blejku - 25-07-2010, 00:15
" />Witam
Mam maly problem i nie potrafie znalezc sensownego rozwiązania w archiwum forum ani nigdzie w dokumentacji.
Chodzi mianowicie o ustawienie bardzo dokładnie GMP na pierwszym tloku.
Potrzebne to jest do ustawienia czujnika położenia walu bo ktoś uszkodził łapę mocująca a jak wyczytałem jest kalibrowana fabrycznie i z wyglądu się to potwierdza
Jest wyłamana fabryczna blokada wiec i się pewnie przestawiło i ogólnie wesoło nie jest.
Ktoś ma jakiś pomysl? bo mikrometru mocowanego w gniazdo świecy nie posiadam :-/
topcio1 - 25-07-2010, 08:07
" />Są dwie opcje, a zasadniczo trzy:
-śrubokrętem
-znajdź zakład który naprawia stare motocykle dwusuwowe powinni mieć odpowiedni czujnik zegarowy
-jeśli śruby w pompie masz na miejscu mogę sprzedać Ci łapę czujnika
Bany - 25-07-2010, 11:26
" />Na skrzyni jest otwór nad kołem zamachowym.
Na kole jest nacięcie a na skrzyni nacięcia 0-5-10.
interesuje cie 0 i znak na kole
blejku - 25-07-2010, 12:25
" />Dzieki, ide szukac znaczkow.
mac1us - 25-07-2010, 12:39
" />Znaki są również na kole pasowym i obudowie rozrządu.
blejku - 25-07-2010, 21:50
" />spostrzeżenia z prac
Znaki na kole zamachowym nie pokrywają się z rzeczywistością..jak to możliwe?
Ustawienie GMP na podstawie jednego cylindra uznałem za niemożliwe wiec..
ustawiam wszystkie tłoki rowno w szeregu co do milimetra i zaznaczam sobie.. a jako ze ząbki na kole dla czujnika sa co 90st ustawiam tak czujnik..obracam o 180st dla pewności..jest OK..idealnie
Ustawiam wiec punkt GMP wg tego co ustaliłem i na zamachowym przesuniete jest jak byk a znów na pasowym i znaczkach po drugiej stronie jest ok..idealnie wg mojej metody samo się pokrylo..cuda jakies.
bassman - 25-07-2010, 22:03
" />Jak mocne jest przesunięcie na kole zamachowym?
Jeśli o wielokrotność 60* to ktoś błędnie koło przykręcił (6 śrub).
Pozdrawiam.
blejku - 26-07-2010, 00:24
" />około 5 stopni..
jesli jest gmp to znak na kole jest -5st
Mariusz91 - 26-07-2010, 09:45
" />Ty patrzysz na złe znaki. Znak GMP od strony rozrządu znajduje się na kole pasowym wału ( a są tam 3) Więc musisz ściągnąć koło pasowe, które posiada znaki dla czujnika położenia wału i koło od wałków balansujących. Wtedy zobaczysz koło pasowe wału napędzające rozrząd i na nim jest znak który musi sie pokrywać ze znakiem na pompie oleju. Co prawda koło od balansów ma na sobie nacięty znak ale zasłania ten na pompie więc trudno jest tak ustawić, orientacyjnie ma on być pionowo do góry. Przynajmniej tak jest w Themie, ale silnik dość podobny.
blejku - 26-07-2010, 10:48
" />no tak.. to tez prawda ze znaki na obudownie rozrzadu sa niewiarygodne no ale...
dlaczego nie pokrywaja sie z tym co jest na zamachowym i wg ustawienia recznie GMP wg tlokow zgadza sie na obudowie rozrzadu a nie zgadza na zamachowym
Bany - 26-07-2010, 19:23
" />Sprawdź klin na małym kółku rozrządu,jak jest ścięty to nic sie nie zgadza.
Tylny znak musi sie zgadzać ,ewentualnie w niektórych silnikach można sie machnąć o 180 stopni,
ale nie o 60!.
Mariusz91 - 26-07-2010, 22:46
" />
">no tak.. to tez prawda ze znaki na obudownie rozrzadu sa niewiarygodne no ale...
dlaczego nie pokrywaja sie z tym co jest na zamachowym i wg ustawienia recznie GMP wg tlokow zgadza sie na obudowie rozrzadu a nie zgadza na zamachowym
Te znaki nie są chyba sprawdzenia wyprzedzenia zapłonu. Wiem ze znak na kole pasowym napędzającym rozrząd powinien się pokrywać ze znakiem na pompie gdy pierwszy tłok jest w GMP. Jeżeli u Ciebie jest inaczej, no to coś jest mocno nie teges
blejku - 26-07-2010, 23:24
" />sprawdze to w wolnej chwili.. kurcze no niby mozliwe..rozrzad byl wymieniany jakies 15tys temu ale nie zwróciliśmy uwagi na to.
Dzieki za fachowe porady i zdjęcie bo bede widzial juz cos bez zdejmowania kola balansow
... jednak w fazie wściekłości na samochód lepiej posłuchać mądrzejszych a nie kombinować bez sensu samemu może cos "wymodze" z tego
Mariusz91 - 27-07-2010, 00:17
" />Koło od balansów też ma znak dokładnie tak samo jak i koło napędzające rozrząd. Z tym że tak jak mówię zasłania ono znak na pompie więc GMP wtedy ustawia się i tak na oko. Jeżeli koło pasowe od balansów jest dobrze przykręcone to przy GMP pierwszego tłoka powinno być generalnie pionowo do góry, jeżeli jest źle przykręcone to znak może być przesunięty o 90, 180 , lub 270 stopni
blejku - 27-07-2010, 00:25
" />no tak..ale chyba nie da sie pozniej tego zlozyc sensownie jesli byloby odwrocone od balansow bo otwory na 4 sruby sa asymetrycznie a lapane to jest do kola pierwszego..zgadza sie?
A mialbys zdjecie moze jak jest to wszystko w tym polozeniu i jest zalozona tarcza od czujnika obrotow juz?
Mariusz91 - 27-07-2010, 10:04
" />Tak zgadza się jest asymetrycznie jednak słyszałem że niektórzy potrafią to źle założyć. Nie wiem jakim cudem Niestety takiego zdjęcia nie mam. Ale kiedy pierwszy tłok ma GMP to pierwszy znak na kole pasowym alternatora i pompy wody (koło z punktami dla czujnika) Jest odchylony w prawo o jakies.... +/- 45 stopni. Po patrze jeszcze za zdjęciem.