-2010, 22:38
" />
">Odkrêcasz listwê wtryskow±, ci±gniesz równomiernie za ni± tak aby wysun±æ wtryskiwacze z kolektora.
Uwa¿aæ trzeba by o'ringi nie poucieka³y. Raczej nie nale¿y ten modu³ do delikatnych - ale bez przesady.
Jak zdejmiesz ca³± listwê to zobaczysz jak poszczególne wtryskiwacze siê domontuje - te¿ nie jest to trudne.
Mam silnik 1,6 mpi OHC, wiêc nie pomogê za zbytnio w jakiej kolejno¶ci co demontowaæ.

Czy posiadasz serwisówki do Dedry?

Pozdrawiam.


To kolego ameryke mu odkry³e¶...
¯e sie listwe odkrêca do wyjêcia to chyba wiadomo ¿e nie odwrotnie...
W 2,0 16 nale¿y:
Miec sporo cierpliwo¶ci...
Sporo umiejetno¶ci :cyrkowych
Kana³ albo podno¶nik.
Odkrêcic przepustnice
Odkrêciæ kolektor przy deklu na dwie m6
Odkreciæ od spodu dwie m8 ³±cz±ce kolektory tak± blaszk±.
Zdj±æ opaski po jednej stronie na ka¿dej z 4 rur kolektora.
Wysun±æ kolektor.
Wtryski na widoku-teraz przewody paliwowe
I jak kolega napisa³ mo¿na odkrecic listwe i wydobyæ ca³± z wtryskami.



bassman - 27-07-2010, 17:46
" />
">Mam silnik 1,6 mpi OHC, wiêc nie pomogê za zbytnio w jakiej kolejno¶ci co demontowaæ.

">To kolego ameryke mu odkry³e¶...

Pozdrawiam.



blejku - 28-07-2010, 14:01
" />Poprawka..tak dla jasno¶ci po prostu w temacie
Pompowanie nie pomaga.
Po odpaleniu na cieplym pracowa³ nierówno przez chwile ale przelaczajac szybko na gaz wszystko sie uspokaja. Tak wiêc ewidentnie system palilowy. musze sie tym zaj±æ ale pisze tak dla potomnych



bassman - 29-07-2010, 22:10
" />Mo¿e zanim rozbebeszysz pó³ silnika, zresetuj pamiêæ ECU i poje¼dzij kilka dni na Pb.

Mnie takie leczenie w Alfie Romeo 33 pomog³o (kiedy¶).

Pozdrawiam.



blejku - 29-07-2010, 22:31
" />nie napisa³em o tym
To by³a pierwsza rzecz o jakiej pomy¶la³em i jaka wykona³em. no i wymiana ¿arówki "marchwewy" ma desce na wszelki wypadek i pod³±czenie euroscana.
Wszystko wskazuje na uk³ad paliwowy jednak
Dzieki za wskazówki.



blejku - 11-10-2010, 22:36
" />dopisuje dla jasnosci w starym temacie..moze sie to komus przyda
okazalo sie ze to w 90% byla wina zaworow i ich zlych luzow. Wydechowe bardzo ciasne a dolotowe luzne. po regulacji jest prawie idealnie.. prawie bo szwankuje jeszcze wtrysk paliwa i mieszanka jest za uboga ale to inna sprawa
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \